Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Członkowie klubu
Opublikowano

Witam

Kupiłem E30 (silnik M40) pół roku temu i bez problemu przejechałem 5 tys km.

2 dni temu zrobiłem prawie 500 km, a dziś zaczęło się dziać coś dziwnego - jak dojeżdżam do świateł i wciskam pedał sprzęgła to czasem silnik gaśnie. Od razu mogę go z kluczyka odpalić i tak do następnych świateł. Nie dzieje się tak cały czas - tzn. potrafi zgasnąć w ten sposób kilkanaście razy (np. jak stałem w korku) a potem nagle wszystko przechodzi i przestaje gasnąć. Jak jadę to nic dziwnego się nie dzieje - silnik pracuje normalnie, nie szarpie, przyspiesza tak samo jak zawsze i w ogóle żadnych złych oznak.

I ciekawostka - jak zgaśnie to obroty na obrotomierzu nie lecą od razu do zera tylko powoli opadają do momentu aż się zatrzymam :shock:

 

Czy ktoś ma jakiś pomysł tak na szybko? Prawdopodobnie w niedzielę znowu będę musiał zrobić 500 km i wolałbym nie utknąć gdzieś po drodze, a jutro to jeszcze do jakiegoś mechanika mam szansę podjechać...

Pozdrawiam

Bastek

Kiedyś: E21 315 '83, E34 520i '90, E34 525iA '92, E36 316i '95, E30 318iT '93, E46 325xi Touring, E91 325i

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
LPG masz?? Gaaśnięcie silnika nie ma nic wpólneg ze sprzęgłem. Jeśli to to po prpstu w czasie jazdy może powietrze być tłoczone pod ciśnieniem do silnika i dlatego gaśnie (ale tylko jak jest gas zwykły I lub IIgen.) Jak masz tylko benzynę to sprawdź kopułkę i palec i świece zapłonowe. Sprawdź też szczelność całego doloty i porzewodów podciśnienia.
  • Członkowie klubu
Opublikowano

LPG nie mam.

 

Dzięki za podpowiedzi. Świece wymieniłem na NGK pół roku temu. Czy kopułkę, palec i przewody da się sprawdzić jakoś inaczej niż przez wymianę?

 

Pomyślałem jeszcze o silniku krokowym - możliwe jest że się przycina i takie jaja się dzieją?

Pozdrawiam

Bastek

Kiedyś: E21 315 '83, E34 520i '90, E34 525iA '92, E36 316i '95, E30 318iT '93, E46 325xi Touring, E91 325i

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Kopułkę i palce można sprawdzic miernikiem oporność. Silnik krokowy wątpie by wpływał na to silnik gasł. Ale może. Mozęsz go zdemontowć i wyczyścić. Pół godzinki roboty.
  • Członkowie klubu
Opublikowano
Kopułkę i palce można sprawdzic miernikiem oporność.

A jakaś podpowiedź jak to zrobić? :wink:

Miernik w domu mam ale jak sprawdzić oporność i jakie powinny być wyniki (a jakie będą złe)?

 

Silnik krokowy wątpie by wpływał na to silnik gasł. Ale może. Mozęsz go zdemontowć i wyczyścić. Pół godzinki roboty.

W najbliższych dniach to zrobię.

A czy przepływomierz może powodować takie gaśnięcie?

Pozdrawiam

Bastek

Kiedyś: E21 315 '83, E34 520i '90, E34 525iA '92, E36 316i '95, E30 318iT '93, E46 325xi Touring, E91 325i

Opublikowano

Krotko zwiezle i na temat bo takie objawy powoduja w 99% dwie przyczyny:

1: przelywka

2: nieszczelny dolot tu proponuje sprawdzic czy przeplywka jest sczelna i wezyk od serwa

W związku ze złym stanem zdrowia nie prowadze już napraw BMW !!!!

A i od forum zacząłem leczenie :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.