Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Ciekawe co to jest bylem pewny wczesniej ze to rozrusznik ,ale od 2 lat jest to samo nic sie nie zmienia i gdybybym nie poczytal o problemach n42 to mialbym lepsze zdanie o tym silniku. Dla mnie najwieksza wada sa wycieki oleju zaczelo sie od uszczelki pod klawiatura (jakis czujnik pomiedzy cewkami tam wchodzi) potem uszczelka pod korpusem filtra oleju. Teraz znowu gdzies cieknie ,ale po wyczyszczeniu narazie nie moge zlokalizowac (moze oringi na czujnikach z przodu ) Ehh wspomonam wczesniejsze r6 ze lzami w oczach :cry2:

Moje byle e36325 , e46328 ,e46 318CI obecnie 330CI F/L


http://ilespala.pl/obrazek/2041/3/1

  • Odpowiedzi 94
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
A w moim sucho :norty: Miałem przez chwilę bo zalałem syntetykiem ale po 2000 km wróciłem do półsyntetyka i sucho aż miło :norty:
Opublikowano
A w moim sucho :norty: Miałem przez chwilę bo zalałem syntetykiem ale po 2000 km wróciłem do półsyntetyka i sucho aż miło :norty:

A długo już jeździsz na półsyntetyku? Bo słyszałem że taki olej może zabić silnik N42, jest po prostu za gęsty do tego silnika z tego co słyszałem :wink: )

http://imageshack.us/a/img22/2969/p1070367s1.jpg

http://www.motostat.pl/user_images/25837/icon3.png

Opublikowano
Latam juz jakis czas- moze jakieś 6 000 km tak mniej więcej i nie ma z nim problemu. Zalałem olejem Valvoline który podobno ma w sobie jakies własciwości uszczelniajace silnik. Wcześniej miałem zalany Castrol pełen syntetyk i w 2 miejscach zaczał sie pocić a jak chciałem swego czasu sprzedać auto to kupujacy stwierdził ze silnik wali olejem- 176 000 km przebiegu. Teraz obecnie suchutko i wszystko jest OK.
Opublikowano
niedawno miałem zwalaną pokrywę zaworową w mojej buni ,ponieważ autko klekotało przy każdym ruszaniu tak od 900 do 1500obr/min. ,bracki stetoskopem osłuchał i mówił,że to popychacze i trzeba to zrobić ,a co się okazało że to pękła sprężyna pod wałkiem ssącym nad 4 cylindrem ,wymiana uleczyła moją bunie :) .Ale chcę zapytać o rozrząd który oglądałem przy okazji ,łańcuch był strasznie lużny ,brat złapał go zaraz za ślizgiem i podniósł na 2cm do góry :shock: ( bracki stwierdził ,że takie coś pierwszy raz widzi i że trzeba to zrobić ) ,poza tym jak złapałem łańcuch mogłem nim majtać w lewo i prawo tzn. miał taki luz ,ślizg nie nosił śladów uszkodzenia ,zęby na tak samo ,ale mimo to nie daje mi to spokoju ...narazie wszystko jest ok ...odpukać ... ale co wy o tym sądzicie ? czy coś należy wymienić ?
  • 1 rok później...
Opublikowano

Odgrzeję stary temat.

 

Wymieniał ktoś profilaktycznie ten napinacz? Przy wymianie należy jedynie wykręcić stary i wkręcić nowy, czy może jednak trzeba w jakiś sposób blokować rozrząd?

Pozdrawiam.

Opublikowano
W nowym napinaczu wyraźnie sztywniejsza sprężyna i głębiej wchodzi napinacz. Jeśli chodzi o pracę silnika nie odczułem żadnych zmian w kulturze i dźwięku pracy. Jedyny plus to samopoczucie i pewność że nowy nie zawiedzie.
Opublikowano
Też chcę wymienić ten napinacz, ale mam pewien problem. Piszecie, że wymienialiście napinacze na nowe które są trochę dłuższe i mają twardsze sprężyny. Rozumiem wobec tego że nie powinienem zamawiać tej części np. w ASO według VINu bo dostanę ten który mam czyli wadliwy, mniej wytrzymały tak? Możecie podać namiary gdzie mogę kupić ten lepszy i jaki on ma numer w katalogu? Czy jest różnica w tych napinaczach pomiędzy silnikami N46 i N42? I jeszcze jedno pytanie, czy jest gdzieś może jakaś obrazkowa instrukcja jak to wymienić? Jeżeli nie jest to trudne to chciałem to zrobić samemu.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Też chcę wymienić ten napinacz, ale mam pewien problem. Piszecie, że wymienialiście napinacze na nowe które są trochę dłuższe i mają twardsze sprężyny. Rozumiem wobec tego że nie powinienem zamawiać tej części np. w ASO według VINu bo dostanę ten który mam czyli wadliwy, mniej wytrzymały tak? Możecie podać namiary gdzie mogę kupić ten lepszy i jaki on ma numer w katalogu? Czy jest różnica w tych napinaczach pomiędzy silnikami N46 i N42? I jeszcze jedno pytanie, czy jest gdzieś może jakaś obrazkowa instrukcja jak to wymienić? Jeżeli nie jest to trudne to chciałem to zrobić samemu.

Wiesz nie wiem czy w polsce sprzedaja.pewnie tak.te nowe napinacze sa przez bmw robione.wymiana prosta.masz go zaraz pod przewodem wodnym na wyjsciu z termostatu.napewno sobie poradzisz.sprawdzalem i ten na ebayu nie wysyla za granice niestety

Opublikowano

Tu macie obrazki ;) http://tis.spaghetticoder.org/s/view.pl?1/07/09/93

 

Potrzebne narzędzia to klucz oczkowy 27 i klucz 10 żeby odkręcić zbiornik płynu wspomagania, odchylacie go żeby można było manewrować kluczem 27.

Tak jak w opisie kawałek szmaty podłożyć poniżej napinacza bo wyleje się mała część oleju, robić to na raczej chłodnym silniku bo wyjątkowo źle się to robi jak elementy parzą palce :wink:

Nowy napinacz można zamówić choćby w zwykłym sklepie z częściami do samochodów, ja tak zrobiłem, napinacz FEBI kosztował mnie ok 95 złotych, to taka sama część jak dla BMW, numery ma identyczne, różnica w zeszlifowanej nazwie BMW :wink:

 

W moim przypadku do wymiany zmobilizował mnie spory hałas rozrządu przy odpalaniu silnika który pojawił się nagle, po wymianie jest cisza, pozostało tylko delikatne klekotanie popychaczy hydraulicznych po np 2 dniach postoju, dodatkowa zmiana na plus to poprawa reakcji na wciśnięcie pedału przyspieszenia ( takie odnoszę wrażenie :wink: )

Opublikowano
Też chcę wymienić ten napinacz, ale mam pewien problem. Piszecie, że wymienialiście napinacze na nowe które są trochę dłuższe i mają twardsze sprężyny. Rozumiem wobec tego że nie powinienem zamawiać tej części np. w ASO według VINu bo dostanę ten który mam czyli wadliwy, mniej wytrzymały tak? Możecie podać namiary gdzie mogę kupić ten lepszy i jaki on ma numer w katalogu? Czy jest różnica w tych napinaczach pomiędzy silnikami N46 i N42? I jeszcze jedno pytanie, czy jest gdzieś może jakaś obrazkowa instrukcja jak to wymienić? Jeżeli nie jest to trudne to chciałem to zrobić samemu.

Starego napinacza już nie kupisz bo go nie produkują. Ja zakupiłem w ASO - 11317567680 jest razem z pierścieniem alu uszczelniającym.

Opublikowano

Dzięki wszystkim za porady, będę niedługo robił zamówienie z czescidobmw.pl więc zapytam ich czy nie mają tego napinacza wtedy bym załatwił wszystko w jednej przesyłce.

 

johnny - dzięki za szczegółowy opis, myślę że dam radę :). To będzie moja pierwsza "poważniejsza" naprawa, bo jak dotąd wymieniałem tylko sprężynkę przy wlewie paliwa ;). Jeszcze dla pewności, ten napinacz przed wkręceniem należy jakoś nasmarować? Przy okazji fajna ta stronka, widzę że jest tam sporo dobrze udokumentowanych DIY.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Witam też chciałem się podzielić informacjami z wymiany napinacza.

Napinacze faktycznie te nowe mają inną sprężynę są ciut dłuższe i troche inne otwory olejowe.

 

Nie zauważyłem zmian w pracy silnika koszt 88zł za febi na młodzieńczej.

U mnie też łańcuszek jest dość luźno ale on się chyba napina gdy wzrasta ciśnienie oleju czyli gdy silnik pracuje...

No chyba że się mylę to niech mnie ktoś poprawi :D

  • 5 tygodni później...
Opublikowano

Witam.

 

Może mi ktoś powiedzieć jak wymienić ten napinacz ? Chciałem to zrobić samemu w garażu. Da radę czy to coś bardziej skomplikowanego ? Nie trzeba blokady rozrządu do wymiany samego napinacza ?

Może macie jakiś opis jak się go wymienia ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
denerwuje mnie jesli ktos wskakuje w post a go nie czyta!!!!przeciez i ja i inni juz pisali, w tym poscie jak sie go wymienia!prosze poczytac od poczatku temat...
Opublikowano

Panowie, a czy przy wymianie napinacza, nie jest konieczna wymiana łańcucha. Przecież na stary, luźny łańcuch montujecie nowy, sztywniejszy napinacz...nie wspominając o zębatkach...jeszcze z czasów motocyklowania pamiętam, że przy wymianie łańcucha (napędu), od razu szły zębatki do wymiany, ponieważ nowy łańcuch, inne naprężenia powodowałyby wypaczenia na zębatakch...

Inna sprawa, że tak mi doradzili w serwisie, że z napinaczem wymienić łańcuchy i zębatki...poprostu rorząd, pewnie stąd kolega Kopik zabulił 3k...

Opublikowano
Ja wymieniłem jednak u mechanika, przy okazji innej naprawy. Całość zajmuje jakieś 15-20min. Wykręcenie starego, wytarcie oleju, zakręcenie nowego. Nie kazali mi wymieniać rozrządu. U mnie łańcuch chyba nie był jeszcze luźny, ale wymieniłem profilaktycznie.
Opublikowano
denerwuje mnie jesli ktos wskakuje w post a go nie czyta!!!!przeciez i ja i inni juz pisali, w tym poscie jak sie go wymienia!prosze poczytac od poczatku temat...

 

Spoko rozumiem, czytałem ale..

 

...chodziło mi bardziej o to czy ktoś ma jakieś zdjęcie jak to wygląda z zewnątrz żebym nie odkręcił przypadkiem czegoś innego :P będę jakoś w tym miesiącu zamawiał ten napinacz i chciałem go samemu wymienić

Opublikowano

Spoko dzięki, widziałem wcześniej fotkę z realoem.

Jakoś sobie najlepiej sam obczaję na swoim silniku na dniach gdzie to jest...

Opublikowano
Panowie, a czy przy wymianie napinacza, nie jest konieczna wymiana łańcucha. Przecież na stary, luźny łańcuch montujecie nowy, sztywniejszy napinacz...nie wspominając o zębatkach...jeszcze z czasów motocyklowania pamiętam, że przy wymianie łańcucha (napędu), od razu szły zębatki do wymiany, ponieważ nowy łańcuch, inne naprężenia powodowałyby wypaczenia na zębatakch...

Inna sprawa, że tak mi doradzili w serwisie, że z napinaczem wymienić łańcuchy i zębatki...poprostu rorząd, pewnie stąd kolega Kopik zabulił 3k...

 

U mnie wymieniony został napinacz, łańcuch (stary był dość mocno rozciągnięty), koło łańcuchowe i szyny prowadzące.

http://imageshack.us/a/img22/2969/p1070367s1.jpg

http://www.motostat.pl/user_images/25837/icon3.png

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.