Skocz do zawartości

NIERÓWNE OBROTY W 4.0 V8


Wertus

Rekomendowane odpowiedzi

Witam! Mam pewien problem z nierównymi obrotami na biegu jałowym. Wygląda to tak: po odpaleniu auta do momentu gdy silnik chodzi na ssaniu pracuje bardzo ładnie (można postawić pełną szklankę wody na silniku i nie uleje się nawet kropla). Gdy zagrzeje (90 stopni) się zaczyna dziwnie nim telepać a z rury wydechowej słychać specyficzne popyrkiwanie. Po przełączeniu na LPG (dobrej klasy sekwencja) silnik pracuje fajnie minimalnie nim kolebie ale naprawdę minimalnie jestem pedantem w sprawach auta poza mną nikt tego kolebania na LPG nie widzi ani nie słyszy. Ale wracając do pracy na Pb poza kolebaniem na biegu jałowym nie widzę innych niepokojących objawów tzn wchodzi pięknie na obroty, bardzo ładnie auto przyspiesza, spalanie też w normie. W baku zawsze mam min 50 litrów Pb, wymieniłem tydzień temu świece, filtry powietrza i paliwa, wydechy nie są zapchane bo by na LPG nie pracowałby także. Podejżewałem najgorsze czyli brak ciśnienia ale dzisiaj sprawdziłem i ma mniej więcej równe na wszystkich garach w granicach 13,5 na dość słabym akumulatorze więc ta przyczyna nie wchodzi w grę. Jeszcze jeden objaw mi się przypomniał czuć mocno spaliny, gdy go dzisiaj zostawiłem na pół godziny odpalonego to śmierdziało spalinami na całym podwórku. Więc może to lambdy? ale czy lambdy mają coś do wolnych obrotów? Acha czy pompę paliwa ma prawo być słychać na zewnątrz auta bo moja tak chałasuje że ją słychać stojąc za odpalonym autem.

Macie jakieś pomysły?

Pozdrawiam!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mogą to być lambdy u mnie czuć dziwny zapach benzyny i taki ostry w nos mam zamiennik. inna spawa niezwiązana z silnikiem to moze byc jego poduszka możliwe że coś z pompką paliwa albo filtr paliwa jest zapchany i nie podaje równo paliwa. najlepiej moze by było gdybyś to nagrał
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jednak na 99% to są cewki, dzisiaj silnik zaczął telepać już nawet na LPG więc podjechałem do znajomego gazownika. Zaczął rozpinać kolejno wtryskiwacze gazowe i po stronie pasażera wszystkie cztery zdjął i założył a silnik żadnej różnicy. Jutro wezmę od znajomego komplet cewek i podmienię. Zobaczymy oby to było to. Tylko możliwe żeby wszystkie cztery na jednej stronie padły? Przypomnne tylko że ciśnienie na wszystkich garach jest ok.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

raczej sie nie zdarza zeby wszystkie paly naraz ale cewka padnięta= brak iskry wiec moze dzialają a kuleją. Cewka może działać a na ciepłym silniku może być właśnie nierówna praca ale nie tylko na jałowym a na kazdym zakresie obrotów nie wiem jak masz dojście to sprawdź na innych
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego chyba tak śmierdziały spaliny. Na garach gdzie nie było iskry poprostu nie spaliła się mieszanka i tak trafiła do wydechu. Z tymi cewkami u mnie to chyba jest tak że zimne działają poprawnie a jak się zagrzeją to kuleją. Jutro weznę od kumpla komplet od angola, którego rozbiera na części. Silnik w nim chodził ładnie więc podmienię wszystkie i zobacze czy to coś da. Oby tak bo już mam nerwa............. :mad2:

Pytanko z innej beczki czy jak podłącze kompa pokaże które cewki leżą ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokladnie tak , komputer wskaze na ktorym garze wylatuje zaplon, na telepanie moze miec tez wplyw olej w komorze swiec lub przestarzale gumki laczace swiece z cewka . Rowniez dziurawa odma jak i zabrudzony silniczek krokowy, mozliwosci jest wiele....

Inni tez dostarczaja Radość z jazdy :)

http://img222.imageshack.us/img222/4316/drivingpleasure2.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W komorze świec suchutko, jak tylko auto kupiłem wymieniłem komplet uszczelek pod klawiaturami więc obstawiam cewki. Gumki łączące świece z cewką też jutro zabiorę i podmienię. Silnik krokowy przeczyszczony poza tym nie gaśnie silnik i trzyma obroty mimo kolebania. Jutro obejże także odmę nigdy nie zaszkodzi.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i mam chyba problem!!! Wziąłem od znajomego 4 cewki na podmianę, założyłem je i żadnej różnicy auto dalej nie pali na te gary. Kurde chyba miał bym niezłego pecha gdyby też były padnięte. Nowe 150-200zł !!! Chyba trzeba będzie kupić, ale jak nic to nie da to 600zł w błoto. A może to ta listwa nad cewkami nie daje prądu? Możliwe jest sprawdzenie starej cewki czy działa? Sorry że zadaje sobie sam pytania i na nie odpowiadam ale jestem podłamany. Auto chodziło jak pszczoła, postawiłem je pod wiatę na 2 tyg (nie chciałem katować w te śniegi, jeździłem żony autem do pracy) i teraz nie chodzi. Kurcze może coś zaśniedziało? Gdyby ktoś miał jakiś pomysł to czekam. Pozdro...........................................
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja jak to czytam to mialem takie same objawy po tym jak kerszerem usuwalem skutki wymiany wezy i maglownicy. Na uruchomionym silniku mylem , para buchala szybko schlo. Rano po nocy w blaszaku nie moglem z niego wyjechac , trzepala sie i takiego mula miala. Zostawilem ja na 3 dni u kolegi w ogrzewanym garazu i wszystko wrocilo do normy.

Inni tez dostarczaja Radość z jazdy :)

http://img222.imageshack.us/img222/4316/drivingpleasure2.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Telepanie silnikiem doprowadziło mnie do ostateczności kupiłem 8 nowych cewek koszt po mocnym targowaniu 1000zł (niemieckie) założyłem, odpaliłem auto i podłamka telepało dalej niby troche mniej ale jednak. Odłączyłem sondy lambda - żadnej poprawy. Przeczyściłem krokowy - nic lepiej. Zdesperowany pojechałem do jednego elektronika samochodowego z okolicy. Facet ma świetną opinię ale terminy czekania to 1-2 tyg. Wyprosiłem go na kolanach :D żeby tylko zerknął............. posłuchał pomruczał coś pod nosem, podłączył kompa coś tam pomieszał i...............................auto zaczęło pracować jak nowe z fabryki!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Zapytałem go co było,niezbyt był skory zdradzać tajemnice, ale powiedział że trzeba było zrobić adaptacje dla kompa, przywrócić mu jego nominalne nastawy bo zaczął powielać błędy z źle wyregulowanej sekwencji. Jutro jeszcze kazał mi podjechać wieczorem to podłączy jeszcze pod jakiegoś lepszego kompa i wyreguluje mi sekwencje wziął 50zł................................ czyli zafundowałem mojemu autku na święta nowe cewki chociaż stare były dobre ..........a co tam :)

Pozdrawiam!!!!!

P.S zanim zaczniecie grzebać w swoich niuniach podjedźcie najpierw do jakiegoś dobrego elektronika. Uczcie się na cudzych błędach.......... :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.