Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam wszystkich, jestem nowym użytkownikiem forum. Mam pytanie do bardziej wtajemniczonych w temacie silnik M47. Waszym zdaniem czy mocno wyeksploatowany motor lub nieszczelność w połączeniach obudowy separatora może mieć wpływ na prawidłowy pomiar przepływu powietrza przez przepływkę? Czy ktoś z was się z tym już zmagał? Jam mam dziwne objawy które wskazują na to że odma wpływa istotnie na pracę mojego silnika. Moje obserwacje nie są poparte żadnymi diagnozami komputerowymi, zielony jestem w tym temacie kompletnie.

 

Teraz pokrótce opiszę co się u mnie dzieje:

Silnik od zawsze, tzn od jakiś 2lat ma tendencje do lekkiego kopcenia na siwo-niebiesko przy wolnych obrotach jak zimny tak i ciepły. Poza tym towarzyszy temu niemiły gryzący zapach spalin. Zdarza się że po dłuższej spokojnej jeździe jak depnę to siwa chmura za samochodem! Sprawdziłem szczelność dolotu. OK! Przy odłączonym EGR. Bez zmian! Nie wymieniałem odmy ale umyłem jej filterek. Dalej kopci. W końcu zrobiłem coś co ostatni raz robiłem 20lat temu jeżdżąc 126p:) odłączyłem przewód odmy (ten idący przed turbinę) zaślepiłem wlot do kolana przepływka/turbina. I o dziwo auto przestało kopcić. Auto pracuje na wolnych obrotach stabilniej, przedtem trochę falowały. Dodam że z króćca odmy wcale mocno nie dymi, tak mniej więcej jak z czajnika w chwilę przed momentem zagotowanie się wody. Obrazowe nie? :lol: moim zdaniem w normie. Pozostawiłem ten króciec tak jak jest i nawet nie czuję w aucie żadnego przykrego zapachu. Widzę tylko że trochę kapie olej z niego. Mam wrażenie ze dolot ciągnie lewe powietrze przez tą odmę? I co w takim razie z pomiarem przepływki? Jakie macie przemyślenia w tym temacie?

Edytowane przez marco126
Opublikowano

Jak najbardziej odma do wymiany(koszt ok 250zł) ten dym i falowanie jest spowodowane tym ze przez uszkodzony zaworek odmy sa zasysane opary oleju ktore nastepnie spalane są w silniku

 

teoretycznie zaslepienie eliminuje problem ale wpływa bardzo szkodliwie na prace silnika

 

zmien odme zobaczysz jaka roznica( mniej pali, nie kopci i co wazne nie faluje bo to najbardziej drazni)

 

objaw ktory najszybciej zauwazysz to wzrost zuzycia paliwa,okopcona rura wydechowa i własnie drazniace falowanie!

 

komp pokaze błąd sondy,przepływki i dolotu, a tak dla twojej informacji przy walnietej odmie 1sonda praktycznie nie pracuje na wolnych obrotach zeby ci nie wmowil jakis mechanik ze sondy do wymiany

Opublikowano
Nie no spoko! Z wymianą se poradzę :cool2: Poza tym odma puszcza bo lecą opary z króćca. Nie wiem tylko jak powinien działać ten zaworek obok filterka. Nie powiem 180zł piechotą nie chodzi a może się okazać że wymiana nie pomogła bo przedmuchy ze skrzyni są za duże i trza się auta pozbyć. Chyba że sobie dacie coś odrąbać że to na pewno odma winna, to kupie, wymienię i jak nie zadziała to.. wiecie.. Hattori Hanzo :wink: czy jakoś tak.
Opublikowano
Jak najbardziej odma do wymiany(koszt ok 250zł) ten dym i falowanie jest spowodowane tym ze przez uszkodzony zaworek odmy sa zasysane opary oleju ktore nastepnie spalane są w silniku

 

teoretycznie zaslepienie eliminuje problem ale wpływa bardzo szkodliwie na prace silnika

 

zmien odme zobaczysz jaka roznica( mniej pali, nie kopci i co wazne nie faluje bo to najbardziej drazni)

 

objaw ktory najszybciej zauwazysz to wzrost zuzycia paliwa,okopcona rura wydechowa i własnie drazniace falowanie!

 

komp pokaze błąd sondy,przepływki i dolotu, a tak dla twojej informacji przy walnietej odmie 1sonda praktycznie nie pracuje na wolnych obrotach zeby ci nie wmowil jakis mechanik ze sondy do wymiany

Kolego trochę dziwne ale ja właśnie wymieniłem odmę trochę czasu temu to było i nic mi to nie poprawiło, falowanie jak miałem tak mam dalej, okopcona rura nadal, jedynie zużycie pozostało bez zmian, więc zrobiłem eksperyment i odłączyłem wąż odmy od węża ssącego sprężarki i zaślepiłem ten otwór a na koniec węża z odmy włożyłem butelkę po sprite i zrobiłem kilka dziurek, no i tak chyba już z 500km zrobiłem i wydaje mi się że auto jakby lepiej pracuje, być może masz rację że uszkodzony jest zaworek odmy, bo kiedy wymieniamy wkład czyli separator oleju wraz z obudową to nie zwraacamy uwagi na ten zaworek, ja powiem szczerze równiez nie zwróciłem uwagi na ten zaworek. Napisz może jak go sprawdzić czy dobrze działa.

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

Opublikowano

Witam

Witam wszystkich, jestem nowym użytkownikiem forum. Mam pytanie do bardziej wtajemniczonych w temacie silnik M47

 

Obawiam się że kolega piszący to :

objaw ktory najszybciej zauwazysz to wzrost zuzycia paliwa,okopcona rura wydechowa i własnie drazniace falowanie!

 

komp pokaze błąd sondy,przepływki i dolotu, a tak dla twojej informacji przy walnietej odmie 1sonda praktycznie nie pracuje na wolnych obrotach zeby ci nie wmowil jakis mechanik ze sondy do wymiany

 

Nie jest z tych bardziej wtajemniczonych.

 

Komp pokaże błąd sondy :duh: jakiej ?

Komp pokaże błąd przepływki niby dlaczego ? a dolotu to już w ogóle kosmos.

 

Podczas pracy turbodoładowanego diesla który ma z racji konstrukcji wysoki stopień sprężania zawsze pojawiają się przedmuchy do skrzyni korbowej ,im bardziej wyeksploatowany silnik tym większe . Sprawa oczywista.

W związku z tym w skrzyni korbowej przy wyższych obrotach pojawia się nadciśnienie wymuszone przez gromadzące się w niej gazy spalinowe.

Poprawne odpowietrzenie skrzyni korbowej jest niezbędne do tego aby nie było nadciśnienia.

BMW w modelu m47 jak również w m47n zastosowało sznurkowy filtr 9filtr odmy -potocznie) Celem tego było ograniczenie przedostawania się oleju do dolotu. Gazy spalinowe z skrzyni korbowej miały przelecieć przez filtr a zawarty rozpylony w nich olej miał skroplić się i pozostać w filtrze.

Czynności serwisowe przewidywały i przewidują wymianę tego filtra.

 

Okazało się jednak że społeczeństwo ma to w du..e . Nie wymieniany filtr zapycha się ,uniemożliwia turbinie odessanie gazów (zatyka odpowietrzenie)

 

Skutkiem tego jest pojawienie się nadciśnienia w skrzyni korbowej podczas pracy silnika. Skrzynia korbowa nie jest balonikiem , nadciśnienie musi siłą rzeczy znaleźć ujście.

W takiej sytuacji zaczyna wypychać olej , najsłabszymi miejscami w rejonie uszczelnień np. skrzyni biegów. Potrafi wypchać z gniazda bagnet i upaćkać silnik olejem.

 

BMW w 2003 roku zrezygnowało z szmacianego filtra w m47n i zaczęto zamiast niego montować separator oleju.

Jego zadanie jest identyczne jak filtra. Konstrukcja labiryntowa pozwala odsysanym gazom oddać (skroplić zawarty w nich olej) a następnie swobodnie przemieścić się do kolektora dolotowego.

 

Turbina podczas pracy zasysa powietrze z dolotu (filtra powietrza ) jak również z odmy.

Obrazowo powiedzmy..... 95% masy powietrza z filtra powietrza 5% gazów z odmy. Bilans może uleć zmianie jeśli filtr powietrza jest przytkany, wtedy wzrasta Procentowe zasysanie z odmy maleje z filtra powietrza. (działa to również w drugą stronę kiedy filtr odmy jest zatkany) Wtedy turbo zasysa więcej powietrza, mniej gazów co powoduje wytworzenie szkodliwego nadciśnienia w skrzyni korbowej.

Przepływomierz nie widzi zasysanych gazów !

Gazy spalinowe to tlenki... które są niepalne nie biorą udziału w procesie spalania mieszanki.

Celem przepływomierza jest ustalenie wartościowej masy powietrza celem dopasowania właściwej ilości paliwa.

 

Kolega szukając usterki odłączył ,jak sądzę przewód odmy od dolotu. Gazy spalinowe wydostają się wtedy swobodnie jak z komina .Turbina wtedy zasysa część powietrza z filtra powietrza (przez przepływomierz i część powietrza z nieszczelnego dolotu za przepływomierzem. Takie zjawisko powoduje nieprawidłowy pomiar masy powietrza, jest go więcej tak naprawdę w kolektorze niż to widzi komputer. Mały pomiar przepływki powoduje obcięcie dawki paliwa w celu zachowania proporcji w stosunku do masy zmierzonej.

Silnik w takiej sytuacji nie będzie osiągał swoich parametrów fabrycznych (moc ,moment obrotowy)

Ponadto gdy układ odmy jest drożny przy wysokich prędkościach obrotowych silnika, turbina wytwarza w skrzyni korbowej nieznaczne podciśnienie. Wtedy nie ma mowy o wypychaniu uszczelnieniem silnika oleju.

Olej który dostaje się do dolotu wraz z gazami (mgiełka olejowa z odmy) osadza się w dolocie ,kolektorze ,intercoolerze i w niewielkich ilościach podlega spaleniu . Zjawisko nieuniknione i bardzo naturalne.

Dlatego w każdy dieslu w kolektorze znajdziemy śladowe ilości oleju. Stąd również się wzięło , między innymi pojęcie zużycia oleju.

 

Odpowietrzenie w (swobodny sposób) czyli zrobienie potocznego komina nie jest wystarczające przy większych obrotach. Ponadto spaliny które miały wrócić do kolektora ulatują pod maskę a olej z mgiełki olejowej skrapla się i kapie gdzie popadnie.

 

Pozdrawiam Krzysiek

Doskonale znam aplikacje diagnostyczne DIS i Inpę , diesel w BMW jest prosty.

Masz awarię ,kłopoty,szukasz pomocy..forum to dobre miejsce aby znaleźć odpowiedź na swoje pytanie.

Po prostu napisz w czym kłopot, wspólnie znajdziemy rozwiązanie.


http://www.otofotki.pl/img12/obrazki/qo536_ccc.jpg

Opublikowano
Wreszcie pojawił się Kolega Roger-Nysa i pięknie opisał nam zasadę działania odmy, szkoda tylko że rzadko się pojawia na forum, ale jak już się pojawi to przynajmniej wiadomo o co chodzi. Brawo Krzyśku oby tak dalej. Pozdrawiam Mario. Zresztą mam zamiar się znowu z tobą spotkać i omówić parę zagadek dotyczących naszych autek :D

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

Opublikowano
ROGER-NYSA

Kolega szukając usterki odłączył ,jak sądzę przewód odmy od dolotu. Gazy spalinowe wydostają się wtedy swobodnie jak z komina .Turbina wtedy zasysa część powietrza z filtra powietrza (przez przepływomierz i część powietrza z nieszczelnego dolotu za przepływomierzem.

 

Odłączyłem odmę ale zaślepiłem wlot do kolana przed turbo, tak jak napisałem w pierwszym poście. Więc nie ma lewego powietrza przed przepływką. Co do "komina" to fakt opary lecą gdzie chcą ale to tak dla próby. Powiem tylko że silnik pracuje zupełnie inaczej. Zniknęły kopcenia, przykry zapach spalin, i zamulanie w okolicach 1800obr/min. Zastanawiam czy to świadczy o zbyt dużych przedmuchach ze skrzyni cze wadliwym działaniem odmy lub nieszczelności odma-atmosfera.

Opublikowano

Dodam jeszcze że między wymianami oleju nie muszę dolewać. Na 15tyś zajdzie połowa skali na bagnecie!?

 

ROGER-NYSA Czytałem parę twoich postów i nie powiem liczę na Ciebie! :wink:

Opublikowano

Witam

Więc nie ma lewego powietrza przed przepływką. Co do "komina" to fakt opary lecą gdzie chcą ale to tak dla próby.

 

Sportowe rozwiązania przewidują oddzielny układ " odpowietrzający" skrzynię korbową.

"Komin" wtedy jest zakończony jakimś wacum ,skraplaczem i zbiorniczkiem.

 

W opisanej przez Ciebie konfiguracji (uszczelnienie dolotu)

Spowodowałeś że 100% zassanego powietrza przez turbo jest zmierzone przez przepływomierz .

Wysoki pomiar rzeczywistej masy powietrza powoduje ,poprawne dostosowanie ilości powietrza do paliwa.

Tak w wielkim skrócie..... ograniczyłeś tlenki w dolocie , pozyskałeś więcej zmierzonego powietrza co skutkuje zwiększeniem proporcjonalnym dawki paliwa.

Dynamika silnika teoretycznie powinna wzrosnąć.

 

Komin nie jest dobrym rozwiązaniem (pomijam aspekt ekologiczny) W skrzyni korbowej lepiej jak będzie podciśnienie niż nadciśnienie. Przy tym rozwiązaniu jest nadciśnienie ,mniejsze niż przy zatkanym filtrze odmy ale nadal jest.

 

Analizując Twój problem zastanawiałem się przez chwilkę nad rozjeżdżającym się dynamicznym kątem wtrysku. Pompy VP44 a dokładnie zawór początku tłoczenia lubi się przycinać.

To powoduje często dziwne jasne dymienie i nierówną pracę silnika .

Jednak zamieszczony opis zmiany objawów po kombinacji z odpowietrzeniem silnika zbił mnie z tropu.

 

Nie jestem wróżką, nic logicznego nie przychodzi mi do głowy z wyjątkiem ponadnormatywnych przedmuchów do skrzyni korbowej , co z prawidłowo złożonym obiegiem gazów może powodować ich zbyt wielką ilość w dolocie, a co za tym idzie spadek mocy i kopcenie.

Ciężko się odnieść.....

Podłącz kompa błąd kąta bywa zapisany.

 

Pozdrawiam Krzysiek

Doskonale znam aplikacje diagnostyczne DIS i Inpę , diesel w BMW jest prosty.

Masz awarię ,kłopoty,szukasz pomocy..forum to dobre miejsce aby znaleźć odpowiedź na swoje pytanie.

Po prostu napisz w czym kłopot, wspólnie znajdziemy rozwiązanie.


http://www.otofotki.pl/img12/obrazki/qo536_ccc.jpg

Opublikowano

Dynamika wzrosła szczególnie na niskich obrotach. Wiadomo większy udział oparów ze skrzyni korbowej właśnie w tym zakresie. Zakładając że przedmuchy z tłoków są na dopuszczalnym poziomie (brak większych ubytków oleju) jak niedziałająca poprawnie odma może zakłócić prace silnika? Przecież trafia tam więcej nie odseparowanego oleju a nie więcej gazów. Odma to nic innego jak zawór jednokierunkowy i pochłaniacz, lub w nowszej wersji separator oleju. Zrobię tak wymienię filterek na separator z nowszej wersji i sprawdzę czy nie ma jakiejś nieszczelności w samej obudowie odmy.

 

Dzięki i Pozdrawiam Wszystkich.

 

Zdam relację z moich zmagań.

Opublikowano

KOLEGA ROGER WSZYSTKO PIEKNIE OPISAŁ

 

ja miałem taki przypadek w benzynie1.8 i walniętą odme i wąż do nie idący(dziura na palec)!

 

sonda1 przed katem na wolnych obrotach prawie nie działała nie było błedu na kompie ale pomiar jej pracy był mocno opóżniony,

 

błąd układu dolotowego prawdopodobnie powodował ten pęknięty wąż który syczał aż miło

 

wymiana odmy i węża pomogła,

niestety nie doczytałem ze masz turbo diesla tam to troszke inaczej wygląda zapewne

Opublikowano
KOLEGA ROGER WSZYSTKO PIEKNIE OPISAŁ

 

ja miałem taki przypadek w benzynie1.8 i walniętą odme i wąż do nie idący(dziura na palec)!

 

sonda1 przed katem na wolnych obrotach prawie nie działała nie było błedu na kompie ale pomiar jej pracy był mocno opóżniony,

 

błąd układu dolotowego prawdopodobnie powodował ten pęknięty wąż który syczał aż miło

 

wymiana odmy i węża pomogła,

niestety nie doczytałem ze masz turbo diesla tam to troszke inaczej wygląda zapewne

 

Spoko każdy może się pomylić. Mimo wszystko dzięki za pomoc :cool2:

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Witam w nowym roku!

 

Miałem zdać relacje z wymiany odmy więc zdaje!

Przed świętami kupiłem odmę..piękna nowa błyszcząca :lol: lecz dopiero dzisiaj miałem czas zamontować. Dodam że przez miesiąc jeździłem bez filterka w odmie :wink: o dziwo auto chodziło pięknie płynnie przyspieszało i nie kopciło. Normalnie wróciła mi wiara w firmę z pod znaku śmigła:) Wracając do wymiany sprawcy moich problemów zdziwienie moje nie miało końca gdy okazało się że moja piękna nowa odma nie pasuje do mojego jeszcze piękniejszego auta z 1999r! Okazało się że odma z plastikowym wkładem nie dla mnie :cry: Pewnie połowa Was właśnie się zwija ze śmiechu że o tym nie wiedziałem a przecież wszyscy to wiedzą.

 

Tak oto mam właśnie na zbyciu kompletną odmę do e46 po lifcie.

 

Powiem Wam jeszcze że moja stara odma wraz z filtrem nie była nigdy wymieniana i przejeździła 250tyś!!! Widać można :oops:

 

Pozdrawiam Marek

Opublikowano
jak często powinno się wymieniać ten separator? czy wystarczy sam plastikowy separator czy też całą odmę? pozdr.
Opublikowano
jak często powinno się wymieniać ten separator? czy wystarczy sam plastikowy separator czy też całą odmę? pozdr.

Powinno wymieniać się co drugą wymianę oleju w ASO sprzedają obudowę z separatorem ale można kupić sam separator koszt 80 zeta.

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

Opublikowano
jak często powinno się wymieniać ten separator? czy wystarczy sam plastikowy separator czy też całą odmę? pozdr.

Powinno wymieniać się co drugą wymianę oleju w ASO sprzedają obudowę z separatorem ale można kupić sam separator koszt 80 zeta.

 

..podobno obudowę też co jakiś czas się wymienia. Ja chciałem wymienić całość ale się nie udało :cry:

 

A nie wiecie czy są plastikowe separatory do e46 przed liftem?

Opublikowano
Powinno wymieniać się co drugą wymianę oleju w ASO sprzedają obudowę z separatorem ale można kupić sam separator koszt 80 zeta.

 

U mnie ASO twierdzi ... po 50 tys umyc ... po 100 wymienic calosc.

Opublikowano
Tak oto mam właśnie na zbyciu kompletną odmę do e46 po lifcie.

 

Ile byś chciał za samą obudowę odmy, bez plastikowego separatora?

E46 320d 175 PS@365Nm ...by Rogalotti
Opublikowano
filterek odmy powinno sie wymienić co 3 wymianę oleju lub 50tys/km a wymianę całej odmy co 100 tys/km z tym ze w aso teraz do wersji przed liftem sprzedają tylko cała odmę do m47 a do m57 można kupić sam filterek który również pasuje do m47

Sprzedam :

- ręczny M-pakiet BMW e9x

Opublikowano

Koledzy mam taki problem że dość szybko zawala mi filtr powietrza olejem. Dzisiaj jak rozebrałem i wyjąłem filtr powietrza to pod nim w obudowie filtra powietrza był olej i to duża ilość, normalnie jakby ktoś wlał z 50ml do filtra. Skąd on się tam wziął? nie zaobserwowałem dużego zużycia, przez 10tys km dolałem 0,5litra no i stan jest. Czy zapchany filtr odmy mógł to spowodować. dziś rozebrałem odmę i wyczyściłem ten filterek (zamierzam go wymienić razem z olejem), Mam też pytanie odnośnie zaworka w odmie a mianowicie czy on się powinien otwierać jak się zrobi podciśnienie w odmie? Bo z jego konstrukcji tak mi się wydaję że wtedy ta gumka jest wciągana na dół, ściska tą sprężynę i otwiera się przelot powietrza. jeżdzę obecnie na castrol edge sport 5w30 a planuje zalać 0w40. Silnik to M47, 240tys najechane.

Pozdrawiam

Maciek

Pozdrawiam,

Maciek

Sprzedaje swoją perełkę, jak ktoś zainteresowany to pw.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
maciek1987 Możliwe ze przez odme masz wyciek i radze wymienić całą i sprawdz jeszcze czy pod filtrem powietrza masz zaślepioną dziurę ktorej sie uzywa do odkręcenia turbiny.
Opublikowano
Szczerze mówiąc nie wiem kolego o jakiej dziurze mówisz, czy to ma być dziura w plastikowej obudowie filtra, w niej mam trzy okrągłe dziury na środku o średnicy około 15mm, są one zaślepione gumowymi zatyczkami, które wyglądają na oryginalne. Koledzy ale czy mógłby ktoś łopatologicznie wytłumaczyć którędy mógł sie tam olej dostać. Bo ja się przyglądałem i nie pojmuje jak on się tam znalazł.

Pozdrawiam,

Maciek

Sprzedaje swoją perełkę, jak ktoś zainteresowany to pw.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.