Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Mam uszkodzoną przekładnię, wspomaganie 'działa' tylko w lewo. Warto dawać przekładnię do regeneracji? Słyszałem, że może też być jakiś filtr, czy coś, który mógł się zapchać; tak podobno jest w passatach, jak to wygląda w e39?
Opublikowano
Przekładnie niestety są dość wadliwe w e39. Dużo było o tym na forum. Jeśli jest uszkodzona to tylko regeneracja o ile jest możliwa. Jeżeli będzie zbyt mocno uszkodzona lepiej kupić inną zregenerowaną. Z używkami może być loteria, ile wytrzyma.
Nie pozwól, aby strach przed porażką powstrzymał Cię przed wejściem do gry.
Opublikowano

Tak jak k.janiak napisał - o ile przekładnia jest nieznacznie zużyta to jeszcze jest sens jej "odświeżenia". Ale jak już luzy ma spore to regeneracja na niewiele się zda...

Pzdr.

Opublikowano

Czyli we własnym zakresie nic nie zrobię, nie ma jakiejś drobnej usterki?

Nie każdą można zregenerować? Nie rozumiem 'zregenerować, o ile jest możliwe, a jak nie to kupić zregenerowaną' ? Co to znaczy 'nieznacznie' zużyta?

A może kupić 'dobrą' używkę i od razu do regeneracji? Na czym w ogóle polega na regeneracja?

Chyba więcej pytań zadać nie mogłem :D

 

EDIT

Od jakich wersji będzie pasowała przekładnia do m52b20? Od 2.0, 2.5, 2.8? A od tds'a? Domyślam się, że od V8 już nie.

Opublikowano
Czyli we własnym zakresie nic nie zrobię, nie ma jakiejś drobnej usterki?

Nie każdą można zregenerować? Nie rozumiem 'zregenerować, o ile jest możliwe, a jak nie to kupić zregenerowaną' ? Co to znaczy 'nieznacznie' zużyta?

A może kupić 'dobrą' używkę i od razu do regeneracji? Na czym w ogóle polega na regeneracja?

Chyba więcej pytań zadać nie mogłem :D

 

EDIT

Od jakich wersji będzie pasowała przekładnia do m52b20? Od 2.0, 2.5, 2.8? A od tds'a? Domyślam się, że od V8 już nie.

W gruncie rzeczy to żeby się na 100% przekonac jak mocno jest zjechana przekładnia, trzeba ją rozbroic. Jak zawieziesz do jakiegoś zakładu rozsądnego to po rozebraniu Ci przybliżą temat czy jest sens regenerowac czy raczej już umarła na amen. Jeśli masz na niej spore luzy to jest szansa, że będzie już po ptokach ale oczywiście jak się uprzesz to mogą Ci ją zregenerowac. Ale tak czy inaczej trzeba by ją wyjąc i oblookac na stole po rozłożeniu na części. Na forum jest trochę postów w tej tematyce więc przekop to a tam dowiesz się dokłądniej co w tych przekładniach pada i w jakim momencie jej regeneracja już się raczej nie opłaca.

Pzdr.

Opublikowano

zregenerowac da sie prawie kazda przekladnie - tylko czasami koszt mocno zużytej bedzie wiekszy niz kupienie zregenerowanej sprawnej.

 

kolejna sprawa to czy aby napewno przyczyna jest przekladnia a nie pompa ?

ja w vw mialem tak samo i przyczyna byla pompa. - koszt duzo tanszy niz z przekladnia.

pozdro ... kiko

www.cwaniak.pl


chcesz troszke miejsca w sieci ? daj znac ..........

Opublikowano
zregenerowac da sie prawie kazda przekladnie - tylko czasami koszt mocno zużytej bedzie wiekszy niz kupienie zregenerowanej sprawnej.

 

kolejna sprawa to czy aby napewno przyczyna jest przekladnia a nie pompa ?

ja w vw mialem tak samo i przyczyna byla pompa. - koszt duzo tanszy niz z przekladnia.

Każdy tak mówił i pompa została zmieniona, niestety na tym się nie skończyło.

Jakieś wskazówki przy demontażu przekładni?

Opublikowano

Na allegro jak wpiszesz "e39 maglownica" to będziesz miał sporo ofert z całego kraju. Na wielu z nich masz od razu wytłumaczone na czym polega regeneracja z fotkami i marketingowymi sloganami. Po lekturze na pewno wyrobisz sobie pełen obraz na temat regeneracji.

Co do demontażu maglownicy to polecam jakiś łebski warsztat. Są rzeczy, które - w moim przekonaniu - lepiej zostawić fachowcom. Zwłaszcza, że jak znajdziesz specjalistyczny warsztat gdzieś w pobliżu, to odstawisz do nich samochód rano i odbierzesz po południu po regeneracji.

Tanie w utrzymaniu BMW, to BMW dobrze utrzymane!
Opublikowano

Jakby ktoś chciał demontować - brak problemów. Odkręcamy drązki, 2 śruby 16 (nr 4 na schemacie i nakrętka nr 3), śruba 13 przy drążku od kierownicy, 2 węże od wspomagania śruby 19 i 21, o ile dobrze pamiętam, trzeba unieść trochę silnik i wychodzi do przodu :)

http://www.realoem.com/bmw/diagrams/a/k/233.png

Opublikowano

i zamontowales jaka ? uzywka czy regeneracja - no i jaki koszt przekladni ?

 

co do wsadzenie tez nie ma problemow ?

pozdro ... kiko

www.cwaniak.pl


chcesz troszke miejsca w sieci ? daj znac ..........

Opublikowano

Używana, 500zł, wsadzenie tak samo, jak wyciąganie. Wydaję mi się, że nawet zbieżność nie uciekła, ale to jeszcze sprawdzę.

Przy wężach od wspomagania są podkładki z obu stron, należy zwrócić uwagę na to ;)

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Witam.

Czy regenerował ktoś magiel w firmie AUTO REGE z siedzibą w Wałbrzychu?

Bo chciałem oddać tam swoje autko i dowiedzieć się coś wiecej o tej firmie?

i jeszcze jedno pytanko.... e39 po lifcie ma magiel z servotronick czy bez??

Dzieki i pozdrawiam

Opublikowano
Witam.

Czy regenerował ktoś magiel w firmie AUTO REGE z siedzibą w Wałbrzychu?

Bo chciałem oddać tam swoje autko i dowiedzieć się coś wiecej o tej firmie?

i jeszcze jedno pytanko.... e39 po lifcie ma magiel z servotronick czy bez??

Dzieki i pozdrawiam

Co do regeneracji to słyszałem o ciągłych reklamacjach (ogólnie, nie w tej konkretnej firmie), ja bym osobiście kupował używaną, tak jak zresztą zrobiłem :)

Co do servotronic zejdź pod samochód i zobacz, czy jakieś kable dochodzą do przekładni.

Opublikowano
Jakby ktoś chciał demontować - brak problemów. Odkręcamy drązki, 2 śruby 16 (nr 4 na schemacie i nakrętka nr 3), śruba 13 przy drążku od kierownicy, 2 węże od wspomagania śruby 19 i 21, o ile dobrze pamiętam, trzeba unieść trochę silnik i wychodzi do przodu :)

http://www.realoem.com/bmw/diagrams/a/k/233.png

 

Witam ja mam taki problem moja beta gubi plyn od wspomagania polozylem sie pod auto i zauwazylem ze niby spod gumy oslaniajacej drazek dochodzacy do maglownicy (lewe kolo) cieknie ten plyn czy tez musze wymienic cala maglownice :?: ale jak narazie wspomaganie chodzi bez zarzutow :D

od zawsze na zawsze BMW:)
Opublikowano
Jakby ktoś chciał demontować - brak problemów. Odkręcamy drązki, 2 śruby 16 (nr 4 na schemacie i nakrętka nr 3), śruba 13 przy drążku od kierownicy, 2 węże od wspomagania śruby 19 i 21, o ile dobrze pamiętam, trzeba unieść trochę silnik i wychodzi do przodu :)

http://www.realoem.com/bmw/diagrams/a/k/233.png

 

Witam ja mam taki problem moja beta gubi plyn od wspomagania polozylem sie pod auto i zauwazylem ze niby spod gumy oslaniajacej drazek dochodzacy do maglownicy (lewe kolo) cieknie ten plyn czy tez musze wymienic cala maglownice :?: ale jak narazie wspomaganie chodzi bez zarzutow :D

Wygląda, że pomału maglownica się kończy (tam są jakieś uszczelki, nawet na allegro są zestawy uszczelek, ale to nie jest łatwa sprawa z wyminą), można oddać w tym wypadku do regeneracji, ale ja osobiście bym jeździł i kontrolował płyn, mając na uwagę, że może się to posypać ;)

Opublikowano

Pozwól, kolego Majkii, że podepnę się pod Twój temat.

Sprawa wygląda tak: Od jakichś 2 tygodni słyszę stuki dobiegające tak jakby zza kierownicy, jakby tak z okolic kolumny kierowniczej. Nie wiem, czy to magiel się wysypuje, czy może są luzy na krzyżaku na przykład. Wycieki wyciekami, trochę może zapocona jest, ale luzów z kolei żadnych na kierze nie czuję. Zgłupiałem już od tego. Stuki najbardziej słychać nie na dużych dziurach, gdy cała zawiecha pracuje, ale w szczególności na polnej drodze lub kostce brukowej - na takich niewielkich nierównościach wydaje mi się. Jakby coś tam luźnego było...Jakby łączniki stabilizatora, ale z okolic kolumny. Kilka miesięcy temu robiłem test, wyłączony motor i silne ruchy kierą lewo-prawo, było cicho. Teraz gdy tak robię, słychać stuki. Nie jakieś napiedalanie, ale coś sobie głucho stuka.

Na forum jest koleżka dyzio255, On jest kumaty w sprawach magla, do tego jest ode mnie z miasta. Dyzio255, jeśli to czytasz, doradź coś. Wyślę priv, jeśli będziesz miał czas to podlecę i posłuchasz. Zastanawia mnie fakt, że układ ogólnie sztywny i tych wspomnianych wcześniej luzów na serio nie czuję.

Koledzy, doradźcie coś!

PZDR!

KRASNYJ BUMIER

BMW = Bus Metro Walk

Cottage terrorist

Opublikowano
cóż nie będę inny i też się podepnę pod ten temat :) W sumie mój problem występuje tylko gdy panuje ujemna temperatura, wtedy przez krótki czas po uruchomieniu auta nie mam wspomagania. Wystarczy trochę przejechać i wspomaganie już jest. Możliwe żeby płyn zamarzał ? Pierwsze co mi przyszło wsumie do głowy. Dziękuję za wszelkie sugestie.
Opublikowano
Jakby ktoś chciał demontować - brak problemów. Odkręcamy drązki, 2 śruby 16 (nr 4 na schemacie i nakrętka nr 3), śruba 13 przy drążku od kierownicy, 2 węże od wspomagania śruby 19 i 21, o ile dobrze pamiętam, trzeba unieść trochę silnik i wychodzi do przodu :)

http://www.realoem.com/bmw/diagrams/a/k/233.png

 

Witam ja mam taki problem moja beta gubi plyn od wspomagania polozylem sie pod auto i zauwazylem ze niby spod gumy oslaniajacej drazek dochodzacy do maglownicy (lewe kolo) cieknie ten plyn czy tez musze wymienic cala maglownice :?: ale jak narazie wspomaganie chodzi bez zarzutow :D

Wygląda, że pomału maglownica się kończy (tam są jakieś uszczelki, nawet na allegro są zestawy uszczelek, ale to nie jest łatwa sprawa z wyminą), można oddać w tym wypadku do regeneracji, ale ja osobiście bym jeździł i kontrolował płyn, mając na uwagę, że może się to posypać ;)

 

Dzieki tak myslalem ze musza byc tam jakies uszczelki ale to troche lipa jezdzic i zostawiac za soba slady :oops: wolalbym ten wyciek zlikwidowac. jak bys mogl jeszcze raz dac konkretny opis jak wyjac magiel i jak podniesc silnik czy wystarczy tylko poluzowac pare srub i podnosnik czy jakos inaczej :?: bede wdzieczny Pozdro

od zawsze na zawsze BMW:)
Opublikowano
Pozwól, kolego Majkii, że podepnę się pod Twój temat.

Sprawa wygląda tak: Od jakichś 2 tygodni słyszę stuki dobiegające tak jakby zza kierownicy, jakby tak z okolic kolumny kierowniczej. Nie wiem, czy to magiel się wysypuje, czy może są luzy na krzyżaku na przykład. Wycieki wyciekami, trochę może zapocona jest, ale luzów z kolei żadnych na kierze nie czuję. Zgłupiałem już od tego. Stuki najbardziej słychać nie na dużych dziurach, gdy cała zawiecha pracuje, ale w szczególności na polnej drodze lub kostce brukowej - na takich niewielkich nierównościach wydaje mi się. Jakby coś tam luźnego było...Jakby łączniki stabilizatora, ale z okolic kolumny. Kilka miesięcy temu robiłem test, wyłączony motor i silne ruchy kierą lewo-prawo, było cicho. Teraz gdy tak robię, słychać stuki. Nie jakieś napiedalanie, ale coś sobie głucho stuka.

Na forum jest koleżka dyzio255, On jest kumaty w sprawach magla, do tego jest ode mnie z miasta. Dyzio255, jeśli to czytasz, doradź coś. Wyślę priv, jeśli będziesz miał czas to podlecę i posłuchasz. Zastanawia mnie fakt, że układ ogólnie sztywny i tych wspomnianych wcześniej luzów na serio nie czuję.

Koledzy, doradźcie coś!

PZDR!

Głupie pytanie: a końcówki/drążki w porządku?

cóż nie będę inny i też się podepnę pod ten temat :) W sumie mój problem występuje tylko gdy panuje ujemna temperatura, wtedy przez krótki czas po uruchomieniu auta nie mam wspomagania. Wystarczy trochę przejechać i wspomaganie już jest. Możliwe żeby płyn zamarzał ? Pierwsze co mi przyszło wsumie do głowy. Dziękuję za wszelkie sugestie.

Nie chcę straszyć, ale miałem podobny objaw przed wymianą przekładni :D Gumy masz założone na drążkach? Może woda się dostaje?

mewa86, aż tak mocno leci? Co do demontażu to 2 śruby, chyba 16 (nr 4 na schemacie), drążki z obu stron - klucz płaski 32, i śruba 13 przy drążku od kierownicy. Wybijasz ten drążek i ja silnik zwykłym lewarkiem uniosłem, tylko dobrze podstaw, żeby Ci nie wyskoczył ;) Aha, no i jeszcze węże od wspomagania trzeba odkręcić, tam jest chyba 17 i 19, jak dobrze pamiętam, z obu stron są specjalne podkładki (!). Te przewody odkręć najszybciej, jak będziesz mógł, tzn. kiedy tylko zrobi się dostęp, nie pamiętam czy można od razu, czy trzeba najpierw coś odkręcić, chyba drążek trochę przeszkadza.

Opublikowano
Wielkie dzieki Majkii :cool2: a co do plynu to leci i to raz mocno a raz slabiej nie wiem od czego to zalezy, wczoraj na przyklad gdy wyjezdzalem z garazu to ciagnolem za soba kreche plynu :( ale po chwili juz tylko troszke kapalo
od zawsze na zawsze BMW:)
Opublikowano
Wielkie dzieki Majkii :cool2: a co do plynu to leci i to raz mocno a raz slabiej nie wiem od czego to zalezy, wczoraj na przyklad gdy wyjezdzalem z garazu to ciagnolem za soba kreche plynu :( ale po chwili juz tylko troszke kapalo

Nie ma problemu ;) Może zależy od skrętu. W każdym razie pilnuj tego płynu, bo tam jest go tylko ok. 1l, a jak zacznie na sucho pracować to wiesz, co będzie :D

Opublikowano
Głupie pytanie: a końcówki/drążki w porządku?

Wiesz, drążki raczej OK, jak już mówiłem, żadnych luzów nie ma. Przynajmniej ja ich nie czuję (a uważam, że na M-Technikowym zawiasie byłoby czuć tym bardziej) a raczej się na tyle orientuję :) Odwlekam temat aż się ociepli trochę.

PZDR!

KRASNYJ BUMIER

BMW = Bus Metro Walk

Cottage terrorist

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.