Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Tak kolego chodziło dokładnie o te gumy czy wszystkie masz na miejscu czy którejś nie brakuje ale nawet moim skromnym zdaniem gdybyś nie miał którejś z tych gumek to nie miałbyś przez to oleju w filtrze powietrza jedynie filtr byłby bardziej zbrudzony w miejscu gdzie byłby brak tej gumki. To jest ciekawe jak mógł się dostać olej do filtra powietrza?

Przecież filtr zassaysa powietrze z zewnątrz i jest osdeparowany od oleju chyba że maszjakieś pęknięcie obudowy, pokrywy zaworowej ponieważ BMW wymyśliło sobie że pokrywa zaworowa i obudowa filtra powietrza i odma to jedna całość, pod obudową może niedokładnie ale pod nią masz ujście do węża który połączony jest z rurą ssącą powietrze doładowania turbiny, może masz gdzieś pęknięcie tej plastykowej obudowy i kiedy twój silnik zassysa przez filtr powietrza, powietrze to również przez to pęknięcie lub dziurkę olej który jest zassysany przez rurę ssącą turbiny, ponieważ innej opci nie widzę skąd u ciebie mógł się znaleźć olej w filtrze powietrza, moim skromnym zdaniem zaworek odmy ma za zadanie podać gazy spalinowe wraz z oparami oleju do separatora oleju w twoim przypadku filterka który oddziela części lotne od stałych a więc opary oleju powinny wrócić z powrotem do silnika a gazy do rury ssącej turbiny i tyle, nie wiem czy zrozumiałeś ale myślę że tak. Jeśli się mylę co do zasady działania to proszę o poprawienie mojego toku myslenia. Pozdro Mario.

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

Opublikowano
Mam też pytanie odnośnie zaworka w odmie a mianowicie czy on się powinien otwierać jak się zrobi podciśnienie w odmie? Bo z jego konstrukcji tak mi się wydaję że wtedy ta gumka jest wciągana na dół, ściska tą sprężynę i otwiera się przelot powietrza. jeżdzę obecnie na castrol edge sport 5w30 a planuje zalać 0w40. Silnik to M47, 240tys najechane.

Pozdrawiam

Maciek

 

 

Moim zdaniem zaworek odmy gdy silnik nie pracuje jest otwarty. Dopiero gdy różnica ciśnień (oczywiście jest tam podciśnienie) między komorą korbową a układem dolotowym osiągnie podczas pracy sinika odpowiednią wartość, to zaworek zamyka przepływ. Otwiera się ponownie gdy ciśnienie w skrzyni korb wzrośnie do pewnej wartości lub podciśnienie w dolocie spadnie. Z moich przemyśleń wynika również że sprawna odma działa tak że podczas pracy silnika otwarcie zaworka następuje dość szybki i na krótką chwilę natomiast gdy jest zapchany filtr odmy to otwarcie zaworka rozciąga się w czasie, ponieważ tworzy on przegrodę która uniemożliwia szybkie wyrównanie ciśnień między skrzynia korbową a dolotem. Silnik potrafi w tedy pracować bardzo dziwnie.

 

Co do samej obecności oleju w filtrze to moim zdaniem musi być jakaś nieszczelność w plastikowej obudowie pokrywy zaworów lub odmy. W samej obudowie filtra panuje podciśnienie więc każdą nieszczelnością leci do środka.

 

Pozdrawiam

Opublikowano
(oczywiście jest tam podciśnienie)

jesteś pewien tego co napisałeś??

Tak jestem. W skrzyni korbowej jest utrzymywane podciśnienie, właśnie dzięki zaworkowi odmy i podciśnieniu w układzie dolotowym. Gazy przedostające się z komór spalania do skrzyni mogą wytworzyć nadciśnienie, ale układ odpowietrzenia temu przeciwdziała.

Opublikowano

Nieszczelności żadnej nie zauważyłem. A co do zaworka odmy to wydaje mi się że u mnie jest on zamknięty jak silnik nie pracuje. Wydaje mi się że teraz jak wyczyściłem ten filterek odmy przy okazji innej roboty to silnik chodzi lepiej, jest dynamiczniejszy. Myślę że na razie tak pojeżdżę jak nie straci na dynamice i nie będzie zużywał dużej ilości oleju to zrobię jeszcze te 5tys km do wakacji i wtedy wymienię olej, odmę, filtr powietrza i będzie pewne. Martwi mnie jednak to że napisaliście iż olej musi się dostawać na skutek nieszczelności w pokrywie. :?

Myślałem że on trafia tam z odmy poprzez jej złe działanie, zapchanie, popsuty zaworek itp.

Pozdrawiam,

Maciek

Sprzedaje swoją perełkę, jak ktoś zainteresowany to pw.

Opublikowano
Raczej jest to niemożliwe by tak się mogło dziać, choć nigdy nic nie wiadomo.

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

Opublikowano
Jak wcześniej pisałem w tym wątku, jeżdżę już od jakiegoś czasu bez filtra w odmie i nic niepokojącego nie zauważyłem. Tak że moim zdaniem lepiej jest wyjąć ten filtr niż jeździć z zapchanym.
  • 5 lat później...
Opublikowano

Witam Panow,

Nie chce zakladac nowego tematu, a ten wydaje sie pasowac.

Mam 2003 e46 320d 150km. Dwa tyg temu turbina ulegla uszkodzeniu. Dojechalem do domu ostatnie 10km kopcac jak sredniej wielkosci parowiec. Wymienilem turbine na uzywana. Auto kopcilo dalej, ale moj mechanik mowil, ze musi sie wypalic olej ktory rozlal sie po systemie. Po okolo 150km (okolo) olej na bagnecie z max zszedl ponizej minimum. Wniosek byl prosty. Turbina uszkodzona. Wymagana byla wymiana.

Akurat moj mechanik jechal nastepnego dnia na wakacje, ale dobry z niego czlowiek i pozowlil mi przyjechac, uzyczyl narzedzi, pokazal co i jak mam odkrecic. Turbine wymienilem sam. Nie moglem czekac, gdyz bez samochodu nie zarabiam pieniedzy.

Turbina ktora teraz mam jest nowa ze sklepu, nie jest orginalna. To jakis zamiennik. Dalem za to jakies 2500zl. Ale jest nowa i ma gwarancje. Wyprodukowana w europie. Nazywy nie pamietam. Nie przykladalem uwagi. Wraz z turbina wyminilem olej, filtr oleju i waz olejowy dolotowy do turbiny (ten z dziurkami w gwincie). Ten gumowy wezyk byl wymagany do gwarancji. Po wymianie wiedzialem, ze bedzie troche kopcil jeszcze zanim olej z tlumika sie wypali itp. I kopcenie ustepowalo.

Po tygodniu i przjechaniu okolo 600km dalej kopci mi z rury. Dym szaro-siwy o zapachu spalonego oleju. Na bagnecie z max zeszlo do 2-3mm ponad min.

Kopci z rury na wolnych obrotach. Kiedy stoje na swiatlach. Dym pojawia sie po okolo 10-15sec po zatrzymaniu. Kiedy odjezdzam wyrzuca z tlumika dym zostawiajac za soba mniejsza lub wieksza chmure. Kiedy juz ten dym wyrzuci to dymu w lusterkach nie widze.

Testowalem wielokrotnie w nastepujacy sposob: po odjechaniu ze swiatel na drugim biegu utrzymywalem okolo 1700-1800 obrotow przez 50-100 metrow az zniknie dym. Nastepnie gaz do dechy. Do 4tys obrotow. Dymu nie widac. Czyli wnioskuje, ze turbina jest sprawna. Dojezdzam do swiatel. Mija 10-15sec i znowu widze dym. Ten dym wystepuje nieregularnie. Raz jest a raz go nie ma. Raz jest go bardzo niewiele, a raz bardzo dobrze widoczny.

 

I teraz moje pytanie:

-czy to odma? ogolnie ludzie pisza o jej wymianie jesli silnik po wymianie turbiny nie ma mocy, ale moj ciagnie dobrze jak nigdy, az sie rwie do przodu na nizszych biegach

-Jesli to odma to czy musi byc orginalna czy moze byc zamiennik? Czytalem o jakims zaworku przy tej odmie. Czy jak kupie takie cos to wystarczy?

http://www.ebay.co.uk/itm/FOR-BMW-CRANK-CASE-OIL-FILTER-BREATHER-M47-E46-E90-E91-318d-320d-E60-E61-520d-/181829114610

-czy ja mam taki plastikowy czy jest jakis papierowy? Czy moge to sprawdzic przed zakupem? Czy kazdy bedzie pasowal?

-czy moge to wymienic sam?

-czy moge tak jezdzic do czasu wymiany (max 200km) czy moze cos sie stac powaznego?

 

Za kazda pomoc z gory dziekuje

Pozdrawiam

  • 5 lat później...
Opublikowano
Cześć, zauważyłem u siebie problem, do wczoraj nie brał ani grama oleju, po dłuższej trasie podniosłem maskę a tam wypluty olej na kielichu i 1/3 z bagnetu uciekła, zauważyłem też bardziej przykopconą końcówkę wydechu, silnik n47, po odpięciu przewodu odmy praktycznie nic nie ciśnie powietrza, odma do wymiany?
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
Co do samej odmy kolega nygus pisał że usunięcie ma szkodliwy wpływ na pracę silnika.....tylko niby w jaki sposób? Usunięcie odmy wiąże się tylko i wyłącznie z korzyściami dla silnika. Kultura pracy, brak jakich kolwiek problemów z wypadaniem zapłonu czy różnego rodzaju check engine ....zslepiasz wejście odmy do kolektora,zaslepiasz spływ, lub wyciągasz odmę izaslepuasz każdy otwór będzie prościej..wąż odpowiedniej średnicy np 22-25mm z pokrywy zaworów montujejsz w puszce filtra powietrza przed filtrem..i tyle w temacie..filtr pięknie wychwyci opary,spora średnica węża zapobiegnie odkładaniu się tzw masła wody itp co ma miejsce np w ct..w Ct odkłada się syf gdyż średnica króćcy jak i węża jest zbyt mała i wręcz zamiast odprężyć motor z oparów to to uniemożliwia co mija się z celem samego zabiegu i zabawy w ct..gdyby jednak okazało się że co pewien czas troszkę niewielkiej ilości nazi się zgromadziło to szmatką wycierasz i masz problem z głowy ...to co pisze to nie są moje domysły tylko potwierdzone poprzez montaż rozwiązania w mojej E46 jak i E39 plus wilu moich znajomych też korzysta z tego pomysłu.pozdrawiam
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
I takie cuda w 2.0d? Mówisz, że zapłony przestaną wypadać?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.