Skocz do zawartości

ZWIĘKSZANIE MOCY M30B35


Rekomendowane odpowiedzi

:D Witam wszystkich . Otóż zakładam ten temat gdyż chciałbym się dowiedzieć w jaki jescze w miarę tani i efektywny sposób można wycisnąć z tego poczciwego silnika troche kucyków.

Dodam ,że takie rzeczy jak barany mam już wstawione , są przypasowane z m5 e34 z flanszami zrobionymi na zamówienie , zmieniony chip zmieniający odcinkę do ok. 7500obr , przerobiony cały układ dolotowy poprowadzony do lampy , wywalony katalizator i zrobiony przelot.

nie byłem na hamowni i nie wiem ile to może być koni ale wydaje mi się że w granicach +- 230 .

jesli ktos zna jescze jakies dobre opcje ,które można by zrobić to prosze sie wymienić poglądami , albo jakieś linki pozdro. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Widzę, że nikt Ci nie odpisał, to może ja parę słów napiszę :wink:

 

zmieniony chip zmieniający odcinkę do ok. 7500obr

 

na seryjnym wałku :?: jak tak, to bez sensu.

 

wywalony katalizator i zrobiony przelot.

nie byłem na hamowni i nie wiem ile to może być koni ale wydaje mi się że w granicach +- 230

 

marzenia, m30 bardzo źle reaguje na takie modyfikacje wydechu, już samo wycięcie katalizatorów powoduje spadek momentu obrotowego, na przelocie niejednokrotnie moc grubo poniżej 200KM wypluwa na hamownii :wink:

 

Zamiast modzenia w ten sposób to wpierw było podjechać na hamownię i sprawdzić ile zostało z tego co powinno być w serii, później ewentualnie jeżeli dół zdrowy, to remont głowicy, bo tam często uciekają konie w m30, czyli nowy wałek i reszta w głowicy + planowanie, delikatnie ją doprężyć, kolektory z m5 może coś ciekawego by dały, pod warunkiem wpakowania highflow katalizatorów, do tego środkowy tłumik np. Supersprint tak samo końcowy.

 

Obstawiam, że w tym momencie jak masz serię to będzie dobrze... :wink:

http://www.iv.pl/images/16876943185426216561.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Dopręż silnik dłuższymi korbowodami (trzeba podfrezować tłoki 1,25mm do głowicy w dwóch miejscach oraz wyfrezować wgłębienia na zawory) dodatkowe sprężynki zaworowe, mocniejsza pompa olejowa, zmieniony dolot, wydech (nie koniecznie przelot) zmienione mapy w sterowniku silnika, odcinka przy 8400 obr/min. zubożenie mieszanki na wyższych obrotach. Troszkę kasy, ale efekt niesamowity. Sam to przerabiałem. W sumie na bazie M30 powstał S38 :D

Więc jest to pancerny fundament do eksperymentów :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • Członkowie klubu
Bez modyfikacji mechanicznej silnika trudno będzie wyjść poza 200KM. Poza tym jak kolega wcześniej wspomniał M30 jest bardzo czułe na zmiany w układzie wydechowym i źle znośi kręcenie powyżej 7000 tyś obrotów, które może skończyć się pęknięciem wału korbowego poprzez nie wzmocniony docisk sprzęgła. Przerobiłem masę M30 i wiem co piszę.

Auto Classic Service - 603975574

BMW Partner

Diagnostyka, mechanika i elektryka BMW

Swapy i indywidualne modyfikacje

AUTOPOMOC

BMW M7 - 1:44.821 Tor Poznań

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.