Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witajcie,

mrozy w ostatnim czasie daja sie we znaki,wiec wieksza uwage przykaladam do ogrzewania,ktore wydaje mi sie ,ze nie dziala prawidlowo,tzn. wskazowka z temp. silnika jest prawidlowo w pionie nawiewy dmuchaja srednio cieplym powietrzem,ustawiam na 32 st.C po obu stronach ale napewno to co wylatuje,nie ma takiej temp.Ostatnio dolewalem do zbiornika Petrygo bo poziom troche spadl,moze to jest przyczyna?Zakladalem ostatnio LPG,czy moze miec wplyw?Poradzcie mi jak usprawnic ten uklad .... :roll:

Opublikowano
Może gazownik wpiął się w przewody od nagrzewnicy i gorący płyn zamiast przez nagrzewnicę, by-passem przez reduktor ucieka?
Wszyscy wiedzieli że tego nie da się zrobić. Aż pojawił się jeden co nie wiedział...i zrobił.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

A jest wogóle inna możliwość?

 

Reduktor od gazu to dodatkowa chłodnica która osłabia wydajność ogrzewania. Jedyny sposób to troszke kręcić silnik.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano
No to może jakoś przydławić przepływ przez reduktor, gdzieś widziałem zaciski na węże ze śrubą regulacyjną. Tylko trzeba uważać bo jak za ostro się zdławi nici z jazdy na gazie...przez jakiś czas...
Wszyscy wiedzieli że tego nie da się zrobić. Aż pojawił się jeden co nie wiedział...i zrobił.
Opublikowano
Być może gazownicy źle zamontowali gaz (podpięli się pod układ chłodzenia w złym miejscu). parownik gazu jest ogrzewany z układu chłodzenia i może mieć wpływ na temperaturę w układzie. wydaje mi się, że powinni się podpiąć pod wyjście z nagrzewnicy. Może być też lekko padający termostat miałem tak lata temu w vectrze bez gazu super a Lpg ujawniło ze termostat za szybko się otwierał, zrób test nr.7 sprawdź temp. bo pion jest od 75C. Sruba regulacyjna jest na wężu od parownika do palnika lub wtryskiwacza gazu nie na chłodzeniu. na termostacie jest nabite 88C mi po wymianie trzyma ok 90-93C
Opublikowano

teraz to mi sieporobilo.Jechalem wczoraj do pracy i po 10km zagotowala sie woda,po pracy to samo,musialem zatrzymac sie bo z silnika dochodzily odglosy jak z czajnika.Podnioslem maske i czuc bylo jakas spalenizne,Z nawiewow oczywiscie zimne leci.Padl termostat czy jest tak zapowietrzony?Musze dodac ze w drodze do domu,nie przelaczyl sie juz na gaz,a robi to kiedy osiaga jakies 30st.C

mysle co tu zrobic,bo nawet do mechanika strach jechac

Opublikowano
teraz to mi sieporobilo.Jechalem wczoraj do pracy i po 10km zagotowala sie woda,po pracy to samo,musialem zatrzymac sie bo z silnika dochodzily odglosy jak z czajnika.Podnioslem maske i czuc bylo jakas spalenizne,Z nawiewow oczywiscie zimne leci.Padl termostat czy jest tak zapowietrzony?

 

Wszystko wskazuje na to, że źle został odpowietrzony i to ma wpływ na ogrzewanie wnętrza jak i na przegrzanie silnika.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jest zapowietrzony.

Jest o tym sporo na forum.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano
Kolejni inteligentni gazownicy. LPG zamontowali, ale jak poleci Ci uszczelka albo pęknie głowica to nie ich problem. Musisz dobrze go odpowietrzyć i na wszelki wypadek wymień płyn bo czort wie czego nalali fajansiarze.
Opublikowano

no chlopaki,naprawilem :lol:

od 11:00 do 16:00 walczylem,wlalem 7L. Petrygo,co praktycznie calkowicie pozbawilo uklad chlodzenia starego plynu a raczej wody,bo tylko woda moze zamarznac przy tych mrozach uniemazliwiajac prawidlowa prace.Dolewalem i odpowietrzalem,dolewalem i odpowietrzalem,zarowno z zaworka jak i z reduktora LPG.Teraz wskazowka jest na srodku a temp. wzglednie prawidlowa.Mam na mysli to ze powinno leciec gorace powietrze a takie nie leci,moze pozostalo jeszcze powietrze w nagrzewnicy?Ale tego tojuz sie nie podejme usunać.

Tak z innej beczki - po ogrzaniu,od wewnątrz strasznie parują szyby,ktore po opuszczeniu auta zamarzaja(mi sie wydaje ze to poprostu topniejacy snieg paruje,ktory lezy na dywaniku)Jak sobie z tym radzicie? :wink:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jeśli nie odpowietrzyłeś nagrzewnicy to znaczy , że nic nie zrobiłeś.

Ale to sprawdzisz dopiero jak go dobrze rozgrzejesz. Tak na postoju to się szału nie spodziewaj ze strony ogrzewania.

 

O parowaniu szyb jest temat kilka linijek niżej.

Na początek sprawdź filtry pyłkowe. Ale może być też taka opcja , że przecieka ci nagrzewnica i płyn ci zaparowuje szyby.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano

Na początek sprawdź filtry pyłkowe. Ale może być też taka opcja , że przecieka ci nagrzewnica i płyn ci zaparowuje szyby.

 

Ale jeśli wyciek byłby z nagrzewnicy to wtedy raczej szyby miałby pokryte tłustą parą pochodzącą od płynu

Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Opublikowano
Jeśli nie odpowietrzyłeś nagrzewnicy to znaczy , że nic nie zrobiłeś.

Ale to sprawdzisz dopiero jak go dobrze rozgrzejesz. Tak na postoju to się szału nie spodziewaj ze strony ogrzewania.

 

O parowaniu szyb jest temat kilka linijek niżej.

Na początek sprawdź filtry pyłkowe. Ale może być też taka opcja , że przecieka ci nagrzewnica i płyn ci zaparowuje szyby.

pojezdzilem troche,temperatura silnika prawidlowa,o temperaturze w srodku tak bym nie powiedzial,niby grzeje ale to nie to co powinno byc.U mojego brata w "siodemce"goraco jest juz po paru minutach,musi byc cos nie tak.Wycieknagrzewnicy mozna jakos zamierzyc/zlokalizowac?

Opublikowano

niema

odpwietrznika nagrzewnicy zalewasz plynem caly uklad po sam czubek z odkreconym odpowietrznikiem od chlodnicy ,

jak przestanie ubywac zakrecasz odpowietrznik i korek od zbiorniczka ,odkrecasz odpowietrznik przy termostacie w dziurke odpowietrznika wlewasz opor plynu zakrecasz ,usun nadmiar ze zbiorniczka ,odpalasz fure ustawiasz nawiew na maxa i 30stopni czy ile tam jest max na panelu na odpalonym czekasz az bedzie 90 stopni potem na zgaszonym silniku czekasz az ostygnie odkrecasz jeden odpowietrznik sprawdzasz czy jest full zakrecasz pozniej drugi to samo .na koniec odkrecasz korek od zbiornika wycigasz ze zbiorniczka nadmiar plynu i wszystko cieszysz sie cieplem w samochodzie

http://www.autocentrum.pl/gfx/awc/petrolicons/1999784431_3.gif

Mechanik BMW w Dąbrowie Górniczej

Diagnostyka inpa pasoft carsoft

http://www.autocentrum.pl/awc/godzill1/bmw-seria-5-1997/

Opublikowano

proszę kolego wystarczy trochę poszukać, nr5 na obrazku

 

 

 

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=DD31&mospid=47539&btnr=11_1546&hg=11&fg=35

Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Opublikowano
proszę kolego wystarczy trochę poszukać, nr5 na obrazku

 

 

 

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=DD31&mospid=47539&btnr=11_1546&hg=11&fg=35

dzieki wielkie :wink:

a tak na marginesie to wszystko dzial poki co,ogrzewanie mam ustawione na 17 stC bo jak jest wiecej to nie da sie wytrzymac,waz gorny twardy i goracy,dolny jest miekki i zimny ale moze dla tego ,ze pokonuje krotkie odcinki.

Opublikowano
weze przy nagrzanym silniku masz twarde? te co ida do chlodnicy jak nie to nic nie zrobiles

weze powinny byc na tyyle twarde ze ciezko je zgiac reką uzywajac duzo sily

 

Czyli, że jak? Węże główne mają być twarde? Korek wlewowy płynu ma być zakręcony na max czy tak aby mogło powietrze przez niego uciekać?

W jakim celu jest ten wężyk, który jest wyprowadzony ze zbiorniczka do odpływu pod lampą.

Chodzi o E39 530d.

Opublikowano

aby odpowietrzyć szybko i sprawnie autko postaw przód na wzniesieniu (im wyżej tym lepiej bo powietrze szybciej wyjdzie jak zbiornik płynu będzie miał wyższy poziom niż nagrzewnica), na przewodzie za parownikiem masz odpowietrznik, drugi zaś przy zbiorniku płynu.

Odpal autko i zagrzej je do tej pory aż otworzy się termostat, odpowietrz auto odpowietrznikiem przy termostacie (zakręć jak zacznie lecieć płyn), zgaś autko odczekaj chwile, powinno wciągnąć płyn ze zbiorniczka (jeśli zajdzie potrzeba dolej ale jeszcze nie teraz) ponów czynność z 3 -4 razy, zgaś silnik odczekaj znów z 5min, odkręć lekko korek (możesz usłyszeć lekkie syczenie - powinno być nieduże ciśnienie które dość szybko powinno ujść, teraz możesz dolać płyn, możesz ew ponowić czynność z odpaleniem autka aby wciągnęło płyn) . odpal autko i przejedz się nim i spr jaką masz temp,

jak autko nie daję nawiewu po jednej lub 2 stronie to może być zatkany elektrozawór przy pompce przy nagrzewnicy. Spr czy gaz masz podłączony na wylocie od nagrzewnicy jeśli jest wpięty przed to lipa, będzie duża strata ciepła. jeżeli to diesel to raczej zapowietrzona nagrzewnica

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano
znowu pojawil sie problem z zapowietrzeniem,raz dmucha cieplym a za chwile dmucha chlodnym powietrzem,oczywiscie na gaz sie nie przelacza bo nie daje mu odp.temperatury.Przegonilem auto po autostradzie z wylaczonym nawiewem,przelaczyl sie w koncu na gaz ale za to wskazowka wychylila sie poza pion.Po wlaczeniu nawiewu wszystko wrocilo do normy ale gorace powietrze bylo tylko przez chwile.Postanowilem "postukac" w elektrozawory"i po tej czynnosci nawiew daje cieple.Problem z ogrzaniem parownika gazowego pozostal.Poziom plynu chyba spadl,co moze oznaczac wyciek,tylko gdzie go szukac?Co do parujacych szyba to faktycznie ostatnio ciezko bylo zetrzec szmatka ta pare,widoczie to tlusty nalot,co moze wskazywac na nieszczelna nagrzewnice.Co o tym myslicie? :roll:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.