Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

czy temperatura cieczy różni się od temperatury silnika? Mam czujnik temp. od LPG na węży i niby przełącza się po przekroczeniu 40 stopni, ale temperatura silnika wg testu 7.0 w zegarach, przy 40st. cieczy, jest już na 65st.

Opublikowano

po pierwsze czujnik temperatury ten od gazu powinien być wkręcony w reduktor a nie gdzieś na wężu, i dlatego masz taką różnicę

po drugie to temperatura z tego czujnika może się różnić od wskazań temp komputera czyli realnej temp silnika kwestia dobrania czujnika i ustawień w sterowniku gazowym,

po trzecie to chyba dobrze(dla silnika) że przełącza ci później na gaz - chyba że jeździsz na krótkich dystansach i nie przełącza na gaz zanim dojedziesz na miejsce, jeżeli tak to jedź do gaziarza niech ci porządnie zamontuje ten czujnik albo w programie zmieni temp przełączania gazu na niższą np 30 stopni.

 

powodzenia

powoli dochodzę do wniosku że BMW to nie marka samochodów - to nieuleczalna choroba :)
Opublikowano
W programie mam 40st. W reduktorze nie miejsca na czujnik. Czujnik może z opóźnieniem reagować, czy tak różnica między cieczą a silnikiem jest?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Temperatura silnika w teście to temperatura w głowicy bo tam jest czujnik.

Temperatura czujnika dla instalacji gazowej to temperatura w sporej odległości od głowicy i jest niższa bo woda stygnie szybko.

Możesz przestawić temperaturę przełaczania na niższą ale może się okazać , że zaraz po przełaczeniu na gaz silnik nie chce działać lub działa nieprawidłowo.

Dodatkowo cierpią elementy gumowe wewnątrz reduktora.

 

U mnie zazwyczaj przełaczał się na gaz jak wskaźnik wychodził za niebieskie ale jeśli w bardzo mroźny dzień ruszę i będę jechał w trasie to na gaz przełaczy się czasem dopiero jak wskazówka pokaże pion. Powodem tego jest zimny wiatr który szybko wychładza reduktor.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano
Dzięki za odpowiedzi, czujnik jest na cieczy zaraz przed reduktorem, więc raczej wszystko jest okej. W zimę na krótkich dystansach po prostu więcej na benzynie się polata dla dobra silnika :)
Opublikowano

jak nie ma miejsca na czujnik w reduktorze? wykręć jedną ze śrub trzymających membrany i w to miejsce wkręć czujnik. jeżeli jest dobrze dobrany to będzie pokazywał taką samą temp jak w silniku.

 

powodzenia

powoli dochodzę do wniosku że BMW to nie marka samochodów - to nieuleczalna choroba :)
Opublikowano
jak nie ma miejsca na czujnik w reduktorze? wykręć jedną ze śrub trzymających membrany i w to miejsce wkręć czujnik. jeżeli jest dobrze dobrany to będzie pokazywał taką samą temp jak w silniku.

 

powodzenia

Ale jeśli jest na wężu to ciecz wlatująca do reduktora ma taką temperaturę jak pokazuje czujnik lpg, czy źle myślę?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.