Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Ktoś tutaj mówił, że ta skrzynia nie ma trybu zimowego, a gdzieś słyszałem, że jednak ma i podobno to przez ten tryb skrzynia zachowuje się nieco inaczej, jest ospała... Dlatego czy ktoś mógłby jednoznacznie odpowiedzieć, czy te skrzynie mają coś takiego jak automatyczny tryb zimowy, np. oceniany na podstawie temp., czy też nie ?

nie ma trybu zimowego. To co opisujecie to zasługa tej bzdury co się nazywa uczenie stylu jazdy kierowcy. A uczy sie przewaźnie źle jak to w życiu bywa.

hej

Opublikowano
Ktoś tutaj mówił, że ta skrzynia nie ma trybu zimowego, a gdzieś słyszałem, że jednak ma i podobno to przez ten tryb skrzynia zachowuje się nieco inaczej, jest ospała... Dlatego czy ktoś mógłby jednoznacznie odpowiedzieć, czy te skrzynie mają coś takiego jak automatyczny tryb zimowy, np. oceniany na podstawie temp., czy też nie ?

nie ma trybu zimowego. To co opisujecie to zasługa tej bzdury co się nazywa uczenie stylu jazdy kierowcy. A uczy sie przewaźnie źle jak to w życiu bywa.

hej

Zgadzam sie z Torą w 100%. Lekarstwo to reset skrzyni, czyli stacyjka w pozycję 2 i gaz do dechy przez około 35s. Odpalamy, jedziemy i powinno być "cacy" na jakiś czas :wink: .

Opublikowano

Dawidoku - asekuracyjnie - robiąc reset samoistnie ;) nic nie spierdzielę w samochodzie ?

Pytam bo nie wiem czy mieć w pogotowiu telefon do PZU po lawete i umówiony termin w ASO ;)

 

MARV - to samo przy wolnej jeździe miejskiej mam z tą skrzynią - zwłaszcza teraz zimą że za dużo myśli. A dla odmiany jak idę na ostrym "ogniu" to zmienia biegi jak porąbana - idealnie że wskazówka obrotomierza nawet nie drgnie w dół o milimetr

Kiss French. Wear Italian. Drive German.
Opublikowano (edytowane)
po resecie nic nie będzie nie musisz się martwić. Tylko musisz też przegonić auto tak żeby kilka razy wszystkie biegi zmieniło. Bo jak będziesz ją uczył w zimę przy prędkościach zamulastych to znowu jak szybciej będziesz jeździł będzie to samo. Tak właśnie po cichu stawiałem na ten badziew co napisał tora do nauki naszego stylu jazdy... Edytowane przez marv
Radość sprawia, że serce przyśpiesza
Opublikowano

:) to zaraz idę na dół kluczyk na dwójkę i gaz do dechy 35sekund ... z ciekawości da jakiś sygnał że już ;) ??

Skrzynia w pozycji P jak rozumiem ;) bez wciskania hamulca

Kiss French. Wear Italian. Drive German.
Opublikowano
:) to zaraz idę na dół kluczyk na dwójkę i gaz do dechy 35sekund ... z ciekawości da jakiś sygnał że już ;) ??

Skrzynia w pozycji P jak rozumiem ;) bez wciskania hamulca

 

Tak przekrecasz kluczyk zeby lampki się zapaliły i tyle (tylko go nie odpalaj :P )

Gaz aż do kickdown'a. Co do sygnału to może nie być nic, a ponoć czasem jest gong...

Radość sprawia, że serce przyśpiesza
Opublikowano
po resecie nic nie będzie nie musisz się martwić. Tylko musisz też przegonić auto tak żeby kilka razy wszystkie biegi zmieniło. Bo jak będziesz ją uczył w zimę przy prędkościach zamulastych to znowu jak szybciej będziesz jeździł będzie to samo. Tak właśnie po cichu stawiałem na ten badziew co napisał tora do nauki naszego stylu jazdy...

No wlaśnie nie należy gonić, tylko rozpędzić (normalnie) do 4 biegu i zatrzymać (bez szaleństw). Tak chyba ze 2 albo 3 razy nie pamiętam dokładnie :wink:

 

Prezosio@ Tylko nie odpalaj auta... stacyjka w poz 2 - "pali się choinka" i ogień na 35 s.... :P

Opublikowano

No wlaśnie nie należy gonić, tylko rozpędzić (normalnie) :wink:

Miałem na myśli właśnie nie dawania w palnik ale taką jazdę żeby wszystkie biegi wskoczyły. Bo tak barany w ASO Bydgoszcz powiedzieli... Tak więc sorry za nieścisłości trzeba tak jak piszesz do 4 biegu i tyle. Procedurę powtórzyć 5x, wg. tego co tory link podaje. Swoją drogą bardzo dobra lektura tora -> dzięki ;)

Radość sprawia, że serce przyśpiesza
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
:) to zaraz idę na dół kluczyk na dwójkę i gaz do dechy 35sekund ... z ciekawości da jakiś sygnał że już ;) ??

Skrzynia w pozycji P jak rozumiem ;) bez wciskania hamulca

 

i jak??

Opublikowano
:) to zaraz idę na dół kluczyk na dwójkę i gaz do dechy 35sekund ... z ciekawości da jakiś sygnał że już ;) ??

Skrzynia w pozycji P jak rozumiem ;) bez wciskania hamulca

 

i jak??

 

powiem wam że jak ręką odjął..... póki co - narazie zrobiłem kilkanaście km i nic nie muli - wręcz powiem więcej - był reset (bez gongu ;) )więc skrzynia uczy się od zera - ale wychodzi jej to zdecydowanie lepiej aniżeli miała napakowane w pamięci z dotychczasowych jazd. Odczuwam że płynniej i przy niższych obrotach zmienia biegi (tak jak po wymianie oleju i adaptacji w ASO). Przekłada mi się to też na ekonomię zużycia paliwa :)

Kiss French. Wear Italian. Drive German.
Opublikowano
albo inaczej kłopoty i koszta dla uzytkownikow :)

 

I z tym się zgadzam. Ekologiczne bzdury.

 

Żadne tam ekologiczne bzdury :nienie: , w moim aucie końcówka wydechu jest czyściutka jakbym jeździł na parę wodną. Nieporozumieniem jest cena DPF.

Opublikowano
Żadne tam ekologiczne bzdury :nienie: , w moim aucie końcówka wydechu jest czyściutka jakbym jeździł na parę wodną. Nieporozumieniem jest cena DPF.

 

Nie mówię, że to nie działa. Właśnie biorąc pod uwagę cenę DPFa, ale również jego całościową zasadę działania, uważam to za fanaberię. Proces wypalania wymaga zużycia większej ilości paliwa. Użytkownicy jeżdżą dłużej niż potrzebują, bo jak się proces wypalania zaczął to trzeba pojeździć aby się dokończył.

 

I co by się światu stało jakby E60 puścił odrobinę sadzy?

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Witam,

od razu napiszę, że szukałem i czytam ale odpowiedniego tematu nie znalazłem, więc podłączę się tutaj, chociaż wiem, że to też nie ten dział modeli, ale dotyczy automatycznych skrzynek. A więc do rzeczy. Moja skrzynka szarpie jak przełączam z P na R, ale za drugim razem, tzn. Dojeżdżam do miejsca gdzie parkuję i zrzucam na P (słychać jak silnik chodzi swobodniej :) ), i pierwsze wrzucenie na R jest ok, potem z powrotem na P też ok, no i drugi raz na R to szarpnie autem i słychać metaliczny dźwięk, i czuć delikatny opór na lewarku jak wrzucam R.

 

Podczas jazdy skrzynia nie szarpie (moje odczucie), czuć zmiany biegów ale to chyba normalne. Mogę wajchlować z N na R i z R na D przez N i nic nie słychać, jedyne co czuć, to jak auto chce ruszyć do przodu albo do tyłu z wigorem. Podczas załączania się R lub D słychać jak skrzynia obciąża silnik, ale obroty silnika się nie zmieniają.

 

Proszę o jakąkolwiek pomoc albo pomysł, no i czy mogę tak dalej jeździć. Uprzedzam, że nie mieszkam w kraju i ciężko tu o jakiegoś dobrego mechanika, nie wspominając o znającym się na rzeczy. Pozdrawiam i dziękuję z góry.

Opublikowano
Zlosliwosc rzeczy martwych. Podjechalem dzisiaj do znajomego mechanika żeby zerkna co on myśli o tym i co... Nic, skrzynia zaczęła chodzić normalnie. Normalnie zacząłem sie śmiać jak oblakany. Pewnie jak odbiore ja w piątek to wszystko powróci. Pozdrawiam.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Witam wszystkich forumowiczów i posiadaczy BMW :) nie chcę zaśmiecać forum więc podepnę się pod ten temat, dzisiaj i mnie dotknęły problemy ze skrzynia biegów aut. nieco odmienne niż w opisywanych postach skrzynia przełącza bez zarzutu ale kiedy wyhamuje samochód na światłach to słychać jakiś dziwny stukot jakby ktoś młotem pneumatycznym obok pracował :-) gdy usłyszałem to po raz 1 pomyślałem że znowu jakaś awaria w mieście, ale o 21 pracują młotami ??? , zielone pojechałem dalej w garażu znowu zaczęło stukotać objaw pojawia się kiedy zatrzymam samochód i trzymam nogę na hamulcu, jadąc na wstecznym delikatnie naciskając hamulec. Czy ktoś z was spotkał się z czymś podobnym w swoim samochodzie ??? jaka, czego może to być usterka. Wielkie dzięki za wszelkie wskazówki
Opublikowano
Brzmi jak uszkodzony konwerter, drga auto przy okazji tych stuków ?
Radość sprawia, że serce przyśpiesza
Opublikowano
W kabinie nie wyczuwam jakiś większych drgań można to porównać do pracy systemu ABS objawy pojawiają się gdy silnik jest ciepły na zimnym nic nie stuka po zatrzymaniu samochodu. Cóż to jest ten konwerter jedyne co przychodzi mi do głowy to antena satelitarna :D
Opublikowano
Jeżeli kolega ma na myśli poziom oleju w silniku to sprawdzam regularnie ale tylko przez bordcomputer nie udało się jakoś mi namierzyć bagnetu :D jeszcze jakieś podejrzenia co mogło paść w tak zachwalanej niezniszczalnej skrzyni :D ???
Opublikowano
Poziom oleju w skrzyni, nie w silniku... A falowanie obr. to koniecznie uszkodzony konwerter ? A nie np. wtryski lub kilka innych rzeczy ? Chyba tylko falowanie podczas jazdy ze stałą prędkością (często na tempomacie) to ponoć oznaki kończącego się konwertera, podobno występują też drgania auta.
Radość sprawia, że serce przyśpiesza
Opublikowano
Jak można sprawdzić poziom oleju w skrzyni ?? obroty z i bez jazdy na tempomacie nie mają tendencji falowej są stałe. Z ciekawości pytam jaki jest koszt zakupu nowej skrzyni?? w poniedziałek termin w ASO ma nadzieję że na czas pobytu objawy nie ustąpią i poprawnie zdiagnozują usterkę. samochód jest jeszcze na gwarancji znając życie będą mi próbować wmówić że moją winą jest ów usterka :D
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak można sprawdzić poziom oleju w skrzyni ?? obroty z i bez jazdy na tempomacie nie mają tendencji falowej są stałe. Z ciekawości pytam jaki jest koszt zakupu nowej skrzyni?? w poniedziałek termin w ASO ma nadzieję że na czas pobytu objawy nie ustąpią i poprawnie zdiagnozują usterkę. samochód jest jeszcze na gwarancji znając życie będą mi próbować wmówić że moją winą jest ów usterka :D

 

z tego co kojarze to min 20 tys zł nowa skrzynia....

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.