Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

miałem przygodę w efekcie której okazało się, że poszła m.in. chłodnica.

Wcześniej pod maską miałem dwa wiatraki. Jeden przed chłodnica drugi za chłodnica.

Mechanik poskładał tak że teraz mam jeden rzekomo większy wiatrak za chłodnica.

Pytanie czy będzie tak dobrze, czy trafiłem na złego mechanika któremu trzeba wyjaśnić ze tak jest źle? :)

 

Mechanior zarzeka się że to rozwiązanie będzie dobre.

silnik: 3L benzyna 231koni, skrzynia biegów automat, klimatyzacja automat

Opublikowano

No ten wiatrak za przed chłodnicą (ten za nerkami) jest od klimatyzacji, a ten za chłodnicą jest od chłodzenia silnika więc nie wiem jak ten mechanik to rozwiązał, ponieważ teraz kiedy sprężarka klimatyzacji jest nie użytkowana ze względu na niską temperaturę, wiatrak od klimatyzacji powinien się nie kręcić. Może niech wypowie się ktoś ogarniający temat, ale wydaje mi się, że powinny być dwa wiatraki.

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Przeglądając net widziałem (a właściwie mam wrażenie), że jest kilka różnych rodzajów "chłodzenia" do tego silnika.

Zastanawiam się czy to zależy od rodzaju klimy, skrzyni etc.

 

Mechanik wsadził komplet chłodnic z innego bmw, jak twierdzi z 330 z automatem i auto klimą.

Pytanie, czy to jest układ właściwy do tej konfiguracji?

 

Będę wdzięczny za podpowiedź.

Opublikowano

Pewnie ci wsadzil elektryczny a miales wisko. Ja mam u siebie elektryczny i za nerkami nic nie mam, tylko za chlodnica od strony silnika jest wentylator.

 

Tak na marginesie, to jaka chlodnice zapodales? Ja mam maly wyciek z mojej i zakupilem Nissens'a (na razie lezy w garazu).

Opublikowano

Dokładnie to mi mówił mechanik. Miałem visco a teraz jest elektryczny. Rozumiem ze takie rozwiązanie jest dopuszczalne?

 

Zaraz jadę do magika to dowiem się jaka chłodnica teraz tam siedzi.

  • 1 rok później...
Opublikowano (edytowane)
Witam, są dwa rodzaje chłodzenia w m54, choć częściej spotykane to te z wisko i oddzielnie elektrycznym do klimy zdecydowanie bardziej niezawodne i pewniejsze rozwiązanie. W silnikach o mniejszej pojemności jest tylko jeden elektryczny od wszystkiego bez wiskozy. Edytowane przez mcgyver7
Opublikowano

Odgrzebałeś starocia ;)

 

Ostatnio dowiedzialem sie, ze w M54 z automatem jest wisko + elektryk do klimy a z manualem tylko jeden elektryczny od wewnetrznej strony silnika.

Opublikowano
Fakt ;-) przyznaje ze temat dla mnie interesujący. U siebie mam wisko i elektryk i manuala. Ale faktycznie widziałem różne konfiguracje chłodzenia w e46 i przyznaje ze nie wiem dokładnie od czego to zależy ale częściej jest tak jak pisałem wcześniej.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.