Skocz do zawartości

Dylematy nowicjusza czyli jaki silnik do e46...


Skoor

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich forumowiczow!

 

Ostatnimi czasy chodzi mi po glowie zmiana auta i jako, ze kilka lat temu posiadalem e36 teraz chcialbym kupic e46 po lifcie w kombi. Generalnie na ten model juz sie zdecydowalem, ale kompletnie nie mam pomyslu jaki silnik wybrac, bardzo kusi mnie 3l benzynka, ale tez i 2l dieslem bym nie pogardzil. Glowne wymagania to zeby mial te 150 kucy minimum. Prosilbym o wady i zalety polecanych przez was silnikow, awaryjnosc itp. Aha na auto chce przeznaczyc do 30tys PLN, znajdzie sie cos w dobrym stanie za ta cene i pochodzi te 2, 3 lata bez wiekszego dokladania?

 

Sent from my Milestone using Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za 30 tysi dostaniesz ładne auto, ale przy zakupie trzeba bardzo uważać - kręcenie liczników, przeszczepy itp. Auta z Belgii wymagają większej uwagi bo nie można sprawdzić historii w ASO. Sprawdzenia wymaga (dla diesla) głównie stan turbo, pompek zasilających paliwo, wtryskiwaczy (i pewnie niektórzy forumowicze jeszcze coś by dołożyli), zawieszenie i tylni most. Stan układu zasilania i pracy silnika można sprawdzić na LiveData - podłączenie do komputera. Zawieszenie i tylni most - łopatologicznie (dobrze mieć fachowca).

Jeśli chcesz minimum 150 KM to 320d odpada (136 KM). Poza tym zależy jak będziesz użytkował auto (miasto / trasa) i czy zgadzasz się z większymi nakładami na paliwo. Przy planowanych dużych przebiegach (więcej niż 20-30 tys. rocznie) osobiście polecam diesla. Jeśli chodzi o wady i zalety - ciężko jednoznacznie stwierdzić. Musisz przeszukać forum i poczytać co się ludziom psuje. W benzyniakach ryzyka awarii jest mniejsze z uwagi na prostszy układ. W dieslu jeździ się taniej, ale w przypadku awarii turbo, przepływomierza, itp. koszty mogą być spore.

Gdy szukałem e39 jednym z warunków to był 3-litrowy diesel (ściślej 2.9 L). Spalanie w ganicach 7 litrów, dobre osiągi i bardzo wysoka kultura pracy. Przez rok czasu na naprawy związane z silnikiem (pompa wody, pompa progowa itp.) straciłem ok. 2000.00 PLN.

Nie pozwól, aby strach przed porażką powstrzymał Cię przed wejściem do gry.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy e46 po lifcie w wersji 320d nie miala wlasnie 150 KM? W dieselu przeraza mnie wlasnie koszt ewenttualnych napraw, a zacheca spalanie. Rocznie robie jakies 15 tysiecy km. Mam 2 auta, jedno na miasto, drugie na trasy i wlasnie to na trasy chce wymienic. Oczywiscie wiadomo, ze po miescie od czasu do czasu przejechac tez sie trzeba. Jak juz mowilem bardzo mnie kusi 3l benzyna, 231 koni robi swoje,a przy moich przebiegach nie ma tragedii z kosztami paliwa, dodatkowo mysle, ze latwiej jest znalezc cos z wmiare malym przebiegiem w tej jednostce. Czy ktos posiadajacy "duzego" benzyniaka moze sie wypowiedziec jak wygladaja koszty jego utrzymania?

 

 

Sent from my Milestone using Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Większość potrzebnych Tobie informacji znajdziesz w dziale serii 3, więc po co zakładasz nowy post zamiast poszukać?

ZAMYKAM

pozdrawiam

Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.