Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Zauważyłem że ubywa mi płynu do wspomagania, ucieka przez zbiorniczek bo jest mokry. Czy możliwa jest tego inna przyczyna niż nieszczelny korek? Pytałem w sklepach, szukałem na allegro ale niestety nigdzie ich nie ma :/ Próbował ktoś z Was kupić nowy korek? Jest sens bawić się w dorabianie uszczelki?
Opublikowano
Jako że do aso mam kawałek to póki co wyjąłem uszczelkę, wyczyściłem korek porządnie, założyłem uszczelkę z powrotem, uzupełniłem płyn, zakręciłem mocno i na razie nie cieknie. Mam za to drugi problem -po dłuższym postoju, gdy auto całkowicie wystygnie, przy temperaturze takiej jak obecnie czyli około 0 i wówczas je odpalę to wspomaganie nie działa dopóki silnik jednorazowo nie przekroczy 2tys obrotów. Tzn po odpaleniu muszę je leciutko przygazować, żeby chociaż na ułamek sekundy osiągnęło 2tys obrotów -wówczas słychać dźwięk jakby załączenie czegoś (pompy?) i od tej pory wspomaganie działa normalnie. Gdy silnik odpalam chociaż minimalnie rozgrzany objaw nie występuje. Czy to normalne zachowanie? Zauważyłem to odkąd pojawiły się temperatury około 0.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
tez tak mam. w pierwszym momencie kierownica chodzi ciezko jakby plyn byl zbyt gesty. mam tak odrazu jak odpale po nocy i rusze kierownica. po chwili juz jest ok. plyn zmienialem na nowy 3 miesiace temu. wlalem taki jak instrukcja mowi ATF DEXRON II-D . a to ze sie poci to norma.

🙃🙃

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

U mnie ciężko chodzi przez pierwsze pare sekund, ale przy minus 20 stopniach jak auto postoi pare dni - to chyba nic złego sie nie dzieje?

 

 

Przy minus 10, minus 15 ten objaw nie występuje, wspomaganie od początku kręci ładnie.

Fakt, ze zbiorniczek zaczął sie ostatnio pocić trochę. Jedni mówią ze to korek lub uszczelka pod korkiem, drudzy że wina wężyków... juz sam nie wiem

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Fakt, ze zbiorniczek zaczął sie ostatnio pocić trochę. Jedni mówią ze to korek lub uszczelka pod korkiem, drudzy że wina wężyków... juz sam nie wiem

 

Jak masz 'uśliniony' zbiorniczek wymień oring w korku. Działa na 100%

Opublikowano

dzieki za info, od tego zaczne

 

a mam jeszcze pytanie - co ile km/ile lat nalezy zmieniac olej ATF?

 

Instrukcja niby pisze zeby nie zmieniac, tylko pilnowac stanu i dolewac.. a jakie jest Wasze zdanie? jak wy robicie w Swych e46?

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
dzieki za info, od tego zaczne

 

a mam jeszcze pytanie - co ile km/ile lat nalezy zmieniac olej ATF?

 

 

Jak zmieni kolor z czerwonego na 'brudny'

Opublikowano
dzięki, a mozesz jeszcze opisac tu procedurę wymiany?
spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tu raczej nie ma filozofii dużej, odkręcasz wąż na pompie i zlewasz płyn, jak się wszystko wyleje to trzeba kręcić tak kołami prawo lewo do oporu, aż cały płyn wypchniesz z układu. /dlatego warto mieć auto na podnośniku z przodem w powietrzu, a nie kanale bo nie skręcisz kołami/ Zakładasz węża, lejesz nowy płyn i znowu kręcisz, aż przepchniesz płyn w układzie przez pompę co by na sucho nie pracowała. Potem odpalasz auto i kręcisz do oporu prawo/lewo, aż przestanie powietrze wywalać w zbiorniczku. Ewentualnie jak pojeździsz trochę po paru dniach sprawdzić czy nie ubyło i tyle. Mnie na wymianę wystarczyła jedna butelka i zostało na dolewkę w razie czego.
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Zmieniłem płyn na ATF 220 rzeczywiscie poszlo dosć lątwo, tak jak w instrukcji powyzej.

 

Do tego wymieniłem uszczelke pod korkiem (6zł w ASO) i na razie rzeczywiscie nie ma żadnych wycieków. Znaczy ze uszczelka za 6zł potrafi wyleczyc główną wadę e46 :)

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Opublikowano

Koledzy, mam pytanie w tym temacie...

1. Mnie tez sie poci ten zbiorniczek (E46 323 Coupe) - wiec kupiłem uszczelkę w aso,wszystko sie zgadzało ale teraz powstaja 2 problemy, pierwszy to taki ze nie moge jej zamontowac, gdy ja zakladam na korek to pozostaje na jego gwincie, dalej nie da sie jej ułozyc bo sie zwija na ten gwint, tak jak by była za mała. Korka z tak złozona uszczelką takze nie da sie zakrecic, uszczelka sie na tym gwincie zwija i korek zakreca sie krzywo i nie do konca. W zwiazku z tym mam pytanie, jaki powinien byc numer tej uszczelki?? Ja wg vinu kupiłem 32411128333.

2. Pod moim korkiem wczesniej nie było zadnej uszczelki, czy to wina tego ze ktos ja poprostu wywalił czy nie we wszystkich wersjach ona wystepowała? Korek przylegał równo, plastik do plastiku.

3. Po przygladnieciu sie dokładnie temu zbiorniczkowi odnosze wrazenie iz pocenie sie tak naprawde wystepuje z otworu upustowego w zakretce (w jednej z tych wypustek na nim jest dziurka) Co moze byc tego przyczyną? Ilosc płynu oraz jego jakosc w normie. Wspomaganie takze działa bez zarzutu...

Opublikowano

Kolego CRCPL czytając Twojego posta pojawił się uśmiech na mojej twarzy ponieważ sam to przechodziłem, do momentu aż odkryłem że jednak posiadam tą uszczelke na korku ale skubana tak się zamaskowała że pół dnia żyłem z świadomością że jej tam nie ma.

 

Radzę poszukać jej jeszcze raz najlepiej czymś ostrym :P

Opublikowano
Kolego CRCPL czytając Twojego posta pojawił się uśmiech na mojej twarzy ponieważ sam to przechodziłem, do momentu aż odkryłem że jednak posiadam tą uszczelke na korku ale skubana tak się zamaskowała że pół dnia żyłem z świadomością że jej tam nie ma.

 

Radzę poszukać jej jeszcze raz najlepiej czymś ostrym :P

 

 

Tak jest, uszczelka jest zawsze. Ale bardzo mocno i głeboko schowana :)

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Opublikowano

Dzis tam znowu zaglądałem i faktycznie - była tam uszczelka, tak wprasowana w korek ze wygladała jak jego część :D Juz wymieniłem.

Mam nadzieje ze "pocenie się" ustąpi, bo mnie sie pociło dosc obficie, tak ze kapało po wężach na osłone pod silnikiem a z niej na podłoge w garazu, na ktorej juz byly slady od kilku kropel.Cały zbiorniczek był dosc mocno "naoliwiony" od samego korka do dolu :) Mam nadzieje ze to jednak nie z tego otworu upustowego w korku sie wylewało tak jak mi sie wydawało, bo tego uszczelka pod korkiem juz raczej nie załatwi...

Opublikowano

Daj znac po tygodniu-dwoch czy pomoglo.

 

U mnie na wyciek pomogło ostatecznie, a tez troche plynu leciało. Przewody mocno usyfione juz były.

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
  • 3 miesiące temu...
Opublikowano
Zbiorniczek płynu od wspomagania poci się w większości e46 i e39. Wystarczy kupić uszczelkę do tego korka, która w ASO kosztuje 6zł.

nie kłam nie kłam bo kosztuje 6,30 :lol: a nie 6 :norty:

Opublikowano

Kosztuje tyle ile kosztuje aktualnie Euro, przeliczają po kursie, i stad ceny sie roznia na przestrzeni czasu, ja kiedys dzwoniłem w poniedziałek zapytac o cene czegos tam, w piatek pojechałem kupic i cena była juz inna, chyba 1,50 zł wiecej :)

 

Co do samej uszczelki to operacja wymiany u mnie zakonczyła sie pełnym sukcesem, od momentu wymiany nie ma ani kropli oleju, nic sie nie poci nic nie kapie, a to wszystko za ~6zł :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.