Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Na czym polegaja obydwie kontrole stabilnosci i trakcji ? Bo o ile zrozumialem w instrukcji DSC to kontrola stabinosci ktora jest zawsze wlaczona i wylacza sie ja trzymajac wcisniety przycisk dtc,natomiast DTC to kontrola trakcji w ekstremalnych warunkach ktora normalnie jest wylaczona i wlacza sie ja wciskajac przycisk dtc gdy zajdzie potrzeba.Czy dobrze zrozumialem? Czy o co innego tu chodzi? :roll:
Opublikowano

:duh: DTC to nie nowsza wersja DSC.

 

DSC to kontrola stabilności BMW - ala ESP

 

DTC to system który pozwala Ci na więcej, tzn. lekkie poślizgi, trochę zabawy itp. ale jeśli stwierdzi że przestajesz panować nad autem/uważa że nie będziesz w stanie go opanować odrazu włącza DSC.

Czyli to taki system o opóźnionej reakcji abyś mógł się pobawić, ale jak przecholujesz to jeszcze trzyma nad tobą rękę.

Pozdrawiam :)

http://www.mslab.com.pl


Do sprzedania:

Komplet felg z oponami zimowymi RSC - 17" Wzór Styling V Spoke 236

Nowy zestaw felg do F30 LCI 17" oponami zima i lato

Opublikowano
:duh: DTC to nie nowsza wersja DSC.

 

DSC to kontrola stabilności BMW - ala ESP

 

DTC to system który pozwala Ci na więcej, tzn. lekkie poślizgi, trochę zabawy itp. ale jeśli stwierdzi że przestajesz panować nad autem/uważa że nie będziesz w stanie go opanować odrazu włącza DSC.

Czyli to taki system o opóźnionej reakcji abyś mógł się pobawić, ale jak przecholujesz to jeszcze trzyma nad tobą rękę.

 

 

No chyba nie koniecznie. W E46 miałem DSC III, które mogłem częściowo uśpić lub całkowicie wyłączyć i to samo mogę zrobić w E90. Czyli zasada działania jest identyczna - tylko nazwa inna :duh:

Opublikowano

Na szwedzkiej stronie BMW wyjasnione jest to nawet dokladniej niz na tej angielskiej, ktora podeslalem.

Ogolnie jest prawie tak jak pisze KoKoS.

 

DSC to system, ktory zapobiega niestabilnym stanom samochodu w czasie jazdy.

Wiekszosc ma na mysli w tym miejscu nad lub podsterownosc. To jednak nie wszystko z czego sklada sie caly system DSC.

Dla wiekszosci modeli w jego sklad wchodza:

- DBC - system dynamicznej kontroli hamowania (np. rozpoznanie naglego i ostrego hamowania i uruchomienie w tym momencie pelnej mocy hamulcow zamiast proporcjonalnie do glebokosci wcisniecia pedalu hamulca)

- ASC+T - system zapobiegajacy zrywaniu przyczepnosci kol napedowych (przy ruszaniu, zakretach itd. redukuje moment obrotowy na kolach napedzajacych woz lub nawet przyhamowuje poszczegolne kola az do momentu przywrocenia przyczepnosci)

 

Dla 6 cylindrowych motorow w serii E9x system sklada sie takze z:

- Hill Start Assist - czyli automatyczne przytrzymanie samochodu w miejscu przy ruszaniu pod gorke

- Brake Standby - automatyczne przyblizenie klockow do tarcz w momencie gwaltownego odpuszczenia gazu

- Rain Brake Support - automatyczne osuszanie tarcz i klockow przy jezdzie w deszczu

- Soft-Stop - automatyczne odpuszczenie hamulca tuz przed samym zatrzymaniem samochodu

 

Czescia DSC sa takze systemy HDC dla xDrive i automatyczna blokada dyfra dla X3 i X5.

W X3 i X5 oraz w 5-kach z xDrive system DSC uwzglednia rowniez zachowanie przyczepy (w samochodach wyposazonych w hak przez fabryke).

 

 

DTC to jakby filtr na DSC opozniajacy lekko reakcje DSC i pozwalajacy na lekkie uslizgi kol napedowych (glownie nadsterownosc).

Dzieki temu ustawieniu mozliwa jest lepsza kontrola kierowcy nad gazem i zachowaniem samochodu w momencie:

- ruszenia z glebokiego sniegu/piachu (DSC nie tnie momentu silnika w celu zapobiegniecia slizganiu kol na sniegu/lodzie/piachu)

- podjezdzania pod osniezone gorki na (patrz wyzej)

- jazdy na lancuchach lub kolcach

- no i oczywiscie jak napisal KoKoS - semikontrolowane power-slide'y. :D

DTC ogranicza dzialanie DSC do pewnych granic.

 

Czyli to taki system o opóźnionej reakcji abyś mógł się pobawić, ale jak przecholujesz to jeszcze trzyma nad tobą rękę.

"Trzymanie reki" dziala w ramach obowiazujacych praw fizyki i w pewnych sytacjach DSC moze nie poradzic sobie z naprawde dobrym kierowca albo dawca czesci zamiennych.

 

Swoja droga. Wiekszosc tych informacji jest w instrukcji do samochodu. Czy ktos to w ogole czyta? :mrgreen:

-------------------------------------------

pozdrawiam

obara

Opublikowano

Swoja droga. Wiekszosc tych informacji jest w instrukcji do samochodu. Czy ktos to w ogole czyta? :mrgreen:

:cool2:

DTC to jakby filtr na DSC opozniajacy lekko reakcje DSC i pozwalajacy na lekkie uslizgi kol napedowych (glownie nadsterownosc).

z jazdy zauważyłem, że na DTC można ruszyć z "lekkim" uslizgiem ale tylko w przypadku jazdy na wprost, w przypadku łuku/zakrętu po rozpoczęciu wejścia w "delikatnym ślizgu" DTC momentalnie odcina zabawę czego efektem jest nerwowe ale kontrolowane wyjście z skrętu

a DSC OFF (czyli przytrzymanie na klika sekund guzika aż do momentu uzyskania na wyświeltlaczu pożądanej ikonki :mrgreen: :mrgreen: ) pozwala robić z autem to co chce kierowca czyli tak jak w "starych dobrych samochodach", jedziesz tak jak umiesz :cool2: pozdr.

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Po jednorazowym wcisnieciu przycisku DTC uruchamia sie czesciowe wylaczenie kontroli trakcji,przydatne np. przy jakichs trudnych manewrach po sniegu itp. Trzymajac wcisniety nieco dluzej przycisk DTC wylacza sie kompletnie kontrole trakcji :cool2: tu byl poruszony przeze mnie ten watek viewtopic.php?f=70&t=142134&hilit=dtc
  • 10 miesięcy temu...
Opublikowano

To znaczy, że kontrola trakcji działa, a ASR jest wyłączony. Jeśli dłużej to przytrzymasz to wyłączysz kontrole trakcji, co jest rzeczą niebezpieczną jeśli jest ślisko.

 

Pzdr

Sprzedam Graty po Aucie :


- Wybierak ( Joystik ) Zmiany biegów zwykły do F10-tki - cena 200zł ! ( stan idealny )

- Licznik Europejski F10 ( stan BDB ) - cena 200zł

Opublikowano

Kamiloo, kontrola trakcji to właśnie ASR w starym nazewnictwie BMW :) DSC to kontrola stabilności toru jazdy (Dynamic Stability Control) która zawiera w sobie jednocześnie funkcjonalność kontroli trakcji. DTC to kontrola stabilności toru jazdy właśnie z wyłączoną funkcją kontroli trakcji - tylne koła tracą przyczepność, natomiast komputer próbuje mimo to utrzymać prawidłowy tor jazdy.

 

DSC - ingerencja w moc silnika, system wyczuwa nie tyle samą utratę przyczepności co nawet jej symptomy wyprzedzając często wydarzenia o ułamki sekund. Łatwo to zauważyć, kontrolka mrugnie mimo, że kierowca nie odczuwa aby tracił kontrolę. Muszę przyznać, że działa super i pozwala czuć się znacznie bezpieczniej na co dzień.

DTC - komputer ma zakaz obcinania mocy silnikowi, ogranicza się jedynie do dohamowywania poszczególnych kół dla przywrócenia prawidłowego kursu, oraz dla wyrównania momentu obrotowego między kołami napędowymi (elektroniczna szpera). Przydatne w trudnych warunkach. Zapobiega sytuacji kiedy jedno koło mieli, a drugie stoi w miejscu bo ma lepszą przyczepność. Pomaga się wydostać ze śniegu. Jeżeli człowiek przesadzi na zakręcie, może doprowadzić do sytuacji kiedy tył wyprzedzi przód bez większego wysiłku.

DSC OFF - radź sobie sam, działa tylko ABS/EBD.

 

Tutaj filmik który świetnie pokazuje o co kaman - http://www.youtube.com/watch?v=93qnFtNyCJ0.

 

Pozdrawiam

Opublikowano

No niewiem kolego, miałem kiedyś w skodzie ASR ( czyli zapobiega buksowaniu kół ) - nie było ESP, DSC, VSA czy jak to sobie tam każdy producent nazywa, po wyłączeniu koła buksowały, więc jest setki tysięcy nazw tych systemów, i każdy sobie to może na różne sposoby interpretować.

 

Pzdr

Sprzedam Graty po Aucie :


- Wybierak ( Joystik ) Zmiany biegów zwykły do F10-tki - cena 200zł ! ( stan idealny )

- Licznik Europejski F10 ( stan BDB ) - cena 200zł

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam - dziś ze względu na pogodę aktywowałem DTC - jednocześnie pojawił mi się komunikat: dtc activated, dsc restricted! - jestem świeżym użytkownikiem i nie wiem co to znaczy, może mi ktoś wytłumaczyć ?

 

pozdrawiam + Wesołych Świąt!

 

Kolego te systemy są zawsze aktywne po uruchomieniu samochodu a Ty kiedy nacisnąłeś przycisk DTC wyłączyłeś je częściowo, jeśli byś przytrzymał przycisk kilka sekund to byś wyłączył całkowicie.

Opublikowano
Witam - dziś ze względu na pogodę aktywowałem DTC - jednocześnie pojawił mi się komunikat: dtc activated, dsc restricted! - jestem świeżym użytkownikiem i nie wiem co to znaczy, może mi ktoś wytłumaczyć ?

 

pozdrawiam + Wesołych Świąt!

 

 

Kolego te systemy są zawsze aktywne po uruchomieniu samochodu a Ty kiedy nacisnąłeś przycisk DTC wyłączyłeś je częściowo, jeśli byś przytrzymał przycisk kilka sekund to byś wyłączył całkowicie.

 

I to jest jedyna, poprawna odpowiedź. Wesołych Świąt.

Opublikowano

Jeszcze wtrącę odnośnie tempomatu, U MNIE NORMALNIE MOŻNA WŁĄCZYĆ.

 

pzdr

Sprzedam Graty po Aucie :


- Wybierak ( Joystik ) Zmiany biegów zwykły do F10-tki - cena 200zł ! ( stan idealny )

- Licznik Europejski F10 ( stan BDB ) - cena 200zł

Opublikowano
Jeszcze wtrącę odnośnie tempomatu, U MNIE NORMALNIE MOŻNA WŁĄCZYĆ.

 

pzdr

 

 

a u mnie nie;p jak masz DTC albo wsio OFF to tempomat nie działa, mało tego jak jest ślisko i jedziesz tempomatem i powiedzmy "zarzuci Cię" (aquaplamming itp...) to tempomat się automatycznie wyłącza twierdząc że jest ślisko i ma Cię gdzieś :)

Opublikowano

Myślę, że to kwestia ustawień w NCSIE.

 

Pzdr

Sprzedam Graty po Aucie :


- Wybierak ( Joystik ) Zmiany biegów zwykły do F10-tki - cena 200zł ! ( stan idealny )

- Licznik Europejski F10 ( stan BDB ) - cena 200zł

  • Zarejestrowani
Opublikowano
Ja w ncsie od tempomatu znalazlem tylko aktywacja/dezaktywacja - ustawianie co ile km, nic wiecej nie widziałe, ale ja tempomatu nie mam i bazowałem na swoim ogólnym CAS-ie więc może ktoś coś znajdzie

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Opublikowano
Jak to ustawianie co ile km ?

Sprzedam Graty po Aucie :


- Wybierak ( Joystik ) Zmiany biegów zwykły do F10-tki - cena 200zł ! ( stan idealny )

- Licznik Europejski F10 ( stan BDB ) - cena 200zł

  • Zarejestrowani
Opublikowano
Teraz Ci dokładnie nie napiszę bo jestem daleeeeko od swojego laptopa, ale jeżeli dobrze pamiętam to było tam do wyboru kilka wert ( 01,02,03) i gdzieś wyczytałem że jest to albo wartośc skokowa co 5,10 lub co 20km, ale ręki sobie uciąć nie dam

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.