Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
kolego, co do sterownika to pisz do kolegi z forum ROGER-NYSA. ogarnie ci go prawie ze od reki :cool2:

e34 520i '90 M50B20; 2006-2007

e34 520i '94 M50B20; 2007-2009

e46 320d '02 M47N; 2009-2015

e91 318d '09 N47; 2015-....

  • Odpowiedzi 148
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

zauwazylem jeszcze jedna rzecz - chyba pozytywna

 

Na zimnym kreci dluzej itrzesie autem po odpaleniu ale na cieplym - odpala tak jak wczesniej i trzesienia nie ma - moze jednak jest to sterownik, sprawdzalem klemy nie poluzowaly sie takze bateria chyba odpada. wlalem mu dzisiaj plynu do przeczyszczenia zaworow itd. zobaczymy.

 

wydaje mi sie ze ciezkie odpalanie to sterownik a wydech to chyba gdzies musi cieknac

 

slucham dalszych porad :)

Opublikowano
Tomek0503:

 

Pierwsze dwa - elektryczny przepływowy ogrzewacz cieczy. Cały temat jest na forum w tym temacie (chyba już tam jesteś?)

Dwa następne - świece żarowe leżą i kwiczą. Jak dwie to bym wierzył, że tylko świece i wymienił wszystkie cztery. Jak nie pomoże i błąd wróci to sterownik świec żarowych.

 

Pozdrawiam.

 

Podgrzewacz juz naprawiony, auto od razu szybciej sie grzeje, a co do siwec to juz wysłałem sterownik do ROGER_NYSA :cool2: Pozdrawiam

 

Sterownik juz naprawiony :8) Naprawa trwała moment, ale pisze dopiero teraz bo jak nadeszły mrozy to moge sie wypowiedzic czy jest róznica. Auto po nocy spędzonej na dworze pali bez problemu, nie kopci tak jak wczesniej awięc naprawa pomogła. POLECAM :cool2: Naprawa oczywiscie u kolegi ROGER-NYSA

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano (edytowane)
Witam. Przepraszam że pytam o to, co było omawiane na forum ale nie uzyskałem konkretnej odpowiedzi. Problem polega na tym, że w mojej e46 2.0d 150km przy mrozach rzędu -20*C świece żarowe grzeją tylko 2s i niestety samochód nie odpala. Po podpięciu pod komp wykazało uszkodzenie świecy na drugim cylindrze ale wam podobno nawet z jedną działającą świecą takie autko odpalało dobrze. Dziwi mnie najgorzej to ze kontrolka tak krótko świeci. Co może byc przyczyna tych problemów? Edytowane przez grzesiek1514
Opublikowano
Mam 320 D 150 kM podczas dłuższego postoju (2-3 dni) bez odpalania przy mrozach auto zapalało nierówno ale potem odpalał OK. Teraz przy tych wysokich mrozach nie może zaskoczyć - kręci łapie i nie daje rady ruszyć na wszystkie gary. Może to być świeca żarowa czy raczej jakiś przekaźnik padł. Słyszałem, że powinno się podłączyć pod kompa na zimnym silniku ba na rozgrzanym nie wykaże komp błędu świecy to prawda? Może ktoś mieszka na Białołęce (W-wa) i poratuje w potrzebie. Może ktoś poleci mechanika w Wa-wie który tanio wymieni świecę? Pozdrawiam
Opublikowano

Nieprawda, ECU pokaże błąd świec nawet na ciepłym silniku.

 

Na początek radziłbym Ci kontakt z ROGEREM i zapytanie, czy ma na stanie sterownik świec. Jeśli tak, płacisz kaucję i wysyła Ci naprawiony sterownik a Ty odsyłasz uszkodzony. Bez straty czasu i pewnie. Jak błąd wróci, wymienisz świece.

Opublikowano
Nieprawda, ECU pokaże błąd świec nawet na ciepłym silniku.

 

Na początek radziłbym Ci kontakt z ROGEREM i zapytanie, czy ma na stanie sterownik świec. Jeśli tak, płacisz kaucję i wysyła Ci naprawiony sterownik a Ty odsyłasz uszkodzony. Bez straty czasu i pewnie. Jak błąd wróci, wymienisz świece.

Dzięki za odpowiedz. Będę mógł zmienić sam ten sterownik (czy to prosta czynność) czy trzeba to zrobić w warsztacie?

Opublikowano

Witam

Na potrzeby zimowego sezonu i zobrazowania jak zachowuje się diesel z niesprawnym układem grzania świec nagrałem filmik.

Jako że naprawiam sterowniki świec i każdy wypada sprawdzić wyprowadziłem wiązkę pod maskę.

Mi podłączenie sterownika zajmuje 30 sekund, dlatego pokusiłem się o nagranie tego testu.

 

Zobacz Koniecznie

 

Miłego oglądania :

 

Pozdrawiam Krzysiek

Doskonale znam aplikacje diagnostyczne DIS i Inpę , diesel w BMW jest prosty.

Masz awarię ,kłopoty,szukasz pomocy..forum to dobre miejsce aby znaleźć odpowiedź na swoje pytanie.

Po prostu napisz w czym kłopot, wspólnie znajdziemy rozwiązanie.


http://www.otofotki.pl/img12/obrazki/qo536_ccc.jpg

Opublikowano
Witam

Na potrzeby zimowego sezonu i zobrazowania jak zachowuje się diesel z niesprawnym układem grzania świec nagrałem filmik.

Jako że naprawiam sterowniki świec i każdy wypada sprawdzić wyprowadziłem wiązkę pod maskę.

Mi podłączenie sterownika zajmuje 30 sekund, dlatego pokusiłem się o nagranie tego testu.

 

Zobacz Koniecznie

 

Miłego oglądania :

 

Pozdrawiam Krzysiek

 

U Mnie był własnie taki objaw, sterownik wysłałem do Rogera i po naprawie auto pali w te mrozy bez problemu, mało kto dojezdzał dieslem do pracy a ja bez problemu :D

Wszystkim tylko mowiłem: "No chłopaki co ja mam powiedzieć?? :norty: , trzeba było kupic BMW :mrgreen: " Auto stało pod chmurka cały tydzień temp po -20, -23st. Po naprawie sterownika po odpaleniu auta kopcenie jest minimalne, a wczesniej walił chmure dymu na poczatku. Pozdrawiam

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam Kolegów

 

Dwa dni temu wymieniłem sterownik i świece żarowe. Skasowałem błędy świec w Inpie. Autko odpala tak samo jak i przed wymianą troszkę trzęsie silnikiem jakby nie zagrzany był i leciutko kopci przez pierwsze 2 sekundy. Czy to mogą być wtryski? Inpa teraz nie pokazuje błędów na świecach

 

Pozdrawiam

Marcin

Opublikowano (edytowane)

No kopci mniej po wymianie ale ten dźwięk jakby się nie zagrzał silnik to mnie strasznie dziwi. Temperatura rano była 8 stopni na+ :D Postaram się wrzucić wideo może jutro.

 

Edit: Na razie za ciepło jest i autko odpala normalnie muszę poczekać na jakieś minusowe temperatury i wtedy coś wrzucę

Edytowane przez mkvtec
Opublikowano
No kopci mniej po wymianie ale ten dźwięk jakby się nie zagrzał silnik to mnie strasznie dziwi. Temperatura rano była 8 stopni na+ :D Postaram się wrzucić wideo może jutro.

 

Wg Mnie wszystko jest w normie, jak sie rano odpali zimne auto to kopci przez chwile:) Jak były mrozy -23 i odpaliłem to chodził znacznie głosniej, widac juz olej sie zgestniał:)

  • 2 lata później...
Opublikowano

a ja mam nieco trudniejsze pytanie do forumowiczów :

wygląda to tak. Jadę na 3 biegu na niskich obrotach około 1,2 ( obroty stałe - nie mam zamiaru zmieniać na wyższy bieg ) i dzieje się tak że silnik niby chodzi równomiernie, na obrotomierzu tez żadnych zmian lecz czuć delikatne poszarpywanie...taki delikatny przypływ mocy, jakby zaczynał ciągnąć przez chwilę mocniej przez sekundę..i znowu jedzie "normalnie" i za parę sekund znowu ...

Podejrzewam - albo świece, albo jakies przewody elektryczne, albo przytkany jakiś przewód paliwowy..a może paliwo?

Nie są to duże szarpnięcia ( można by tak jeździć bez problemu) nie mniej jednak posiadam inny samochód, równiez diesel i taka sytuacja nie występuje.

Ma ktos jakiś pomysł co to może być?

Co do świec to nie mam pojęcia kiedy były wymieniane tak apropos.

Za każdą radę będę wdzięczny.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

w takim razie podejrzewam kilka rzeczy,te "delikatne szarpniecia silnika" można najbardziej wyczuć na 3 biegu lub wyższych i na małych obrotach( ale nie takich że silnik sie dławi), czuc to tak jakbyś jechał na idealnie równej drodze, i za chwilę na niej były by małe nierówności, silnik pracuje nierównomiernie ( na jałowym idealnie, więc może to paliwo?), może ktos ma jakis pomysł co najpierw sprawdzić? samochód ma 247 tys przelotu,ale bardzo mało kopci.

- przypchany katalizator ? po takim przebiegu może to możliwe?

- zapchany jakiś filtr paliwa ( nawet nie wiem czy jest taki ? )

- któryś z wtrysków nie równo daje

- koło dwumasowe ( sprzęgło na zimnym szarpie, jak się rozgrzeje jest ok )

z układu elekrtycznego to nie wiem..napisał bym że przewody do świec - ale ich nie ma :)

Może ma ktos namiar do jakiegoś taniego wtryskarza - to bym wtryski sprawdził, wawa lub okolice.

Ma ktoś jakies pomysły ? :mad2:

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

jak widżę nikt nie odpowiedział więc dla ciekawskich napiszę co było...

pojechałem na sprawdzenie wtrysków i wyszło że na 3im cylindrze wtrysk źle daje - komputer próbował regulować ale i tak była lipa. Wtryskarz zalecił sprawdzenie wtrysków ( 250pln) olałem go i kupilem wtrysk z anglika za 220 pln, wymieniłem i jest ok - ale czasami mam wrażenie że na wolnych jakby poszarpywał...czy to może być przepływomierz ?

  • 7 miesięcy temu...
Opublikowano

Witam.

Zima się zaczyna więc trzeba odświeżyć wątek.

Moja BMW E39 525d 163 km nie grzeje świec.

Sterownik już raz wymieniałem kilka lat temu, miałem problemy z jeżem i raz zrobiłem zwarcie w zapalniczce bo coś wpadło i podejrzewam że to może być powodem nie grzania.

Powiedzcie na sam początek - gdzie zlokalizować bezpieczniki od świec żarowych?

Z tego co wyczytałem to chyba są chyb dwa jeden z tyłu drugi pod schowkiem - jeżeli się mylę to może ktoś wie.

Może ma ktoś zdjęcie żeby pokazać bardziej łopatologicznie.

 

Pzdr.

Opublikowano

Ten pod schowkiem to nie wiem czy nie tylko w wersji z przekaznikiem.

Jak masz sterownik to chyba go nie ma. Jest o tym watek.

Poza tym jak wymieniles na uzywke to mogl pasc, zdarza sie. Oprocz tego moga Ci po prostu nie dzialac swiece, jesli wymniles tylko sterownik to nawet bardzo prawdopodobne.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.