Skocz do zawartości

ogrzewanie przy mrozach


advmichal

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszytkich;

 

W moim E61 530d zauważyłem nawet w długich trasach podczas mrozu, że nadmuchy są ledwie lekko ciepłe - raz bardziej raz mniej ale napewno nie wystrczająco gorące. Jak myślcie co to może być? Nie załącza mi sie fabryczne webasto - jak myślicie czy może to mieć znaczenie, tzn. czy auto z webastem puszczało by ciepłe powietrze podczas jazdy również z webasto i przy jego awarii byłoby zmimno? Czy raczej gdzie indziej szukać problemu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tez mam 530d i tez mam problem z ogrzewaniem. Pomimo rozgrzanego silnika mam tylko letnie powietrze. Termostaty juz wymienione, dodatkowa pompa wodna wymieniona (a byla trachnieta), i wlasnie dzisiaj sie dowiedzialem, ze jest jeszcze jakis wymiennik ciepla, ktory przy awarii pompy wodnej mogl sie zapchac. Jutro jade na warsztat (ZNOWU!!! :mad2: ), moze tym razem to juz ostatni raz. Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Panowie;

 

Wymieniłem termostat główny i AGR. Temperatura silnika przy mrozach ok -10'C podczas jazdy miejskiej w ukrytym menu ok 60-70stopni. Przy temperaturze ok 0'C dochodzi do 80-82stopni. Pytanie czy te parametry są OK i czego dalej szukać.

Wyraźnie nie mogę osiągnąć gorącego nadmuchu - jedynie ciut bardziej lub mniej ciepłe powietrze (wszytko w idrivie ustawione na max) - powietrze wydmuchiwane na tylne fotele jest wogóle zimne. Gdzie dalej szukać rozwiązania problemu? Pomóżcie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Panowie;

 

Wymieniłem termostat główny i AGR. Temperatura silnika przy mrozach ok -10'C podczas jazdy miejskiej w ukrytym menu ok 60-70stopni. Przy temperaturze ok 0'C dochodzi do 80-82stopni. Pytanie czy te parametry są OK i czego dalej szukać.

Wyraźnie nie mogę osiągnąć gorącego nadmuchu - jedynie ciut bardziej lub mniej ciepłe powietrze (wszytko w idrivie ustawione na max) - powietrze wydmuchiwane na tylne fotele jest wogóle zimne. Gdzie dalej szukać rozwiązania problemu? Pomóżcie :)

 

Możliwe że wszystko jest ok po wymianie 2 termostatów, a to że silnik przy -10C podczas jazdy miejskiej (silnik zbyt mało obciążony termicznie i do tego z przerwami np.na biegu jałowym) nie jest w stanie nagrzać się do właściwej temperatury bo włączony nawiew z nagrzewnicy to nic innego jak druga chodnica ,uważam to za rzecz normalną . Sprawdź jaką osiągnie temperaturą w tych warunkach przy jezdzie poza miejskiej ,albo wyłącz lub zminimalizuj nawiew ciepłego powietrza z nagrzewnicy sprawdź przy jakiej temperaturze otworzy się termostat (jaką osiągnie stabilną temperaturę).Energia do wytworzenia ciepła musi się z kąść wziąść ,przynajmniej tak mi się wydaje.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie po wymianie obu termostatów nie ma znaczenia styl jazdy ani mrozy. Po ok 10-15km mam 90 stopni stałej temperatury. Na zdrowy rozsądek w regulacji temperatury nie ma żadnej elektroniki. Termostat to bi-metal. Nie ma siły aby po odcięciu chłodnicy silnik nie wszedł na 90 stopni. Tak wiec przy prawidłowo działających termostatach musi być min 88 (przy takiej się otwierają). Wygląda, że któryś z termostatów nie działa prawidłowo. Musisz je wymontować i upewnić się, że się otwierają dopiero przy 88.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie dmucha gorącym po ustawieniu "ciepłoty" nadmuchu w idrive na max. Jest to odczuwalny gorąc, tzn. jak przysunę dłonie do kratek to odczucie jest gorącego powietrza, a nie jakiegoś letniego. Przez pewien czas było letnie, ale wówczas w idrive zmieniłem ustawienia nadmuchu na max. temp. Od tego czasu to się zmieniło. Wcześniej też rozmyślałem o termostatach, ale chyba niepotrzebnie. Może powinniście jeszcze tam popatrzeć. Temp. jaką silnik osiąga to 87-92 zależnie od tego jaki styl jazdy i jak długo się kręcę po mieście. W trasie osiąga ten próg i nie spada. Żeby było ok. 90 to trzeba trochę się pokręcić po mieście. Szybko dochodzi do 60 a potem idzie wolniej. Ogrzewanie zaczyna działać gdzieś przy 45 i w modelach bez webasta chyba silnik jest dodatkowo dogrzewany elektryczną grzałką w pierwszej fazie. U siebie chyba właśnie tak mam. W e39 miałem webasto w 3d i ono dodatkowo się uruchamiało zanim silnik nie osiągnął właściwej temp. pracy. Może problem jest też gdzieś u was z prawidłowością działania tych grzałek. pozdrawiam i ciepła życzę
e61 530D 2007 Touring
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko zauważ, kolega napisał, że jego silnik nie osiąga wyżej niż 82. Podejrzewam, że w większości jest to ok 70. W takim układzie gorące powietrze nie poleci. Wiem to z autopsji. Najpierw musi zagrzać silnik do ok 88, następnie, jak to nie pomoże szukać problemu w klimatroniku.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bardziej pisałem dla tych, co podali że ten tym tak ma. Myślę, że od sprawdzenia temp. trzeba zacząć i nie jest to wcale takie trudne. Każdy może to zrobić. Poza tym w idrive nastawić "ciepłotę" nadmuchu na maxa. To przy niesprawnym termostacie też powinno coś pomóc. U mnie już przy temp.45 ten nadmuch daje wyraźnie gorące powietrze.
e61 530D 2007 Touring
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Tylko zauważ, kolega napisał, że jego silnik nie osiąga wyżej niż 82. Podejrzewam, że w większości jest to ok 70. W takim układzie gorące powietrze nie poleci. Wiem to z autopsji. Najpierw musi zagrzać silnik do ok 88, następnie, jak to nie pomoże szukać problemu w klimatroniku.

 

Różnica gorące powietrze czy silnik ma 88 czy 70 praktycznie jest prawie nie odczuwalna .Nie będę się powtarzał perpetum nobile nie istnieje wszystko jest ok.Żeby były ciepłe grzejniki wpierw trzeba w piecu napalić i .

Edytowane przez Andrzej62
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nikt nie mów, że nie trzeba palić :). Owszem, jak ktoś ma dmuchawę non stop na maxa to temperatura pewnie się "wahnie". Nie wiem o ile bo w normalnie funkcjonującym aucie długo tak nie wytrzymasz. Tropic się zrobi po max 10 min.

 

U mnie z uwalonym (otwartym) termostatem temperaturę silnika miałem max 70. Owszem, powietrze leciało dość ciepłe ale nie gorące. Mówię to z autopsji :D Można dywagować gdzie jest pomiar temperatury silnika dokonywany i czy przy wskazaniu 70 temperatura w nagrzewnicy ogrzewania tez taka była. Tego nie wiem.

 

Niech więc kolega zrobi kolejny test. Wyłączy dmuchawę i sprawdzi czy silnik dojdzie do min 88.

 

Jednak dalej śmiem twierdzić, że przy prawidłowo funkcjonującym termostacie, ciężko będzie uzyskać temp niższa niż 88, nawet z włączona dmuchawą :D Ale mogę się mylić, testów nie będę robić. Nie lubię tropików.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak sie zastanamiam czy nie pójść w strone webasta. Bo moja auto na wyposażeniu ma fabryczne webasto tylko się nie załącza i może faktycznie przez to (nie mając tej grzałki) układ zachowuje się inaczej. Webasta na razie nie diagnozowałem bo mi średnio potrzebna a coś się nie załącza ani z pilota ani z idriva. Słuchajcie a jakie są objawy walniętej pompy wody?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak sie zastanamiam czy nie pójść w strone webasta. Bo moja auto na wyposażeniu ma fabryczne webasto tylko się nie załącza i może faktycznie przez to (nie mając tej grzałki) układ zachowuje się inaczej. Webasta na razie nie diagnozowałem bo mi średnio potrzebna a coś się nie załącza ani z pilota ani z idriva. Słuchajcie a jakie są objawy walniętej pompy wody?

Nie znam objawów zepsutej pompy wody. Ale jak masz webasto to nie masz tej grzałki dogrzewającej elektrycznej i odwrotnie. Wedlug mnie to powoduje niedogrzanie silnika na krótkiej trasie.

e61 530D 2007 Touring
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niech mi ktoś tą elektryczną grzałkę pokaże np na tych diagramach http://www.realoem.com/bmw/select.do

Nie żebym miał problem z ogrzewaniem bo w zeszłym miesiącu wymieniłem oba termostaty i po ok 8-10 km silnik ma blisko 90 stopni i ogrzewanie działa prawidłowo. Jednak przed wymianą ciężko było auto zagrzać powyżej 70 stopni a nawet jak się zagrzał do 76 w mieście przy nadmuchu ustawionym na 1 to poza miastem na trasie stygł.

 

Ja trochę szukałem tej grzałki elektrycznej na diagramach realoem i zaryzykuję stwierdzenie ,że takiego czegoś nie ma - jeśli się mylę proszę mnie poprawić i pokazać właściwy diagram :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja chyba wymienię auto, bo skoro nie można jednoznacznie stwierdzić, co jest powodem, że podczas jazdy zamiast ogrzewania kabiny mam chłodny nawiew to przecież nie sposób wymienić około 10 różnych podzespołów za ponad 10 tyś zł. Tak zrobił mój kolega w swojej siódemce, że wpakował ponad 10 tyś w wymianę różnych modułów, grzałek, termostatów, czujników a i tak problem pozostał. To ja sprzedam swój samochód opuszczając kupcowi z 5 tyś zł. wiedząc, że i tak będę zarobiony o te 5 tyś. które muszę wydać w wymianę, choć problem nie zostanie rozwiązany.

To moje trzecie BMW ale ostatnie. Koniec z niedoróbkami i pseudoperfekcjonizmem szwabów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co kolego nie zmienia faktu, że system ogrzewania został totalnie położony na łopatki. Skoro szwaby wypuścili bubel to użytkownik na prawo o tym pisać. Co właśnie czynię. Jak widzę po wpisach na forum to dotyczy on wielu użytkowników. Czyli problem jest na dużą skalę, a na dodatek jak widać nikt nie potrafi sobie z nim poradzić.

A twoje porównanie też jest nie na miejscu. To tak jakbyś dzisiejsze telewizory LCD (które tez potrafią się psuć) porównywać z tymi kolorowymi ruskimi koszmarami z lat 70-tych ubiegłego wieku.

Ale ty kolego zapewne nie pamiętasz tych czasów. Pierwszych Polonezów zapewne też nie. W tych autach nie zgadzało się prawie nic, ale ogrzewanie akurat było okey.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę mnie dziwi, że masz problem w benzynowym silniku z ogrzewaniem. Myślałem, że dotyczy to tylko diesla.

Co do grzałki to jest na pewno bo zaraz po zakupie chciałem dołożyć webasto i na ten problem zwrócili mi uwagę w aso, trzeba

ją wywalić prze dokładanym webasto. Nie mam czasu i ochoty przeglądać diagramów z podanego linku, jak ktoś chce może znajdzie.

e61 530D 2007 Touring
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.