Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam wszystkich,

 

Mój problem zaczął się od pęknięcia zbiorniczka wyrównawczego płynu chłodniczego. Zbiorniczek pękł na całej długości jak się później okazało został rozerwany ciśnieniem. Po wymianie zbiorniczka na nowy i zalaniu go płynem wystapiły następujące objawy:

 

- samochód bardzo szybko osiągnął temperaturę 90 stopni i przez kilkanaście minut ją utrzymywał po czym zaczął się przegrzewać (oczywiście wyłączyłem auto od razu jak tylko to zauważyłem)

- pomimo 90 stopni na desce ogrzewanie zupełnie nie działało, dmuchało zimne powietrze

- płyn zaczął wypływać przez korek zbiorniczka wyrównawczego

- górna rura od chłodnicy do silnika jest ciepła

- dolna grubsza rura nie robi się ciepła

- po ponownym odpowietrzeniu układu i zalaniu płynu znowu to samo (po odkręceniu korka w zbiorniczku widać jak po nagrzaniu płyn jest cofany i się wylewa

- wypływający płyn jest czysty nie ma w nim oleju

- na korku od silnika nie ma białego osadu

 

Czy to jest objaw walniętej uszczelki pod głowicą? Czy to raczej termostat?

 

Czy dam radę sam wymienić termostat jeżeli to będzie to?

 

Z góry dziękuję za pomoc

Edytowane przez SAWYER
Opublikowano
zagotować w garze termostat i sprawdzić czy się otwiera. Jest w okolicach pod przepływomierzem... dochodzą do niego dwa gumowe węże dużej średnicy.
Opublikowano
zagotować w garze termostat i sprawdzić czy się otwiera. Jest w okolicach pod przepływomierzem... dochodzą do niego dwa gumowe węże dużej średnicy.

 

Tylko że w naszych silnikach temp otwarcia termostatu wynosi 105 C...

 

Kolego ja miałem identyczną sytuacje nie przejmuj się żadną uszczelką problem masz z termostatem wymień go, dlatego sie grzeje i dolny wąż jest zimny bo termo nie puszcza cieczy chłodzącej w duży obieg... Ja za termostat zapłaciłem 270 zł i tutaj namawiał bym Cie jeszcze do jednej rzeczy przy okazji jak spuścisz płyn wyciąg pompę wodną w bmw nie wymienia sie rozrządu więc dużo osób zapomina o pompie wodnej, za nią zapłaciłem 120 zł (ja auto posiadam z 99r a pompa była jeszcze oryginalna z data produkcji koniec 98 i w sumie była w porządku ale dla swietego spokoju wymieniłem bo jeszcze nie wiedziałem czy to faktycznie termostat) z metalowymi łopatkami wiec koszt nie jest duzy a problemów może troche narobić ja po tych wymianach mam spokój a też mnie straszono bóg wie jakimi usterkami min uszczelką.. temp trzyma pomiędzy 102-108 i ani mniej ani wiecej, najlepiej włącz sobie test nr 7.0 i obserwuj temperature.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.