Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

Mam E46 330xd i mam taki problem, podczas zmiany biegów z tyłu pojazdu słyszę stukanie.

Ale podczas płynnej zmiany biegów tzn. delikatnego obchodzenia sie ze sprzęgłem,problem znika.

Najbardziej odczuwalne jest to przy zmianie biegów niskich i podczas ruszania.

Nagłe "szybkie" spuszczenie sprzęgła objawia się tym "stukiem".

Wymieniłem przegub eleastyczny wału, ale nie pomogło.

U mechanika powiedzieli mi ze moze jest to skrzynia biegów, a u innego ze dyferencjał??

 

Pomocy??

Opublikowano
Mam to samo w Z3. Wg mnie to dyfer. Zmienilem skrzynie , lacznik walu i nie pomoglo. Na dniach zmieniam dyfer :wink: .
Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
Opublikowano

według mnie powodów może być kilka - nawet luzy na półosiach, skrzynka rozdzielcza,dyfer etc.

przechodziłem to samo i polecałbym żeby na kanale to ktoś obejrzał i ewentualnie zacznij od najtańszej opcji - tuleje na belce z tyłu

Opublikowano
według mnie powodów może być kilka - nawet luzy na półosiach, skrzynka rozdzielcza,dyfer etc.

przechodziłem to samo i polecałbym żeby na kanale to ktoś obejrzał i ewentualnie zacznij od najtańszej opcji - tuleje na belce z tyłu

 

Dokladnie.

Dodam od siebie, że głosy slyszalne z tyłu mogą mieś źródlo z przodu.

Opublikowano

Ja właśnie jestem po naprawie tego..

Okazało się, że jeden z czterech uchwytów dyferencjału (a dokładniej sanek trzymających dyferencjał) był wyrwany z karoserii. Pomogła wizyta u blacharza i wspawanie tego. Koszt niewielki, a przyjemność z jazdy nieporównywalna.

Pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Najprawdopodobniej źródłem stuków jest skrzynka rozdzielcza, wejdź pod auto i złap za wał ten co idzie na przednie koła i poszarp nim ręką, nie powinien drgnąć, zapewne u ciebie lata.
Pozdrawiam
  • 4 miesiące temu...
Opublikowano
Podobne "stukanie" to największa moja udręka od momentu jak mam E46. Pierwsze zakończyło się tym że dyfer całkowicie padł, po jego regeneracji objaw znowu zaczął narastać więc postanowiłem wymienic cały dyfer. Po tym zabiegu na jakiś czas miałem spokój, a teraz objawał znowu wraca, najgorzej jest właśnie na 1 biegu i przy wrzuceniu 2-ki - auto czasami potrafi szarpać, poza tym przy wrzucaniu dwójki słychać z tyłu uderzenie. Ogólnie strasznie to męczące i już nie wiem co z tym mam robić, bo mało uśmiecha mi się kupowanie kolejnego dyfru :(
Opublikowano

Niestety mogę się dopisać do tej listy, pomimo relatywnie małego przebiegu mojego xd-ka. Tez stuka przy zmianie biegów, jakby z tylu, zwłaszcza na niskich biegach i przy ruszaniu. Luzów na żadnym z walów nie sposób wyczuć. Dodam, ze przy w miarę delikatnym puszczaniu sprzęgła słychać raczej głuche pukniecie, a przy gwałtowniejszym stuk jest jakby twardszy i bardziej metaliczny. Wszystkie poduszki wydaja się być ok, hałas dobiega jakby z wnętrza mechanizmów... ale luzów brak :?: :?: U mnie objaw narasta, wiec pewnie za jakiś czas coś się ostatecznie wysypie, wiec będzie wiadomo.

 

Czy ten problem dotyczy tylko x-ów?

Pozdrawiam

Alek

Opublikowano

Czy ten problem dotyczy tylko x-ów?

 

ja mam to u siebie w 320, niestety trudni powiedzieć czy to ten sam objaw, ale na pewno podobny

Opublikowano
Przejrzałem szukajke i takich tematów jest kilka i jak widzę dotyczą one wielu userow. Niestety bez żadnej konkretnej przyczyny. Moze jest na forum ktoś komu udało się wyleczyć swoje auto z tej przypadłości :?:

Pozdrawiam

Alek

Opublikowano
Ja miałem podobne objawy co w waszych x-ach i po wymianie skrzyni biegów wszystko wróciło do normy i wreszcie mogę cieszyć się z jazdy :D

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

Opublikowano
Ja miałem podobne objawy co w waszych x-ach i po wymianie skrzyni biegów wszystko wróciło do normy i wreszcie mogę cieszyć się z jazdy :D

 

No to mnie pocieszyles... :wink: Ale masz racje, ze to pukanie odbiera przyjemność z jazdy.. Do tego raczej nie ułatwi późniejszej sprzedaży auta. :(

 

Jeszcze jedno pytanie: pisałeś ze kupiłeś druga skrzynie i zrobiłeś jej remont, a twoja ori skrzynia miała wyczuwalny luz na wejściu? U kogo remontowałeś skrzynie? I co wymieniałaś oprócz łożysk?

Pozdrawiam

Alek

Opublikowano
Oprócz łożysk wymieniałem wszystkie uszczelnienia skrzyni, kupiłem drugą skrzynię bo tamta miała bardzo duży luz miedzytrybowy a koleś który robił remont powiedział że ten luz ciężko skasować, teraz mam skrzynię po remoncie i nie ma żadnego pukania, stukania itp. Przedtem wiele rzeczy wymieniłem i dopiero po wymianie skrzyni jest efekt jakiego oczekiwałem.

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

  • 1 rok później...
Opublikowano

Witam.

Odświeżę tego kotleta bo udało mi się pozbyć tego nieszczęsnego stukania przy zmianie biegów.

U mnie było to bardzo głośne a dzisiaj zmieniłem amortyzatory z tyłu bo były mokre (taką kupiłem) i ucichło...nie spodziewałem się tego i uwierzcie mi, że mam wspaniały humor bo już myślałem, ze pozostanie mi tak jeździć po przeczytaniu wszystkiego co jest w necie na ten temat.

Opublikowano

A poduszki amorów też zmieniałeś zy tylko amory? Jakie amory kupiłeś? Ile kosztują? Męczę się z tym samym tematem...Z góry dzięki za pomoc.

Pozdrawiam

Bierz Mnie Wszędzie...
Opublikowano

Moje szczęście nie trwało długo...dzisiaj znowu stuka. Nie wiem dlaczego wczoraj zaraz po wymianie nie stukała. Wymieniłem tylko amory bo poduszki sa ok. Wstawiłem sachsy, kosztowały 130 euro.

Na razie zostawiam temat i jeżdżę ze stukaniem ale nie dlatego, że mi się nie chce tylko dlatego, że nie mam czasu.

Po oględzinach całego przeniesienia napędu mam wrażenie, że to stukają wszystkie zębate punkty przeniesienia napędu. Na samym kole jest tak duży luz (mówię o poruszaniu podniesionym kołem tył przód do momentu poczucia oporu) jakiego jeszcze nie spotkałem. Z resztą jak się tak rusza kołem ten dzwięk jest niemal identyczny.

Opublikowano

Dlatego wcześniej pisałem o wymianie skrzyni bo takie luzy na tylnym kole sa spowodowane dużymi luzami między trybowymi które są spowodowane zbyt ostrym traktowaniem samochodu i występuja przeważnie w skrzyni biegów lub w dyferencjale u mnie były w skrzyni biegów takie luzy i przy każdej zmianie biegów było słychac stukanie a przy delikatnym spuszczaniu sprzęgła to nie wystepowało albo było delikatne, każdy przypadek jest inny i trzeba rozpatrywac to indywidualnie ale zaczął bym od sprawdzenia dyfra i skrzyni biegów, nawet w samochodach z napędem na przód przy drastycznym traktowaniu samochodu z czasem dochodzi do luzów w przeniesieniu napędu.

To samo dzieje się w naszych autach, przecież kiedyś muszą powstac jakieś luzy w przeniesieniu napędu tylko wszystko zależy od użytkownika, jeden będzie szanował samochód a drugi będzie katował i wiadomo u tego drugiego szybciej nastąpią luzy w napędzie samochodu a u tego który szanuje samochód stanie sie to później i tutaj nie ma wyznacznika przebiegu bo ktoś bedzie miał 300000 tys. km ale szanuje auto a drugi będzie miał 150000 tys. km a auto ma już duże luzy w napędzie przez zbyt ostre traktowanie a wiadomo nic nie jest wieczne.

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

Opublikowano

Witam ja również miałem z tym duży problem z opini wielu znawców słyszałem wymień most, krzywy wał itd itd przez ostatnie pół tygodnia siedziałem pod autem dzień w dzień auto było kompletnie rozebrane z tyłu zdjęty wał most tłumik zawieszenie tarcze zaciski itd w końcu znalazłem przyczynę ,już nie stuka przy zmianie biegów ani nie trzęsie autem przy gwałtownym ruszaniu na 2 biegu była to tuleja trzymająca most jest ona przymocowana z tyłu mostu koszt 80zł ja wymieniłem ją sam trzeba jedynie rozebrać całe zawieszenie żeby ją wydostać i wycisnąć na prasie więc jest trochę roboty ,lecz wszystkie problemy mineły.

Pozdrawiam

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

U mnie źródłem stukania był pęknięty wahacz z tyłu. Może warto sprawdzić.

Pozdrawiam

Bierz Mnie Wszędzie...
  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

No i dodatkowo podpora wału była do wymiany. Można też sprawdzić frez na wyjściu wału bo podobno tam też się luz robi. U mnie był luz i mechanik zastosował specjalną taśmę i stukanie nie zniknęło ale znacznie ucichło.

Pozdawiam

Bierz Mnie Wszędzie...
Opublikowano
Pisze po raz kolejny by ostrzec. Warto wiedziec ze w e46 4x4 manual automat stukanie takie z tyłu (odgłos głuchego basowego uderzenia w okoliach bagarznika) to wina sumy luzów na wszystkich półośkach i nie warto się tym przejmować gdyż rozwiązanie jest tego kosztowne (ok 4000zł za fabrycznie nowe oryginalne półośki) i krotkotrwałe ( po 10 000km stukanie powróciło - sprawdzone na własnej skórze). Oczywiscie ten problem bierzemy pod uwage gdy wszystkie komponenty takie jak poddory wału, jego łącznik przy skrzyni, poduszka skrzyni, gumy mocowania dyfra, kołyski są ok. Stukanie to u jednych jest słabsze, u drugich mocniejsze, czasem objawia sie tez to buczeniem podczas jazdy przy nizszych predkosciach. Reasumujac ten model tak ma i nie ma co sie przejmować.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.