Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 126
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
P.S Obejrzałem sobie nowy termostat. Muszę przyznać, że jego wykonanie nie budzi mojego zachwytu. Plastikowa obudowa. Dwa plastikowe zaczepy trzymające właściwy termostat. Lipą panowie wieje. Podobno właśnie często dochodzi do pęknięcia tych zaczepów czy uchwytów. Jak zwał tak zwał. Obejrzę sobie stary ....

 

dokładnie o takim problemie czytałem w dziale E46, w obudowie termostatu głównego często urywał/pękał zaczep termostatu, przez co zamiast zamknięty był lekko otwarty i auto nie łapało właściwej temperatury.

Opublikowano

Witajcie

 

Też borykałem się z niedziałającym termostatem wymieniłem obydwa ale jak się okazało

zepsuty był EGR-u ( teraz już wiem jak to sprawdzić , banał) obydwa wymieniłem sam a nie jestem

zawodowym mechanikiem tylko mam dostęp do garażu i najbardziej podstawowe klucze.

Oczywiście robiłem to pierwszy raz i zajęło mi to ok 1 godziny bez pośpiechu

 

Polecam

Niemirad

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

My BMW foto: http://img85.imageshack.us/g/p1030826.jpg/

Chip Tuning wykres: http://img690.imageshack.us/img690/4972/hamowniawykresbmw.jpg

Opublikowano

Panowie dmuchanie jest upierdliwe gdyż trzeba wymontować termostat.

A wystarczy :

1. Na zimnym silniku ( chłodny wystarczy ) ściągamy osłonę silnika

2. Na termostacie EGR umieszczony jest odpowietrznik, który odkręcamy

3. Ściskamy gumową rurę od chłodnicy z prawej u dołu (patrząc od strony silnika)

 

Jeśli pompuje się płyn znaczy termostat otwarty , znaczy zepsuty :cry: cena w ASO 128 zł brutto

 

Wymiana :

 

Nie ma sensu podnosić auta odkręcać osłony itp - bo ilość płynu jaka się wyleje to na oko 100ml - 200ml ,

które i tak rozleje się po bloku silnika.

 

Umocowanie to dwie śruby (klucz 10 ) i jedna opaska .

 

Z tego co widziałem u kolego do w silnikach 2 i 3 litrowych wygląda to niemal identycznie

 

Pozdrawiam i życzę udanej zabawy bo zupełnie nie wiem za co ASO bierze 700 zł :mad2:

 

Niemirad

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

My BMW foto: http://img85.imageshack.us/g/p1030826.jpg/

Chip Tuning wykres: http://img690.imageshack.us/img690/4972/hamowniawykresbmw.jpg

Opublikowano

No to gruby rabat :jawdrop:

 

ja oczywiście rozumiem że nie każdy sam sobie to wymieni i że ASO musi zarobić

 

lecz niektóre rzeczy z łatwością można zrobić samemu :cool2:

 

Niemirad

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

My BMW foto: http://img85.imageshack.us/g/p1030826.jpg/

Chip Tuning wykres: http://img690.imageshack.us/img690/4972/hamowniawykresbmw.jpg

Opublikowano
No to gruby rabat :jawdrop:

 

ja oczywiście rozumiem że nie każdy sam sobie to wymieni i że ASO musi zarobić

 

lecz niektóre rzeczy z łatwością można zrobić samemu :cool2:

 

Niemirad

Po co komentujesz zdałem suchą relację z wizyty w ASO PL w palącym temacie niedogrzany silnik 3,0d przed sezonem zimowym. Teraz kazdy moze się zastanowić samemu czy 600zł robocizna w ASO.

Chyba czytałeś co pisałem wcześniej? że sam bym wymienił ale ciagle były inne tematy i lenistwo

hej

Opublikowano

Źle to odebrałeś chodziło mi o to że serwisy oszukują i wpisują że naprawa trwa

o wiele więcej niż faktycznie ( klient siedzi w poczekalni lub zostawia auto na cały dzień).

Jestem przekonany że doświadczony i wykwalifikowany mechanik na luzach zrobi to w 40 min.

a cena jest barbarzyńska i z łaski dadzą rabat

 

Pozdrawiam

Niemirad

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

My BMW foto: http://img85.imageshack.us/g/p1030826.jpg/

Chip Tuning wykres: http://img690.imageshack.us/img690/4972/hamowniawykresbmw.jpg

Opublikowano

Wymiana :

 

Nie ma sensu podnosić auta odkręcać osłony itp - bo ilość płynu jaka się wyleje to na oko 100ml - 200ml ,

które i tak rozleje się po bloku silnika.

 

Umocowanie to dwie śruby (klucz 10 ) i jedna opaska i tak dalej

jak w reklamie bądź bohaterem w swoim garażu

hej :cool2:

Opublikowano

Na forum jest gdzieś specjalna procedura

ja zapaliłem silnik poczekałem aż osiągnie 90 stopni przy włączonym ogrzewaniu

i po paru lekkich przegazówkach popuściłem wszystkie 3 odpowietrzniki aż do wyciekania płynu

 

 

Niemirad

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

My BMW foto: http://img85.imageshack.us/g/p1030826.jpg/

Chip Tuning wykres: http://img690.imageshack.us/img690/4972/hamowniawykresbmw.jpg

Opublikowano
Gdzie dokładnie są te odpowietrzniki. Tak apropos, w Holandii za wymianę głównego życzą sobie 250Euro przy czym cena termostatu z uszczelkami 45 Euro
Opublikowano

Odpowietrzniki to takie plastikowe krzyżowe śrubki

na termostacie EGR

na plastikowym przewodzie z prawej strony

i na zbiorniku płynu chłodzącego

 

dasz radę sam 100% :cool2:

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

My BMW foto: http://img85.imageshack.us/g/p1030826.jpg/

Chip Tuning wykres: http://img690.imageshack.us/img690/4972/hamowniawykresbmw.jpg

Opublikowano

Samochodu jeszcze nie odebrałem. Straszne warunki drogowe były dzisiaj i zamówiona pompa nie dojechała. Jeszcze jest szansa, że będzie dzisiaj gotowy.

 

Wyjęli główny termostat. Jest uszkodzony. Pozostaje otwarty. W ogóle się nie zamyka.

Opublikowano

Ad. wymiany termostaty głównego to znalazłem taką foto relację:

<< http://www.bimmerforums.co.uk/forum/f3/e39-2000-530d-thermostat-and-belt-change-t5652/ >>

Poprawcie mnie jeśli się mylę ale w przypadku M47N2 nie trzeba wyjmować wentylatora, żeby dostać się do termostatu. Zastanawiam się czy wymagane jest ściągnięcie pasków ( w relacji i w TISie wspominają, żeby to zrobić) ? Jeszcze jedne pytanko odnośnie spuszczenie płynu, jak najlepiej to zrobić (podobno dostęp do korka jest trochę uciążliwy i trzeba, wyjąć intercooler ?

Opublikowano

Witajcie

 

Panowie dla wygody można zrobić wszystko np. wymontować siedzenia :norty:

 

tylko po co skoro da się i bez tych skomplikowanych czynności

 

podczas odkręcania głównego trudno jest odkręcić jedną śrubę mocującą termostat bo jest głęboko

schowana, ja użyłem sprzęgiełka ( takiego malutkiego kardana ) , który mam w małym zestawie kluczy nasadowych

 

żadnych innych problemów

 

Pozdrawiam

Niemirad

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

My BMW foto: http://img85.imageshack.us/g/p1030826.jpg/

Chip Tuning wykres: http://img690.imageshack.us/img690/4972/hamowniawykresbmw.jpg

Opublikowano (edytowane)
No I po problemie. Silnik rozgrzałem do 96. Generalnie trzyma stalą temperaturę 91. Nie schodzi niżej. Edytowane przez pszyman
Opublikowano

To bardzo dobrze :cool2:

u mnie po wymianie obydwu termostatów przy dzisiejszej temp.

i spokojnej jeździe po mieście wskazuje około 83-88 stopni

 

a właśnie 88 stopni to początek otwierania się termostatów

 

 

Pozdrawiam

Niemirad

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

My BMW foto: http://img85.imageshack.us/g/p1030826.jpg/

Chip Tuning wykres: http://img690.imageshack.us/img690/4972/hamowniawykresbmw.jpg

Opublikowano

Dostałem jakieś schizy że wolno nagrzewa się mój slinik itd i postawnowiłem wymienić oba termostaty, które jak się okazało nigdy nie były wymieniane. Nowe zakupiłem w ASO - całkowity koszt 290zł.

 

Pierwszy EGR wymieniłem na spokojnie w ciągu 20-30 minut, był faktycznie popsuty, dmuchałem w niego i powietrze przelatywało bez żadnych przeszkód. Termostat główny to już istna męka. Wyciągnąłem go dopiero bo 2 godzinnej walce...niestety było już późno i zostawiłem auto rozgrzebane, dziś poskładam wszystko do kupy. Instrukcja powyżej fajnie pokazuje jak się do tego zabrać z tym że w przypadku M57N i przypuszczam M47N2 nie trzeba domontować wiatraka, dlatego dostęp jest trudniejszy gdyż jest bardzo bardzo ciasno. Mój arsenał narzędzi jest dość duży, mimo to trzeba naprawdę trzeba się nagimnastykować żeby odkręcić wszystkie śruby.

 

Na koniec stwierdzam że jeżeli mechanik wymieniłby oba termostaty za 200zł to napewno bym skorzystał, mimo iż posiadam warunki na samodzielną wymianę.

 

Póżniej dam info jak po wymianie auto się nagrzewa.

Opublikowano
Ja za wymianę termostatów, pompy wodnej i paska klinowego zapłaciłem w DE 200 Euro robocizny. Nie było to ASO ale sprawdzonym warsztacie.
Opublikowano

We wcześniejszych postach wyczytałem, że można sprawdzić termostat EGR dmuchając w niego, jeżeli przepuszcza powietrze - to zepsuty.

Właśnie przyszedł do mnie nowy ori termostat EGR, dmucham i przepuszcza powietrze (co prawda nie jest to jakiś duży przepływ, ale przepuszcza).

Jak to jest, powinien przepuszczać (możecie sprawdzić przy okazji) ?

 

pozd

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.