Skocz do zawartości

320D 136ps - brak mocy na ciepłym silniku


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Od kupna auta męczę się z brakiem mocy. Wymieniłem już przepływomierz, elektrozawór przy turbinie, wtrysk sterujący, odmę, zregenerowałem turbinę, zaślepiony EGR... Wymieniony jest zbiorniczek podciśnienia - dopiero po nim trochę się poprawiło bo był nieszczelny, ale pozostał jeden problem - po rozgrzaniu silnika lub tuż przed, nagle odcina moc i auto zachowuje się jakbym ciągnął 3 tonową przyczepę. Turbina słychać że pracuje, ale bardzo powoli osiągane są obroty.

Zdarza się to też momentami na zimnym silniku, ale potem nagle moc wraca. Wraca też czasami na chwilę gdy potrzymam motor na obrotach powyżej 3tys. Wtedy jeździ się w miarę przyzwoicie ale na pewno nie jest do prawie 140 koni. Nie mogę narzekać na prędkość maksymalną, jak się rozbuja to leci ponad 180-190 bez kłopotu.

 

Objawy, które mogę wypisać:

- na ekonomizerze przy 4 biegu nigdy nie dochodzi do 20l... po nagłym odcięciu mocy na 3 biegu ledwo jest 12

- spalanie na komputerze cały czas jest 5.8-5.9l

- uczucie pod butem jest jakby się dławił, gaz w podłodze a nic się nie dzieje

- ogólnie jest jakiś lekko osłabiony, jeżdziłem passatem tdi ktory miał 130 ps i naprawde wciskało w fotel

- brak błędów na komputerze

 

Jestem z Trójmiasta, jeśli ktoś zna dobrego mechanika/elektronika od BMW to będę wdzięczny za informację. WFK Wejherowo się poddali i powiedzieli że nie wiedzą co może być przyczyną.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A jakiej firmy przepływomierz założyłeś i czy zrobiłes reprogramacje do nowej przepływki ? Wymieniłeś przewody podciśnieniowe ? Zaworek od EGR masz sprawny ?
Opublikowano
nowy przepływomierz Bosch, coś tam resetowali w komputerze po jego instalacji. Czy zaworek od EGR ma znaczenie jeśli EGR jest odcięty?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dowiedz się czy wgrali ci nowe oprogramowanie do Przepływki Boscha bo jesli nie to auto nie bedzie prawidłowo jezdziło. Zeby wgrać nowy program trzeba jechgać do ASO lub do kogoś kto ma oprogramowanie DIS i troche wiedzy na ten temat.
Opublikowano
Myślisz ze wahania mocy mogą być własnie od przeplywki? Czy na komputerze nie pokazalyby się złe wartości? Mechanik mówił ze są w porządku. Dzięki, zainteresuje się tym. Głównym widocznym objawem sa złe wskazania na ekonomizerze... But w podłodze a tu ledwo 8-9l na czworce.
Opublikowano
Witam. Ja mam identyczne objawy w takim samym autku z tym samym silnikiem z tego samego rocznika. U mnie grzebało już dwóch różnych mechaników i każdy z nich się poddał. Sterowanie podciśnieniowe (elektrozaworki i przewody) są ok bo wymieniałem. Sam już nie mam pomysłu co może być a jak już mechanicy załamują ręce :( A u mnie wszystko się zaczęło po wymianie pompy wtryskowej. Wcześniej było wszystko ok. Może mechanik pozmieniał coś w oprogramowaniu :( Koledzy może mieliście podobne przypadki
Opublikowano

w piątek postaram się podjechać do ASO na programowanie przepływomierza, dam znać czy pomogło.

tak czy siak, to ostatni diesel, którego kupiłem ;)

Opublikowano
U mnie wina leży chyba raczej po stronie elektryki ponieważ gdy zgaszę silnik wszystko na jakiś czas wraca do normy. A czy przy uszkodzonych katalizatorach był by taki objaw :?: Kolego nastalez napisz co i jak było u ciebie może dzięki temu i mi się uda usunąć te spadki mocy :)
Opublikowano

u mnie jest dokładnie to samo morris - np. na stacji benzynowej gdy postoi wyłączony kilka minut to znowu odzyskuje moc na chwilę, zdarza mu się mieć naprawdę konkretne uderzenie że aż przyjemnie wciska w fotel...

Katalizatory sprawdzali rok temu i są w porządku, choć może wywalę je na wszelki wypadek. Jeśli nie uda mi się zaliczyć ASO w piątek to niestety dopiero po świętach, bo robią sobie urlop.

Opublikowano
Jeśli nie uda mi się zaliczyć ASO

Nie wiem jak wyglądają ceny diagnozy w ASO [nigdy nie korzystałem, ale słuchy chodzą że jest nieprzyzwoicie drogo :jawdrop: ] to zainwestowałbym 120zł w interfejs obsługujący INPĘ i sam sobie dokładnie posprawdzał co i jak w Twoim aucie się dzieje. Zaoszczędzisz na podłączaniu pod kompa i będziesz mógł w każdej chwili przetestować sobie auto za free! No teoretycznie rzecz ujmując przy drugim podpięciu zwraca Ci się kasa, a za trzecim już jesteś o 60 zł do przodu :cool2:

Opublikowano
nie wiem jak to się spisuje, więc się nie wypowiadam na ten temat. Ten który wcześniej podałem działa w 100%- informacje od kilkudziesięciu kupujących.
Opublikowano

niezłe, chyba się w to zaopatrzę. Czy ten INPA jest trudny w obsłudze? poradzę sobie bez wiedzy mechanicznej w kwestii przepływki?

co do wizyty w ASO powiedzieli mi że za ustawienie przepływomierza liczą 180zł.

Opublikowano
jeśli chodzi o adaptację przepływki to wykonasz to tylko DISem, a jej instalacja jest podobno dosyć skomplikowana... ale być może koledzy z forum pomogą :cool2:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.