Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Czy ktoś z dostępem do dok. technicznej może mi podać jakim momentem dokrecic termostat wody, śruby M6 i chłodnice EGR do kolektora wydechowego, śruby M8.
  • Odpowiedzi 126
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
To znowu ja :D pytanie do wymieniajacych samodzielnie główny termostat. Ile plynu trzeba wlac do uzupełnienia układu? Nie spuszczalem całego bo był zmieniany w zeszłym roku a mam tylko półtora litra koncentratu czyli 3 litry mikstury i nie wiem czy wystarczy a nie chce mi się podchodzić do tematu 2 razy.
Opublikowano

Tomek2791 przy wymianie termostatu głównego kranikiem u dołu chłodnicy spuściłem za pomocą czystego wężyka do czystego naczynia około 3,5 - 4 litrów płynu, płyn leciał do momentu aż przestał lecieć całkowicie. Mimo tego odkręcając obudowę głównego termostatu trochę płynu uleciało na podłogę tzn. około 0,4 l. Po zmianie termostatu, poskładaniu wszystkiego w całość wlałem to co miałem po spuszczeniu do układu, zacząłem odpowietrzać i finalnie dolałem 0,4 l koncentratu BMW tak aby w zbiorniczku wyrównawczym było max. Po zrobieniu paru kiliometrów sprawdziłem odpowietrzenie (było o.k.) i pozimo płynu na zimnym silniku, dolałem jescze może 10 - 20 ml koncentratu. Płyn po sprawdzeniu ma temperaturę krzepnięcia -37C.

Bez problemu wystarczy Tobie jedna butelka koncentratu. Sprawdź temperaturę krzepnięcia płynu przed spuszczeniem i będziesz wiedział czy rozrabiać koncentrat z wodą destylowaną czy też uzupełnić odrobine ubytku samym koncentratem.

Pozdrawiam

Opublikowano
Dzięki za odpowiedz. Niestety ale już jestem po operacji wymiany termostatu i już wszystko poskladane, zostało tylko opowietrzenie. Trochę poszedłem na skróty i nie spuszczalem plynu tylko sam wyleciał po demontażu termostatu do odpływu w garazu, szczerze mówiąc liczyłem ze mniej go wyleci bo termostat jest dość wysoko. Także nie wiem ile go ubyło i zastanawiam się czy 3 litry wystarcza do opowietrzenie układu.
Opublikowano

Możesz napisać jak odpowietrzales układ. Widzę ze mamy auta z tego samego rocznika i chętnie poczytam zanim się za to zabiore. Z góry dzięki

 

Pozdrawiam

Opublikowano

odpowietrzałem tylko tym odpowietrznikiem na termostacie EGR, innego nie znalazłem :shock:. Ogrzewanie na max, samochód odpalony na wolnych obrotach, dodatkowo ugniatałem ten przewód co idzie do górnej części chłodnicy, co kilka chwl luzowałem odpowietrznik na termostacie i pare razy przegazowałem tak do 2,5 -3 tyś obrotów. Następnie przejechałem się z 10 kilometrów do pełnego rozgrzania, ponowna kontrola odpowietrznika i to byłoby tyle.

Na drugi dzień rano dolałem jeszcze z 10 -20 ml do stanu max. Prościzna.

Opublikowano
Dzięki, ja tez nie znalazłem innych odpowietrznikow. Czyli tak jak myślałem układ odpowietrza się sam przez zbiornik wyrownawczy, który jest najwyższym punktem układu. EGR ma odpowietrznik bo jest jakby oddzielnym układem. Wlalem 2,5 l roztworu bo koncentratu miałem tylko 1,25l musiałem w poprzednim samochodzie trochę zuzyc na dolewke. Po uruchomieniu silnika po kilku minutach układ zassal to co było w zbiorniku i zostało tylko coś na samym dnie także odpowietrzanie nie ma sensu, muszę jutro dokupić koncentratu i wtedy odpowietrzyc. Zabrakło niewiele myśle ze nie cały litr. Dzięki za pomoc.
  • 11 miesięcy temu...
Opublikowano

witam

sorry za odgrzanie kotleciarni ;)

 

to w e60 2004 530 d jest tylko jeden odpowietrznik na termostatcie egr i to wszystko ??

 

niedługo chce sie zabrać za wymianę . . . głownego i tego egr ewentualnie jak bedzie nie sprawny .

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
witam

sorry za odgrzanie kotleciarni ;)

 

to w e60 2004 530 d jest tylko jeden odpowietrznik na termostatcie egr i to wszystko ??

 

niedługo chce sie zabrać za wymianę . . . głownego i tego egr ewentualnie jak bedzie nie sprawny .

 

 

Tak tylko jeden.

Sprzedam bmw e36 http://tablica.pl/oferta/bmw-318i-e36-CID5-ID4w39t.html?action=show&id=66505631


...nawet gdy rodzinie twej łzy do oczu się cisną,przenigdy nie współpracuj z pi.......ą policja.....

  • 7 miesięcy temu...
Opublikowano

Moja Sytuacja wygadała tak (do dzisiaj)

 

3 miesiace temu przy okazji wymiany plynów filtrów itp, poprosilem o wymiane termostatu głównego,

 

w miedzyczasie, dowiedzialem sie jak sprawdzac tem w ukrytum menu, i zaczalem sie niepokoic :|

 

jeżdząc po miescie temperatura wariowała (od 83 do 95 stopni),

 

gdy sie zatrzymalem (wzrastala do 97 stopni), wydawalo by się to dziwne, ponieważ głowny termostat powinien utrzymywać max na 92 stopniach, a tak nie bylo.

 

gdy jechałem w trasie (przy 120, 6 bieg - spadała do 72 stopni, nieraz do 68 stopni)

 

założyłem dziś termostat EGR, 25 min roboty, nic sie nie wylalo. :D i Jest jak powinno!!!!

 

nie dość że silnik nagrzewa się w mgnieniu oka, temperatura dochodzi do 89-92 stopnia, niezaleznie czy stoje, czy jade w korku, czy po miescie, czy w trasie, nieraz dochodzi do 93 stopni.

 

Reasumując BMW lubi jak ma dobre 2 termostaty, one niejako razem ze soba wspołpracują. Wiec jesli wymieniacie termostat, dobrze wymienic i jeden i drugi, wtedy nie ma ani za niskiej (ten od egr), ani za wysokiej (ten główny).

 

Teraz jestem wkoncu spokojny o jazde...wszystko wrociło do normy...

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

To i ja opowiem moja historie bo mam podejrzenie niedogrzanego silnika.

W moim E61 520d włączyłem ukryte menu i obserwowałem temperaturę silnika. W trakcie jazdy na dość dużych obrotach na odcinku około 10km (temperatura zewnętrzna 16 stopni) silnik osiągał max 80 stopni. Na samym końcu podczas postoju przygazowałem i udało mi się podnieść temperaturę do 88 stopni ale po ruszeniu temperatura ponownie powoli spadała do 80 stopni.

Rozumiem że ja też mam do wymiany EGR i główny termostat?

Co o tym sądzicie?

Opublikowano

Ja tez sie podlacze bo juz nie mam sily z ta temperatura. Jak kupilem autko to temperate mialem max 72C po wymianie egr i glownego dochodzila do 88-90C ale po 2 tygodniach znowu sie zchrzanilo. Mianowicie teraz jest tak ze jak zapale autko i jade to do ok 50C szybko idzie a pozniej juz sie wlecze i jak dojezdzam do pracy ok 7 mil to mam max 65C a wczesniej bylo ok 85C. Termostat EGR sprawdzony i jest ok czyzby znowu pad glowny??

Dodam jeszcze ze jak jade w korku to temperatua po chwili dojdzie do 80C ale jak tylko zaczne jechac normalnie to w oczach spada o ok 10C. Na autostradzie mam max 65C

Opublikowano

to może jeszcze dodam :)

 

TYLKO Oryginalne Termostaty...EGR i Główny

 

Może być też BEHR, pod warunkiem że Mamy 100% pewność że to oryginał BEHR, a nie podróba....

 

Myśle że dwa poprzednie posty i opisane w nich roblemy moga być powodowane Nieoryginalnymi Termostatami? czy się mylę?

 

Pozdrawiam

Opublikowano

chyba sie nie mylisz bo jezeli do termostatu EGR firmy BEHR mam pewnosc (bo sam wymienialem) to do tego glownego pewnosci nie mam gdyz niewiem jakiej firmy sa termostaty ktore sprzedaje/zaklada ASO. Mi wymienili na jakis CIRCOLI no i po 2 tygodniach powtorka z rozrywki. Tym razem podjade do ASO i zakupie org

Ciekawe ile ASO w UK chce za wymiane glownego

Opublikowano

https://www.google.pl/search?q=CIRCOLI+termostat+bmw+forum&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:pl-PL:unofficial&client=firefox-a&gfe_rd=cr&ei=SW5FVOa2I4uH8Qezs4HADA#rls=org.mozilla:pl-PL:unofficial&q=CIRCOLI+termostat+bmw

 

to tak na szybko do przestudiowania :)

 

ale wydaje mi sie ze z tym circoli moze byc problem :(

 

ja na 100% wiem ze wymieniając jeden termostat, od razu najlepiej wymienic drugi...one wtedy razem jakby współgrają...jak jeden jest troche starszy, albo innej firmy od drugiego to podejrzewam ze moga byc cyrki...

Opublikowano

Ja tydzien temu zmienilem ten egr ponownie takze BEHR i jest tak samo wiec zwrocilem do sklepu. Jutro jade do ASO zapytac ile wezma za wymiane glownego. Jak bedzie kolo 100 funtow razem z termostatem to wymieniam a jak nie to kupie sam termostat i pojade do jakiego mechaniora.

Z tego co czytalem o tych circoli to jakis bubel wiec wiadomo dlaczego mam problem. Ehh podwojny wydatek no ale trudno sie mowi

Opublikowano

Witam :D

Po dzisiejszej jeździ na odcinku 25 km, temperatura 8 stopni, czysta trasa 100-1200 km/h obroty ok 1500-1800rpm, temperatura 65 stopni, dodam że we wrześniu wymieniłem dla świętego spokoju przed zimą dwa termostaty, główny nie pamiętam jakiej firmy, ale zapłaciłem ok 140 zł, EGR firmy BEHR, dodam że stojąc przy silniku z otwartą maską, lewy wąż od chłodnicy zimny, prawy ciepły, dół chłodnicy jest zimny, górna część chłodnicy jest ciepła, proszę o pomoc, bo jestem już bezsilny, patrząc na was, gdzie osiągacie temperaturę 90 stopni po ok 8-10 km, co może być tego przyczyną, lub jak jeszcze sprawdzić, chyba termostaty już nie padły :?: dodam jeszcze że latem zmieniałem płyn chłodniczy, samochodu nie odpowietrzałem, odkręciłem tylko odpowietrznik na EGR podczas dolewania płynu, przelało się odpowietrznikiem to go zamknąłem. :( :(

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Na innym forum czytałem że ktoś kupił zamiennik termostatu głównego i dalej miał problem z niedogrzanym silnikiem.
Opublikowano

Witam Ponownie :D

Dzisiaj -1 odpalam samochód, po 15 sekundach włącza się ładnie webasto, w samochodzie po 2 minutach czuć już ciepłe letnie powietrze, jadę do sklepu 3 kilometry, łącznie w dwie strony, przyjeżdżam na miejsce, temperatura 55 stopni, otwieram maskę dotykam chłodnicy, jest ona lekko ciepła z dołu, otwieram zbiorniczek wyrównawczy, wkładam palec, woda również ciepła, czy tak powinno to wyglądać :?: dodam że samochód nie dogrzewa się,25 km na trasie 68 stopni, dodam że 2-3 miesiące temu wymieniłem dwa termostaty, może jest coś jeszcze co odpowiada za grzanie lub otwieranie termostatów, dodam że mam fabryczne webasto, :?: :?: :?: :shock:

Opublikowano

Witam :D

Drążę temat termostatów, mam problem :(

Wymieniłem dwa miesiące temu dwa termostaty, główny nie wiem jakiej firmy, kosztował w granicach 140 zł, termostat górny kupiłem firmy BEHR mówili pierwsza liga w termostatach.

Jadąc na terasie 25 km, auto ma ok 68 stopni, :(

 

Mały TEST :

 

Więc tak :

Odpalam samochód, wjeżdżam do garażu :D

Patrze temperaturę silnika 29 stopni, ogółem woda delikatnie letnia

Popuszczam odpowietrznik (odkręcam całkowicie) wyleciało ok 200ml płynu, łapie prawy gruby wąż wody

ściskam go i cały czas wylatuje odpowietrznikiem płyn podczas ściskanie, jaki objaw :?:

 

PONIŻEJ ZAMIESZCZAM FILMIK :

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.