Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam problem jest taki przy zimnej minusowej temp na zewnątrz cieżko mi jest odpalic. Przekrecam klucz auto odpala ale bardzo nierówno pracuje tak jak by miał się udlawic silnik jest nieco glosniejszy i po kilku sekundach gaśnie po kilku fazach jak go przegazuje powraca do normy??
Opublikowano
Napisz koniecznie co to było. Mam podobne objawy w swoim ale w stadium początkowym tj. po odpaleniu /kręci zawsze 2-3 razy/ rzuca silnikiem kilka sekund a potem się wyrównuje, póki co raz zgasł. Dodam iż ta nierówna praca silnika potęguje się w miarę spadania temperatury. Powyżej zera wydaje się być normalnie. Diagnoza na komputerze w BMW ale nie pod kątem tej usterki nie wykazała żadnych błędów. Kilka dni temu diagnoza w serwisie BOSCH wykazała błędy w korekcji wtrysków. Panowie wyjęli wtryski i sprawdzili je elektronicznie, co niczego nie wykazało. Przy okazji wymienili separator oleju, filtr paliwa i powietrza i uszczelki na kolektorze, oraz sprawdzili świece. Następnego ranka niby odpalił równo ale potem objawy wróciły. Przynajmniej wiem jaki jest stan kolektora i wtrysków i o ile uboższy mam portfel. Co do odpalania to już zgłupiałem. Nie chcę znowu dać zarobić serwisowi BMW a BOSCH rozkłada ramiona i każe jeździć póki objawy się nie spotęgują. Piszcie jeśli mieliście podobne objawy i jak to się skończyło bo niby na wielu forach mnóstwo informacji a nigdzie konkretnej /choć wiem też że E60 to dość skomplikowana maszyna i nie ma jednej diagnozy dla wszystkich/. Pzdr
Opublikowano

Panowie u mnie jest podobnie..

 

jak były mrozy rzędu -10st. to silnik po odpaleniu nie pracował równo przez co trzęsło nieco karoserią.. ale po chwili jak troszkę pochodził wszystko się ustabilizowało.. teraz jak jest -2st wszystko jest ok. Nie zaobserwowałem jeszcze nigdy gaśnięcia auta, tak jak u was. Nawet przy -20st.

 

jakoś na jesieni byłem w warsztacie specjalizującym się w bmw noi wyczytali mi po błędach że padnięty jest właśnie sterownik świec żarowych..

no ale wtedy jak było jeszcze w miarę ciepło nie przyglądałem się temu problemowi bliżej bo zwyczajnie nie zauważyłem żadnych niepokojących objawów...

Postanowiłem że na wiosnę się wezmę za wymianę tego cholerstwa :wink:

 

także podejrzewam że i u was do wymiany jest ten pie.przony sterownik.. koszt w ASO ~500zł :duh:

Opublikowano
Panowie u mnie jest podobnie..

 

jak były mrozy rzędu -10st. to silnik po odpaleniu nie pracował równo przez co trzęsło nieco karoserią.. ale po chwili jak troszkę pochodził wszystko się ustabilizowało.. teraz jak jest -2st wszystko jest ok. Nie zaobserwowałem jeszcze nigdy gaśnięcia auta, tak jak u was. Nawet przy -20st.

 

jakoś na jesieni byłem w warsztacie specjalizującym się w bmw noi wyczytali mi po błędach że padnięty jest właśnie sterownik świec żarowych..

no ale wtedy jak było jeszcze w miarę ciepło nie przyglądałem się temu problemowi bliżej bo zwyczajnie nie zauważyłem żadnych niepokojących objawów...

Postanowiłem że na wiosnę się wezmę za wymianę tego cholerstwa :wink:

 

także podejrzewam że i u was do wymiany jest ten pie.przony sterownik.. koszt w ASO ~500zł :duh:

 

No tak... ale u mnie przecież była diagnostyka i niby niczego złego na ten sterownik nie znaleźli. Fakt faktem że byl to serwis BOSCH i nie mieli tam osławionego kompa GT1. Na jakiej podstawie Twój serwisant stwierdzil, że jest padnięty ten sterownik? Czy owo "rzucanie" silnikiem potęgowało Ci się w miarę obniżania temperatury? Dzięki z góry za poprzedni post, może to jakoś naprowadzi moich panów mechaników na trop. Albo po prostu odwiedzę ASO i podaruję im znowu parę setek...Pozdrawiam

Opublikowano (edytowane)
Mi po prostu wykryli chyba zwyczajną inpą 'błąd w sterowniku świec żarowych'. No i u mnie jest tak jak piszesz- czym zimniej było na zewnątrz to tym bardziej telepało po zapaleniu... Edytowane przez skovroon
Opublikowano
A nie masz wrażenia że Ci więcej pali i muli przy niskich obrotach? W sumie nie mam do czego odnieść zachowania swego samochodu, bo to świeży nabytek.
Opublikowano
A nie masz wrażenia że Ci więcej pali i muli przy niskich obrotach? W sumie nie mam do czego odnieść zachowania swego samochodu, bo to świeży nabytek.

Coś Ty :D mnie się nawet wydaje że jak nadeszła zima to auto zaczęło palić mniej :lol: :lol:

 

mulić też nie muli :wink:

Opublikowano
Panowie własnie dzisiaj przyszedł mi program do diagnostyki BMW ten co maja w serwisach BMW jeszcze tylko czekam na kabel żeby się podpiac mam nadzieje ze to coś wykryje co by nie było dam wam znać. Tez byłem w paru miejscach z tym fantem ale żaden mechanik nie był w stanie mi nic dokładnego powiedzieć każdy tylko przypuszczał a w serwisie BMW kazali mi czekać prawie 3tygodnie na wolne miejsce niech mnie w nos pocaluja.
Opublikowano

U mnie w serwisie BMW powiedzieli, że to muszą być wtryski bo świece nie mają nic do pracy silnika??? a wstawić na komputer mogę choćby i dziś ale lepiej żebym poczekał na mrozy /koszt 380zł!!!/. Wyśmieli oczywiście diagnozę wtrysków w serwisie BOSCHA. Z nowych rzeczy które znalazłem to słaby akumulator ale nie wiem czy może on być przyczyną nierównej pracy. Podsumowując fora i to co mówią mechanicy to powinienem wymienić pół samochodu:) zastanawiam się teraz czy oddać na diagnostykę do BMW czy wstawić do jakiegoś sprawdzonego przez kolegów mechanika, czy też może jeździć póki nie dam rady odpalić samochodu. A już myślałem że po sprzedaży starej dobrej cari będę miał spokój. Sunąć sunie do przodu ale lubię kiedy wszystko chodzi jak w zegarku.

Będę Miał Wydatki :zlosc: Napisz jak coś znajdziesz, choć jak widać te same objawy mogą być skutkiem zupełnie odmiennych przyczyn. PZDR

Opublikowano
Do którego serwisu chciałeś jechać? Bo każde ASO może inaczej podchodzić do tematu. W jednym mogą być rzetelni a w innym właśnie będą wymieniać pół auta.

BMW to jest to co lubię najbardziej! Freude am Fahren!

http://img.userbars.pl/120/23959.gif

http://img153.imageshack.us/img153/6728/aaad.jpg

Opublikowano
Dealer Auto Breczko w Białymstoku na Kleeberga. Innego chyba nie ma w pobliżu a pozostawianie samochodu na dłuższy czas nie wchodzi w grę. Robiłem komputer miesiąc temu ale pod kątem zakupu. Ponoć żadnych błędów nie było. Dziś bardzo skądinąd sympatyczny Pan w serwisie powiedział że teraz musiałbym zrobić diagnostykę pod kątem konkretnej zgłoszonej przez mnie usterki. Zachodzę więc w głowę co obejmowała ta pierwsza diagnostyka skoro cena jest taka sama. O takie to podejście...
Opublikowano
Hej, i u mnie jest to samo , jak odpale zimne auto (pali bez problemu) telepie nim chwile (ok. 15-20 sek.) pozniej przestaje . W sobote jestem umowiony na wymiane swiec ,dam znac czy cos sie poprawilo.Pozdrawiam.
m3GreenHell
Opublikowano
Hej, i u mnie jest to samo , jak odpale zimne auto (pali bez problemu) telepie nim chwile (ok. 15-20 sek.) pozniej przestaje . W sobote jestem umowiony na wymiane swiec ,dam znac czy cos sie poprawilo.Pozdrawiam.

Daj koniecznie znać, u mnie stwierdzili że skoro na świecach jest napięcie to nie będą ich nawet wykręcać do sprawdzenia.../dałem ciała bo powinienem je wymienić korzystając z okazji zdjęcia kolektora/.

 

Jeśli ktoś się na tym zna to może mi powie co znaczę te wyniki diagnostyki /z serwisu BOSCH/: http://0i0.eu/bmw.htm

Opublikowano
Witam u mnie było to samo podpinałem pod komputer i wyrzucało wszystkie swiece na kolejnych cylindrach kupiłem nowe a po zdjęciu kolektora okazało się że świece w porządku. Więc wymieniłem moduł i wszystko gra. Skończyła się nierówna praca przy temp. poniżej 0. Ten moduł załancza świece ponizej lub w granicach 0 więc w lecie nie pracuje z tąd teraz te problemy na zime, a to jest ich słaby punkt. Tak więc radze się temu modułowi przyjrzeć
Opublikowano
Witam u mnie było to samo podpinałem pod komputer i wyrzucało wszystkie swiece na kolejnych cylindrach kupiłem nowe a po zdjęciu kolektora okazało się że świece w porządku. Więc wymieniłem moduł i wszystko gra. Skończyła się nierówna praca przy temp. poniżej 0. Ten moduł załancza świece ponizej lub w granicach 0 więc w lecie nie pracuje z tąd teraz te problemy na zime, a to jest ich słaby punkt. Tak więc radze się temu modułowi przyjrzeć

Czyli jedna przyczyna takiego zachowania juz jest i jest to STEROWNIK ŚWIEC ŻAROWYCH - co potwierdza też ASO "objawem zepsutego sterownika świec jest wyrzucanie błędów albo wszystkich świec, albo części, albo za każdym razem innych". Powiedz jeszcze czy diagnostykę i odczyt tych błędów miałeś na zimnym czy wyskakiwało to też na ciepłym silniku /choć wnioskuję że na zimnym/ oraz czy badałeś w ASO czy też w innym serwisie bądź samodzielnie. Napewno nie jest to akumulator bo po podładowaniu dziś rano odpalił mi jak nigdy praktycznie odrazu a silnikiem znów potelepało /temp około 0 stopni/. Dołączam nowy objaw: przy starcie rozrusznika załączyła mi się kontrolka grzania świec, nie wiem czy to normalne bo wydaje mi sie że powinny być załączane wcześniej, ale może mi się wydaje.

Żeby nie przeoczyć powtórzę:

Jeśli ktoś się na tym zna to może mi powie co znaczę te wyniki diagnostyki /z serwisu BOSCH/: http://0i0.eu/bmw.htm

Opublikowano
Witam problem jest taki przy zimnej minusowej temp na zewnątrz cieżko mi jest odpalic. Przekrecam klucz auto odpala ale bardzo nierówno pracuje tak jak by miał się udlawic silnik jest nieco glosniejszy i po kilku sekundach gaśnie po kilku fazach jak go przegazuje powraca do normy??

 

I jak to się skończyło? Dziś jadę postawić swego na kompa w ASO, dali 50% na diagnostykę za to że poprzednio niczego nie znaleźli /w dodatniej temp/. Odbiorę w poniedziałek i powiem o co chodziło o ile znajdą przyczynę.

Opublikowano

Sam jak widzę zostałem w tym temacie:) W ASO w Białymstoku poddali się kasując mnie na 50% stawki za komputer. Żadnych błędów i fantastyczna perspektywa kolejnego kroku: przełożenie wtryskiwaczy z innego auta i sprawdzenie jak pali po schłodzeniu silnika :shock: kosmici!! Ostatni raz moja noga tam stanęła, chyba że po części się kiedyś zjawię. Jutro wymieniam akumulator bo czas na niego i szukam dalej kogoś dla kogo to auto nie będzie takim problemem jak dla ASO. Ktoś może zna dobrego mechanika od BMW w okolicach Białegostoku bądź w Białymstoku? W ASO dodatkowo jeszcze wspominali o sprawdzeniu ciśnienia sprężania na cylindrach, sprawdzeniu rodzaju świec czy oby na pewno te które mam pasują do tego modelu auta i o rozruszniku który chyba kręci wolniej niż powinien. Podsumowując jak znam siebie pewnie wymienię jeszcze kilka rzeczy i postawię auto do żyda i na alledrogo pod koniec lata. Ale do BMW już sie przekonałem więc następny będzie mam nadzieję bardziej udany egzemplarz.

 

Nowe info:14 XII wymieniłem akumulator, bo i tak musiałem, -12 na dworze, musiałem kręcić 4-5 serii zanim w ogóle załapał silnik i po krótkim czasie jak zwykle praca się wyrównała. Męczyłem się prawie 2 minuty, czyli tego jeszcze nie było. Fajne to BMW:)

Opublikowano

Witam,

 

Opisane problemy - wg mnie - to klasyczne problemy z podgrzewaniem silnika przez świece żarowe - jeśli nie było żadnych problemów z silnikiem latem (gdy było ciepło - tzn. powyżej 0 C).

Zwykle problemy takie spowodowane są przez jakieś naprawdę błache usterki np. przerwany kabelek w sterowaniu albo zasniedziałe styki przekaźnika...

Skoro serwis tak się "przykłada" do diagnostyki, że sprawdza tylko wybrane części/fragmenty instalacji to trudno chyba mieć pełne zaufanie do wyników takich badań.

Sprawdziłbym najpierw zasilanie świec żarowych (czy wogóle są zasilane na etapie uruchamiania) potem wymiana albo sterownika albo świec.

Opublikowano
Świece ci się nie załączą jeżeli nie będzie w granicach 0. Ja sprawdzałem zasilanie tego modułu świec na gróbym kablu było więc wypiołem sterowanie druga kostka wtedy przestał mi wyżucać świece tylko czasowy sterownik sprawa była ewidentna wymieniłem sterownik i gra. Dziś ma być u nas ok - 20 zobacze jak wtedy zapali. A świece wyżucał i na ciepłym i na zimnym. Pozdrawiam
Opublikowano
Miałem to samo jest jakiś sterownik na listwie wtryskowej to wymienili i przepływomierz i jest ok.

 

A miałeś jakieś błędy na kompie wskazujące na tę usterkę, czy specjalistów w serwisie po prostu? Moi w Boschu jutro robią powtórkę kompa na zimnym silniku i będą dalej szukać. Ale plus taki, że honorowo diagnostyka do skutku za friko będzie. Oczywiście sugestie z forum też im dziś sprzedałem:) Jutro dam znać co tym razem udało się znaleźć/ bądź się nie udało/. Auto o ile dziś rano sprawiało największe problemy od momentu zakupu z odpaleniem to po 8 godzinach stania w temp. -8 -10 stopni odpaliło bez najmniejszego problemu z równą pracą silnika na dzień dobry...

Opublikowano

Miałem mnóstwo łącznie z wtryskami recyklingiem spalin i innymi których nie rozumiałem.

Pozdrawiam i wiem że czekasz info .

A poza nawiasem auto z ponad 50 tyśia i takie problemy lekka kpina .

Wiem kochamy te nasze wozidełka ,ale ........nie wiadomo za co............

Opublikowano
Wszystko zrobione jest specjalnie , nie może być tak że przez 200 000 km autko będzie śmigać , to nie W124 , dziś ASO żyje z serwisu ... choć za dużo moim zdaniem tych "awaryjnych części"
Opublikowano
Ostatni raz moja noga tam stanęła, chyba że po części się kiedyś zjawię.

:)

 

Podobno jest jakis magik w miejscowosci Grochy Pogorzele k.zambrowa. Cisnie tam wiekszosc bemek z podlasia ale namiarow dokladnych nie mam...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.