Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!!! W mojej M60 leży jedna sonda lambda. Orginalna boscha kosztuje prawie 300zł. Znalazłem na allegro sondę za 95zł co o niej sądzicie? Warto kupić dwie i założyć ?

Oto link do ogłoszenia:

http://moto.allegro.pl/sonda-lambda-bmw-3-e30-e36-5-e34-7-e32-8-e31-z1-i1365382608.html

 

Pozdrawiam!

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

kolego,

z doswiadczenia wiem ze zamienniki beda na krotka mete, material z ktorego sa wykonane zuzyje sie szybciej i w efekcie spalanie wzrosnie i kolejna wymiana przed Toba.

daja gwarancje, wiec mozesz sprobowac, ale wg mnie nie warto

pzdr

yaz

Opublikowano

ja kupiłem chińską :P troche ostry zapach spalin ale za 60zł wazne ze działa bo na starej to całkiem padła to kopciła na niebiesko i wchodziła do 3 tyś nie chciala ruszyc z miejsca (Automat) bo ja zmulało.

To mala kasa w razie co kupil bym ngk albo boszową ta mi padnie zmienie na oryginał jest troche lepiej

Opublikowano
Postanowiłem jednak przetestować te sondy. Kupiłem wczoraj 2szt. koszt z przesyłką 200zł założę i podzielę się wrażeniami :D Te sądy są firmy bremco robią dużo podzespołów elektronicznych praktycznie do wszystkich marek. Może akurat będą ok. Do mojej byłej E38 kupiłem kiedyś kpl sond Boscha za 600zł i po 5 miesiącach jedna padła.......................poczytałem co było napisane na opakowaniu tych sond i okazało się że wyprodukowane na Tajwanie. Już teraz prawie nic nie jest Made in Germany. Co do sond w E38 wziąłem używki od znajomego i chodzą z tego co wiem do dzisiaj prawidłowo nowemu właścicielowi. A tak z innej beczki znajomy mechanik robił uszkodzoną 7-mkę z 2006 roku (uderzona tak że trzeba było wymienić cały próg) i aż nie mógł uwierzyć własnym oczom. Zadzwonił żebym przyjechał i zobaczył ......................cała wiązka elektroniki oraz światłowody które idą progiem Made in China......................chociaż by się postarali i zerwali te napisy panowie z bawarii............jednak nasze to jeszcze prawdziwe BMW Made in Germany :D
Opublikowano

powiem ci kolego tyle teraz wszystkie samochody są gorze jak kiedyś ale obecne modele bmw nawet nie zasługują na to zeby nosić ten znaczek powiem ci tak modele E36 E39 i E38 już bardzo ciężko toleruje wole te starsze <1994 bo to samochody nie do za.... wiemy czego ;p a teraz to co to za jakość kota potrącimy i zderzak urwany z grilem i reszą nie podoba mi sie to ze w tych nowych samochodach zderzak to połowa samochodu w razie jego braku samochód nie ma całego ryja.

 

A sondy bedzie chodzić najwyzej spaliny będą kuły w oczy jak umnie ale poza tym ok.

 

Co do E38 e39 i e36 wyjaśniam E38 ma brzydki tył duzo systemów antypoślizgowych ze w efekcie nie ma siły zamielić silnik tdsu to nie to 3 litrowy dizel lux M62 delikatne choc m60 w e32 jeszcze bardziej mozna pochwalic za dzwiek tylko R6 2.8 troche za mało no i progi rodem z E36 równierz pięknie korodują E39 podobnie jak i tam tył brzydki nie nawiązujący do poprzednika przód jakiś garbaty a jak ma zżółknięte klosze lamp to tragedia środek w sumie to E38 można pochwalić za dobrego i mocnego dizla 3.0 który jednoczesnie mało pali. E36 blacharka to chyba jakiś żart silniki 1.6 i 1.8 R4 kierowcy tego cieszą sie ze przynajmniej mają znaczek na masce bo z prawdziwym bmw to nie ma nic wspulnego słabe wyposażenie E30 miały komputerki e36 juz nie. Problemy z dogrzaniem auta w zime co gorsza gazowanie tego i wiele wiele innych.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Witam!!! Wczoraj założyłem sondy z linka do swojej. Na początku zaraz po założeniu mechanik podłączył kompa i niestety wywalało błąd sond. Po przejechaniu 30 km i wygrzaniu ich silnik zaczął pracować idealnie ..............w końcu spaliny są nie gryzące wręcz można się nimi inhalować :D Także myśle że można je zakładać na 2szt jakieś 400zł w kieszeni. Zobaczymy ile pochodzą jak padną dam znać ....................obyście się nie doczekali :D :D :D
Opublikowano

tak bo sondy muszą osiągnąć odpowiednią temperaturę zanim zaczną dobrze działać.

Miło że można się inhalować gratuluje.

Trzeba wybierać alternatywne rozwiązania bo efekt często jest zamierzony i kasa zostaje w kieszeni.Niż zalecane części kilka razy droższe. Czasem nie warto oszczędzać bo sie nie opłaci ale w wielu przypadkach jest to korzystne i myślę że w sprawie sond też

Tak jak ja Reduktor gazu Do wymiany nowy 320 zestaw naprawczy starego 50 + 20 wysyłka 4 godzinki roboty i auto nie do poznania a ile zostało w kieszeni....

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Stary temat, który sam zakładałem. Obiecałem dać znać jak sondy padną....................................więc daję :D :mad2:

Dzisiaj kupiłem kpl. boscha najtaniej miała FOTA 425 zł kpl. I auto znów lala......................uczcie się na cudzych błędach żadnych podrób. Pozdro!!!!!!!!

Opublikowano
Wiesz co wertus ja wypowiedziałem się póki ta tania sonda jeszcze chodziła ale ona dość szybko mi padła co jak co ale na sondzie się nie zaoszczędzi tak samo wybralem sondę BOSH trochę kosztowała ale samochód chodzi jak złoto lepiej jak na tamtej no i mam spokój mam pewność że starczy na dużo dłużej gdzieś słyszałem że żywotność wynosi około 100tyś ale że na gazie się skraca.
Opublikowano
Panowie ja kupiłem do swojej 740 dwie sondy NGK po 99 zł szt.Kupiłem je 2 lata temu i sprawują się super...Pozdrawiam.
Opublikowano
Panowie ja kupiłem do swojej 740 dwie sondy NGK po 99 zł szt.Kupiłem je 2 lata temu i sprawują się super...Pozdrawiam.

Może masz poprostu więcej szczęścia, ale nie zmienia to faktu że twoje NGK są sądami uniwersalnymi auto sprawuje się na nich nieźle ale ja po założeniu boscha ( dedykowane do M60b40 - żaden zamiennik czy uniwersalne) dopiero widze różnicę. Może w samej pracy silnika nie widać zbytniej różnicy ale np zużycie paliwa znacznie się obniżyło, spaliny szczególnie w mrozy nie są tak widoczne a po 30 min pracy silnika w garażu ( przepalałem auto w zimie co 3 dni bo jeżdżę żony volvo 850 - szkoda mi było mojej E32 na taką pogodę :D ) można wejść bez obawy o własne zdrowie :D na uniewersalnych sondach były spaliny bardziej gryzące. Żebym został dobrze zrozumiany, na uniwersalnych auto chodziło dobrze ale na orginałach jakoś tak bardzie kulturalnie............................................................. :cool2:

Opublikowano
jeżdżę żony volvo 850

Hehe...widzę,że mamy troche wspólnego...ja tutaj też smigam Volvo,tylko że V70... a żona ma MB W210 2.8 Kombi 4Matic.BMKa stoi w Polsce bo tutaj nie mogę nia jeździć wiec jest to faktycznie moje hobby.A co do Volvo to muszę powiedzieć,że jest to bardzo dobre,wygodne i szybkie auto...2.0 turbo benzyna...i ma naprawde wazną,szczególnie w tutejszych warunkach zalete...nie rdzewieje.Pozdrawiam.

Opublikowano
Volvo to muszę powiedzieć,że jest to bardzo dobre,wygodne i szybkie auto...2.0 turbo benzyna...i ma naprawde wazną,szczególnie w tutejszych warunkach zalete...nie rdzewieje.

Zgadzam się. Ja obecnie jeżdże żony 850-tką z 96r 2,5 R5 20V -171koni naprawdę daje radę. Auto czołg sam raz na nasze drogi pozatym nieźle wyposażone: klima, grzane fotele, 6X air bag itp. W moim przypadku E32 to też hobby.

Opublikowano

a jak uwazacie czy buty maja wplyw na prowadzenie samochodu? Chodzi o to czy podeszwa lepiej by byla chropowata czy plaska, i czy podbicie jak np. w pantoflach moze przeszkadzac? Moje pytanie stad ze chce kupic sobite te buty allegro.pl/caterpillar-zachary-711138-r-43-5-nowe-i1477145615.html a z zawodu jestem kierowca i w sume zawsze prowadzilem w plaskim sportowym obuwiu a teraz niestey musze to zmienic prosze o przeniesienie tematu jak w zlym miejscu napisalem!

 

Pozdrawiam!

Opublikowano
Panowie ja kupiłem do swojej 740 dwie sondy NGK po 99 zł szt.Kupiłem je 2 lata temu i sprawują się super...Pozdrawiam.

Może masz poprostu więcej szczęścia, ale nie zmienia to faktu że twoje NGK są sądami uniwersalnymi auto sprawuje się na nich nieźle ale ja po założeniu boscha ( dedykowane do M60b40 - żaden zamiennik czy uniwersalne) dopiero widze różnicę. Może w samej pracy silnika nie widać zbytniej różnicy ale np zużycie paliwa znacznie się obniżyło, spaliny szczególnie w mrozy nie są tak widoczne a po 30 min pracy silnika w garażu ( przepalałem auto w zimie co 3 dni bo jeżdżę żony volvo 850 - szkoda mi było mojej E32 na taką pogodę :D ) można wejść bez obawy o własne zdrowie :D na uniewersalnych sondach były spaliny bardziej gryzące. Żebym został dobrze zrozumiany, na uniwersalnych auto chodziło dobrze ale na orginałach jakoś tak bardzie kulturalnie............................................................. :cool2:

widzisz zgodnie z instrukcja obslugi Bmw zaleca sie cyt " nie rozgrzewac silnika na biegu jalowym.Tylko podczas silnych mrozow po uruchomieniu zimnego silnika pozostawic go na ok. pol minuty na podwyzszonych obrotach biegu jalowego , aby olej mogl dojsc do wszystkich czesci silnika.

Inni tez dostarczaja Radość z jazdy :)

http://img222.imageshack.us/img222/4316/drivingpleasure2.jpg

Opublikowano
No dokładnie tak robię gdy temp spada więcej niz -15st . Generalnie dotyczy to każdego silnika nie tylko bmw. Odpalam delikatnie trzymam chwilę na 1400-1500 obr/min a potem albo jadę albo w przypadku mojej E32 zostawiam na jałowym aż osiągnie temp 90st. Z każdym swoim autem robię tak od wielu lat i każde chodzi jak lala. Bardzo obszerny temat. W skrócie chodzi min o sprawność pompy oleju, która rośnie wraz z obrotami silnika (nie we wszystkich autach). Dlatego zazwyczaj auta przedstawicieli handlowych choć je katują wytrzymują większe przebiegi niż auta niedzielnych kierowców zmieniających biegi przy 1500 obr na min i jeżdżących na ,,5" po mieście. Benzyniak musi mieć obroty. Kiedyś wpadł mi w ręce wykres sprawności pompy olejowej silnika Hondy 2.016V i wynikało z niego że 90% sprawności ma przy 2600obr/min a np przy 2000obr/min tylko 45%........................nie musze chyba tego komentować.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.