Skocz do zawartości

Problem ze skrzynią biegów automat


pawelpec

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Jężdżę już prawie 2 lata i nie miałem żadnych problemów ze skrzynią biegów. Ostatnio wróciłem do domu wrzuciłem na Parking i po tym powstał problem. Gdy przełączę na Drive nie czuć prawie wogóle że skrzynia włącza bieg. Po dodaniu gazu auto z wielkim trudem rusza - tak jak by ślizgało na sprzęgle. Komputer przechodzi w tryb serwisowy - komunikat GETRIEBENOTPROGRAMM i więcej jak 20 km/h nie pojedzie. Na gaz nie reaguje zupełnie. Wsteczny bieg chodzi bez zarzutu. Byłem u znajomego mechanika, po podpięciu pod oryginalny sterownik - taki jak mają wserwisie - sprawdził i wyszło że skrzynia na 90% jest ok. Tzn gdy program widział skrzynie można nim było sprawdzić działanie skrzyni, wszystkie biegi do przodu działały również ze wstecznym. Było podejrzenie że może spaliłem sprzęgło - ale nigdzie się tym autem nie zakopałem żeby spalić sprzęgło. Dzwoniłem do firmy w Krakowie która naprawia takie skrzynie - skrzynia ZEF, facet od razu powiedział , że skrzynia wymaga remontu - cena od 4000 zł (zależy co uszkodzone sprzęgło lub urwany wał)+ koszt wymiany oleju 1000 zł + filtry 600 zł a gdzie reszta ??? A może to komputer padł od skrzyni, może jakaś kostka ???? Prosze o pomoc . Aha, wypinałem też akumulator na 3 godz - liczyłem na to że może się powiesił komputer lub program od skrzyni. Pozdrawiam pawelepc
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od kiedy w automacie jest sprzęgło? Chodziło Ci zapewne o skrzynie ZF (nie ZEF).

Czy kiedykolwiek był wymieniony olej w skrzyni? Od tego bym zaczął. Ten Twój znajomy "mechanik" jakieś dziwne rzeczy Ci podpina. Przy trybie awaryjnym skrzyni na kompie powinny ładnie wyjść błędy. A w ogóle skasował je? A ten magik z Krakowa to już w ogóle jakiś cudotwórca przez telefon wywnioskował że skrzynia do remontu :duh:

Podepnij pod porządnego kompa, skasuj błędy, zobacz co z olejem (o ile w ogóle jest) i później myśl co dalej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

takie awarie ni z gruchy ni z pietruchy to zazwyczaj kompy szaleją, trza podpiać pod porządnego kompa jak kolega radzi, skasować błędy i adaptacje i próbować :cool2:

 

i olej czy kiedykolwiek był wymieniany...też trzeba zerknąć

 

a spalić sprzęgło hydrokinetyczne, weźcie tych mechaników :mad2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

he he :) jak we francuzie, no jak we francuzie :) oj znam to znam - legendarna skrzynia ZF

 

miałem podobnie, rozgrzmociłem skrzynie w safrane wymianą oleju i targaniem go na

błędach 254km/h po niemieckich autostradach, po polskich wolniej, Wrocław->Kraków

1h36min pomimo czekania na 2 bramkach :)

A komputer dokonał autodestrukcji 4 biegu jak wszedł w awaryjny depnoł gaz do końca.

 

Efekt:

-Do tyłu super działa

-Skrzynia żre jakieś kosmiczne ilości prądu

-Error się włącza komp zaczyna gadać (tu gada jak e38 w bondzie :) ) o błędach skrzyni,

redukcja mocy i inaczej elektronika zawieszenia działa, do GPS jeszcze ma kontakt ze

skrzynią i to akurat działa.

-zaciska coś na skrzyni - coś strzela mocno i się ruszyć nie da

-jak już jedzie (v max zlimitowany 180), to i tak przy zmianie biegów zazwyczaj

error

-czasami do każdego biegu jeszcze dopinał dwójkę

-pali olej po 800km

 

-jak ruszyć (pewnie niszczę skrzynie): N, 7k rpm, i.... Drive :)

upewnić się że miejsca jest dość, bo tu rusza ostro ;) (szpera mechaniczna),

pewnie podobnie do RWD bez szpery.

 

Naprawa: cena podobna, do 7000pln się opłaca potem nie, i tak ze 2tyg naprawiania,

cuda żeby to wyjąć. (lepiej niż świece w Vel Satis 3.5 - tam silnik od spodu trzeba wyjmować)

 

 

Efekt:

w**rwiłem się 2 dni później kupiłem moje pierwsze E38 750 v12 :) (bo się zasiedziałem w pracy,

nie wyspałem i uznałem że v12 muszę mieć - i jeszcze się przyzwyczajam do niemieckich, v12 super :)

 

a safrane leży popsute i mi go żal :( czasami sobie go przeparkuję żeby posiedzieć na tych

wypasionych fotelach i posłuchać bulgotu v6 bez bi-turbo (po otwarciu szyb) :) znajdę czas może naprawię

 

Efekt2:

 

parze w opisy mojego E38 v12... a tam... ZF 5HP30 ehh ręce opadają..... :( ale przynajmniej biegi zmienia naprawdę ok :)

 

btw.. nie ta sama jest w VW Phaeton W12 6.0 ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego proponuję podłączyć pod dobrego kompa, może być tak ze soft ci się wysypał w sterowniku skrzyni i trzeba zrobić update.

Szkoda że ten twój znajomy mechanik magik nie sczytał błędu bo łatwiej byłoby zdiagnozować problem.

Może to tez być wina mechatronika, miałem taki przypadek w serii 3 alpina, że mechatronik miał problem z wbiciem pierwszego biegu i wywalał błąd. Jak juz auto je3chało można było skasować błąd i nie pojawił się on do ponownej zmiany na 1 bieg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacznijcie Panowie od sprawdzenia akumulatorów. Jeżeli problem ze skrzynią automatyczną pojawia się razem z pierwszymi przymrozkami, to jest duże prawdopodobieństwo, że to padający akumulator jest przyczyną tych zachowań. Getriebeprogramm to pierwszy sygnał zbyt niskiego napięcia...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.