Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 60
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

nie mogłem odpiąć tej jednej niebieskiej złączki co jest tuż przy kloszu :(

 

ale posuszułem jutro rano sie okaże narazie dobrze kręci :)

Opublikowano

Varta Black Dynamic 90Ah 720A - ja taki kupiłem do 530d, chociaż Centra Futura niczym nie ustępuje.

Nie chciałem się bawić w kodowianie, dlatego zmieniłem na ten sam (90Ah 720A) :)

Opublikowano

ja ma tą bunie 2 miesiace a ztego co mowił poprzedni właśćiciel,

 

że jest nowy akumulator który ledwie kręcił i był zaprogramowany na 110 a ten był niby nowy 100 na 720 kupiłem

 

warte 110 na 920 i narzie kreci ale jak podłacze prostownik to pokazuje na 50 % i słyszę że słabiej kręci .. :mad2:

  • 11 miesięcy temu...
Opublikowano
Mam pytanko czy z nr VIN można odczytać jaki aku powinien być oryginalnie zamontowany. Bo ten który mam obecnie włożony jest nie oryginalny (tak już kupiłem). Nie wiem czy oby nie za duża pojemność bo cały czas wali komunikat o niskim poziomie baterii. Swoją drogą IBS mam również walnięty a na dodatek rozładował mi się aku do zera, zresztą niepierwszy raz. Wiec chcę w końcu założyć odpowiedni aku, wymienić klemę no i zrobić adaptacje.
  • 5 lat później...
Opublikowano

Witam


Odgrzewam kotleta bo temat powinien być rozwojowy bo z roku na rok akumulatory się zmieniają ;)


Sam borykam się teraz z tym problemem, ponieważ jakieś 3-4 lata temu wymieniłem aku na Centre 110 bo w aucie z 2005 roku siedział jeszcze ori akumulator ale już nie dawał rady. W tamtej chwili opinie o centrze były ok niestety po tych bodajże 3 latach aku chyba pada. Po podłączeniu kompa dosłownie po niecałej minucie robienia diagnostyki już pluje o słabym napięciu ;/ oczywiście trochę ciężej też kręci ;/ Podjechałem zatem na stację żeby sprawdzili stan akumulatora i tak po całonocnym podładowaniu pokazało napięcie 12,3V zamiast 850ah pokazało 650ah (czyli 200 gdzieś uciekło choć ogólny "stan rozruchu" też dobry), stan akumulatora "dobry-naładuj" natomiast ładowanie 14,6V. Podczas jazdy z apki Btool pokazuje ładowanie na poziomie właśnie 14,6-14,7 więc wydaje mi się, że regulator jest ok a sam akumulator już ma problemy z celami lub jeszcze co innego. Co o tym sądzicie ?? No i oczywiście jeśli to akuma co kupować żeby to "pożyło" bo centra mi podpadła również w E36 gdzie 2 razy musiałem ją reklamować a kupowana również w ostatnich 2 latach ;/

Obecnie BMW E36 Compact 96r M43B16 -> M50B25 <- w dążeniu do ideału
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja w tamtym tygodniu zmieniałem Wartę blue 95ah 800A która miała trochę ponad trzy lata.

Zaczynały się problemy z niedoładowanym akumulatorem .

Akumulator po pełnym naładowaniu solidnym prostownikiem w testach wychodził jak nowy.


Poczytałem trochę i wiem , że do 3,0d powinno się stosować akumulator AGM. Bez znaczenia czy ma start-stop czy nie.

Wstawiłem AGM 92ah 850A .

Rożnica jest taka , że AGM szybko odzyskuje prąd. Widzę to w BT-TOOL . Po 5km drogi ma więcej procent niż przed rozruchem.

A zwykły tylko powoli tracił procenty .


Zwykły akumulator jest dobry jak ktoś non stop jeździ długie trasy.

A jak nie to AGM.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano
Ja rok temu miałem podobny dylemat. Po przeczytaniu ton artykułów i oglądnięciu kilku porównań postawiłem na polskiego producenta Autopart galaxy gold mogę polecić. W zeszłym roku zbierał świetne opinie.
Opublikowano
Ja w tamtym tygodniu zmieniałem Wartę blue 95ah 800A która miała trochę ponad trzy lata.

Zaczynały się problemy z niedoładowanym akumulatorem .

Akumulator po pełnym naładowaniu solidnym prostownikiem w testach wychodził jak nowy.


Poczytałem trochę i wiem , że do 3,0d powinno się stosować akumulator AGM. Bez znaczenia czy ma start-stop czy nie.

Wstawiłem AGM 92ah 850A .

Rożnica jest taka , że AGM szybko odzyskuje prąd. Widzę to w BT-TOOL . Po 5km drogi ma więcej procent niż przed rozruchem.

A zwykły tylko powoli tracił procenty .


Zwykły akumulator jest dobry jak ktoś non stop jeździ długie trasy.

A jak nie to AGM.

 

Już dawno myślałem o AGM waśnie wtedy jak kupowałem ale wszyscy twierdzili, że bez START-STOP bierz zwykły itp. itd. Jak długo już jeździsz na AGM ?? Pytam żeby było miarodajne bo są o AGM różne opinie również.

 

Ja rok temu miałem podobny dylemat. Po przeczytaniu ton artykułów i oglądnięciu kilku porównań postawiłem na polskiego producenta Autopart galaxy gold mogę polecić. W zeszłym roku zbierał świetne opinie.

 

Dzięki poczytam co ludzie o tym piszą :)

Obecnie BMW E36 Compact 96r M43B16 -> M50B25 <- w dążeniu do ideału

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.