Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
o co chodzi z temperaturą wskazówka jest w "pionie" po przejechaniu paru kilometrów po mieście natomiast gdy wyjechałem z miasta w trasę co temperatura spadła do niebieskiego pola i tak już została auto z silnikiem 3 litrowy diesel czy to może być przez to że było dzisiaj prawie -15 na dworze, jak to co robić ?
Opublikowano

Witam

Mimo mrozu na zewnątrz temperatura powinna być ok 90 stopni, - wskazówka w pionie.

 

Przyczyna termostat albo wisko, ale jeśli nie masz problemu z przegrzzewaniem silnika to predzej wisko

Opublikowano
Witam

Mimo mrozu na zewnątrz temperatura powinna być ok 90 stopni, - wskazówka w pionie.

 

Przyczyna termostat albo wisko, ale jeśli nie masz problemu z przegrzzewaniem silnika to predzej wisko

ok ale u mnie temperaturę 90 stopni osiągam po kilku minutach bez problemu a z tego co wiem to jak uszkodzone wisko to bym nie osiągał optymalnej temperatury

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
to termostat. Jest stale otwarty.
Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano
to termostat. Jest stale otwarty.

Na 100% termostat, jak kolega dyzio255 napisał, podczas jazdy w mieście auto nie porusza się z dużą prędkością i często stoi i dlatego jest w stanie się dogrzać, a poza miastem jak chłodnica dostanie podmuchu zimnego powietrza na chłodnice z racji większej prędkości temperaturka idzie w dół niestety :wink:

"Możesz mieć każde auto, M5 i tak jest szybsze..." - Jeremy Clarkson
Opublikowano
Witam

Mimo mrozu na zewnątrz temperatura powinna być ok 90 stopni, - wskazówka w pionie.

 

Przyczyna termostat albo wisko, ale jeśli nie masz problemu z przegrzzewaniem silnika to predzej wisko

ok ale u mnie temperaturę 90 stopni osiągam po kilku minutach bez problemu a z tego co wiem to jak uszkodzone wisko to bym nie osiągał optymalnej temperatury

Panowie za osiągnięcie optymalnej temperatury pracy odpowiada termostat, a wisko nie pozwala żeby ją przekroczyć, czyli schładza silnik jak w starych autach zwykłe wentylatory :wink:

"Możesz mieć każde auto, M5 i tak jest szybsze..." - Jeremy Clarkson
Opublikowano

1. czytajcie ludzie forum zanim zadacie pytanie (ostatnio 3 już temat odnośnie temperatur.

2. główny termostat ma taką konstrukcję by z biegiem lat tracił parametry na rzecz wychładzania silnika niż jego przegrzewania(warto wymienić razem z obudową i uszczelką).

3. sprawdzać głównego nie ma poco objawy są wystarczające (jeśli ktoś nie wierzy kolegom z forum polecam w trakcie dogrzewania się silnika porównywać organoleptycznie temperaturę węży do i z chłodnicy - do powinien być ciepły, z zimny do osiągnięcia pionu potem szybko się robi ciepły).

4. nie ma termostatu AGR tylko jest EGR (exhaust gas recirculation) drobna różnica, ale warto tego nie mylić (diabeł tkwi w szczegółach), by go sprawdzić trzeba go wyjąć a sprawdzić najprościej dmuchając na zimno czy przepuszcza powietrze (nie powinien wcale).

5. osobiście polecam wymienić oba bo koszta nie są wielkie zalać nowym płynem i zapomnieć o problemie na dłuuugo.

6. rysunki wszystkie znajdziesz na realOEM http://www.realoem.com/bmw/select.do

7. ja termostaty kupowałem na allegro o tu: http://allegro.pl/show_user.php?uid=10939834 ori nie żadne podróby i cena mysle ok głowny 190PLN, EGR 130PLN

ostatnio przerabiałem temat początkowo temp. spadała na trasie potem był problem dobić do pionu, po wymianie super szybko się nagrzewa i ładnie trzyma. pozdrawiam.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.