Skocz do zawartości

DSC a DTC


menior

Rekomendowane odpowiedzi

No dobrze. Rozumiem wypowiedzi powyższe, czyli reasumując, gdy nacisnę raz przycisk DSC to w czasie jazdy w trasie na śliskiej nawierzchni będę czuł się bezpiecznie? Autem będę mógł wchodzić pewniej w zakręty? Czyli najlepiej jest jeździć z włączonym przyciskiem? Czy lepiej nic nie włączać?
http://images41.fotosik.pl/926/98ae1625f3bfad85med.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobrze. Rozumiem wypowiedzi powyższe, czyli reasumując, gdy nacisnę raz przycisk DSC to w czasie jazdy w trasie na śliskiej nawierzchni będę czuł się bezpiecznie? Autem będę mógł wchodzić pewniej w zakręty? Czyli najlepiej jest jeździć z włączonym przyciskiem? Czy lepiej nic nie włączać?

 

Najbardziej bezpiecznie będzie jeśli nic nie wciśniesz (na wyświetlaczu nie będzie się świecić ani DTC, ani kontrola trakcji ani nic innego). Jak raz wciśniesz przez ok 1 sekunde to będzie mniej "bezpiecznie", na wyświetlaczu pojawi się "DTC". Jak wciśniesz na dłużej to na wyświetlaczu pojawi się ikonka kontroli trakcji i to jest "najmniej" bezpieczna opcja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam - dziś ze względu na pogodę aktywowałem DTC - jednocześnie pojawił mi się komunikat: dtc activated, dsc restricted! - jestem świeżym użytkownikiem i nie wiem co to znaczy, może mi ktoś wytłumaczyć ?

 

pozdrawiam + Wesołych Świąt!

 

Kolego te systemy są zawsze aktywne po uruchomieniu samochodu a Ty kiedy nacisnąłeś przycisk DTC wyłączyłeś je częściowo, jeśli byś przytrzymał przycisk kilka sekund to byś wyłączył całkowicie.

kliknięcie DTC uruchamia je, ograniczając DSC - dlatego też komputer wyświetla DTC activated

http://img38.imageshack.us/img38/8832/hu9c.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...
Witam. Mam male pytanie dotyczace wykrzyknika. Otoz jak wlaczam DTC to na desce na dole po prawej wyswietla sie mi wykrzyknik w trójkącie zaraz obok kilometrow. Tak jak w przypadku nie zapietych pasow. Zaznaczam ze nie na gorze tylko na dole. Co to moze byc ? Wieczorem dam screena. Edytowane przez Syriusz76
318D E91 N47 Touring 2008r.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak jest. Ostrzega Cie ze jest cos nie tak. W tym wypadku przypomina ze wyłaczyłes trakcje , jak masz rezerwe ok 50km do przejechania to tez masz przypomnienie .

 

No dobrze. Ale co to za odpowiedz ze cos jest nie tak .... Co jest nie tak ?

318D E91 N47 Touring 2008r.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Mam male pytanie dotyczace wykrzyknika. Otoz jak wlaczam DTC to na desce na dole po prawej wyswietla sie mi wykrzyknik w trójkącie zaraz obok kilometrow. Tak jak w przypadku nie zapietych pasow. Zaznaczam ze nie na gorze tylko na dole. Co to moze byc ? Wieczorem dam screena.

 

WYŁĄCZASZ trakcje (wciskasz/przytrzymujesz przycisk DTC) to pojawia się trójkąt z wykrzynikiem na BC celem informacji o OSTRZEŻENIU większego prawdopodobieństwa poślizgu.

 

Ale to nie dzieje sie po wylaczeniu tylko po wlaczeniu ! Czytajcie ze zrozumieniem !!!

hmm... zacytuje jeszcze raz....

... Otoz jak wlaczam DTC to na desce na dole po prawej ...

 

włączasz DTC = wyłączasz trakcje.

 

Miejmy nadzieje, że zrozumiałeś.

 

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

spoko :)

DTC to Dynamic Traction Controll,

co w praktyce ja tak po "ludzku" nazywam "Pierwszy stopień wyłączenia kontroli trakcji"

Nasze BMW mają 3 tryby - włączony w pełni - domyślny - włączony zawsze przy odpaleniu autka - brak sygnałów na desce rozdzielczej

"Wyłączenie pierwszego stopnia" - DTC - czyli troszkę daje poszaleć, a gdy trzeba ingeruje - na desce rozdzielczej pojawia się napis DTC oraz słynny trójkącik z wykrzyknikiem:)

"Wyłączenie całkowite" - (Przytrzymanie klawisza DTC) - na desce rozdzielczej jest wykrzyknik w "kółeczko strzałce" + trójkącik na BC.

 

jeśli masz tempomat to NIE będzie on działał gdy masz włączone DTC lub wyłączoną trakcję całkowicie.

 

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to ok czyli DTC to wylaczenie kontraoli trakcji a nie wlaczenie ! :) A mi sie wydawalo ze lepiej mi sie jedzie po wylaczeniu :) Sila autosugestii.

 

Trakcja jest cały czas włączona . A jak ci sie lepiej jezdzi przy funkcji Off to moze tylko na piachu :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

 

Dla 6 cylindrowych motorow w serii E9x system sklada sie takze z:

- Hill Start Assist - czyli automatyczne przytrzymanie samochodu w miejscu przy ruszaniu pod gorke

 

Na jakiej zasadzie działa ten system w manualu? Jest jakiś czujnik przechyłu auta?

Pytam bo wydaje mi się że dziwnie mi to działa, czasami łapie także na płaskim więc nie moge ruszyć bez dawania gazu. Czasami łapie także jak auto ustawione jest w dół. Pod górkę działa dobrze

W NSC jest możliwość regulacji jednego parametru do tego systemu (wert0 do wert6), ktoś wie do czego jest ten parametr?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolega wyzej naspisac o Rain Brake Support ... co to takie tak z ciekawosci ?:D

sprzedam E90 . 2007 r. 214 tys km . bezwypadkowa


http://images9.fotosik.pl/3382/17096446618ee79emc.jpghttp://images9.fotosik.pl/3382/f4b104e47553a614mc.jpghttp://images9.fotosik.pl/3382/52cc5e934e5d2209mc.jpg

Kamil

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osuszanie tarcza hamulcowych:

 

Jest to element układy DSC+ który jest montowany w silnikach R6, oraz również R4 dla E92/E93. Niestety E90/E91 z silnikami R4 posiadają inny moduł DSC, nie posiadający kilku dodatkowych funkcji, w tym osuszania tarcz.

 

Takie info znalazłem w dokumentacji dla wersji preLCI, możliwe, że po wprowadzeniu LCI coś się w tym temacie zmieniło.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Instrukcja "mówi":

DSC - dynamiczna kontrola toru jazdy - wyjeżdża przód/wyjeżdża tył, - system pomaga utrzymać prawidłowy tor jazdy

 

wciskamy jednorazowo przycisk DTC --> powoduje to włączenie systemu DTC oraz ograniczenie systemu DSC (dynamiczna kontrola trakcji - wg instrukcji coś jakby elektroniczna szpera, blokuje mechanizm różnicowy, co zwiększa możliwości trakcyjne oraz auto nie reaguje na nadsterowność.

 

Można to przetestować na śliskiej nawierzchni podczas ruszania (np. trawa):

- po wciśnięciu DTC oba koła będą w poślizgu

- gdy nic nie wciśniemy kontrola trakcji będzie działała na przemian

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Instrukcja "mówi":

wciskamy jednorazowo przycisk DTC --> powoduje to włączenie systemu DTC oraz ograniczenie systemu DSC (dynamiczna kontrola trakcji - wg instrukcji coś jakby elektroniczna szpera, blokuje mechanizm różnicowy, co zwiększa możliwości trakcyjne oraz auto nie reaguje na nadsterowność.

 

Dokładnie tak jak kolega pisze tylko drobne sprostowanie:

 

Elektroniczna szpera - dokładnie tak tylko, że nie blokuje mechanizmu różnicowego tylko przy pomocy hamulcy przyhamowywuje koło które jako pierwsze łapie uślizg i w ten sposób na drugie koło przekazuje się więcej momentu obrotowego.

 

Auto właśnie reaguje bardziej na nadsterowność - staje się nadsterowne ale nadal w pewnym stopniu DSC pilnuje aby nie przedoborzyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.