Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam !

 

Dzisiaj zauważyłem pewien problem. Dodam, że wczoraj nic takiego się nie działo (był również mróz -15 stopni), ale dzisiaj spadło dość sporo śniegu.

 

Mianowicie, po odpaleniu samochodu i po włączeniu ogrzewania, zaczynają mi przygasać światła (xenony), radio się włącza i wyłącza, przygasa podświetlanie w samochodzie, falują obroty silnika, pulsuje wiatrak od nawiewu i od czasu do czasu zapalają się 3 kontrolki ABS Kontrola Trakcji i ręcznego tylko, że na pomarańczowo. Postanowiłem poczekać, aż silnik osiągnie temperaturę pracy, ale nic to nie pomogło. Zauważyłem jednak, że gdy włączę nawiew na szybę na chwilę ustępują wyżej opisane objawy po czym wracają ponownie i później znowu ustępują, a po całkowitym wyłączeniu panelu climatronica wszystko jest ok, nie ma falowania obrotów, ale światła lekko pulsują.

 

Wieczorem zamieszczę filmik, aby to lepiej zobrazować. Może ktoś w międzyczasie będzie wiedział co dolega mojej BMW (330d 2002 rok).

 

Pozdrawiam Owen

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Takie cyrki sie dzieja kiedy akumulator ma slabe napiecie.
Opublikowano
Być może alternator szwankuje, słabe prąd ładowania jest i spada napięcie przy dużym poborze prądu. Sprawdź też czy nie nabrałeś sniegu gdzieś w okolice paska , może się topić i kapać na pasek, wtedy może sie ślizgać.
Opublikowano

Narazie ładuje akumulator bo rzeczywiście, teraz próbowałem odpalić i aż zresetowało mi ustawienia navi i zegarek, ale odpalił. Naładuje aku i później wyjdę jeszcze raz sprawdzę jakie dostaje ładowanie.

 

Dzięki za odpowiedzi.

 

Pozdrawiam Owen

Opublikowano

Jednak mam coś nie tak z ładowaniem aku. Sprawdzałem miernikiem i przy włączonym silniku na biegu jałowym z wyłączoną navi i radiem ładowanie wynosi 13,45 V i tak się w miarę utrzymuje, czasami jest mniej czasami więcej. Pewnie to wina alternatora, ale czy może to również zależeć od akumulatora ?

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Sprawdź napięcie na odłączonym aku. Może być zwarcie na celi.

Ale bardziej stawiam na kończący się alternator/regulator/pasek pod warunkiem że nie masz jakiś niestandardowych odbiorników prądu.

Opublikowano (edytowane)

Moze alternator niedomagac

 

za mały pobór pradu (navi,radio o ile tylko to masz właczone)) mozliwe ze regulator lub szczotki na wykonczeniu

 

mozlwe tez ze akum zjechany na maxa

 

jezeli jednak walisz na maxa nawiew,grzanie,szyby,radio.swiatla,i takie tam inne dobrodziejstwa jak grzanie siedzen czy navigacja to nie dziw sie ze alternator nie da rady na takich obrotach!

 

albo ogranicz uzywanie tych wszystkich uzadzen albo zbieraj kase na nowy aku bo notorycznie niedoładowywany szybko sie skonczy

Edytowane przez nyguss-spec-BMW
Opublikowano (edytowane)

owe 14.4v to nie jest prad ladowania tylko napiecie na instalacji auta!(napiecie ładowania to przy max rozładowanym aku ok6V na poczatku do 1,2-2v na koncu)

 

auto ma cos takiego jak regulator napiecia i on jest odpowiedzialny za podniesienie napiecia do takiego jakie umozliwi obslugiwanie kilku uzadzen i z nadwyzki owych 2.4v doladuje akumulator

 

jezeli napiecie u ciebie jest nizsze od 14v to oznacza ze alternator tylko tyle daje na takich obrotach jezeli obroty sie nie zwieksza kazdy dodany odbiornik bedzie obnizal napiecie w instalacji jezeli bedziesz wlaczal pokolei coraz to mocniejsze uzadzenia w koncu napecie spadnie ponizej 12v co za tym idzie skoro potrzebne jest 12v a nie da tego alternator niedobór zostanie "dociągniety" z akumulatora!!(zamiast go ładowac bedzie go rozładowywać)

 

i tu kolejny problem jezeli akumulator jest juz mocno zajechany to nie ma skad dobrac i wtedy wlasnie sie zaczyna:1objaw.przygasanie swiatel znaczy widoczny objaw,2 objaw słabe grzanie,3 objaw coraz slabsza iskra i falujace obroty,4objaw inteligetny komp BMW zeby auto nie zgaslo bedzie odcinał niepotrzebne odbiorniki lub w wrsjach high podnosił obroty az wyrówna napiecie do 12V

 

jak masz wgranego kombinowanego softa to auto na postoju z malym napieciem a duzym poborem pradu poprostu zgasnie i juz go nie odpalisz( opcja z blokowanym trybem awaryjnym)

 

to tak na chłopski przetłumaczone zeby kazdy skumal w koncu o co chodzi z ładowaniem

 

oczywiscie sa alternatory o wiekszej mocy co nie znaczy ze laduja mocniej czy szybciej poprostu mozna je obciazyc wieksza ioloscia odbiornikow niestety sa drogi co za tym idzie BMW ich w tanszych modelach nie instaluje

 

to jest własnie zimowa przyczyna słabego i wciaz niedoładowanego akumulatora(nowa bateria trzyma duzej stara krócej)

Edytowane przez nyguss-spec-BMW
Opublikowano

Nie mylmy pojęcia prąd i napięcie bo to dwie różne rzeczy. Wartośc prądu podaje się w amperach a napęcia w voltach, wiem że to śmiesznie brzmi ale przeczytaj jeszcze raz swoją wypowiedź :)

n

ps

nie mysś że się uparłem na Ciebie czy coś, po prostu jestem po czesci elektronikiem i zwracam uwagę na takie rzeczy :cool2:

Opublikowano

możliwe ze juz mi sie cos wali bo co druga osoba ma taki problem zimą ale nie potrafie im tego inaczej wytłumaczyć

 

próbuje pisac po chłopsku bo wykresy i katalogi tu nic nikomu nie daja

 

pisał bym porostu ze im mniej wlaczonych uzadzen tym lepsze ładowanie na niskich obrotach ale jak zaczną sie pytac a czemu a dlaczego przeciez mam nowy akumulator i nowy alternator

 

nie mysle ze sie uparłes na mnie poprostu lubisz polemizowac hehe

 

ja w tym robie non stop tylko od tłumaczenia co i dlaczego jest szef ja to tylko testuje i naprawiam

Opublikowano

Dzięki wielkie za odpowiedzi. Właśnie odblokowałem ukryte funkcje komputera i na tescie 9.0 jest niby pokazane napięcie na akumulatorze. Pokazuje mi 143 = 14,3 V ( przy wyłączonym climatronicu i wyłączonej navi i radiu ). Jak włączę grzanie to obroty lekko się podnoszą i napięcie skacze tak od 137 do 143. Także wygląda na to, że wszystko w porządku z ładowaniem, na mierniku jak już pisałem przy wyłączonych wszystkich urządzeniach miałem 13,45 V do 13,8 V. Ostatnio na noc podłączyłem aku do ładowania, ale coś mi się wydaje, że trochę osłabł, może już jego czas na wymianę chociaż na razie nie mam żadnego problemu z odpalaniem.

 

Dzięki jeszcze raz wszystkim za odpowiedzi i pozdrawiam Owen

 

 

EDIT: Teraz co jeszcze zauważyłem, to jeżeli np ustawie sobie temp na climatronicu na 25 stopni to napięcie na aku spadło do 13,5 V według wskazania na OBC i obroty falują, silnik już się dogrzał (według obc jest 75 stopni)

Opublikowano

jak przy wyłaczonych wszystkich odbiornikach miałes ponizej 14v to nie jest wporzadku!

 

byc moze tani mierniki i granica błedu 1V ale regulator musi dac 14,4V i nie ma ze boli

 

problem sie robi dopiero jak masz naprawde duzy pobór pradu

Opublikowano
jak przy wyłaczonych wszystkich odbiornikach miałes ponizej 14v to nie jest wporzadku!

 

byc moze tani mierniki i granica błedu 1V ale regulator musi dac 14,4V

 

problem sie robi dopiero jak masz naprawde duzy pobór pradu

 

Dzisiaj sprawdziłem to u siebie - przy wyłączonych odbiornikach prądu mam 14,4V-14,5V...natomiast gdy odpalę grzanie foteli, nawiew, światła oraz radio jest 14,3V (pomiar na biegu jałowym)

Opublikowano

To w takim razie u mnie problem leży po stronie regulatora napięcia, alternatora, czy może akumulatora ?

 

Pozdrawiam

Opublikowano

najtanszy jest regulator napiecia i od niego proponuje zaczac tylko sie upewnij miernikiem dobrym

 

bo z tego co wyczytałem test kompa bmw wykazał ponad 14v a miernik ponizej wiec bez 3 pomiaru ani rusz

Opublikowano
Tylko pozazdrościc (nowy akumulator masz?)

 

jaki rok auta?

 

Akumulator mam jeszcze fabryczny 19 tydzień 2004r. (wybite na klemie)

 

Sam aku daje jeszcze radę - choć w duże mrozy nie trzyma już idealnie parametrów...napięcie potrafi spaść do 12,2V

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.