Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
chcialem sie was poradzic. dalem moja bunie do gazownika i cos odpier..lil ze cisnienie rozsadzilo zbiorniczek wyrownawczy plynu chlodniczego. wymienil ten zbiorniczek ale cieknie od dolu prawdopodobnie uszczelka. Tam jest jedna uszczelka czy dwie?? bo on twierdzi ze na starym zbiorniczku byla 1 a w nowym zamownionym sa juz 2. a czy mozliwe ze chlodnica puscila??
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

A o jaki model chodzi?

Jaki silnik?

U mnie jest jedna uszczelka.

A gazownik zapewne nie odpowietrzył jak trzeba układu i powstało ciśnienie.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano
e39 523 z 97r. i co mozna zrobic z tym wyciekiem?i jeszcze jedno normalne jest ze plynu jest wieciej na zapalonym silniku niz na zgaszonym czy to znaczy ze uklad jest zapowietrzony
Opublikowano
e39 523 z 97r. i co mozna zrobic z tym wyciekiem?i jeszcze jedno normalne jest ze plynu jest wieciej na zapalonym silniku niz na zgaszonym czy to znaczy ze uklad jest zapowietrzony

 

tak to normalne, w układzie wzrasta temperatura a wraz z nią ciśnienie i poziom płynu zawsze trochę idzie w górę. U mnie zimą też pojawia Się niewielki wyciek w tym samym miejscu co u Ciebie, gdyż mam nieoryginalną chłodnicę i jak mróz zaatakuje to zbiorniczek od spodu delikatnie puszcza

Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Opublikowano
u mnie bylo dobrze do czasu instalacki gazu ( zostawilem mu samochod na 1 dzien a gdy przyjechalem silnik byl caly w plynie chlodniczym a on meczyl sie z zamontowaniem zbiorniczka wyrownawczego.) i mi niestety dosyc mocno ucieka, w dzien caly zbiorniczek wykapie.
Opublikowano
gazownik musi ingerować w układ chłodzenia aby podpiąć parownik .obawiam się żeby twój sspec od gazu przypadkiem ci nie przegrzał silnika
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Uszczelka jedna.

Jeśli zostawił starą chłodnicę a kupił nowy zbiorniczek to jestem prawie pewny , że tego za cholerę nie da się dopasować. Chłodnice z czasem sie wypaczają i to juz nie chce pasować.

Dodatkowo uszczelkę trzeba dać nową najlepiej oryginał BMW. Na górze tego zbiorniczka jest jeszcze taka mała uszczelka która też trzeba wymienić.

Gazownik podłacza sie do układu chłodzenia bo musi. Wylewa w tym celu płyn z układu i jak kończy to powinien zalać płyn i odpowietrzyć układ. Jeśli tego nie zrobi to powstaje ciśnienie w układzie a jazda z takim defektem może zakończyć sie awarią uszczelki pod głowicą lub samej głowicy.

Musisz zlikwidować przeciek i prawidłowo odpowietrzyć układ chłodzenia.

No i zmienić gazownika.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano

Kolego neon-n3 czy widziałeś ten "rozsadzony" zbiorniczek?... Bo wg mnie to raczej niemożliwe, żeby ten zbiorniczek "rozsadziło". Za to często zdarza się że pęka obudowa chłodnicy w miejscu gdzie "wkładany" jest zbiorniczek wyrównawczy. Żadne nowa uszczelka nie pomoże - trzeba wymienić chłodnicę - bo nie da się jej skleić ani naprawić... Przy takiej awarii cieknie na połączeniu zbiorniczka i chłodnicy - jeżeli "pobawisz" się trochę (myślę, że to jednak nieuniknione) i wyjmiesz chlodnicę płynu chłodzącego - to po dokładnym sprawdzeniu znajdziesz pęknięcie w obudowie na połączeniu ze zbiorniczkiem. Wg mnie gazownik powinien odkupić chłodnicę.

Gazownik, przy "wpinaniu" parownika od instalacji gazu w układ chłodzenia - zapowietrzył go (w E39 - przewody do połączenie parownika z instalacją somochodu - są bardzo długie - można nawet powiedzieć, że niespotykanie długie - co wynika przede wszystkim z rozmieszczenia podzespołów w komorze silnika). Odpowietrzenie 'buni" bez tego ustrojstwa jest niełatwe, a z tymi dodatkowymi (cienkimi) przewodami jest jeszcze trudniejsze i widocznie Twój gazownik na tym poległ. Po uruchomieniu silnika, ponieważ układ był zapowietrzony, ternostat nie miał styczności z cieczą chłodzącą - nie otworzył się, ciśnienie w małym obiegu wzrosło i rozwaliło chłodnicę.

A po co wpina się układ zasilania gazem w instalację chłodzenia? Gaz w zbiorniku jest w stanie ciekłym - natomiast do cylindrów (przynajmniej w tej instalacji) jest dostarczany w stanie gazowym. Aby ciecz zamienić w gaz - potrzebno jest ciepło. W silniku ciepło najprościej "wziąć" z układu chłodzenia, gdzie to ciepło jest nawet "zbędne" - dlatego parownik wpinany jest w układ chłodzenia w każdym samochodzie - bez wyjatku. (Dlatego do maluchów nie można było zalożyć "gazu" - silnik był chłodzony powietrzem i nie było układu chłodzenia z prawdziwego zdarzenia).

Czy parownik w Twoim samochodzie jest po prawej stronie poniżej pompy ABS? Bo to właściwie jedyne miejsce w komorze silnika - gdzie takowy można umieścić. Jesli tak jest to proponowałbym zamontować na górnym przewodzie dodatkowy odpowietrznik. To pomoże odpowietrzyć cały układ - oczywiście po wymianie chłodnicy - bo moim zdaniem, Twoja chłodnica jest pęknięta. (a propos zamiennik to ok. 350zł). Jak już problem będzie rozwiązany - napisz..

Opublikowano
nie widziałem tego zbiorniczka, jedynie nakrętkę od niego, jak i fakt ze caly silnik byl zachlapany, a co do chodnicy to mu nie popuszczę, będzie musiał ja odkupić. dzięki wielkie za pomoc i dam wam znać jak to sie skończyło.
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
wszystko zakończyło się dobrze. Chłodnica była uszkodzona (pękniecie pod zbiorniczkiem wyrównawczym), została wymieniona na nowa. Autko chodzi bez zarzutu. oby tak dalej

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.