Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam, jestem fanem marki BMW aktualnie użytkuje BMW e36 318i w gazie sekwencji i muszę przyznać że jeżdżę za grosze więc w tym momencie obalam tutaj wszelkie mity o tej marce bo to jest dopiero auto a nie przyrząd do jeżdżenia jakich nie brakuje na naszych drogach chyba wszyscy wiecie o czym mówię:XD No ale wróćmy tutaj do sedna powodu dla którego zakładam temat, ostatnio poluję na E39 528i i szukam wszelkich informacji na temat spalanie i wyposażenia tego modelu potrzebuję opinii osób które mają ten model lub mieli więc na początku nadmieńcie mi coś o spalaniu bo słyszałem że ten silnik 2.8 jest dość ekonomiczny jak na ta pojemność czy to prawda?,..
Opublikowano
jak na tę pojemnośc i moc to jest dośc oszczędny jak jezdzisz w miare spokojnie to nie będzie tak zle :cool2: spalanie u mnie trasa-8,5-9 l mieszany 10 do 11 :norty:
Opublikowano
No dzięki stary za komentarz i liczę że wszyscy inni obecni lub byli użytkownicy tego modelu tez dodadzą coś od siebie jeśli chodzi o spalanie 528 e39,..a jak ma się sprawa z ESP w tym modelu wiem że wszystkie modele były wyposażane w ASR+T ale czy ESP było montowane również we wszystkich czy dopiero od jakiegoś roku? Przeglądając oferty na otomoto niejednokrotnie spotykam w opisach wyposażenia właśnie ESP i to nie kiedy nawet w 96r. produkcji czy to możliwe? czy po prostu nie którzy mylą ASR z ESP,..???
Opublikowano

Niektórzy pewnie mylą ale jest duże prawdopodobieństwo że w modelu z 96 roku będzie układ ESP ponieważ ten układ powstał w 1995 i był montowany początkowo w Mercedesach więc rok później w BMW pewnie też zaczęto stosować ten układ. Wtedy pewnie było to wyposażenie dodatkowe za duże pieniądze więc mało kto to brał jak kupował nowe auto. ale po roku 2001 w modelach po lifcie jest już dość popularne.

A jeżeli chodzi o silnik to spalanie jest w miarę rozsądne ale to wszystko zależy od stylu jazdy. Jeździłem E39 z tym silnikiem prawie dwa lata (zagazowana) ale BMW nie lubi gazu więc więcej tego nie zrobię :8) . Spalanie wyglądało następująco:

Miasto ( Wrocław) 15-18l z klimą

trasa 10-12l ale jak chciałem pogonić to do 15 tez doszedłem.

Najmniej mi spaliła jak jechałem z Wrocławia do Krakowa ( autostrada ) 9l z klimą o średnią prędkością 160KM/h

Opublikowano
Niektórzy pewnie mylą ale jest duże prawdopodobieństwo że w modelu z 96 roku będzie układ ESP ponieważ ten układ powstał w 1995 i był montowany początkowo w Mercedesach więc rok później w BMW pewnie też zaczęto stosować ten układ. Wtedy pewnie było to wyposażenie dodatkowe za duże pieniądze więc mało kto to brał jak kupował nowe auto. ale po roku 2001 w modelach po lifcie jest już dość popularne.

A jeżeli chodzi o silnik to spalanie jest w miarę rozsądne ale to wszystko zależy od stylu jazdy. Jeździłem E39 z tym silnikiem prawie dwa lata (zagazowana) ale BMW nie lubi gazu więc więcej tego nie zrobię :8) . Spalanie wyglądało następująco:

Miasto ( Wrocław) 15-18l z klimą

trasa 10-12l ale jak chciałem pogonić to do 15 tez doszedłem.

Najmniej mi spaliła jak jechałem z Wrocławia do Krakowa ( autostrada ) 9l z klimą o średnią prędkością 160KM/h

 

Panowie w BMW występuje ASC w tych starszych modelach, natomiast w nowszych nazwany już jest sysytem DSC i to są odpowiedniki z innych firm typu ASR,ESP,ESC

Tu na końcu można poczytać jaka firma jak zwie swój wynalazek:

http://en.wikipedia.org/wiki/Electronic_Stability_Program

Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Opublikowano

Od niedawna mam 528i z LPG, ale już coś na jego temat mogę powiedzieć. Spalanie w Warszawie - przy aktualnej aurze i korkach - według komputera to 15 l/100 km. Na szczęście jest gaz... :mrgreen: Sekwencyjny STAG 200 włącza się niezauważalnie i przy moim, raczej spokojnym trybie jazdy - w końcu to limuzyna - nie odczuwam spadku mocy.

Samochód jest bardzo elastyczny i dynamiczny, masakrycznie wygodny i rewelacyjny w prowadzeniu.

Wyposażenie jakie mam poza standardem to skóra i podgrzewane fotele. Co do systemów, to w mojej - '97 - jest ASC i sprawuje się na prawdę dzielnie na śniegu.

Polecam 16" felgi z oponami 225/55, czyli jak fabryka proponuje. Wcześniej miałem 17" 235/50 i komfort jazdy znacznie się podniósł po zmianie na 16".

Tanie w utrzymaniu BMW, to BMW dobrze utrzymane!
Opublikowano (edytowane)
Niektórzy pewnie mylą ale jest duże prawdopodobieństwo że w modelu z 96 roku będzie układ ESP ponieważ ten układ powstał w 1995 i był montowany początkowo w Mercedesach więc rok później w BMW pewnie też zaczęto stosować ten układ. Wtedy pewnie było to wyposażenie dodatkowe za duże pieniądze więc mało kto to brał jak kupował nowe auto. ale po roku 2001 w modelach po lifcie jest już dość popularne.

A jeżeli chodzi o silnik to spalanie jest w miarę rozsądne ale to wszystko zależy od stylu jazdy. Jeździłem E39 z tym silnikiem prawie dwa lata (zagazowana) ale BMW nie lubi gazu więc więcej tego nie zrobię :8) . Spalanie wyglądało następująco:

Miasto ( Wrocław) 15-18l z klimą

trasa 10-12l ale jak chciałem pogonić to do 15 tez doszedłem.

Najmniej mi spaliła jak jechałem z Wrocławia do Krakowa ( autostrada ) 9l z klimą o średnią prędkością 160KM/h

 

Panowie w BMW występuje ASC w tych starszych modelach, natomiast w nowszych nazwany już jest sysytem DSC i to są odpowiedniki z innych firm typu ASR,ESP,ESC

Tu na końcu można poczytać jaka firma jak zwie swój wynalazek:

http://en.wikipedia.org/wiki/Electronic_Stability_Program

 

 

Proponuje ci przeczytać najpierw co to jest system ASC ( ASR) potem co to jest ESP. BMW nazwało swój ASR ASC+T i to jest system kontroli trakcji a ESP to jest ang. Electronic Stability Program-elektroniczny program stabilizacji .

Proponuje też przyłożyć się do angielskiego :? Z linku który wstawiłeś:

"Traction control works by applying individual wheel braking and throttle to keep traction while accelerating but, unlike the ESC, it is not designed to aid in steering." czyli :

Kontrola trakcji działa poprzez dohamowanie poszczególnych kół za pomoca hamulców ,przepustnicy aby zachować przyczepność podczas przyspieszania, ale, w przeciwieństwie do ESC, nie jest przeznaczony do pomocy w prowadzeniu.

 

http://pl.wikipedia.org/wiki/ESP_%28motoryzacja%29 tu jest wyjaśnione co to jest ESP i jak działa. DSC to jest system wspomagający prace ESP i jeżeli w aucie jest tylko oznaczenie ASC to znaczy że masz tylko kontrole trakcji.

Edytowane przez couba
Opublikowano

W skrócie:

ASC (Automatoc Stability Control)- przy poślizgu komputer dławi przepustnicę "zdejmując nogę z gazu" - bez ingerencji w hamowanie kół.

 

ASC+T - dławienie przepustnicy + hamowanie TYLNYCH kół (tylko jednego wybranego przez komp)

 

DSC (Dynamic Stability Control) - przy poślizgu komp dławi przepustnicę + hamuje odpowiednie koła aby jak najlepiej pomóc kierowcy w wyprowadzeniu auta z poślizgu (nie będę się rozpisywał jak to działa i które hamują - wystarczy, ze pojedziesz na jakiś zaśnieżony plac i wprowadzisz auto w poślizg na łuku - sam będziesz czuł i słyszał które koła hamują).

 

Tutaj bardziej rozwinięte wyjaśnienie pojęć: http://www.bmw-tech.pl/artykul/historia-kontroli-trakcji-stabilnosci-w-bmw-asc-asc-t-dsc/

Pzdr.

Opublikowano
W skrócie:

ASC (Automatoc Stability Control)- przy poślizgu komputer dławi przepustnicę "zdejmując nogę z gazu" - bez ingerencji w hamowanie kół.

 

ASC+T - dławienie przepustnicy + hamowanie TYLNYCH kół (tylko jednego wybranego przez komp)

 

DSC (Dynamic Stability Control) - przy poślizgu komp dławi przepustnicę + hamuje odpowiednie koła aby jak najlepiej pomóc kierowcy w wyprowadzeniu auta z poślizgu (nie będę się rozpisywał jak to działa i które hamują - wystarczy, ze pojedziesz na jakiś zaśnieżony plac i wprowadzisz auto w poślizg na łuku - sam będziesz czuł i słyszał które koła hamują).

 

Tutaj bardziej rozwinięte wyjaśnienie pojęć: http://www.bmw-tech.pl/artykul/historia-kontroli-trakcji-stabilnosci-w-bmw-asc-asc-t-dsc/

Pzdr.

 

I to Się wie bo skrócie o tym napisałem,zresztą tematów było już mnóstwo jaki sysytem i od kiedy wprowadzony był, ale ja Się pytam co z tym ESC i ESP o które tak ciska Sie kolega wyżej :?:

Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Opublikowano (edytowane)

Mam nadzieje że nie czujesz się urażony. Jeżeli tak to przepraszam :) .

ASC jest systemem kontrolującym trakcje czyli ruchy kół przód tył

ESC kontroluje te same ruchy za pomocą ASC plus ruchy na boki czyli poślizgi

DSR dodatkowo może robić delikatne kontry kierownicą bez ingerencji kierowcy

Edytowane przez couba
Opublikowano
Mam nadzieje że nie czujesz się urażony. Jeżeli tak to przepraszam :) .

ESC kontroluje te same ruchy za pomocą ASC plus ruchy na boki czyli poślizgi

DSC dodatkowo może robić delikatne kontry kierownicą bez ingerencji kierowcy

 

Nie ma za co przepraszać, każdy ma prawo wyrazić swoje zdanie, tylko opada mi kopara na podłogę ze zdziwienia :shock: jak czytam twoje wpisy o tych systemach - wychodzi na to że tyle lat żyłem w niewiedzy lub byłem niedoinformowany

Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Opublikowano
DSC dodatkowo może robić delikatne kontry kierownicą bez ingerencji kierowcy

Co do tych kontr kierownica to nie byłbym tego pewien - przynajmniej w e39. Czujnik położenia kierownicy potrzebny jest głównie do tego aby na tej podstawie komputer wiedział jak bardzo auto jest odchylone od prawidłowego toru jazdy i dzięki temu wiedział jak mocno i którymi kołami oraz ujmowaniem gazu reagować. Ja już wiele razy na śniegu wprowadzałem auto w kontrolowane poślizgi i ani razu DSC mi nie "kontrowało kierownicą". Kierownicą musisz kontrować Ty sam a komp na tej podstawie dobiera reakcję całej reszty aby jak najszybciej pomóc kierowcy w powrocie auta na właściwy tor jazdy.

Pzdr.

Opublikowano
I tym samym MEGHUSMAN poznał rozwiązania techniczne wpływające na trakcję BMW, choć nie do końca dostał odpowiedź na temat swojego posta...
Tanie w utrzymaniu BMW, to BMW dobrze utrzymane!
Opublikowano

Czyli wychodzi na to że nie masz systemu DSR.

DSR jest to system podpowiedzi ruchu kierownicy. System ten w razie potrzeby potrafi wykonać lekki manewr kierownicą kontrujący moment obrotowy samochodu występujący w czasie poślizgu. W sytuacji hamowania na nawierzchni o różnej przyczepności (np. prawe koła na lodzie a lewe na śniegu) wystąpi tendencja do obrócenia pojazdu. ESP w takiej sytuacji odpowiednio skoryguje siły hamowania kół co może wydłużyć drogę hamowania. DSR dzięki skontrowaniu toru jazdy kierownicą może uzyskać krótszą drogę hamowania niż przy użyciu samego systemu ESP. DSR wykorzystuje do sterowania kierownicą silnik wspomagania kierownicy a do detekcji momentu obrotowego wykorzystuje system ESP.

notka z wikipedii :)

W BMW jest oznaczenie DSC czyli pakiet ESP plus ASC widocznie. Nie jestem pewien ale to się może tyczyć aut z elektrycznym wspomaganiem a E39 ma hydraulikę.

Opublikowano
Spoko spoko jeszcze pytanko do NetSerwer czyli średnio możnaby przyjąć że w trybie mieszanym spaliłaby jakieś 12/13l LPG a może i mniej?. W jakich cenach tankujesz LPG ile mniej więcej kosztuje ciebie zrobienie 100km,..??

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.