Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

panowanie sprawa demontazu sterownika/przekaznika w 320d po lifcie to pol godz roboty. wchodzicie pod auto, sciagacie ta metalowa/aluminiowa oslone mocowana na 8 srub i na bloku silnika od str kierowcy widac sterownik/przekaznik (czarna puszka wymiarow ok 10x7cm). zamontowany jest na dwoch srubkach i ma dwie wtyczki. wymontowac, przeslac koledze ROGER-NYSA, ktory od reki zalatwi wam problem zepsutego sprzetu i zamontowac z powrotem. dodam, ze na naprawe i odeslanie z powrotem czeka sie ze 3 dni (99% to czas przesylki) ale to nie przeszkadza w uzytkowaniu auta. bez tego urzadzenia mozna normalnie jedzic o ile temp bedzie na to pozwalac.

 

aaa i nie robcie tak jak ja pochopnie- wymiana swiec (zerwana jedna, koszta wykrecenia, czas, stres....) a tu sterwonik mial wine :mad2:

e34 520i '90 M50B20; 2006-2007

e34 520i '94 M50B20; 2007-2009

e46 320d '02 M47N; 2009-2015

e91 318d '09 N47; 2015-....

  • Odpowiedzi 148
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Tomek0503 świece które chcesz kupić nie pasują do Twojego auta.

 

Mogę polecić z doświadczenia tego dostawcę ....kupuje u niego świece do CR.

Są to oryginalne świece BOSCH ,fabrycznie pakowane w pudełka ,plombowane i mają hologram.

 

Pozdrawiam Krzysiek

 

W opisie jest podane BMW 320d 110KW wiec dziwi Mnie ze ten sprzedawca na allegro wprowadza w błąd.

 

I mam jeszcze pytanie. jesli na inpie pokazuje 3 swiece spalone a jedna jest ok to przekaznik jest napewno dobry? Bo jesli by był uszkodzony to wszystkie by nie grzały? Co do zakupu to mam kolege który ma warsztat i zakupie jednak u niego bo zakup bedzie bez marży. Myslałęm ze na allegro bedzie taniej, ale jednak to nie te.

Opublikowano
... pytanie. jesli na inpie pokazuje 3 swiece spalone a jedna jest ok to przekaznik jest napewno dobry? Bo jesli by był uszkodzony to wszystkie by nie grzały? ...

 

Wróć się do pierwszej strony tego tematu i będziesz miał odpowiedź na pytanie :search:

Opublikowano
... pytanie. jesli na inpie pokazuje 3 swiece spalone a jedna jest ok to przekaznik jest napewno dobry? Bo jesli by był uszkodzony to wszystkie by nie grzały? ...

 

Wróć się do pierwszej strony tego tematu i będziesz miał odpowiedź na pytanie :search:

 

Czyli po prostu najlepiej zdejmę kolektor i zmierzę rezystancje żeby była jasność. :cool2: Dzieki za pomoc, odezwe sie pózniej co i jak pokazało.

Opublikowano

Witam

Zlokalizowałem u siebie sterownik świec - miejsce dość nieprzystępne. Udało mi się wyciągnąć tylko jedną wtyczkę - sterowanie + wyjścia na cewki (wtyczka z 7 aktywnymi stykami) , natomiast drugiej wtyczki "zasilającej" nie udało mi się wypiąć.

Pytanie jak ją wypiąć by nie połamać zaczepów - dość dziwnie jest skonstruowana ??

Na których pinach w drugiej wtyczce znajdują się wyjścia na poszczególne świece ??

Pozdrawiam SIEKIER'A

:twisted:

Opublikowano
Witam

natomiast drugiej wtyczki "zasilającej" nie udało mi się wypiąć.

Pytanie jak ją wypiąć by nie połamać zaczepów - dość dziwnie jest skonstruowana ??

ta od zasilaania poprostu trzeba odpowiednio pociagnac/szarpnac i powinno wyskoczyc.

e34 520i '90 M50B20; 2006-2007

e34 520i '94 M50B20; 2007-2009

e46 320d '02 M47N; 2009-2015

e91 318d '09 N47; 2015-....

Opublikowano
Na których pinach w drugiej wtyczce znajdują się wyjścia na poszczególne świece ??

 

Proszę :mrgreen:

http://www.fotofotki.pl/images/fw5qm5lqc83xnp3ui6un.jpg

Doskonale znam aplikacje diagnostyczne DIS i Inpę , diesel w BMW jest prosty.

Masz awarię ,kłopoty,szukasz pomocy..forum to dobre miejsce aby znaleźć odpowiedź na swoje pytanie.

Po prostu napisz w czym kłopot, wspólnie znajdziemy rozwiązanie.


http://www.otofotki.pl/img12/obrazki/qo536_ccc.jpg

Opublikowano

Wstępnie widzę że raczej poleciały mi 4 świece bo miałem tylko jedno przejście - z masą na pinie 6 :P.

Wszystko się okaże po ściągnięciu kolektora przy okazji usuwania klapek...

Pozdrawiam SIEKIER'A

:twisted:

Opublikowano

Witam

Jestem właśnie po usunięciu klapek z kolektora i przy okazji miałem okazję przyjrzeć się świecom żarowym. Wszystkie świece padnięte - żadna nie ma nawet śladowej rezystancji lub przejścia.

Pytanie zasadnicze - jaka jest szansa że podczas wykręcania urwie mi się świeca ... ale będzie kompresja na cylindrze ??

Pozdrawiam SIEKIER'A

:twisted:

Opublikowano

Witam,

 

Ja mam nieco inny problem w E46 320d 2001 (przed liftem). Polega on na tym, iż w sytuacji gdy samochód jest bardzo lekko nagrzany (wskazówka nagrzania silnika znajduje się na pierwszej połowie niebieskiego obszaru wskaźnika) muszę dobrych kilka sekund kręcić zanim odpali. W tej sytuacji po odpalenie z rury wydechowej wydostają się bardzo duże ilość białego dymu, a kontrolka grzania świec zaświeca się może tylko na sekundkę i gaśnie od razu. Ciekawe jest, iż samochód zarówno jak jest całkiem zimny lub już nagrzany bardziej to odpala bez jakiegokolwiek problemu.

 

Proszę o pomoc.

Opublikowano
Witam,

 

Ja mam nieco inny problem w E46 320d 2001 (przed liftem). Polega on na tym, iż w sytuacji gdy samochód jest bardzo lekko nagrzany (wskazówka nagrzania silnika znajduje się na pierwszej połowie niebieskiego obszaru wskaźnika) muszę dobrych kilka sekund kręcić zanim odpali. W tej sytuacji po odpalenie z rury wydechowej wydostają się bardzo duże ilość białego dymu, a kontrolka grzania świec zaświeca się może tylko na sekundkę i gaśnie od razu. Ciekawe jest, iż samochód zarówno jak jest całkiem zimny lub już nagrzany bardziej to odpala bez jakiegokolwiek problemu.

 

Proszę o pomoc.

jedyne co przychodzi mi do głowy to pompa wtryskowa , a raczej jej zużycie ....

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano
Pompa wtryskowa była regenerowana jakieś 3 miesiące temu - natomiast problem z tym zapalaniem występował już dużo wcześniej i po regeneracji pompy nadal występuje.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
... pytanie. jesli na inpie pokazuje 3 swiece spalone a jedna jest ok to przekaznik jest napewno dobry? Bo jesli by był uszkodzony to wszystkie by nie grzały? ...

 

Wróć się do pierwszej strony tego tematu i będziesz miał odpowiedź na pytanie :search:

 

Czyli po prostu najlepiej zdejmę kolektor i zmierzę rezystancje żeby była jasność. :cool2: Dzieki za pomoc, odezwe sie pózniej co i jak pokazało.

 

Witam Ponownie. Oto moje błedy oraz odczyty silnika. Auto odpalone bieg jałowy, nie było jeszcze ciepłe: Prosze o opinie

 

1. 43F1 elect. spare heater

2. 4AB2 elect. spare heater

3. 4212 Glow plug zylinder 1

4. 4222 Glow plug zylinder 2

5. 4232 Glow plug zylinder 2

 

Czy w tym przypadku jest uszkodzony sterownik? I A w sprawie 1 i 2 błedu, wiem ze jest to jakis podgrzewacz WEBASTO dogrzewanie silnika? Czy przez to auto mi sie dłuzej grzeje? jak go naprawic.

SCREENY:

http://img685.imageshack.us/img685/9366/og2k.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

http://img695.imageshack.us/img695/4357/og3t.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

http://img94.imageshack.us/img94/2719/og4d.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

http://img13.imageshack.us/img13/8014/digital1c.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
Pompa wtryskowa była regenerowana jakieś 3 miesiące temu - natomiast problem z tym zapalaniem występował już dużo wcześniej i po regeneracji pompy nadal występuje.

 

Damian, wybierz się na kompa i zobacz wtryski w jakim są stanie i świece żarowe.

Bez podłączania to wróżenie z kart.

Opublikowano

Tomek0503:

 

Pierwsze dwa - elektryczny przepływowy ogrzewacz cieczy. Cały temat jest na forum w tym temacie (chyba już tam jesteś?)

Dwa następne - świece żarowe leżą i kwiczą. Jak dwie to bym wierzył, że tylko świece i wymienił wszystkie cztery. Jak nie pomoże i błąd wróci to sterownik świec żarowych.

 

Pozdrawiam.

Opublikowano
Tomek0503:

 

Pierwsze dwa - elektryczny przepływowy ogrzewacz cieczy. Cały temat jest na forum w tym temacie (chyba już tam jesteś?)

Dwa następne - świece żarowe leżą i kwiczą. Jak dwie to bym wierzył, że tylko świece i wymienił wszystkie cztery. Jak nie pomoże i błąd wróci to sterownik świec żarowych.

 

Pozdrawiam.

 

Podgrzewacz juz naprawiony, auto od razu szybciej sie grzeje, a co do siwec to juz wysłałem sterownik do ROGER_NYSA :cool2: Pozdrawiam

Opublikowano
mam pytanie, posiadam bmw 320d tuning, w tamtą zimę wymieniłem świece żarowe, były 2 spalone(beru) po miesiącu okazało się że auto znowu zaczyna ciężko pali, okazało się że spaliło świece 4 sztuki, świece były marki bosch, jeździłem z spalonymi całe lato teraz na zimę zawiozłem do mechanika ,posprawdzał przekaźnik czy się prawidłowo wyłącza i stwierdził że wszystko jest ok, wymienił świece na nowe, dzisiaj zapaliłem auto i silnik zachowuje się jak by znowu świece nie grzały, możliwe że przekaźnik daje popalić???????? proszę o odpowiedz.
Opublikowano
mam pytanie, posiadam bmw 320d tuning, w tamtą zimę wymieniłem świece żarowe, były 2 spalone(beru) po miesiącu okazało się że auto znowu zaczyna ciężko pali, okazało się że spaliło świece 4 sztuki, świece były marki bosch, jeździłem z spalonymi całe lato teraz na zimę zawiozłem do mechanika ,posprawdzał przekaźnik czy się prawidłowo wyłącza i stwierdził że wszystko jest ok, wymienił świece na nowe, dzisiaj zapaliłem auto i silnik zachowuje się jak by znowu świece nie grzały, możliwe że przekaźnik daje popalić???????? proszę o odpowiedz.

 

Jaka masz wersje? 136 czy 150ps ?

Opublikowano

To nie jest przekaźnik tylko sterownik. Przekaźnik to tylko cewka włącz wyłącz a tu masz black box'a z tranzystorami w środku.

Nie jest możliwe, żeby Ci świece po miesiącu padły, choćby to było maxgear.

 

Więc albo sterownik Ci leży i kwiczy. Wysyłaj do Roger-Nysa.

 

Albo jeśli masz 136KM, to VP44 zaczyna nie domagać. Najbardziej typowa z typowych usterek.

Opublikowano
mam pytanie, posiadam bmw 320d tuning, w tamtą zimę wymieniłem świece żarowe, były 2 spalone(beru) po miesiącu okazało się że auto znowu zaczyna ciężko pali, okazało się że spaliło świece 4 sztuki, świece były marki bosch, jeździłem z spalonymi całe lato teraz na zimę zawiozłem do mechanika ,posprawdzał przekaźnik czy się prawidłowo wyłącza i stwierdził że wszystko jest ok, wymienił świece na nowe, dzisiaj zapaliłem auto i silnik zachowuje się jak by znowu świece nie grzały, możliwe że przekaźnik daje popalić???????? proszę o odpowiedz.

jeśli mówimy o przekaźniku w 136KM to tak ten przekaźnik dość często jest walnięty ...

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Odpalilem pod praca, przejachałem okolo 2 km. Zatrzęsło autem i zgasł - odpalilem na kable. Teraz odpala okolo 2 sekundy dluzej niż wcześniej, kopci jak mocniej nacisnę na gaz. Po odpaleniu trzesie przez okolo 2 sekundy.

 

Bylem dzisiaj na kompie i wykazalo GLOW UNIT, dzisiaj sprawdze swiece. Chce jak najszybciej kupic sterownik tylko prosze o pomoc

czy na linku ponizej to prawidlowa czesc.

 

http://www.ebay.co.uk/itm/160702893913?ssPageName=STRK:MESINDXX:IT&_trksid=p3984.m1436.l2648#ht_1614wt_1392

 

Pozdro

Opublikowano

Raczej objawy wyżej wypisane nie pasują do sterownika świec żarowych kolego. Sterownik działa tylko podczas odpalenia silnika po to żeby zagrzać świece żarowe. Po czym wylancza się po kilku minutach bodajże. Jeśli ci coś zatrzęsło autem to a potem zgasł silnik to nie wina sterownika. Padnięty sterownik najlepiej rozpoznać rano na kompletnie zimnym silniku kiedy auto po odpaleniu kopci na niebiesko i rzuca motorem. Jeśli ci wyszło na kompie ze masz walnięty sterownik to po prostu jakiś inny problem ale nie widzę żadnego powiązania z tym co napisałeś na początku. Jeśli kupujesz sterownik to raczej odradzam używany chyba ze od kolegów z forum pod wymianke i naprawę. Z tego linka co podałeś wynika ze auto miało jakieś 100tys.km wiec nie zaufał bym takiemu sterownikowi (w dodatku jak ktoś pisze ze wyciągał z perfekcyjnie jeżdżącego auta :shock: to po co wyciągał a tym bardziej je rozbierał :) ) zobacz tutaj za nowym jeśli szukasz na ebay'u

 

http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=390281846970

 

Pozdrawiam

Marcin :cool2:

Opublikowano
Raczej objawy wyżej wypisane nie pasują do sterownika świec żarowych kolego. Sterownik działa tylko podczas odpalenia silnika po to żeby zagrzać świece żarowe. Po czym wylancza się po kilku minutach bodajże. Jeśli ci coś zatrzęsło autem to a potem zgasł silnik to nie wina sterownika. Padnięty sterownik najlepiej rozpoznać rano na kompletnie zimnym silniku kiedy auto po odpaleniu kopci na niebiesko i rzuca motorem. Jeśli ci wyszło na kompie ze masz walnięty sterownik to po prostu jakiś inny problem ale nie widzę żadnego powiązania z tym co napisałeś na początku. Jeśli kupujesz sterownik to raczej odradzam używany chyba ze od kolegów z forum pod wymianke i naprawę. Z tego linka co podałeś wynika ze auto miało jakieś 100tys.km wiec nie zaufał bym takiemu sterownikowi (w dodatku jak ktoś pisze ze wyciągał z perfekcyjnie jeżdżącego auta :shock: to po co wyciągał a tym bardziej je rozbierał :) ) zobacz tutaj za nowym jeśli szukasz na ebay'u

 

http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=390281846970

 

Pozdrawiam

Marcin :cool2:

 

 

To ja juz naprawde nie wiem kogo sluchac. Komputer mowi ze to sterownik, ktos inny ze to swiece, filtr paliwa, lejace wtryski, a ktos jeszcze inny ze to rozrusznik. Nie wiem nie mam pojecia.

 

Sterownik napewno kupie nowy, jezeli ktos mi jeszcze to potwierdzi ze to wlasnie ta usterka!!! Dzieki za rade, moze ktos ma jeszcze inne pomysly?? POMOCY

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.