Skocz do zawartości

zamarznięta chłodnica


kosaaro

Rekomendowane odpowiedzi

witam

kupiułem 740 miesiąć temu, sprzedawca zapewnieł mnie. że w chłodnicy jest zimowy płyn, niestety przy -15 zamarzła chłodnica, ujechałem 300metrów i temperatura wzrosła na czerwone pole zatrzymałem sie i odczekałem az spała. Po pewnym czasie puściło i wróciłem do domu. od tego czasu nie mam ogrzewania, jak dam na 32stopnie to wieje letnim ale nie tak jak ma być. Czyżby zapowietrzył sie układ chłodzenia, czy może pompa wody padła. jak odkręcam zbiorniczek to nie leci strómień z dziurki odpowietrzającej, temperatura stoi na srodku, po pewnym czasie wyrzóca wode zagotowaną (to normalne?) a jak odkręcam sróbke odpowietrzenia to na gorącym śilniku leci para.

jak odpowietrzyć e38 4.4 ?

chyba ze termostat padł

lub pompa wody ?

lepiej jeździć godzinę jak lord niż całym miesiącem jak dziad
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dolałem 4 litry płynu, przez małą dziurke w zbiorniczku leje sie płyn wiec termostat chyba dobry, ogrzewania nadal nie ma, czyżby dalej zapowietrzony czy coś poważniejszego,
lepiej jeździć godzinę jak lord niż całym miesiącem jak dziad
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, jeżeli przez otwór przelewowy w zbiorniku wyrównawczym leje się płyn to pompa jest ok. Jeżeli leje się w sposób ciągły to układ jest odpowietrzony. Na wszelki wypadek na ciepłym można pościskać wężami przez kilka minut i obserwować strumień. Jeżeli zanika i się pojawia, a po chwili jest ciągły to układ na pewno odpowietrzony. Elektrozawory ogrzewania mogły ulec uszkodzeniu, ponieważ są bardzo delikatne, jeżeli zamarzła w nich woda. Ponadto ta woda może tam jeszcze być zamarznięta. Proponuję ustawić ogrzewania na maska i zacząć ugniatać wąż dochodzący do zaworów, przy tym obserwować czy węże, które idą do nagrzewnic robią się ciepłe. Może być jeszcze sytuacja, że zamarznięta jest woda w rurach nagrzewnic lub w samych nagrzewnicach. W takim przypadku należy środek auta nagrzać dość mocno, na przykład farelką, oczywiście jeżeli auto jest w garażu. Po nagrzaniu środka po kilkunastu minutach odpuści lód w układzie nagrzewnicy i wtedy mamy pewność, że to nie jest to. Tak jak napisałem, albo zawory albo lód w nagrzewnicy. Oczywiście zakładam, że auto już płynu nie wyrzuca i poza ogrzewaniem wszystko jest ok.
pozdrawiam Bartek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na zimnym silniku nie leje sie płyn przez dziurke w zbiorniczku, jak przygazuje tak na 2000 obrotów to płyn zaczyna leciec mocnym strumienim, jak silnik sie zagrzeje to po paru minutach musze zamykać korek bo wywala wode. ogrzewanie nadal nie działa jak gazuje to wtedy leci jakby cieplejsze powietrze , na biegu jałowym leci letnie. wąż górny od chłodnicy jest jakby pusty na zimnym silniku, jak sie nagrzeje to pojawia sie w mim woda i jest gorący ale jak go uciskam to nie pojawia sie strumień w zbiorniczki

jakies pomysły ????

lepiej jeździć godzinę jak lord niż całym miesiącem jak dziad
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jesli plyn ani olej nie zmienił barwy a weze nie puchną i nie czuc spalin w zbiorniczku to jest duze prawdopodobieństwo ze głowica i blok ocalał(nie rozsadziło go pod wpływem zamarzniętej wody)

przy takich objawach jedyne co moze byc przyczyną to

pompa wody niedomaga=oberwane wirniki na pompie=słaby obieg płynu=zimna chłodnica=brak ogrzewania=przegrzewanie silnika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, płyn z otworu przelewowego ma lecieć na biegu jałowym bez przygazowywania, jeżeli tak nie jest to pompa lub jakaś niedrożność. Wygląda na pompę i dlatego się przegrzewa. Zostaw na razie ogrzewanie. Ja bym jeszcze sprawdził termostat, ponieważ z tego co piszesz to wynika, że silnik się zagrzewa natychmiast po osiągnięciu temperatury roboczej. Jeżeli termostat w tym silniku to wkład, to ja bym go wyjął i trzymał ściśnięty wąż dolny tak długo, aż auto osiągnie temperaturę roboczą, potem puścił i obserwował, czy jest ok. Masz dwie usterki, albo pompa, albo termostat, zakładając, że auto jest już w ciepłym miejscu i nie jest zamarznięta chłodnica.
pozdrawiam Bartek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i okazało sie ze pompa wody, jesli jechales na zamarznietym ukladzie wody to moglo zerwac wirniki przy pompie i teraz sie tak dzieje, u mnie po wyciognieciu pompy nie bylo ani jednego piura, i objawy by takie jak u ciebie, wystarczy czasem zapalic tylko auto na zamarznietym ukladzie i zniszczy piura przy pompie ,,, taki sam temat mialem tez w oplu omega,,, pozdrawiam ,,, jesli dojdziesz co sie stalo podziel sie informacjami..
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

kupiułem 740 miesiąć temu, sprzedawca zapewnieł mnie. że w chłodnicy jest zimowy płyn,

To jedź z tym problemem do sprzedawcy, jak Cię zapewniał, bo może być drogo...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, płyn z otworu przelewowego ma lecieć na biegu jałowym bez przygazowywania, jeżeli tak nie jest to pompa lub jakaś niedrożność. Wygląda na pompę i dlatego się przegrzewa.

 

ale auto sie nie przegrzewa temperatura stoi na srodeczku cały czas, podczas jazdy jak i na parkingu, wiec nadal myslicie za to pompa?

jakie koszty takiej pompy?

lepiej jeździć godzinę jak lord niż całym miesiącem jak dziad
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to jesli sie teraz nie przegrzewa to co dokladnie sie dzieje?????, jak wywala wode , robi sie cisnienie w wezach, to uszczelka glowicy lub glowica, jak by padla pompa to by łapal szybciej temperature ponad 90 ale nie wywalalo by od razu wody , a co sprawdziles do tej pory , pompa byla sprawdzana????
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

płyn i olej nie musi zmieniac barwy, czyli nieraz ani płyn nie wchodzi do oleju ani olej do plynu, bo akurat uszczeslka lub głowica moze byc w takim miejscu sieknieta ze kompresja dostaje sie do płynu ukladu chłodzenia, i okazuje sie ze glowica lub uszczalka jest przyczyna taki objawow,
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

temperatura jest ok , tylko jak odkręce korek wlewu płynu i poczekam 10 minut, to wywala wode. Jak jezdze normalnie z zakręconym korkiem to wszystko jest ok tylko nie działa ogrzewanie na jałowym biegu, jak jade to grzeje, lub jak wkręcam na jałowym biegu na wieksze obroty.

zaobserwowałem równiez znikniecie przez noc częsci płynu, podejrzewam ze jakiś więżyk na dziure lub pek na mrozie , jutro będzie to sprawdzone.Viskoza działa bo wentylator zwiększa obroty jak zwiększają sie obroty silnika, jak coś sie dowiem to opisze

jak ktoś ma jakis pomysł to prosze o wskazówke

a rozczelnienie układu przez jakiś węzyk moze powodować wyrzócanie wody?

lepiej jeździć godzinę jak lord niż całym miesiącem jak dziad
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sam sobie juz odpowiedziałes

masz uszkodzoną uszczelke lub głowice

ucieka ci płyn na zakreconym korku to znaczy ze cisnienie robi sie tak duze w układze ze ucieka gdzies słabszym połaczeniem na wezach i dlatego znika ci płyn

ostatnio takie cos widziałem u znajomego co prawda nie bmw ale objaw identyczny

jak odkrecilismy korek to leciało zbiorniczkiem jak zakrecilismy i poczekalismy dłuzej to zaczeło leciec gdzies na połaczeniu węzy od spodu silnika

jak mu powiedziałem ze to uszczelka to on ze to niemozliwe ze to tylko pompa wody

a jednak odstawił auto i niestety uszczelka do wymiany i oczywiscie koszty z tym związane

 

widze ze ty tez nie dopuszczasz najgorszych mysli w tym przypadku i czekasz az ktos wymysli ze to jakas błachostaka za 100zł bedzie ale niestety na 90% masz walnietą uszczelke

podjedz do mechaniora puki auto jest jeszcze w miare jezdne oni sprawdzą czy masz spaliny w układzie chłodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam po raz kolejny, rzecz pierwsza to musisz dokladnie sprawdzic gdzie znika plyn, czy wyrzuca go nadmiarem, czy gdzies na opaskach laczenia wezy, bo czesto przy zamarznieciu potrawi nawet sciagnac silnie zacisnieta opaske weza i moze tam jest wyciek, przezco znika plyn i układ tez sie moze zapowietrzac i nie ma dobrego ogrzewania, wyciag miarke oleju i zobacz czy nie ma na niej plynu i odwrotnie czy plyn w zbiorniku nie jest brudny od oleju , i rzecz ostatnia jak masz calkiem zimny silnik odkrec zbiornik wyrownawczy plynu chlodzenia zalej do pelna plynem i zapal na otwartym korku i obserwuj czy nie leca ( bomble) banki z powietrzem jesli leca to kompresja przedostaje sie do ukladu chlodzenie i na 90 procent masz walnieta uszczelke lub glowice , jak posprawdzasz to daj znac
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziś sprawdzal mechanik autko i diagniza jest jedna - uszczelka , a czy głowica jest dobra okaze sie po rozkreceniu

jak cos sie dowiem to napisze

dzięki za rady pozdrawiam

lepiej jeździć godzinę jak lord niż całym miesiącem jak dziad
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sama uszczelka to pikus. planowanie glowicy z tak duzego silnika to moze byc kupe kasy + robocizna. mnie wymiana w 2 litrowym silniku wyniosla okolo 700zl bo wszystko sam zrobilem. u ciebie w przypadku tak duzego silnika wyniesie grubo ponad 1000zl.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie chce straszyc kolegi ale tak ja wypowiadalem sie we wczesniejszych postach ze na 90 procent uszczelka lub glowica , mialem ostatnio takie trzy przypadki z zamarznietym ukladem chlodzenia bmw 5 powietrze w ukladzie, cisnienie i wywalanie wody , po rozebraniu okazalo sie ze peknieta glowica i powietrze szlo do plynu, mitsubishi galant IV tez powietrze do plynu ,wywalona uszczelka, bmw 7 to samo po rozebraniu peknieta glowica, I jesli nawet wywala sama uszczelke to koszty czesci i robocizny sa i tak wysokie bo wymienia sie nie tylko sama uszczelke glowicy, bo dochodzi do tego planowanie glowicy plus nieraz sprawdzanie szczelnosci nowe uszczelniacze zaworowe, nowe uszczelki pod kolektor ssacy i kolektor wydechowy, uszczelka pokrywy zaworow, nowy plyn chlodzocy czasami olej, nowe sruby do głowicy nie zawsze ,ale nie raz nalezy wymienic -zeby nie rozbierac drugi raz to bardzo wazne ,niektorzy mechanicy wlasnie olewaja to i potem jest problem po przejechani 1000 ,2000km to samo. a jesli glowica to koszt 2 razy wiekszy bo koszt czesci te ktore wymienilem plus sam koszt spawania takiej glowicy i nowe gniazda zaworwe i zawory a musza byc nowe bo stare gniazda sa z innego stopu i przy wysokiej temperaturze czyli w piecu i spawanie wylatuja -koszt grubo ponad tysiac samo spawanie planowanie nowe gniazda i zawory plus robocizna i reszte wymienionych wyzej czesci, czasami ludzie szukaja calego silnika ,bo niestety takie sa koszty,i w tym przypadku ja stawiam ze jest gdzies peknieta glowica a nie uszczelka w bmw sa bardzo czule glowice i na przegrzanie i na zamarzanie nie wspomne juz o silnikach w tds , zycze zebys szybko uporal sie z problem...pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.