Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, od niedawna jestem szczęsliwym posiadaczem BMW E60. Mam opony 18" z profilem 255 Pirelli Sottozero. Niestety nie sprawdzają się one na śniegu, wg mnie o wiele za szerokie ale niestety takie otrzymałem od poprzedniego właściciela. Teraz noszę się z zamiarem wymiany opon na 16-calowe. Proszę o pomoc jaki profil najlepiej i jakiej firmy???

 

Z góry dziękuję za odpowiedź

BMW E60 530D SEDAN 2003r
Opublikowano
Ja polecam Dunlop SP Winter Sport M3. Sam użytkuję drugi sezon w rozmiarze 225/50/17 94H. Za nówki rok temu zapłaciłem 2.240 zł i uważam, że były warte tej ceny. Są przede wszystkim bardzo ciche i komfortowe.

Modyfikacje mojego E60:

Czarna podsufitka; sportowa kierownica; listwy wewn. alu z lekkim szlifem; nagłośnienie Logic7; sportowe pedały BMW; lusterka zewn. fotochrom el. składane; felgi BMW 246 (18"); przyciemnione szyby; ledowe podświetlenie tablicy rej.; wygłuszanie drzwi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
zdecywanie polecam Goodyear Ultragrip Permormance 2, ja mam w rozmiarze 225/50/17 i jeździ sie super, droga hamowania na śniegu jest bardzo krótka
Opublikowano
nie polecam Goodyear Eagle Ultra Grip DW-3. Na mokrej nawierzchni bardzo fajnie, na śniegu i lodzie słabo, ciche jak na zimówki...
Radość sprawia, że serce przyśpiesza
Opublikowano

Przeprosiłem się z Falkenami.... owszem, nie są za dobre na świeżym luźnym śniegu, nie są za dobre na lodzie... choć sobie radzą. Za to w przypadku szadzi, zmarzniętego śniegu, suchej i mokrej nawierzchni są zaskakująco dobre. tyle subiektywnej relacji z dzisiejszej wycieczki do Łodzi, gdzie część trasy od Strykowa robiłem "bokiem" po "kalafiorach".

 

Podsumowując za tę cenę jestem zadowolony.

 

Choć nie mam bezpośredniego porównania z niczym innym :cry:

felgi, opony, prestige tuning, elementy carbon, znaczki carbon, grile

hurtowe ceny na zimowe opony renomowanych marek

http://img169.imageshack.us/img169/4364/gpowerwheel.jpg

Felgi oraz akcesoria legendarnego G-Power!

http://www.inovit.pl http://www.kahndesign.pl http://www.wolfrace-wheels.pl

Opublikowano
zdecywanie polecam Goodyear Ultragrip Permormance 2, ja mam w rozmiarze 225/50/17 i jeździ sie super, droga hamowania na śniegu jest bardzo krótka

 

Również polecam, mam w rozmiarze 225/55/16. Świetne na śnieg i błoto pośniegowe, niezłe na mokry asfalt. Ciche.

  • 1 rok później...
Opublikowano

Witam 4 dni temu zakupilem zwykle zimowki do mojego bmw 520 d 177

DUNLOP WINTER SPORT 4 D 225 50 17 V XL(SPECJALNIE KUPILEN EXTRA LOUD BO NIBY MAJA TWARDSZE SCIANKI)

Letnie mialem w tym samym rozmiarze z tym ze runflat

No ale przejdzmy do sedna nie wiem czy tylko ja mam tak i czy jestem przewrazliwiony ale te

Opony sporo plywaja. slizganie juz pomijam bo musza sie dotrzec

Przy predkosci 60/70 km/h na prostej drodze krecac szybko prawo lewo auto sie buja strasznie i plywa

To normalne?rano wskoczylem na autostrade rozpedzilem sie prawie do 220 km nie ma bicia. Nie sciaga mnie przy zmianie pasa ruchu przy predkoci 180 km/h jest w miare ok ale troche niepewnie

Prosze o rady jakies uwagi itd dodam ze cisnienie tyl 2,4 przod 2,2

Opublikowano
Ja kiedyś tez zmieniłem z runflatow na zwykle i miałem dokładnie to o czym piszesz. Bałem się tym jeździć. Jak tu napisałem na forum to oczywiście wszyscy ze nie prawda itp itd, ze oni maja zalozone zwykle i jest ok - nic z tego nie rozumiem.
Opublikowano

W temacie:wszystkie tylko nie runflat,zmieniłem po półrocznym użytkowaniu runflat(letnie) na zwykłe zimówki i teraz dopiero odczuwam że jeżdżę luksusową komfortową limuzyną,

Na runflat np.przy przejeżdżaniu przez tory tramwajowe(na zakręcie)potrafiło zarzucić tyłem.

Nigdy więcej runflat :!:

Opublikowano

Równiez polecam Dunlop winter sport M3-kupiłem w tym sezonie te z indeksem prędkości do 210km/h ale są wporządku. Cena 2500 komplet oczywiście plus serwis wulkanizacyjny.

Pozdrawiam

Opublikowano
Dunlop Winter sport 4d 225/50/17 - uzytkuje od 1mc i baaardzo pozytywnie. Nie zauważyłem podobnych objawów o jakich pisze kolega januk87 (wyjątek - nie mam XL). Auto dobrze sie prowadzi, pewnie w zakretach, nie jeżdżę wolno i na chwile obecna po ok 2000km przejechanych mogę tylko polecić.
Why so serious... ?
Opublikowano
No to teraz mam dobra rozkmine co to moze byc musze dopasc taka sama bmke kumpla na dokladnie tych samych kapciach i sprubowac bo nie wem co jest a kolega "evergreen " jesli mozna wiedziec jakie cisnie w kolach ma?musze ogarnac tenat bo za tydzien trasa 2700km :/
Opublikowano
Dunlop Winter sport 4d 225/50/17 - uzytkuje od 1mc i baaardzo pozytywnie. Nie zauważyłem podobnych objawów o jakich pisze kolega januk87 (wyjątek - nie mam XL). Auto dobrze sie prowadzi, pewnie w zakretach, nie jeżdżę wolno i na chwile obecna po ok 2000km przejechanych mogę tylko polecić.

 

Czyli u Ciebie na tych oponach jak jedziesz powiedzmy 60-80 km/h (o wyzszych predkosciach nie wspomne) i zrobisz gwałtowny ruch kierą lewo-prawo, to auto nie pływa na calego?

 

2) Masz dynamic drive?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jeśli chodzi o opony zimowe to polecić można produkty firmy Nokian. Miałem WR G2, teraz kupiłem WR A3 i oba modele spisują się znakomicie. Kto jak kto, ale Finowie wiedzą co to zima i jak się do niej przygotować :)
Opublikowano

ja mam MICHELIN ALPIN A4 najnowszy model cena 120euro za sztuke 205/60/alu16org.bmw, pewnie pare osob bedzie pytac dlaczego takie waskie i dlaczego takie wysokie z doswiadczenia wiem ze czym wezsza opona zima tym lepsza kontrola na sniegu i lodzie, a profil 60 dlatego zeby nie trzec spodem samochodu po oblodzonych rynna sniegu,bo szkoda. Komfort jazzdy: bardzo miekko i elastycznie, straszne balony, plynie sie jak motorowka po wodzie, jedzze "bardzo" duzo bo 100km dziennie. WAZNY JEST INDEKS PREDKOSCI i NOSNOSCI OPON ja mam 96h czyli jedna opona max 710kg i max 210kmh. Ale nigdy zima nie osiagam takich prekosci bo jestem rozsadny max 160-170. Teraz kwestia tego jak niektorzy sie wypowiadaja ze na zimowkach jezdzi 220kmh, POWODZENIA CHLOPAKI. PREDZEJ CZY POZNIEJ TAKA JAZDA ZIMA MOZE SKONCZYC SIE TRAGICZNIE. POZDRAWIAM

 

http://www.opony.com.pl/informacje/images/michelin-alpin-a4-czarne.jpg

Opublikowano
Dunlop Winter sport 4d 225/50/17 - uzytkuje od 1mc i baaardzo pozytywnie. Nie zauważyłem podobnych objawów o jakich pisze kolega januk87 (wyjątek - nie mam XL). Auto dobrze sie prowadzi, pewnie w zakretach, nie jeżdżę wolno i na chwile obecna po ok 2000km przejechanych mogę tylko polecić.

 

Czyli u Ciebie na tych oponach jak jedziesz powiedzmy 60-80 km/h (o wyzszych predkosciach nie wspomne) i zrobisz gwałtowny ruch kierą lewo-prawo, to auto nie pływa na calego?

 

2) Masz dynamic drive?

 

1. Nie, nie mam efektu pływania. Mialem go gdy dojezdzalem letnie opony (także bez RoF, jedynie XL), ale to była kwesta zużytego łącznika met-gum w prawym tylnym kole. Zaraz po wymianie łącznika i kół zimowych zrobiłem pełna geometria zawieszenia (przód-tył).

 

2. Nie mam dynamic drive, a przynajmniej go nie widzę po rozkodowanie numeru VIN.

 

Januk87

Ciśnienie zalecane przez BMW przy tym rozmiarze opon to 2.0 przód i 2.4 tył (sprawdź na tabliczkę znamionowej na drzwiach kierowcy).

 

Stritfajter

Hm... Jeżeli chodzi o zmianę rozmiaru opon na zimę, to nie zgodzę sie z tobą. Systemy w samochodzie są skalibrowane aby optymalnie pracowały z rozmiarem zalecanym przez producenta stad ja naprzyklad zarówno lato jak i zimę jeżdżę na tym samym rozmiarze 225/50/17 - ale to ja i moja opinia ;)

Why so serious... ?
Opublikowano (edytowane)

Hmm... Czyli wychodzi na to ze obecność dynamic drive może mieć tu znaczenie. Ja je mam i na zwykłych oponach w rozmiarze 225/50r17 zdecydowanie nie da się jeździć - auto zachowuje się bardzo nieprzyjemnie. Na RFT lub zwykłych ale 18" o profilu 40 wszystko wraca do normy, tyle ze komfortu jazdy po miejskich dziurach niestety nie ma. I tak koło sie zamyka i e60 wcale nie jest dla mnie komfortowe.

 

Co do zimowek ja mam dunlopy wintersport M3 RFT. To moje pierwsze RWD i jeździ mi się zima gorzej niż FWD. Musiałbym spróbować innych opon żeby coś powiedzieć na temat tych. Na razie wydaje mi się ze są raczej kiepskie. Słyszałem o nich pare podobnych opinii.

Edytowane przez maciekE60
Opublikowano
I tak koło sie zamyka i e60 wcale nie jest dla mnie komfortowe.

Heh, to był właśnie powód dla którego zdjąłem RoF zarówno lato jak i zimę i odsprzedalem koledze. Na normalnych oponach to auto jest zdecydowanie bardziej komfortowe a przecież po to je kupiłem ! Gdybym chciał uzyskać efekty worka ziemniaków na taczkach pokonujacych proste z prędkością dźwięku kupilbym M5 albo inny SPORTOWY samochód a nie limuzyne ;)

 

Pzdr,

Why so serious... ?
Opublikowano

Dzieki za pomoc Panowie juz nie mam wyjscia,zostaje na tym co mam

Czyli dunlop 4d dzisiaj przy temp -3 i ponownym ustawieniu zbierznosci bylo o niebo lepiej zapewne jak bedzie +8 to temat powroci ale to juz ocenie pozniej co do dynamic control moj vin tez nic nie pokazuje wiec chyba go nie mam jedyne co mam to DTC i to drugie chyba DSC ale to chyba wszedzie jest na standardzie musze sprawdzic w innym warsztacie zawieszenie bo cos mi sie wydaje ze moze byc nie tak a runflaty swoja konstrukcja to wytlumialy to uczucie plywania.auto ma juz okolo 4 lat i prawie

160 000km wiec moze juz czas na poprawki:)

Zeby nie bylo nudno to jeszcze mi lusterko zewnetrzne od str kierowcy przestalo grzac i cokolwiek nie nacisne gora,dol,bok to i tak odchyla sie tylko do gornego prawego rogu i koniec :mad2:

Opublikowano
a profil 60 dlatego zeby nie trzec spodem samochodu po oblodzonych rynna sniegu

 

Te twoje opony są niższe od standardowych 225/55/16 o 1,5mm więc sam sie oszukujesz :) A tak pozatym nie ma żadnych problemów z mocniejszym hamowaniem na suchym asfalcie?

Opublikowano

Ja śmigam na całorocznych 18' 245/40 Pirelli P6 i nie jest żle , radzą sobie spokojnie na poziomie budżetowych zimówek , latem śmiga się jak na letnich , są cichutkie i w testach Autoświata z 2010r. zebrały jak najlepsze oceny,

zimą były nawet lepsze od większości budżetowych i średniej klasy zimówek i tak samo latem.

Wcześniej w tym aucie miałem zimówki Pirelli sottozero RSC i wydaje mi się że lepiej nie było ...

Całe stany na takich śmigają - ja też polecam.

Żona śmiga dużym Suvem także temat zimowych tras i wypadów mnie nie boli :D

Przy tylnym napędzie i tak wiadomo jak sie jeżdzi zimą :duh:

Ex:

IX M60

F96 X6M Comp.

G05 X5 m50d

F90 M5 Comp. 780km

G01 X3 30i

F86 X6M 575km

F15 X5 25d

E71 X6 40d

E70 X5 4.8i

E61 535d

E31 850ci cudo:)

E53 X5 4.4i

E46 328ia

E39 540ia

E39 535i

E39 528i

i sporo innych ale już nie BMW 🙂

Opublikowano

Panowie jak myslicie czy taki fakt moze miec znaczenie na prowadzenie pojazdu ze po

Prawej str na oponach mam date produkcji a po lewej jej nie ma lub jest od srodka czy opony powinny byc zalozone data do zewnatrz dodam ze brak oznaczenia "outside"

A jesli nie ma daty w ogole czy to normalne?

Opublikowano
Panowie jak myslicie czy taki fakt moze miec znaczenie na prowadzenie pojazdu ze po

Prawej str na oponach mam date produkcji a po lewej jej nie ma lub jest od srodka czy opony powinny byc zalozone data do zewnatrz dodam ze brak oznaczenia "outside"

A jesli nie ma daty w ogole czy to normalne?

 

A strzałki od kierunku obrotów są ok ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.