Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Wcześniej jeździłem 2,0TDI 170Ps ze skrzynią DSG. Przez 4 lata zrobiłem ponad 250tyś km, w międzyczasie padły mi wtryski(190tyś koszt 5tyś) i koło dwumasowe(247tyś koszt 3tyś). Teraz planuje 520d 184Ps z 8-śmio biegowym automatem. W związku z tym mam pytanie:

Czy w 8-śmio biegowym automacie jest koło dwumasowe?

Czy ta sama skrzynia jest w 3.0d i 3.5d?

Czy bezpiecznie można ten autoamat podkręcić?

Edytowane przez Andreus1979
  • Odpowiedzi 51
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Wcześniej jeździłem 2,0TDI 170Ps ze skrzynią DSG. Przez 5 lat zrobiłem 300tyś km, w międzyczasie padły mi wtryski(190tyś koszt 5tyś) i koło dwumasowe(247tyś koszt 3tyś). Teraz mam 520d 184Ps z 8-śmio biegowym automatem. W związku z tym mam pytanie:

Czy w 8-śmio biegowym automacie jest koło dwumasowe

Nie. Jednomasowego też nie ma. To jest przekładnia hydrokinetyczna.

 

 

Czy ta sama skrzynia jest w 3.0d i 3.5d?

Tak

 

Czy bezpiecznie można ten autoamat podkręcić?

Nie rozumiem co chcesz podkręcać.

Opublikowano
Jak skończy się gwarancja myśle o programie(chiptuningu) w jakiejś renomowanej firmie.

 

Jeśli wytrzymuje moment obrotowy 535d to wytrzyma i dłubniętego 520d (jeśli o to pytasz)

Opublikowano
Ta skrzynia wytrzymuje nawet jak 535d jest po programie. Mój znajomy ma program zrobiony w 535d i na tej skrzyni, z pomiaru na hamowni drogowej wyszło 720 Nm zrobił z 100 tyś i zero problemu.
Opublikowano
Ta skrzynia wytrzymuje nawet jak 535d jest po programie. Mój znajomy ma program zrobiony w 535d i na tej skrzyni, z pomiaru na hamowni drogowej wyszło 720 Nm zrobił z 100 tyś i zero problemu.

 

W F10 535d zrobił 100 tys km czy w E60? Jeśli w E60 to całkiem inna skrzynia, która u mnie w zwykłym 530d zaczęła padać od 120 tys km. Generalnie ZF chyba mnie nie lubi i zawsze na jakieś ich odpady produkcyjne trafiam.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ta skrzynia wytrzymuje nawet jak 535d jest po programie. Mój znajomy ma program zrobiony w 535d i na tej skrzyni, z pomiaru na hamowni drogowej wyszło 720 Nm zrobił z 100 tyś i zero problemu.

 

Tylko że w 520d jest GA8HP45Z a w 530d i 535d GA8HP70Z. Jak już ktoś wcześniej pisał ta pierwsza przeznaczona jest na znacznie mniejszą dawkę momentu obrotowego.

Opublikowano
Ta skrzynia wytrzymuje nawet jak 535d jest po programie. Mój znajomy ma program zrobiony w 535d i na tej skrzyni, z pomiaru na hamowni drogowej wyszło 720 Nm zrobił z 100 tyś i zero problemu.

 

W F10 535d zrobił 100 tys km czy w E60? Jeśli w E60 to całkiem inna skrzynia, która u mnie w zwykłym 530d zaczęła padać od 120 tys km. Generalnie ZF chyba mnie nie lubi i zawsze na jakieś ich odpady produkcyjne trafiam.

 

Tak , znajomy ma E60 w takim wypadku wychodzi na to że to całkiem inna skrzynia niż w F10, sorry.

Opublikowano
Czyli 520d 184Ps 380Nm z osmio-biegowym automatem spokojnie można podkręcić i cieszyć się lepszymi osiągami bez utraty żywotności skrzyni
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie czytałeś chyba uważnie. W 520d jest skrzynia "słabsza" niż w 530d i 535d. Skrzynia każda ma rezerwę, ale jak zrobisz mocny tuning i do tego będziesz ostro startował z miejsca to całkiem możliwe, że skrzynię zamęczysz.
Opublikowano

Czytałem uważnie!!!

Pisano że ta słabsza skrzynia przenosi moment do 450Nm. Nie sądze żeby z dwulitrówki wykręcić większy. Szczerze to licze na jakieś 210Ps i 420Nm.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Robią i do 220KM i 450Nm. Masz nowe auto więc skrzynia pewnie wytrzyma, ale będzie pracowała już na granicy swoich możliwości. Z drugiej jednak strony skrzynie te muszą mieć jednak dużo większą rezerwę niż wynikałoby z ich danych technicznych skoro BMW montuje je w modelu 525d, który w standardzie ma 450Nm, więc opierając się na tym, wydaje mi się, że możesz spokojnie wgrać nowy program i powinno być ok. Gorzej mają Ci co nabyli 525d i chcą w nim podnieść moc, a da się sporo, bo to przecież 3.0d.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W końcu to najlepsza obecnie skrzynia na świecie z tradycyjnym konwerterem.
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Mam pytanie........o ile taki automat może obniżyć obroty(na 8 biegu) przy prędkościach autostradowych w stosunku do tradycyjnego manualu?

w tym samym silniku np 2.0D 184KM....

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A dlaczego ma mieć niższe obroty niż manual na najwyższym biegu?
Opublikowano
Aby zmniejszyć spalanie.....?,w końcu jest o 2 biegi więcej w stosunku do manualu.....rozumiem ,ze są inaczej zestopniowane,ale np. jazda autostradowa z v=160km/h ,w manualu na 6 biegu i automatem na 8 to obrotomierz bedzie wskazywał tą samą wartośc???
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Przypuszczam, że tak, bo sam sobie rozwiązałeś problem pisząc o innym zestopniowaniu. ;) Więcej biegów w skrzyniach automatycznych dodaje się ze względu na bardziej optymalne wykorzystanie momentu obrotowego a nie żeby najwyższy bieg był dłuższy.
Opublikowano
Z uwagi na sensowny moment dzisiejszych diesli czy doładowanych benzyn, sens 8 biegów jest. Ale nie zmienia to faktu, że 6 ma przełożenie 1.00 a 7/8 juz 0.83/0.66 więc nadal są nadbiegami.
Opublikowano
Przypuszczam, że tak, bo sam sobie rozwiązałeś problem pisząc o innym zestopniowaniu. ;) Więcej biegów w skrzyniach automatycznych dodaje się ze względu na bardziej optymalne wykorzystanie momentu obrotowego a nie żeby najwyższy bieg był dłuższy.

teoretycznie wysrarczyłoby porównać prędkośc max...... :8) dla 6-stopniowego automatu i manualu jest taka sama w silniku 2.0D,dla automatu o 8 przełożeniach Vmax niestety nie znalazłem :|

Opublikowano
A gdzie masz powiedziane, że V-Max masz na najwyższym biegu? U mnie w ogóle na 8 rzadko przerzuca. Nawet przy dosyć chorych prędkościach i jeździe bez deptania trzyma się na ogół 7ki. Inna sprawa, że przy 8 biegach i cichym silniku naprawdę ciężko się zorientować który bieg akurat jest zapięty.
  • 2 lata później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.