Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Właśnie przyszedł do mnie nowy ori termostat EGR, dmucham i przepuszcza powietrze (co prawda nie jest to jakiś duży przepływ, ale przepuszcza).

Jak to jest, powinien przepuszczać (możecie sprawdzić przy okazji)

 

dmuchając w nowy termostat EGR trochę przepuszcza powietrza ale dosłownie trochę.

 

po wymianie obu termostatów silnik nagrzał się do równych 90 stopni już po ok 4-5 km przy naprawdę spokojnej jeździe max do 2000rpm i temperaturze otoczenia -1,5 stopnia. Kreski natomiast zjechały na 4600rpm po ok 2 km.

 

Liczę również że srednie spalanie spadnie.

  • Odpowiedzi 126
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Właśnie przyszedł do mnie nowy ori termostat EGR, dmucham i przepuszcza powietrze (co prawda nie jest to jakiś duży przepływ, ale przepuszcza).

Jak to jest, powinien przepuszczać (możecie sprawdzić przy okazji)

 

dmuchając w nowy termostat EGR trochę przepuszcza powietrza ale dosłownie trochę.

 

po wymianie obu termostatów silnik nagrzał się do równych 90 stopni już po ok 4-5 km przy naprawdę spokojnej jeździe max do 2000rpm i temperaturze otoczenia -1,5 stopnia. Kreski natomiast zjechały na 4600rpm po ok 2 km.

 

Liczę również że srednie spalanie spadnie.

 

auto trzymasz w garażu czy pod chmurką?

Opublikowano

Nowy główny Termostat wogole nie przepuszcza przy dmuchaniu powietrza, nowy Termostat EGR trochę przepuszcza.

Ktoś jeszcze potwierdzi te teorie ?

Jutro chce zamontowac termostat EGR i nie jestem pewien czy przyszedl sprawny( przepuszcza powietrze)

Opublikowano
W moim nowym jak mocno dmuchałeś to trochę puszczał, ale zaznaczam jak całkiem mocno. W wymienionym wystarczyło, że lekko dmuchnąłeś i całe powietrze czułeś z drugiej strony.
Opublikowano
Właśnie przyszedł do mnie nowy ori termostat EGR, dmucham i przepuszcza powietrze (co prawda nie jest to jakiś duży przepływ, ale przepuszcza).

Jak to jest, powinien przepuszczać (możecie sprawdzić przy okazji)

 

dmuchając w nowy termostat EGR trochę przepuszcza powietrza ale dosłownie trochę.

 

po wymianie obu termostatów silnik nagrzał się do równych 90 stopni już po ok 4-5 km przy naprawdę spokojnej jeździe max do 2000rpm i temperaturze otoczenia -1,5 stopnia. Kreski natomiast zjechały na 4600rpm po ok 2 km.

 

Liczę również że srednie spalanie spadnie.

 

auto trzymasz w garażu czy pod chmurką?

 

normalnie auto stoi w garażu ale akurat przez próbą nagrzewania całą noc stało na zewnątrz.

Jak auto stoi w garażu, którego nie ogrzewam to temperatura zimnego silnika wynosi ok 6-8 stopni, teraz po wymianie termostatów przypuszczam że po wyjechaniu z garażu silnik nagrzeje się jeszcze szybciej niż jakby stał na dworze.

 

Mimo to sprawdzę jeszcze na jakim dystansie auto nagrzewa się do 90 stopni jak stoi przez całą noc na dworze przy mrozach rzędu -15 stopni.

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
Nowy główny Termostat wogole nie przepuszcza przy dmuchaniu powietrza, nowy Termostat EGR trochę przepuszcza.

Ktoś jeszcze potwierdzi te teorie ?

Jutro chce zamontowac termostat EGR i nie jestem pewien czy przyszedl sprawny( przepuszcza powietrze)

 

wewnątrz jest małe podfrezowanie, które w każdej pozycji termostatu trochę płynu przepuszcza

 

widać je w głębi na godzinie dwunastej

 

http://img560.imageshack.us/img560/4999/ter1.th.jpg

Opublikowano
Po wymianie obu termostatów i przejechaniu ok 2 tys km, szybkość nagrzewania silnika jakby spadła?? Co zauważyłem - auto nagrzewa się na takim samym dystansie nie zależnie od temperatury, czy na dworze jest -15 czy +5 samochód wchodzi na 90 stopni po przejechaniu w mieście ok 10km, lepiej chyba już nie będzie...
Opublikowano
auto nagrzewa się na takim samym dystansie nie zależnie od temperatury, czy na dworze jest -15 czy +5 samochód wchodzi na 90 stopni po przejechaniu w mieście ok 10km...

 

Podkreślam, bo to samo powtarzam wszystkim którzy twierdzą, że przy minusowych temperaturach temp silnika może być niższa niż 90. Otóż nie, przy prawidłowo działających termostatach będzie min 88.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A ja mam takie pytanko do doświadczonych kolegów. Moje e87 oraz e90 nagrzewają się dość szybko ale do temp. około 75 - 79 C (zarówno w temp. ujemnych jak i dodatnich do około 5 C). Prawdopodobnie któryś z termostatów jest popsuty. Czy takie parametry nagrzewania świadczą o awarii termostatu głównego czy EGR?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A ja mam takie pytanko do doświadczonych kolegów. Moje e87 oraz e90 nagrzewają się dość szybko ale do temp. około 75 - 79 C (zarówno w temp. ujemnych jak i dodatnich do około 5 C). Prawdopodobnie któryś z termostatów jest popsuty. Czy takie parametry nagrzewania świadczą o awarii termostatu głównego czy EGR?

 

raczej EGR

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
No I po problemie. Silnik rozgrzałem do 96. Generalnie trzyma stalą temperaturę 91. Nie schodzi niżej.

 

wymieniłem oba termostaty i tez mam takie temperatury, na trasie 91-94 stopnie.

P.S W Aso we Wrocławiu za wymianę obu termostatów chcieli 1450 zł!!! Oczywiście im podziękowałem

Opublikowano
No I po problemie. Silnik rozgrzałem do 96. Generalnie trzyma stalą temperaturę 91. Nie schodzi niżej.

 

wymieniłem oba termostaty i tez mam takie temperatury, na trasie 91-94 stopnie.

P.S W Aso we Wrocławiu za wymianę obu termostatów chcieli 1450 zł!!! Oczywiście im podziękowałem

 

Ja również wymieniłem obydwa termostaty, bo wcześniej temperatura dochodziła maksymalnie do 70 stopni. Dwa termostaty z ASO Rzeszów to koszt 300zł, do tego 2-3h roboty w garażu i gotowe :). Obecna temperatura to 88-92 stopni już po 7km jazdy. Spalanie na trasie spadło z 7 do 5,9 ON :-)

Opublikowano
witam, podepne sie pod temat. Wszedlem w ukryte menu i sprawdzilem temp, po ok 10-12km spokojnej jazdy samochod osiagnal 83C. Jak troche depnalem to wskoczyl na chwile na 85C. Jak podjechalem pod dom i sprawdzilem chlodnice to byla relatywnie chlodna. Czy bedzie to termostat egr czy glowny. Dzieki za odpowiedzi.
Opublikowano
Jeżeli to było 85 st C to raczej najgorzej nie jest, może któryś delikatnie przepuszcza. W przypadku Lexwon01 dziwne byłoby gdyby po przejechaniu 12 km chłodnica w ogóle była zimna, zagotowałby ci się motor:) Ja mam dwa nowe termostaty i chłodnica też się delikatnie nagrzewa nawet jak samochód nie złapie jeszcze właściwej temp. np stoi na postoju w garażu na wolnych obrotach chodzi dajmy na to 10 minut temp 50-60 st i czuje ze chłodnica troszkę się rozgrzewa, poza tym rura wychodząca z bloku u góry jest też ciepła. czy ten typ tak ma czy nadal jest cos nie tak? samochód nagrzewa się się do normalnej temp.
Opublikowano
a powiedzcie proszę ile może kosztować wymiana obu termostatów (robocizna) w warsztacie specjalizującym się w BMW (nie w aso)?
http://img30.imageshack.us/img30/5268/minie61.jpg
Opublikowano
a powiedzcie proszę ile może kosztować wymiana obu termostatów (robocizna) w warsztacie specjalizującym się w BMW (nie w aso)?

Zależy od warsztatu 150-200zł

Radość sprawia, że serce przyśpiesza
Opublikowano
Witam. Czy 520D z 2007 163KM też ma dwa term. główny i EGR? I jak jest z awaryjnącią termostatów w tym silniku jeśli są dwa? :roll:
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
Witam. Czy 520D z 2007 163KM też ma dwa term. główny i EGR? I jak jest z awaryjnącią termostatów w tym silniku jeśli są dwa? :roll:

 

główny jest inny, jest niceo inaczej zbudowany niz w M47N2 i jak patrze na schemat no nie widze tam termostatu EGR, niech mnie ktoś poprawi jeśli się myle.

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

  • 1 rok później...
Opublikowano
A ja mam inny problem, otóż w mojej E60 silnik się przegrzewał i przegrzewa, mechanik powiedział że to termostat wody więc wymieniłem ale nie pomogło, myślicie że to ten termostat egr? objaw jest taki że przy normalnej jeździe czy korki czy nie jest wszystko OK, ale wystarczy ze ruszę ostro (jazda na wysokich obrotach) i rozpędzę się np od 0-180km/h bardzo szybko to wywala komunikat ze silnik gorący (zółta kontrolka) a za chwile czerwona, zatrzymuje się patrze pod maskę a tam płyn wywala spod korka zbiorniczka wyrównawczego, wentylatory chodzą na maxa i zaraz komunikat ze mało płynu w układzie...dzieje się tak tez po 5 min ostrej jazdy po trasie (wyprzedzania gwałtowne), korek od zbiorniczka już podmieniałem i to samo, czy wymiana termostatu egr pomoże? nie chce wyrzucać pieniędzy w błoto tak jak z termostatem wody wiec proszę o pomoc...
tigra12
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A ja mam inny problem, otóż w mojej E60 silnik się przegrzewał i przegrzewa, mechanik powiedział że to termostat wody więc wymieniłem ale nie pomogło, myślicie że to ten termostat egr? objaw jest taki że przy normalnej jeździe czy korki czy nie jest wszystko OK, ale wystarczy ze ruszę ostro (jazda na wysokich obrotach) i rozpędzę się np od 0-180km/h bardzo szybko to wywala komunikat ze silnik gorący (zółta kontrolka) a za chwile czerwona, zatrzymuje się patrze pod maskę a tam płyn wywala spod korka zbiorniczka wyrównawczego, wentylatory chodzą na maxa i zaraz komunikat ze mało płynu w układzie...dzieje się tak tez po 5 min ostrej jazdy po trasie (wyprzedzania gwałtowne), korek od zbiorniczka już podmieniałem i to samo, czy wymiana termostatu egr pomoże? nie chce wyrzucać pieniędzy w błoto tak jak z termostatem wody wiec proszę o pomoc...

 

Raczej stawiał bym na pompę wody, zepsuty termostat EGR powoduje ze silnik sie wolniej nagrzewa ale na pewno nie doprowadza do przegrzewania się silnika.

Opublikowano

,

Raczej stawiał bym na pompę wody, zepsuty termostat EGR powoduje ze silnik sie wolniej nagrzewa ale na pewno nie doprowadza do przegrzewania się silnika.

 

 

tez stawiam na pompe wody

Opublikowano

Tylko jakis ponad rok temu byla pompa wody wymieniana bo ciekla, chyba ze moze sa dwie pompy w 3.0 diesel?

ale oba termostaty sa ze soba polaczone z tego co mi sie wydaje, moze jednek nie przepuszcza tyle co potrzeba? a dzieje sie zle tylko przy zalaczonej turbinie, nie wiem czy ma to cos wspolnego...

tigra12
  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Witajcie,

Jestem po wymianie obydwu termostatów(oryginał).

Wcześniej silnik osiągał max 75 stopni.

Teraz pokazuje od 93 do 97(najczęściej 95). Czy 97 to nie za dużo ???

I pytanie 2. Fachowiec mówił mi że gdy sprawne są termostaty to rura od chłodnicy(prawa od strony pasażera) powinna być chłodna a od strony kierowcy ciepła.

Wczoraj na rozgrzanym silniku sprawdzałem i obie były gorące :(

Czy jest powód do niepokoju ????

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.