Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 181
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Dodam, że większa lepkość oleju = opóźnione smarowanie w niskich temperaturach.

Czemu producent zaleca 0W i 5W? Niech poniższy filmik da odpowiedź:

 

Zapytam ich czemu taki wlali, kurczę sam już nie wiem co z tym fantem zrobić - bo wlewanie po dwóch tygodniach 5w40 to chyba dość radykalny krok?

Opublikowano
Zapytam ich czemu taki wlali, kurczę sam już nie wiem co z tym fantem zrobić - bo wlewanie po dwóch tygodniach 5w40 to chyba dość radykalny krok?

 

tutaj: http://bmw.e39.hu/BMW%20LL-04%20approved%20oils.pdf masz listę wszystkich dopuszczonych olejów spełniających normę BMW Longlife04. możesz nalać dowolny z nich i ja ci radzę, byś zrobił to jak najszybciej. nic złego się nie stanie.

Opublikowano
Ja do wszystkich aut jakie miałem (oprócz Calibry 10lat temu, którą zalewałem 15W40) leję 0W40 lub 5W40/5W50 bez względu na to czym była wcześniej zalewana. W A4, która pewniakeim zalana była 10W40, wlałem full synth i nic się nie stało. To bardziej mit niż fakty bo niby co ma się wypłukać oprócz syfu po gorszym oleju? Oryginalne uszczelnienia? Gorszy olej zalewa się w momencie, kiedy te uszczelnienia przestają być dobre. Jeśli tak jest to silnik nie jest w najlepszej kondycji. Zazwyczaj kończy się na doktorze i giełdzie. Zdrowemu silnikowi nic nie będzie.
Opublikowano

Dzięki za pomoc Panowie :)

 

Teraz wszystko układa się w zgrabną całość: dźwięk popychaczy to po prostu taka klekotliwa praca silnika jak jest cholernie zimno? Przy najgorszych mrozach po odpaleniu (na włoskim oleju, nie wiem jak teraz będzie...) lekko zafalował i klekotał - po 5-10s zaczynał chodzić normalnie :) Pokombinuje z olejem i pompą tegoż :)

Opublikowano

Pokombinuj ;)

Często pseudo mechanicy twierdzą, że do 100kkm full synth, do 200kkm semi synth a powyżej 200kkm mineralny. Często lekkie nieszczelności czy delikatne klekotanie mechanicy Mietki leczą wymianą oleju na bardziej lepki często nie mając odpowiedniej wiedzy dotyczącej danego silnika. Nie biorą pod uwagę konstrukcji silnika, obciążeń, malutkich kanalików, które muszą przepompować odpowiednią ilość oleju pomijając już smarowanie ale i chłodzenie. Mało kto wie, ale olej chłodzi silnik od środka. Im mniej oleju przepłynie tym mniej ciepła odbierze. Dziś rzadko spotykam wyznawców powyższego mitu ale jeszcze się zdarzają. :)

 

Pozdrawiam i powodzenia :)

Opublikowano
Często pseudo mechanicy twierdzą, że do 100kkm full synth, do 200kkm semi synth a powyżej 200kkm mineralny.

 

to chyba ma zastosowanie tylko do silników w PF 125p albo Polonezie...

Opublikowano

ale sie temat rozwinął

co do oleju to dzisiaj rozmawialem z wlascicielem servisu BMW

i podstawa w 136km jest full syntetyk i to najlepszy na kazdym innym oleju silnik padnie, ogolnie ten silnik to niewypał BMW. I nie wiem czy to prawda ale nie powinien jechac 1500km non stop 160-180km/h, więc teraz to myśle iz ten półsyntetyk tez chyba miał wpływ na awarie,

 

dlatego mam pytanie

 

czy jest sens wrzucic do mojego auta silnik ten 320d 150km ??

 

co ewentualnie trzeba by wymienic

 

 

a dodam jeszcze iz silnik zostal wyjety i mechanik powiedzial że dwumasa jest ok, nie rozpadla się.

Opublikowano

Ten olej mnie dobił normalnie.

 

Jeszcze jedno pytanko - po prostu spuścić ten obecny i wlać syntetyk? Czy płukanie?

 

Kurde, muszę zrobić jeszcze przynajmniej 250km na tym oleju. Z kolei na forum w dziale oleje widziałem kupę ludzi co jeżdża już dziesiąt-tys. na półsyntetyku 10w40 i nic im się nie dzieje :mad2:

 

Jeszcze inna sprawa - był temat o czujniku oleju (psującym się), że niby on taki zaawansowany, bo bada ten olej i przelicza km pozostałe do zmiany. Na 10w40 nie dostanę ostrzeżenia wcześniej przez tenże czujnik? Bo znowóż ukręcony wał czy zatarcie też nie jest problemem w co drugim m47 :|

Opublikowano
mój kumpel niedawno kupił Alfę 156 1.9 JTD i zalał... olejem 15W :duh: jeździł tak dobry miesiąc zanim zmienił na 5W40 i nic się nie stało, więc nie pałuj auta i bądź dobrej myśli :mrgreen:
Opublikowano
mój kumpel niedawno kupił Alfę 156 1.9 JTD i zalał... olejem 15W :duh: jeździł tak dobry miesiąc zanim zmienił na 5W40 i nic się nie stało, więc nie pałuj auta i bądź dobrej myśli :mrgreen:

 

No to emeryt drive, czy jak kto woli master kruzer :norty:

 

A zakładając, że byłbym jednym przypadkiem na pierdyliard, któremu taki powrót do syntetyka zaszkodził... co się stanie (czysto teoretycznie)? Silnik do wymiany? Remontu?

Opublikowano

A zakładając, że byłbym jednym przypadkiem na pierdyliard, któremu taki powrót do syntetyka zaszkodził... co się stanie (czysto teoretycznie)? Silnik do wymiany? Remontu?

 

nic się nie stanie. czysto teoretycznie może zacząć brać olej, to wszystko.

Opublikowano
ale sie temat rozwinął

co do oleju to dzisiaj rozmawialem z wlascicielem servisu BMW

i podstawa w 136km jest full syntetyk i to najlepszy na kazdym innym oleju silnik padnie, ogolnie ten silnik to niewypał BMW. I nie wiem czy to prawda ale nie powinien jechac 1500km non stop 160-180km/h, więc teraz to myśle iz ten półsyntetyk tez chyba miał wpływ na awarie,

 

dlatego mam pytanie

 

czy jest sens wrzucic do mojego auta silnik ten 320d 150km ??

 

co ewentualnie trzeba by wymienic

 

 

a dodam jeszcze iz silnik zostal wyjety i mechanik powiedzial że dwumasa jest ok, nie rozpadla się.

 

A jaki silnik moze jechac mocno obciazony 1500 km ? Popatrz w manuala juz bedziesz mial pierwsze info ... Juz mi zdazalo pomagac polskim chojrakom na autobahnach rzeszy co z pedalem w podlodze jezdzili ... najlepsi byli ziomkowie w kilkumesiecznym caddy co po 300km "podlogi" turbina sie rozsypala i olej poszedl w wydech.

 

 

Sent from my Milestone using Tapatalk

Opublikowano
ale sie temat rozwinął

co do oleju to dzisiaj rozmawialem z wlascicielem servisu BMW

i podstawa w 136km jest full syntetyk i to najlepszy na kazdym innym oleju silnik padnie, ogolnie ten silnik to niewypał BMW. I nie wiem czy to prawda ale nie powinien jechac 1500km non stop 160-180km/h, więc teraz to myśle iz ten półsyntetyk tez chyba miał wpływ na awarie,

 

dlatego mam pytanie

 

czy jest sens wrzucic do mojego auta silnik ten 320d 150km ??

 

co ewentualnie trzeba by wymienic

 

 

a dodam jeszcze iz silnik zostal wyjety i mechanik powiedzial że dwumasa jest ok, nie rozpadla się.

 

A jaki silnik moze jechac mocno obciazony 1500 km ? Popatrz w manuala juz bedziesz mial pierwsze info ... Juz mi zdazalo pomagac polskim chojrakom na autobahnach rzeszy co z pedalem w podlodze jezdzili ... najlepsi byli ziomkowie w kilkumesiecznym caddy co po 300km "podlogi" turbina sie rozsypala i olej poszedl w wydech.

 

 

Sent from my Milestone using Tapatalk

 

160-180 to max dla bmw?

jezdzilem oplem vivaro 1,9d caly czas 160-170kmh

1500 w jedna

zaladunek towaru itp ok 4godziny

1500 do domu

w sumie 3tys km i wszsysto bylo ok

teraz od 3 lat robie to ducato ktore mam od nowosci i tez jest ok

juz nie wspomne o starej astrze f 1,6 ecotec ktora zjechalem cala europe

osiagajac cos kolo 180km/h non stop ma ok 500tys i tylko dolewam olej i jedzie dalej

a na temat e46 320d 136km uslyszalem ze nie bylo by awari jadac 100-120km/h czyli FSO

Opublikowano
bo w 136-tce mamy ten cholerny zapychający się filtr odmy, który całkowicie zakłóca pracę smarowania silnika i stąd takie jajca z tym :duh:
Opublikowano
bo w 136-tce mamy ten cholerny zapychający się filtr odmy, który całkowicie zakłóca pracę smarowania silnika i stąd takie jajca z tym :duh:

 

dlatego ja co wymianę oleju bedę też wymieniac filtr odmy :D koszty nie duże a moze pomóc

Opublikowano

Zmienić olej możesz tak po prostu i nie trzeba robić płukanki bo dzisiejsze oleje są mieszalne.

Jeśli chodzi o but na autobananie to radzę uważać. Pomijam już kto czym jeździ. Ale warto rozgraniczyć benzynkę i diesla. Benzyną można tak jechać i nic jej nie będzie bo wtedy czuje się jak ryba w wodzie, natomiast diesla łatwo wykończyć bo to silniki niskoobrotowe mocno doładowane z bardzo ciężkimi bebechami. Inaczej ma się sprawa z 5 i 6 stopniowymi skrzyniami. 6cio biegową można sobie pozwolić na więcej. ;)

 

Filtr odmy to podstawa. Niestety ten wynalazek potrafi zabić silnik. I nie jest to tylko problem 136 bo i 150 jak i 3litrówki mają to samo.

 

Czy warto zmieniać 136 na 150? Tego nie jestem w stanie Ci powiedzieć bo nie wiem. Pewnie kilka rzeczy poprawiono. Kwestia ile pracy trzeba włożyć w przekładkę. ;)

Opublikowano
Filtr odmy to podstawa. Niestety ten wynalazek potrafi zabić silnik. I nie jest to tylko problem 136 bo i 150

W M47N już poprawili to dziadostwo stosując plastikowy separator.

Opublikowano
U mnie w 150tce miałem papierowy. Sam się zdziwiłem. Gdyby oryginalnie wyszedł z plastikowym to sądzę, że siedział by do tej pory. Myślę ,że nie ma reguły przynajmniej w pierwszych rocznikach. Oczywiście zmieniłem na plastikowy. :)
Opublikowano
mój kumpel niedawno kupił Alfę 156 1.9 JTD i zalał... olejem 15W :duh: jeździł tak dobry miesiąc zanim zmienił na 5W40 i nic się nie stało, więc nie pałuj auta i bądź dobrej myśli :mrgreen:

 

 

Akurat Alfa zaleca do tego silnika olej 10w40. To trochę dziwne bo tam siedzi taka sama turbina jak w BMW. Może dlatego że zawory nie są regulowane hydraulicznie.

 

Wracając do tematu dwie sprawy.

1. W czystym silniku (bez nagaru i szlamu) można zmienić olej z mineralnego na syntetyczny i nic sie nie stanie.

Ale uwaga nie wszystkie silniki sa czyste w środku. Ostatnie w kolegi warsztacie rozbierali silnik diesla w e60, który się rozleciał ...bo Niemiec nie zmieniał oleju. Takiej smoły jeszcze w środku nie widziałem. (być może Niemiec kupował olej w Polsce na Allegro;)) Tę czystosc trzeba sprawdzić najlepiej zdejmując pokrywę zaworów. Na dobrym mineralnym oleju powinno być czysto.

 

2. Na kipskim oleju nie wolno jeździć z maksymalną prędkością. Na czopach korbowych panuje wysoka temperatura i spore przeciążenia. Kiepski olej w wysokiej temperaturze traci swoje wlasciwości smarne. Pomiedzy tymi elementami nie ma żadnych prawie luzów i jeśli będziemy w bojowych warunkach probowali smarować i chłodzić czopy walu czymś co ma włascicości wody...to odpowiedzcie sobie sami

Opublikowano

Jeszcze jedno ;)

 

Po przetrzepaniu i remoncie auta powiedzieli mi, że jest lekki wyciek oleju spod/z turbiny, taka lekko spocona (na moje pytanie, zadane troszkę na ślepo, bo nie znam tematu, ale pytanie o to czy to nie odma, powiedzieli, że jest ok i to na pewno nie to). Czy to może być powód dla którego wlali 10w40 do mojego maleństwa? Powiedzieli, że nie jest to ok, ale też nic dramatycznego (żaden dwumas urywający stopy, czy silnik palący olej jak Huta im. Tadeusza Sędzimira).

 

Pytanie do moda: może wydzielić mój/nasz spam o olejach do innego wątku? Kolega z remontem silnika będzie mieć większy porządek :)

 

EDIT: może Alfa zaleca 10w40, bo u makaronów zimy o wiele lżejsze :mrgreen:

Opublikowano

cześć wszystkim!

Kurcze naczytałem się o olejach w tym temacie i teraz nie wiem co robić,jak kupiłem auto niemiec lał 10w40Valvoline i ja też leje ten olej,ale miałem już grube problemy z turbo(regeneracja chyba ze 4razy i w rezultacie wymiana na inne turbo) i też kiedyś strzelił mi wałek,może właśnie olej tak mnie załatwił,dziś pojechałem do mechaniora i poprosiłem o wymianę oleju na 5w30 po tym jak tu sie naczytałem,a ten mi powiedział,że taki własnie olej(10w40) powinin być nalany do fury z przebiegiem 200tyś.km.Straszył mnie,że jak wymienie olej na 5w30 to wypłucze się jakiś nagar lub syf i dopiero sie narobi,ja piernicze mam dość problemów z tym autem i nie chce czegoś znowu popsuć przez olej.Myślicie,że 5w30 będzie właściwy ?

Opublikowano
cześć wszystkim!

Kurcze naczytałem się o olejach w tym temacie i teraz nie wiem co robić,jak kupiłem auto niemiec lał 10w40Valvoline i ja też leje ten olej,ale miałem już grube problemy z turbo(regeneracja chyba ze 4razy i w rezultacie wymiana na inne turbo) i też kiedyś strzelił mi wałek,może właśnie olej tak mnie załatwił,dziś pojechałem do mechaniora i poprosiłem o wymianę oleju na 5w30 po tym jak tu sie naczytałem,a ten mi powiedział,że taki własnie olej(10w40) powinin być nalany do fury z przebiegiem 200tyś.km.Straszył mnie,że jak wymienie olej na 5w30 to wypłucze się jakiś nagar lub syf i dopiero sie narobi,ja piernicze mam dość problemów z tym autem i nie chce czegoś znowu popsuć przez olej.Myślicie,że 5w30 będzie właściwy ?

 

Wszystko zależy od stanu silnika. Jesli jedyne co go uszczelnia to nagar i szlam to wypłukanie jest możliwe. Jeśli olej 10w40 był dobry i regularnie wymieniany to smiało lej 5w30, a nawet 0w30 i nie sluchaj mechaników, którzy slyszą że dzwoni tylko nie wiedzą w którym kościele.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.