Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Przy -4stopnia silnik osiągał temp 68stopni po przejechaniu 25km, Czytając wątki o termostatach wymieniłem wczoraj termostat EGR, ponieważ silnik trzymał temp. nie było wahań, tylko nie mógł się dogrzać. Termostat był rzeczywiście uszkodzony, bo gdy w niego lekko dmuchałem to czułem powietrze z drugiej strony. Po wymianie, gdy przykładam rękę do nawiewu na szybę to aż trochę parzy. Widzę, że dużo szybciej osiąga wyższą temp. Dzisiaj po przejechaniu 20km do pracy sprawdziłem temp. w hidden menu- 78stopni. Na zewnątrz było -4 stopnie. Dodam, iż jeżdzę automatem i obroty prawie zawsze są poniżej 2000 obrotów. Z tego co wyczytałem to silnik powinien mieć około 90 stopni. Mam 8 kresek na skali temp. na obrotomierzu(przed wymianą miałem zawsze 9/10 kresek). Czy to jest normalne czy będę miał główny termostat do wymiany, a może muszę trochę pojeździć na wyższych obrotach żeby go rozgrzać do 90 stopni? Nie wiem jak to będzie przy dużych mrozach.

 

Jak sprawdzić główny termostat w prosty sposób? Wiem, że można sprawdzać czy przewody wychodzące od termostatu są ciepłe . CZy ktoś mółby pokazać na schemacie, które należy sprawdzić. Mój silnik 3L M57N2

 

W ASO chcieli zacząć wymianę od głównego termostatu, bo oczywiście jest to dużo droższe. EGR wymieniłem sam

  • Odpowiedzi 126
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Witam

Przy -4stopnia silnik osiągał temp 68stopni po przejechaniu 25km, Czytając wątki o termostatach wymieniłem wczoraj termostat EGR, ponieważ silnik trzymał temp. nie było wahań, tylko nie mógł się dogrzać. Termostat był rzeczywiście uszkodzony, bo gdy w niego lekko dmuchałem to czułem powietrze z drugiej strony. Po wymianie, gdy przykładam rękę do nawiewu na szybę to aż trochę parzy. Widzę, że dużo szybciej osiąga wyższą temp. Dzisiaj po przejechaniu 20km do pracy sprawdziłem temp. w hidden menu- 78stopni. Na zewnątrz było -4 stopnie. Dodam, iż jeżdzę automatem i obroty prawie zawsze są poniżej 2000 obrotów. Z tego co wyczytałem to silnik powinien mieć około 90 stopni. Mam 8 kresek na skali temp. na obrotomierzu(przed wymianą miałem zawsze 9/10 kresek). Czy to jest normalne czy będę miał główny termostat do wymiany, a może muszę trochę pojeździć na wyższych obrotach żeby go rozgrzać do 90 stopni? Nie wiem jak to będzie przy dużych mrozach.

 

Jak sprawdzić główny termostat w prosty sposób? Wiem, że można sprawdzać czy przewody wychodzące od termostatu są ciepłe . CZy ktoś mółby pokazać na schemacie, które należy sprawdzić. Mój silnik 3L M57N2

 

W ASO chcieli zacząć wymianę od głównego termostatu, bo oczywiście jest to dużo droższe. EGR wymieniłem sam

 

Przejedz samochodem 10km, zatrzymaj się i dotknij chłodnicy jeśli ciepła to termostat główny do wymiany. Chłodnica powinna być zimna jako że duży obieg, przez chłodnicę powinien się załączyć po osiagnięciu temp ok 90 stopni (silnik w pełni rozgrzany).

Opublikowano (edytowane)

Jest to dobry sposób wyrycia całkowicie otwartego termostatu.

Jeżeli jednak termostat jest uszkodzony tak, że otwiera się wcześniej niż przy 88stopniach, ciężko będzie to taką metodą ocenić. Silnik powinien wchodzić na min 88stopni. Idealnie powinienem pracować z temp ok 90. Zauważcie, że przy całkowitym zamknięciu termostatów, pozostaje jedynie płaszcz wodny w okol silnika. Nie ma takiej możliwości aby ciecz nie osiągnęła 90 stopni. Owszem przy niskich temperaturach może to chwile potrwać. Temperatura powinna jednak stopniowo rosnąć. Jeżeli rośnie następnie spada, ponownie rośnie i dzieje się to w granicach poniżej 80 to coś jest nie hallo.

 

Cały proces odbywa się bez udziału elektroniki. Termostat to bi metal. Jeżeli wymieniłeś EGR i temperatura nie wchodzi, masz do wymiany główny termostat.

Edytowane przez pszyman
Opublikowano

Tak jak napisałem powyżej. Temperetatura podskoczyła o jakieś 10 stopni po wymianie termostatu EGR. Kreski są na stałym poziomie (8 kresek) przez cały czas, nie ma żadnych wahań. Może źle odpowietrzyłem układ. Gdy będę wracał z pracy trochę bardziej pocisnę. Czy pomimo jazdy na niskich obrotach silnik i tak powinien się rozgrzać do 90 stopni?

Dużo jest roboty z wymianą głównego termostatu?

Opublikowano
Sprawdzałem temp. poprzez ukryte menu, ale tylko przy wyłączonym silniku. Jest jakaś możliwość żeby ciągle to monitorować przy pracującym silniku?
Opublikowano

Oczywiście. Wchodzisz do menu, odpalasz silnik i jedziesz.

Manu pozostaje do momentu przekręcania stacyjki do pozycji wyjęcia kluczyka.

Opublikowano
Dzięki, sprawdzę jak będe wracał do domu. Mam komfortowe uruchamianie, ale to chyba nie robi żadnej różnicy. Z tego co zrozumiałem, wejść do menu, znaleźć temperaturę, odpalić silnik i jechać.
Opublikowano
Ja u siebie nie mogę wejść w to zablokowane menu - wpisuje sume tych liczb VINu i lipa nic się nie dzieje :cry2: moge sobie jedynie pooglądać test kontrolek i liczników :duh:
Opublikowano
Ja u siebie nie mogę wejść w to zablokowane menu - wpisuje sume tych liczb VINu i lipa nic się nie dzieje :cry2: moge sobie jedynie pooglądać test kontrolek i liczników :duh:

 

Pewnie dodajesz wszystkie liczby? Dodaj do siebie tylko 5 ostatnich.

Opublikowano
Przytrzymujesz przycisk do resetowania kilometrów, aż pojawi ci się 01.Fgn...., puszczasz przycisk, następnie klikasz od razu aż dojdziesz do pozycji 19,puszczasz- zmienia ci się na lock off, teraz musisz nacisnąć tyle razy ile masz sumę ostatnich pięciu cyfr(np. cp33423=15, czyli musisz dojść do pozycji 15),puszczasz i wtedy wydaje się, że zaczynasz od początku, ale tak nie jest. Masz na wyświetlaczu 01.Fgn..., naciskasz do pozycji 07 i puszczasz i po chwili wyskakuje ci temperatura
Opublikowano
Monitorowałem cały czas temperaturę, gdy wracałem z pracy. Bardzo szybko rosła do 69 stopni(jakieś 5-6 minut), później znacznie zwolniła. Po kolejnych 5 min doszła do 74, spadła na 71, znowu na 76, spadła na 72 i tak w kólko. Po zatrzymaniu samochodu przed garażem miałem 75stopni i tu dziwna rzecz. Przygazowałem do 4500 obrotów i temp. spadła do 68 po czym po chwili wzrosła do 74,jeszcze raz to powtórzyłem i zrobiło się to samo. Czy po tym objawie mogę być pewien, że to główny termostat?
Opublikowano
Moim zdaniem tak. Mam identyczne objawy. W czwartek wymiana termostatow. Możesz poczekać to zamelduje jak poszło. Spodziewam się po tej operacji temperatury 90 stopni. Nie ma bata.
Opublikowano
Profilaktycznie kupuję termostat w ASO(w piątek) i będę wymieniać też w piątek, ale daj znać jak u ciebie, bo jeżeli to coś innego to może się jeszcze wstrzymam. Też ci spada temperatura jak przygazujesz? Najdziwniejsze jest to, że wszystko mi się zaczęło dziać po wymianie kolektora, odmy i czyszczeniu EGR. Nie wiem czy to zbieg okoliczności, bo wtedy temp. na zewnątrz była wyższa (nie minusowa), ale wzrosło mi też spalanie. Zastanawiam się czy możliwe było coś spaprać przy wymianie tych elementów, że szwankuje mi ogrzewanie.
Opublikowano
IMHO wymiana odmy czy czyszczenie EGR nie ma związku. Wszystkie te objawy wskazują na nieprawidłowo działający termostat. Powinien on być zamknięty do temperatury 88, wymuszając mały obieg. Jak już kilku kolegów pisało, przy sprawnych termostatach nie ma problemu z dogrzaniem do temperatury 90 stopni. Dla mnie jest to logiczne, po odcięciu chłodnicy nie widzę możliwości aby płaszcz wodny w koło silnika tak skutecznie go schładzał. Oznaczyłoby to, że nie ma żadnej możliwości aby ten silnik osiągnął 90 stopni. Nie ma tutaj udziału żadnej elektroniki. Kolejny raz okazuje się, że nie tylko klocki czy olej to materiał eksploatacyjny. Okazuje się, że dotyczy to termostatu czy nawet pompy wodnej :D
Opublikowano
Kolejny raz okazuje się, że nie tylko klocki czy olej to materiał eksploatacyjny. Okazuje się, że dotyczy to termostatu czy nawet pompy wodnej :D

Czy kompa CCC

hej

Opublikowano
Faktycznie tak jak piszecie dodaje się ostatnie 5 cyfr a nie wszystkie 6 cyfr VINu!!!Dzięki!.Po około 7km silnik w pełni się rozgrzał i temperatura oscylowała w przedziale 88-90*C. Sprawdziłem też napięcie aku. (test 09) i ma jakieś dziwne wahania od 14,2V do 15,3V(i cały czas faluje pomiędzy tymi wartościami) a jak włączyłem w aucie co się dało to spadło do 13,3V - normalne?
Opublikowano
Moim zdaniem tak. Mam identyczne objawy. W czwartek wymiana termostatow. Możesz poczekać to zamelduje jak poszło. Spodziewam się po tej operacji temperatury 90 stopni. Nie ma bata.

 

termostaty wymienione? jestem ciekaw czy coś się poprawiło

Opublikowano (edytowane)

Rano odstawiłem auto. Ok 16 telefon, że będzie gotowe dopiero na jutro (grrrrrrrrr). Przeliczyli się z czasem. Wymieniam również (profilaktycznie) pompę wodną, pasek klinowy i jego napinacz. Podobno strasznie kiepski do pompy dostęp i się na dzisiaj nie wyrobią. Nie powiem abym był zadowolony ale cóż zrobić.

 

Na pewno jutro dam znać co i jak. Sam nie mogę się doczekać rezultatu.

 

P.S Obejrzałem sobie nowy termostat. Muszę przyznać, że jego wykonanie nie budzi mojego zachwytu. Plastikowa obudowa. Dwa plastikowe zaczepy trzymające właściwy termostat. Lipą panowie wieje. Podobno właśnie często dochodzi do pęknięcia tych zaczepów czy uchwytów. Jak zwał tak zwał. Obejrzę sobie stary ....

Edytowane przez pszyman
Opublikowano
Ja właśnie wymieniłem obydwa termostaty i niejako "przy okazji" rolki i paski :norty: . Przy -2 autko osiągnęło temp. max po 8km a ciepło waliło już po 1km. Jakoś tak ciszej się zrobiło w środku to w drodze powrotnej mogłem się ja rozkoszować :clap: . Po tej zmianie musiałem przełączyć na delikatny nawiew (wcześniej intensywny) i te belki zmniejszyłem do 2 i jest cieplutko w aucie :cool2: .

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.