Skocz do zawartości

E39 Odtworzenie osłon podwozia


Gość teo

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

przywracam do świetności swoją Bawarkę. Nadszedł czas i postanowiłem odtworzyć osłony podwozia swojej Bawarki. Mam w spadku (po poprzednim właścicielu - nie wiedział co ma), kompletnie rozwalone podwozie (w sensie brak osłon i wielu innych części).

Siedzę na RealOEM, porównuję to co mam na podwoziu i z grubsza (jakieś 90%) części już mam. Niestety jest trochę części, które nijak mi nie pasują, są też takie których na RealOEM nie widzę. Obawiam się jednak, że mogę coś pominąć - moja pierwsza E39. Brak doświadczenia i wiedzy w zakresie E39 - wcześniej miałem 7 lat Balerona po liftingu, to wiedziałem co jest co :P.

 

Więc... Czy znalazłaby się dobra (doświadczona) dusza, która zerknie (swoim doświadczonym wzrokiem) na podwozie mojej Bawarki, na to co dobrałem i doradzi mi co jeszcze muszę kupić? Niestety chodzi o detale, bo to że osłonę silnika i AT muszę kupić to wiem ;).

 

Oczywiście za dobrą "łapówkę" (do dogadania) :). Jestem z Warszawy (dokładnie Ząbki), więc w promieniu ok. 50-80km mogę podjechać bez problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co pamiętam to tam jakoś wielkich ilości detali nie ma. U mnie - m-pasztetowa wersja - jest jedna duża osłona pod silnik. Do niej jest jeszcze specjalna guma/uszczelka, którą się umieszcza między przednią krawędzią osłony a zderzakiem przednim. Pod jej boczne krawędzie wchodzą/łapią się przednie krótkie nadkola pod narożnikami zderzaka i łapiące częśc wnęki koła. Za tą osłoną silnikową idzie osłona od skrzyni - z mniejszą klapką/wizjerem do spuszczania oleju ze skrzyni a idąc dalej są jeszcze dwie boczne osłony które łapane są spinkami do progów oraz śrubami do podwozia i do wewnętrznych krawędzi tunelu w którym idzie wał i wydech. Do tego dochodzą śrubki specjalne ale to z grubsza możesz sprawdzic na RealOEM bo tam są spisane ich symbole. Chybam, że masz jeszcze metalowe łapy do wkręcania tych śrub i spinania osłon ale żeby zobaczyc gdzie te łapy idą to i tak trzeba osłony choc częściowo zdemontowac.

Może łatwiej będzie jak zrobisz zdjęcia tych detali, które masz, a z którymi masz problem w kwestii umiejscowienia i wrzucisz tutaj. Sądzę, że wspólnymi siłami Ci doradzimy co i gdzie idzie.

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm, chyba tak zrobię. W weekend będzie okazja, żeby porobić fotki.

 

Z tego co wiem, to u mnie są 2 osłony - pod silnik i AT oddzielne. Na RealOEM widziałem też opcję z jedną dużą osłoną + dodatkowa osłona pod silnik. Dziwne...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wersja M pakiet ma inna osłonę pod silnikiem (chodzi o przednią część , która łączy się ze zderzakiem). Jedynie ta druga osłona,która zaczyna przed miską i kończy się za skrzynią jest taka sama.

Zgadza się. Źle odczytałem rysunki na RealOEM.

 

W takim razie, tu widzę takie części:

http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=DL81&mospid=47545&btnr=51_2291&hg=51&fg=75

http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=DL81&mospid=47545&btnr=51_2427&hg=51&fg=75

 

Z tego wynika, że główne osłony silnika oraz skrzyni AT są 4? - pierwszy link część #1 i #7 oraz drugi link część #9 i #19.

 

Oczywiście piszę o 530d bez M-pakietu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

W końcu zrobiłem foty:

http://img638.imageshack.us/g/dscf2313.jpg/

 

Na tę chwilę wiem, że potrzebuję:

- osłonę ASB - 51718158270

- prawe nadkole - 51712694832

- lewa osłona silnik/nadkole - 51717892295

- lewa osłonka - 51718235607

- osłonka - 51718222129 i 51718222130

- ewentualnie osłona silnika - nie wiem jaki ma OEM p/n

 

 

Dodatkowe pytania:

1. Co to za części? http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=DL81&mospid=47545&btnr=51_2291&hg=51&fg=75

Czy to jest jakaś dodatkowa osłona? Ewentualnie osłony do innej wersji? Może do 540i - ten model chyba nie miał osłony ASB, tylko pod silnikiem.

 

2. Zaznaczyłem strzałkami, do czego są potrzebne te elementy zaznaczone strzałkami? Co się do nich montuje?

http://img708.imageshack.us/i/dscf2342r.jpg/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Dołącze się do tematu.

Kupiłem właśnie oryginalną osłonę pod skrzynię biegów. Osłonę przednią zawsze posiadałem i byłem pewien że osłona skrzyni też była pierwotnie zamontowana. Okazuje się że chyba jednak auto wyjechało z fabryki bez ponieważ w paru miejscach brakuje miejsc do montażu osłony (pusta przestrzeń) nie ma do czego jej przykręcić. Zaopatrzyłem już się w klamry (nr 8 na rys. real oem), ale brakuje jeszcze parę elementów. Dodam że boczne osłony posiadam.

 

Czy przerabiał już ktoś temat doposażenia w taką osłonę i doradzi mi jakie elementy powinienem jeszcze kupić?

Moduł do własnej konfiguracji świateł E39 sprzedam!



icon3.png BMW E36 316i M43

icon1.pngBMW E61 530D M57N

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylną część osłony skrzyni mocuje się do wsporników, które są mocowane do podwozia - być może kiedyś ktoś jak połamał osłone albo stracił w inny sposób odkręcił te wsporniki żeby nie wisiały. Ja u siebie mam podobnie bo już miałem tak połamaną to zdjąłem ją tymczasowo wogóle i też te wsporniki wiszą sobie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.