Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Zaczęło się parę miesięcy temu od 4212 Glow plug zylinder 1, control.

Po kilku dniach mrozów sprawdziłem i przybyło: 4232 Glow plug zylinder 3, control i 4222 Glow plug zylinder 2, control. Czy świece 1, 2, 3 (przy okazji i 4) do wymiany, czy może sterownik świec żarowych jest zepsuty (w tym wypadku nie powinien wyświetlać błędu wszystkich czterech świeć )?

Jak sprawdzić co jest przyczyną ?

Opublikowano
Ja u siebie jakiś czas temu miałem wszystkie 1,2,3,4 z błędem, skasowałem go i na razie nie wraca , zauważyłeś u siebie jakieś objawy? w którym miejscu znajduje się ten sterownik świec?
Opublikowano
świece się żarowe też się zużywają , trzeba sprawdzić choć zmieniliśmy już 2 razy moduły świec żarowych - zalane olejem i zwalone

specjalizacja napędy X-drive , posiadamy oryginalne łańcuchy do X3 X5

kodowanie , diagnostyka

531 967 978

dla klubowiczów 10% zniżki na części , piszcie na private nie zawsze mam czas odpisać na forum

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Widzę, że nie znasz zasady działania świec żarowych. Kolego jeżeli jedna świeca się przepali, tak jak u ciebie, to rozdziela prąd na 3 pozostałe czyli daje go za dużo, łopatologicznie tłumacząc. Świece są połączone w szereg więc jeżeli padnie jedna i olewasz sprawe to spali kolejne. Normalna sprawa. O auto trzeba dbać i jak się czegoś domaga to to wymieniamy a nie próbujecie kasować błedy i jeździć dalej.
Krzysztof
Opublikowano
Jeżeli nie mam żadnych objawów, a w disie wyskoczył błąd, to chyba nie powód żeby od razu coś wymieniać, elektronika też czasami zawodzi. Z tymi świecami to chyba nie jest takie proste jak kolega tutaj tłumaczy, szeregowo? Wydaje mi się, że raczej równolegle. Przecież jak jedna wysiądzie to reszta i tak dalej działa. Jeżeli wszystko w instalacji jest OK to każda powinna dostawać zawsze tyle samo, bez względu na to czy któraś jest uszkodzona czy nie.
Opublikowano

W DIS widziałem możliwość przetestowania przekaźnika od świec, można by to wykorzystać w takiej sytuacji. Świece żarowe można sprawdzić multimetrem w dwa znane mi sposoby:

1. Mierząc i porównując opór

2. Wpinając multimetr szeregowo i podając napięcie z akumulatora, sprawdzić pobór prądu

Nie ma konieczność ściągania kolektora, wystarczy zlokalizować przekaźnik (w E46 jest przy ECU) odpinamy wtykę, mając wcześniej spisane pinouty dokonujemy pomiary.

 

Co do teorii świec połączonych szeregowo :lol: myślę że jest inaczej...

 

Pozdr

Diagnoza INPA & DIS Garwolin i okolice kontakt PW

http://www.motostat.pl/user_images/21280/icon1.png

http://waldii.republika.pl/bmwdriver.gif

Opublikowano

kolego bmwaldi temat jest o E90

pozdr

specjalizacja napędy X-drive , posiadamy oryginalne łańcuchy do X3 X5

kodowanie , diagnostyka

531 967 978

dla klubowiczów 10% zniżki na części , piszcie na private nie zawsze mam czas odpisać na forum

Opublikowano

Kolego atebe nie zmienia to faktu że świece można sprawdzić w sposób który opisałem, czy może w E90 montowane były jakieś o innej zasadzie działania? Przekaźnik jest podobno pod kolektorem (pisałem że trzeba go zlokalizować) trzeba się dobrze przyjrzeć może wtykę od niego można odpiąć bez demontażu kolektora. Jeśli nie będzie trochę więcej roboty. W DIS można manualnie włączyć grzanie świec zarówno w E49 jak i E90 wtedy można też mierzyć jakie napięcie wychodzi ze sterownika. U siebie jak to zrobiłem na pracującym silniku (bieg jałowy) to był widoczny duży spadek obrotów, świece wszystkie mam sprawne także obciążenie duże poszło na instalacje.

W przypadku słabego akumulatora, zaników napięcia, magików czarujących przy autach w ECU mogą być różne błędy. Po to jest oprogramowanie i interfejsy żeby z nich korzystać, za pomocą DIS i multimetra można praktycznie wszystko sprawdzić. Można też w ciemno wymieniać moduły, jak ktoś ma czas i pieniądze w takie zabawy.

 

Pozdr

Diagnoza INPA & DIS Garwolin i okolice kontakt PW

http://www.motostat.pl/user_images/21280/icon1.png

http://waldii.republika.pl/bmwdriver.gif

Opublikowano

Czy test sterownika w DISie daje wiarygodny wynik ?

Przeglądając forum znalazłem dużo postów świadczących o tym, że błąd Glow plug zylinder ..., control. jest spowodowany uszkodzeniem sterownika (żadzie świecy)

 

pozd

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Witam,

 

W końcu DIS ruszył :D ale... znalazł coś :( , co mnie zastanawia.

 

Ze sterownika silnika dostałem komunikat o świecach:

42x2 DDE, Glow plug, cylinder x, activation

Open circuit

Fault currently present

Fault would not cause a warning lamp to light up.

 

Czyli ze problem ze świecami /x=2,4,5,6 świeca/, otwarty obwód, błąd występuje wciąż, no i nie powoduje załączenia kontrolki ostrzegawczej... Cztery świece do wymiany? Dziwne by to było, szczególnie, że auto porządnych zim nie widziało i ma 57kkm przejechane.

 

Macie jakieś pomysły co powinienem sprawdzić (E91, 330D)?

 

pozdr.

pozdrawiam

http://www.hostpic.org/images/75oie_1992258bREE92Wx_2_.png

Pomogę w mojej okolicy przy diagnozie,kodowaniu itp. Free of charge.

  • 6 miesięcy temu...
Opublikowano (edytowane)

Witam

 

Panowie sterownik w silnikach po 2002 roku nie zależnie czy e46 ,e60 ,e90 itd.. jest w pełni elektroniczny .

Ma niewiele wspólnego ze sterownikami w starszych modelach takich jak e46 320d 136 koni i 330d 184 konie.

Świece również są inne .Od 2002 roku BMW wkłada świece 5 V a nie jak wcześniej 12V .

Sprawdzanie ich podając napięcie z akumulatora to wyrok śmierci dla świec.

 

Sterownik w sobie ma na każdą świece tranzystor. Świece nie są podłączone ani równolegle ani szeregowo. Tylko każda świeca ma indywidualny kabel i dostaje zasilanie indywidualnie.

Sterownik potrafi diagnozować swój obwód i obwody poszczególnych świec. Dlatego jeśli wyskakuje powiedzmy błąd świecy na 3 cylindrze to znaczy że tylko na 3 jest spalona świeca.

Analogicznie będzie się działo tak samo z pozostałymi świecami, błędy zapisane będą dotyczyć poszczególnych cylindrów.

 

Problem polega na tym że w sterowniku tak ja pisałem za podawanie napięcia odpowiada dla każdej świecy indywidualny tranzystor SMD nalutowany na delikatną porcelanowa płytkę.

Tranzystory te lubią się spalić , wtedy układ nie rozróżnia czy spalona jest świeca czy tranzystor. Sterownik wtedy podaje informację do ECU że spalona jest świeca a często bywa inaczej. Okazuje się że świeca jest dobra a tylko poleciał tranzystor danej świecy.

 

W e90 320d , sterownik jest pod kolektorem dolotowym i jedyną opcją wyciągnięcia go jest dostanie się do niego z kanału.

W e90 330d ,sterownik również jest pod kolektorem jednak tutaj sprawa jest bardziej kłopotliwa i aby wyciągnąć sterownik trzeba zdjąć kolektor. Naturalnie można próbować innymi sposobami ,ale z praktyki wiem że trzeba mieć małe długie rączki. Mi osobiście się to nie udało.

W e60 nie zależnie od opcji silnikowej przy odrobinie sprytu i cierpliwości sterownik można wyciągnąć z góry niczego nie rozbierając z wyjątkiem osłony wyciszenia silnika (pokrywy).

 

Sterownik jest hermetycznie zamknięty i zgrzany plastikiem , otwarcie go jest bardzo trudne , elektronika w środku zalana miękkim izolującym żelem. Nie umiejętne otwieranie często doprowadza do nieodwracalnych zniszczeń w środku. Sam układ jest naniesiony na porcelanową płytkę 3 warstwową a elementy półprzewodnikowe to miniaturki SMD jak w telefonie komórkowym.

 

Jeśli ktoś boryka się z opisanym wyżej problemem ,duże prawdopodobieństwo jest takie że sterownik jest uszkodzony.

W disie tak jak i w inpie jest możliwość przetestowania układu. ( funkcja włącz wyłącz sterownik) powoduje wymuszenie jego pracy. Po tej czynności warto odczytać błędy jeśli są i dotyczą świec sugeruję wykasowanie błędów i zrobienie testu jeszcze raz.

Jeśli błędy wrócą to znaczy że albo sterownik a dokładnie tranzystory w nim umarły albo świeca.

 

Prawda jest taka że nie ma jak w wymienionych powyżej modelach sprawdzić świec bez zdjęcia kolektora. Wtyczka zapinana na sterownik od której odchodzą przewody na poszczególne świece ,jest tak usytuowana że nie ma jak się do niej wbić kablami od miernika ani nie ma jak podać na nie napięcia.

Jeśli ktoś zdecyduje się do sprawdzenia świec zdjąć kolektor to musi pamiętać że świece są na 5v i nie wolno ich sprawdzać przez podanie napięcia bo spłoną. Można próbować wykonać pomiar na zamknięcie obwodu do masy. Jednak przy takim teście nie mamy 100% pewności że świeca jest sprawna. Często bywa że świeca na mierniku pokazuje obwód zamknięty co daje wskazanie o jej sprawności a po podaniu napięcia jej rdzeń (drut oporowy w środku rozwiera się i jest przerwa a gdy ostygnie znowu się zwiera. Taka świeca nie działa poprawnie i pomimo zamkniętego obwodu na zimno jest ok to sterownik po podaniu na nią napięcia widzi przerwę i zapisuje błąd.

Idealnym rozwiązaniem jeśli chodzi o sprawdzenie świecy jest podanie na nią napięcia 4,5v z zasilacza o wydajności 10A z podpiętym szeregowo amperomierzem. Prąd wymuszony przy sprawnej świecy powinien wynosić więcej niż 7A .

Jeśli ktoś zdecyduje się na samodzielną wymianę świec ,musi pamiętać że świece ZAWSZE WYKRĘCA SIĘ NA GORĄCYM SILNIKU i bezwzględnie wkręcając nowe należy je przykręcać z siłą ustaloną przez producenta danej świecy czyli od 13-15Nm. Nie da się zrobić tego ręcznie i na oko bo do tego jest odpowiedni klucz.

 

Gdyby ktoś z kolegów szukał wsparcia służę pomocą ,dysponuję odpowiednim sprzętem ,diagnozuję ,naprawiam sterowniki i w razie potrzeby wymieniam świece.

Wszystko krok po kroku zgodnie z TIS.

 

Pozdrawiam i życzę długiego bezawaryjnego użytkowania Waszych BMW :cool2:

 

 

Tutaj schemat sterownika do opcji 4 cylindrowej :

http://img23.otofotki.pl/obrazki/fw465_sterownik-swiec-e90.jpg

 

A tutaj informacje z WDS BMW ,jak i kiedy działa sterownik . Jako tako obrabia to translator on line

Glowplug system DDE6.0

 

The glowplug system consists of the following components:

 

DDE control unit

electronic glowplug control unit

quick-start glowplugs

Bit serial data interface (BSD) and electrical leads

 

No glow-duration relay is fitted.

 

The quick-start glowplugs are designed for a voltage of between 5.3 and 7.8 Volts. In the initial heating stage, system voltage may also be applied for a short time.

 

The essential differences from the glowplug systems on previous models are as follows:

 

control of the glowplugs is by pulse width modulation

the glowplug relay has been dispensed with and its function taken over by electronic output stages on the glowplug control unit

an emergency glowplug function has been introduced

quick-start glowplugs have been introduced

each of the four glowplug circuits can be diagnosed individually

 

To check the glow system, there are two adapter leads:

 

1-pin, order number 13 6 470

12-pin, order number 13 6 460

In conjunction with measurement box 26-pin, order number 61 1 459

 

Function

 

The glowplug control unit communicates with the DDE control unit via the bit serial data interface.

 

The required heating output is determined by the DDE control unit on the basis of the following operational parameters:

 

Coolant temperature

Vehicle voltage

 

Two other operational parameters determine the point at which glowplug function is activated and deactivated:

 

Engine speed

Injection volume

 

The DDE control unit transmits the heating request to the glowplug control unit via the bit serial data interface. The glowplug control unit puts the request into effect by activating the glowplugs by means of a pulse-width modulated signal. In addition, the glowplug control unit sends diagnostic and status information back to the DDE control unit.

Preheating

 

At coolant temperatures below 25 °C, there is a preheating period of 0.5 seconds. The preheating period increases as the temperature falls, reaching a maximum of 2.7 seconds at a coolant temperature of less than -25 °C.

 

Activation of the glowplug system on the instrument cluster only occurs at coolant temperatures below 0 °C.

After-heating

 

At coolant temperatures below 30 °C, there is a temperature-dependent after-heating period to improve idling and exhaust emission characteristics.

Start preheating

 

Start preheating takes place for approx. 10 seconds if after the preheating time has elapsed the engine is not started and the ignition remain on.

Troubleshooting

 

The DDE control unit monitors communication with the glowplug control unit. In the event of a fault on the bit serial data interface, the DDE control unit stores the following fault code:

 

4203, Glowplug control unit, no communication via bit serial data interface

 

The glowplug control unit monitors activation of the individual glowplugs and is able to detect the following faults and store them for each glowplug:

 

Short circuit to earth

Break

Excess temperature output stage

 

If the glowplug control unit detects a fault, it reports it to the DDE control unit which stores the fault in its fault memory.

 

ps. Ostrzegam przed świecami NGK na rynku są podróbki i nie wytrzymują pół roku. Sprawdzone i pewne to BERU i BOSCH

Krzysiek

Edytowane przez ROGER-NYSA

Doskonale znam aplikacje diagnostyczne DIS i Inpę , diesel w BMW jest prosty.

Masz awarię ,kłopoty,szukasz pomocy..forum to dobre miejsce aby znaleźć odpowiedź na swoje pytanie.

Po prostu napisz w czym kłopot, wspólnie znajdziemy rozwiązanie.


http://www.otofotki.pl/img12/obrazki/qo536_ccc.jpg

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam

 

Z tego co przeczytalem z postu "Roger-Nysa" to, aby sprawdzic czy uszkodzony jest sterownik czy swieca nalezy:

posiadac przynajmniej jedna nowa swiece, i podlaczyc ja pod obwod w ktorym "niby" wg. komputera jest spalona swieca. Wykonac test sterownika. Jezeli po ponownym skanowaniu bledow wyjdzie nam, ze ta nasza nowo podpieta swieca jest spalona to jednoznacznie wskazanie jest spalony tranzystor na tym obwodzie i sterownik wymaga wymiany lub naprawy. Tak? :shock:

 

Niech mnie ktos poprawi jezeli sie myle :lol:

Opublikowano

W e90 330d ,sterownik również jest pod kolektorem jednak tutaj sprawa jest bardziej kłopotliwa i aby wyciągnąć sterownik trzeba zdjąć kolektor. Naturalnie można próbować innymi sposobami ,ale z praktyki wiem że trzeba mieć małe długie rączki. Mi osobiście się to nie udało.

Krzysiek

 

Moje długie,wielkie łapska dały radę - do zdjęcia osłona silnika i rozpięcie jakiegoś gumowego wspornika. Ale ciężko jest :roll: , i jedna nakrętka poszła się ....

pozdrawiam

http://www.hostpic.org/images/75oie_1992258bREE92Wx_2_.png

Pomogę w mojej okolicy przy diagnozie,kodowaniu itp. Free of charge.

  • 3 miesiące temu...
  • 4 lata później...
Opublikowano

A miał ktos przypadek ze na poczatku miałem bład 4232 Glow plug zylinder jednej swiecy a po wymienie na nowe bład pojawił sie na wszystkich 4-ch ?? Po sprawdzeniu starych jedna faktycznie była spalona.

Zastanawiam sie juz czy dostatecznie mocno docisnełem fajki na swiece bo juz złupiałem teraz

 

Mam jeszcze pytanie jak mozna sprawdzic te swiece 5V wizualnie jak te 12V pod akumulatorem ??

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.