Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Mam jeszcze pytanko co do wykręcenia napinacza, czy dużo tego oleju wylatuje jak się go wykręci ?? Tak że trzeba dolać coś później czy nic z tych rzeczy ??
  • Odpowiedzi 94
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Wymiana napinacza za 100zł to raczej nie jest ultra poważna wada. Ja jak dotąd nie narzekam, jeździ wystarczająco żwawo jak dla mnie i pali mało nawet w obecne mrozy. Myślę że w moim przypadku, czyli kupno pierwszego samochodu w ogóle był to dobry pomysł. Nie chciałem wydawać bardzo dużo, a wersje z mniejszymi silnikami są tańsze, poza tym chciałem zacząć od mniejszej mocy. Diesla 320d nie chciałem, bo w tych pieniądzach kupiłbym coś tylko w okolicach 200kkm, a gadka że jak tylko wymienię części za kilka tysięcy złotych to zrobię drugie tyle jakoś do mnie nie przemawia, tym bardziej że nie jestem entuzjastą mechaniki samochodowej.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

witam!

 

panowie mam pytanie odnośnie tego silnika N42-jestem posiadaczem Bmw e46 2004 z tym własnie motorem i: podczas ruszania z prawie minimalnych obrotów oraz przy przyspieszaniu na drugim czy trzecim biegu również od minimalnych obrotów (czyli ok 1000/min) słychać z pod maski dźwięk wibrujących (wchodzących w wibracje) plastików lub jakiegoś plastiku,jakby coś uderzało o jakąś plastikową obudowę-chcę zaznaczyć ze wszystko co mogło by powodowac takie wibracje a było by widoczne gołym okiem sprawdziłem i nic nie jest odkręcone czy poluzowane-nie jest to też luźny wydech!

Przy ruszaniu z trochę większych obrotów czyli ok. 1500/min tych objawów nie ma!na jałowym też jest wszystko ok-normalna spokojna praca.

Czy może to być np: luźny łańcuch bijący przy niskich obrotach o jakąś plastikową obudowę :?: co myślicie?

 

dziękuję za odpowiedź i pozdrawiam!

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano
Łańcuch nie ma możliwości obijać się o żadną plastykową obudowę. Sprawdź plastykową pokrywę silnika nad kolektorem ssącym. ona mocowana jest przy ścianie kabiny na wcisk taki plastykowy bolec w otwór z gumową uszczelką i jak tam źle trafisz przy zakładaniu to plastyk jest wyżej i może ocierać o obudowę filtra kabinowego przy podszybiu. Dokładnie tak miałem u siebie gdy gazownicy składali plastyki po instalacji gazu. Dopiero gdy zdjąłem obudowę silnika zauważyłem wytarcia na spodniej części obudowy, Założyłem ją poprawnie co tez łatwe nie było i hałasy ustąpiły ;)
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Właśnie również w swoim silniku wymieniłem napinacz ;) kupiłem w ASO za 142zł. wymiana banalnie prosta i szybka max 20 minut. I faktycznie silnik jakby ciszej chodził i nie ma już przy odpalaniu słyszalnego łańcucha tak 2 sekundy dawał znać że tam jest ;) teraz przy odpaleniu cisza. Silnik jakby lepiej się zbierał. Przebieg w moim aucie to 97 tys raczej katowane nie było. Faktycznie stary napinacz wygląda inaczej i to właśnie ten wycofany z produkcji. Teraz serce spokojniejsze ;) za 100tys pewnie kolejna wymiana ;)
  • 7 miesięcy temu...
Opublikowano
Witam, trochę odnawiam temat ale potrzebuje waszej pomocy. U mnie również coś dzwoni ten łańcuch.. Koledzy podpowiedzcie jak się dostać do tego napinacza, gdzie on się znajduje? Wiem że gdzies pod zbiornikiem plynu wspomagania ( ale gdzie on jest?) Skoro wymiana jest łatwa to pewnie poradzę sobie sam. Dzięki z góry!
Opublikowano

Witam,

 

posiadam niestety ten sam silnik (N46). Poprzedni właściciel wlał mu olej mineralny do przebiegu 109tys... wymieniłem go na pełny syntetyk, ale Castrola 5w30. Przejechałem na nim może jakieś 2 tys km? Może mniej. Zaczął się ostatnio pojawiać dziwny hałas, w zasadzie rzężenie, tak jakby łańcuch rzęził. Przy ruszaniu, czyli jakieś 1700 obrotów i podczas gdy dodam gaz do 3 tys i obroty spadają, to w okolicach 2700 słychać rzężenie. Generalnie chcę ten silnik zeswapować na 6 cylindrowy, bo ten silnik to jakaś porażka, chcę też żebym go sprzedał za normalną cenę, a nie oddał go na szrot do tego czasu. Co mogę w takiej sytuacji zrobić? Mam zamiar zmienić olej na Motula, albo Valveline, tylko czy to pomoże go uratować?

 

@edit

 

myślę też nad wymianą napinacza łańcucha, skoro większość tutaj pisze, że pomogła wymiana i rzężenie ustało..

Opublikowano
Jeśli dość długo było jeżdżone na oleju mineralnym :duh: to już może być po silniku.
A coś bardziej optymistycznie? Wymiana tego napinacza pozwoli mi zniwelowanie tego rzężenia? Ważne, by silnik pracował do połowy tego roku, jak go sprzedam to się niech martwi następny właściciel ;p
Opublikowano
Jeśli dość długo było jeżdżone na oleju mineralnym :duh: to już może być po silniku.
A coś bardziej optymistycznie? Wymiana tego napinacza pozwoli mi zniwelowanie tego rzężenia? Ważne, by silnik pracował do połowy tego roku, jak go sprzedam to się niech martwi następny właściciel ;p

 

Jedź do konkretnego mechanika żeby zdiagnozować skąd dochodzi ten dźwięk bo to niekoniecznie musi być dźwięk napinacza/łańcucha.

http://imageshack.us/a/img22/2969/p1070367s1.jpg

http://www.motostat.pl/user_images/25837/icon3.png

Opublikowano
Panowie jeszcze jedno pytanie: gdzie mogę nabyć taki napinacz? Chodzi mi o ten nowszy model, czyli ten dłuższy od fabrycznego. Jest gdzieś ta część poza bmwstore?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.