Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dziś moja bunia totalnie mnie zaskoczyła - po dwóch dniach stania nie dała się uruchomić. Aku sprawne, rozrusznik kręci a silnik nie chce odpalić - chwilę popracował może na trzech garach i wydając przedziwne dzwięk zdechł. Do tej pory nie miałem żadnych problemów z uruchamianiem silnika (ciepłego czy zimnego) ani tez z mocą - usterka wystapiłą z dnia na dzień.

Podpiąłem auto pod kompa (carsofta) i zero błędów. Pierwsze co przychodzi mi do głowy to uszkodzony czujnik wału korbowego ale chyba komp powinien pokazać jego uszkodzenie?

Opublikowano
Ja bym spróbował pociągnąć auto na pych bo jak kiedyś wróciłem z wakacji auto nie chciało ruszyć,dopiero na pych zapalilo bo chyba zalałem jak próbowałem odpalić. Druga możliwość ..ecu czyli komp,niestety wilgoć robi swoje
http://imageshack.us/a/img850/9757/z1i.gif
Opublikowano
Auto było też ciągane - po kilkuset metrach zaczął pracować może na 3 garach ale po minucie pracy zgasł. Podczas dodawania gazu nie miał siły wkręcić się na obroty.
Opublikowano
No to sprawdź najpierw czujnik wału korb,a jak nie to podmień ECU jeżeli masz jak,oczywiście zdajesz sobie sprawę że EWS rządzi w m52 więc jego podmianka i Chip-u też musi być
http://imageshack.us/a/img850/9757/z1i.gif
Opublikowano

Jak komp nic nie powiedzial to robisz w starym stylu :mrgreen:

Najpierw sprawdz czy paliwo jest na listwie, jak jest to idziesz dalej sprawdz czy wtryski pracuja, pozniej iskre tu hardkor cewka w dloni :twisted:

PS czy pod kompem, kreciles rozrusznikiem?

Sprawdzales opornosc czujnika walu?

W związku ze złym stanem zdrowia nie prowadze już napraw BMW !!!!

A i od forum zacząłem leczenie :D

Opublikowano

Czujnik wału podmieniłem - bez zmian.

Rozrusznikiem kręciłem też na podłączonym kompie - brak błędów.

Pompkę paliwa słychać ale może nie daje wystarczającego ciśnienia - dziś podłącze manometr i zobacze co i jak

Opublikowano
A ja miałem taki problem ;) Jeśli masz mało paliwa to dolej nowego. Jeśli masz dużo, wypompuj i zalej nowe. Mi to pomogło, a żaden mechanik nie wiedział co jest grane. :)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Miałem to samo po dodaniu do paliwa jakiegoś STP co niby czyści układ wtryskowy.Po tym g... zapalił zgasł i koniec.Mordowałem się ładnych parę godzin.Dwa obroty wału i świece zalane.Podmieniłem czujnik wału kompa i nic,jak zaskoczył na chwile to na 3 gary bo trzy świece były okopcone a 3 kompletnie zalane.Po odpaleniu pracował tylko chwile i gasł zero reakcji na gaz.Proponuje dolać dobrego paliwa,zmostkować przekaznik pompy paliwa tak by paliwo się porządnie przelało przez listwe i wtedy odpalać.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano
Daniello wykrec listwe podnies z gniazd i niech ktos zakreci bedzie wiadomo czy jest cisnienie i czy wtryski sprawne :cool2:

W związku ze złym stanem zdrowia nie prowadze już napraw BMW !!!!

A i od forum zacząłem leczenie :D

Opublikowano

Sprawdziłem iskrę na pierwszej cewce - jest (pozostałych co prawda nie sprawdzałem).

Podłączyłem manometr na przwód zasilający w paliwo - wskazuje dobre 3,5bara.

Dolałem 20L świeżej benzynki - bez rezultatu.

Na ściąganie listwy wtryskowej już nie miałem czasu - może jutro to sprawdzę.

Jestem mega zły :evil:

Opublikowano
Jeszcze mi chodzi po głowie czy to przypadkiem EWS nie zaszwankował. Jeżeli padł by transponder w kluczyku to podczas rozruchu pompka paliwa będzie pracowała a iskra pojawi się na cewce? Chyba nie powinna
Opublikowano

ale 3 bary to o jakies3 za malo jesli manomtr podlaczony do przewodu zasilajacego :wink:

EWS nie pozwoli zakrecic rozrusznikiem

W związku ze złym stanem zdrowia nie prowadze już napraw BMW !!!!

A i od forum zacząłem leczenie :D

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wydaje mi się że te 3,5 bara to jest wartość na przelewie.To by było ok.Może napisz jakie są świece po kręceniu mokre czy suche?
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano
Wydaje mi się że te 3,5 bara to jest wartość na przelewie.To by było ok.Może napisz jakie są świece po kręceniu mokre czy suche?

Świece są zalane kompletnie - więc wtryski na pewno puszczają. 3,5 bara wskazywało przy właczonym zapłonie (nie kręciłem wtedy rozrusznikiem)

Opublikowano

Po "osuszeniu" komór spalania i rozgrzaniu świec opalarką z wielkim trudem udało się odpalić. Chodził nieciekawie do momentu rozgrzania a z wydachu chlapało też konkretnie. Przejechałem już ze 30km i jak narazie pali jak trzeba. Zobaczymy jak będzie jutro rano :x

Olej pewnie kwalifikuje się do wymiany bo na pewno został dobrze rozcieńczony po tym zalaniu komór :evil:

Opublikowano
ale 3 bary to o jakies3 za malo jesli manomtr podlaczony do przewodu zasilajacego :wink:

EWS nie pozwoli zakrecic rozrusznikiem

Trójnik był wpięty tuż za filtrem paliwa więc w przewód zasilający. Jak dobrze pamiętam to M52 ma regulator ciśnienia paliwa troche powyżej 3,5bara więc by pasowało

Opublikowano

Ale system dzila tak ze regulator jest na koncu listwy, pompa musi byc silniejsza zeby poprawnie to pracowalo :wink:

Mianowicie pompa robi cisnienie a regulator upuszcza nadmiar w bmw pompa jest chyba 6,5 barowa

W związku ze złym stanem zdrowia nie prowadze już napraw BMW !!!!

A i od forum zacząłem leczenie :D

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Witam mam ten sam problem co Ty

 

bmw e36 1996 silnik m52b20

 

auto stało 2-3dni w nieogrzewanym garażu....

wsiadłem odpaliłem cofając przejechałem może z 8metrów auto zgasło... po próbie odpalenia zero reakcji... tzn rozrusznik kręcił ale auto nie odpaliło...

 

wraz z kolegą zepchnęliśmy auto do jego garażu...

1) pompa chodzi nie sprawdzałem jej miernikami ale ja słychać

2) za filtrem paliwa sprawdzaliśmy drożność paliwo było

2) wykręciliśmy cewki świece są mokre iskra jest (świece są nowe wymienione miesiąc temu)

....

po kilku dniach udało mi się namówić znajomego mechanika by przyjechał z kompem wyszło

1) przekaźnik pompy paliwa

2) wtryski (błąd ten był zawsze gdyż jeżdżę na LPG)

3) przepustnica (nie pamiętam czy ten błąd był na poprzednim podłączeniu kompa)

4) cewka/i

....

po kilku dniach zdobyłem części mianowicie cewki (OE wyciągnięte z samochodu w którym poszła uszcz. pod głowicą z tego co wiem do końca były sprawne) oraz nowy OE przekaźnik pompy paliwa

po wymianie

auto jakby chciało odpalić ale rusza jakby na 1 / 2 cylindry :/

 

nie wiem co robić dalej może jakaś rada??

Opublikowano
Czyli prawie chce zapalić ale nie daje rady....a po dłuższej przerwie prawie łapie ...a potem już nie chce...Miałem takie coś po 4tyg postoju bo byłem na wakacjach...pociągnięcie auta pomogło.
http://imageshack.us/a/img850/9757/z1i.gif
Opublikowano

A więc tak Panowie....

czyszczenie, osuszanie i ogrzewanie komór spalania nie pomogło

świece najdalej 2msc temu wymienione na nowe (NGK)....

 

nie wiem już sam co robić :cry2: chyba pozostanie laweta :/

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak po przekręceniu kluczyka pompka podpompuje paliwo do listwy to wyjmij przekaznik pompy i wtedy sprubój odpalić.Najlepiej robić to we dwoje bo jak zaskoczy to trzeba szybko włożyć przekaznik.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano

przekaźnik został wymieniony na nowy OE BMW....

 

nie wiem czy ma to związek ze sprawą ale drzwi pasażera się nie otwierają (po przekręceniu kluczyka w drzwiach kierowcy central odblokowuje bagażnik wlew paliwa)... jest tak od kiedy auto nie odpala.... z tego co mi wiadomo central jest na tym samym przekaźniku co pompa paliwa...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.