Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam koledzy wiem, że wałkowane setki razy ale nie wiem czy dobrze zrobiłem u mnie rezystencja świec mierzona na mierniku ustawione na pomiar Ohm nie na 20k czy 200k lecz zwykłe 200 oto pomiary

pin

1 00,9

2) 41,3

3) nic zero nawet nie ma przejścia przez świecę tak jakby była w ogóle upalona

7) 00,9

8) 00,9

9) nic zero nawet nie ma przejścia przez świecę tak jakby była w ogóle upalona

 

Proszę o odpowiedź domyślam się że świece od pinów 3 oraz 9 na pewno są spalone co z resztą czy jak wymieniać to wszystkie razem czy mogę wymienić tylko te dwie z góry dzięki za odp

panowie pomorze ktoś? proszę pilnie o potwierdzenie moich pomiarów dodam, że gdy temperatura jest koło zera pali od strzała lecz gdy spada poniżej -5 trzeba już troszkę kręcić!

BAYERISCHE MOTOREN WERKE

"To ucieleśnienie sportowego charakteru,dynamiki,zaawansowanej technologii i ponadczasowej funkcjonalnej elegancji,oznaczonym Biało-Niebieskim emblematem symbolizującym obracające się śmigło.Samochód tej marki posiadamy dla radości z jazdy."

Oliver Hessmann

  • Odpowiedzi 148
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Sorki za może głupie pytanie kupiłem własnie interfejs i chciał bym zapytac jak sprawdzic te swiece i sterownik w inpa

 

 

ps: silnik mam m47 i nie ma takiego w inpa jest tylko m47n ale nie mozna wejsc w niego

 

wystarczy poprawić jeden plik - usunąc przecinki i bedzie ok :cool2: w m47 nie sprawdzisz która świeca nie grzeje, jak któras padła to wywali tylko błąd glow device czy jakoś tak :D

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam koledzy wiem, że wałkowane setki razy ale nie wiem czy dobże zrobiłem u mnie rezystencja świec mieżona na mierniku ustawione na pomiar Omh nie na 20k czy 200k lecz zwykłe 200 oto pomiary

pin

1 00,9

2) 41,3

3) nic zero nawet nie ma przejścia przez świecę tak jaby była wogóle upalona

7) 00,9

8) 00,9

9) nic zero nawet nie ma przejścia przez świecę tak jaby była wogóle upalona

 

Proszę o odpowiedż domyślam się że świece od pinów 3 oraz 9 napewno są spalone co z resztą czy jak wymieniać to wszystkie razem czy mogę wymienić tylko te dwie z góry dzięki za odp

 

Kolego a mozesz napisać jak to pomierzyłeś ? Ja mam 6 świec a gdy wypiąłem wtyczkę było tam chyba 9 pinów i nie wiem jak to zmierzyć. Powiesz co i jak ?

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

Opublikowano

Według rozpiski

http://img825.imageshack.us/img825/4585/ukadpinw.jpg

BAYERISCHE MOTOREN WERKE

"To ucieleśnienie sportowego charakteru,dynamiki,zaawansowanej technologii i ponadczasowej funkcjonalnej elegancji,oznaczonym Biało-Niebieskim emblematem symbolizującym obracające się śmigło.Samochód tej marki posiadamy dla radości z jazdy."

Oliver Hessmann

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Czyli jedną końcówkę miernika wsadzam do numeru 9 a druga dotykam masy tak ? Potem 8 i masa , 7 i masa , 3,2 ,1 tak to sprawdzić ?

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

Opublikowano
Czyli jedną końcówkę miernika wsadzam do numeru 9 a druga dotykam masy tak ? Potem 8 i masa , 7 i masa , 3,2 ,1 tak to sprawdzić ?

dokładnie w taki sposób to sprawdzałem u siebie ale nikt mi nie odpowiedział czy moje wartości są dobre!

pamiętaj aby mierzyć na wypiętej wtyczce!! :cool2:

BAYERISCHE MOTOREN WERKE

"To ucieleśnienie sportowego charakteru,dynamiki,zaawansowanej technologii i ponadczasowej funkcjonalnej elegancji,oznaczonym Biało-Niebieskim emblematem symbolizującym obracające się śmigło.Samochód tej marki posiadamy dla radości z jazdy."

Oliver Hessmann

Opublikowano
Witam koledzy wiem, że wałkowane setki razy ale nie wiem czy dobże zrobiłem u mnie rezystencja świec mieżona na mierniku ustawione na pomiar Omh nie na 20k czy 200k lecz zwykłe 200 oto pomiary

pin

1 00,9

2) 41,3

3) nic zero nawet nie ma przejścia przez świecę tak jaby była wogóle upalona

7) 00,9

8) 00,9

9) nic zero nawet nie ma przejścia przez świecę tak jaby była wogóle upalona

 

Proszę o odpowiedż domyślam się że świece od pinów 3 oraz 9 napewno są spalone co z resztą czy jak wymieniać to wszystkie razem czy mogę wymienić tylko te dwie z góry dzięki za odp

 

Wymienia się zawsze wszystkie na raz. Dwie masz spalone a ta trzecia to ma za dużą rezystancję

Opublikowano
W takim razie dzięki kolego za interpretacje moich pomiarów, potwierdziły się moje przypuszczenia świeczki pójdą do wymiany!

BAYERISCHE MOTOREN WERKE

"To ucieleśnienie sportowego charakteru,dynamiki,zaawansowanej technologii i ponadczasowej funkcjonalnej elegancji,oznaczonym Biało-Niebieskim emblematem symbolizującym obracające się śmigło.Samochód tej marki posiadamy dla radości z jazdy."

Oliver Hessmann

  • 4 miesiące temu...
Opublikowano

1Witam,

 

Posiadam E46 320D 150KM CR, wyrzuca mi błąd 1, 2 i 3 świecy, z uwagi na to, że pracuję do 18 i nie mam w innych godzinach niż wieczorne czasu grzebać przy aucie, a samochód zawsze potrzebny proszę mi napisać z doświadczenia czy jeżeli komp wyrzuca błąd 3 świec to będzie to uszkodzenie świec czy sterownika ? Następnie czy po wymianie świec, montażu wszystkiego w całość i następnie konieczności wymiany jeszcze sterownia konieczny jest znów demontaż kolektora ssącego ? Pytam, ponieważ już dwa razy zdarzyło mi się urwać szpilkę kolektora, a nie robię nic przez siłę . . .

Opublikowano
dopóki ich nie wymienisz to nie będziesz wiedział czy sterownik .... tylko wymień wszystkie a jeśli okażę się że sterownik to już kolektora nie musisz demontować ponieważ sterownik jest w zupełnie innym miejscu ....

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano
To właśnie chciałem wiedzieć . . . Mam nadzieję, że pójdą gładko i tak samo dobrze się wkręcą. Ok 3 miesiące temu demontowałem blaszki z kolektora, wtedy wymieniłem też wszystkie uszczelki. Czy teraz też muszę je wszystkie wymienić ?
Opublikowano
nie musisz ! tylko uważaj przy wykręcaniu świec żeby nie ukręcić gwintów , najpierw popsikaj jakimś wD40 potem po trochu odkręcaj i zakręcaj aby rozruszać świecę .... :cool2:

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano

Witam

 

Wypowiem się w temacie nie dlatego że naprawiam te sterownik , tylko dlatego że moim zdaniem trochę źle podchodzicie do problemu.

 

Błąd zapisany dla świecy , może świadczyć o uwalonym sterowniku lub uwalonej świecy.

 

Aby się przekonać czy któraś świeca jest spalona trzeba wyciągnąć kolektor , zdjąć fajki z świec .

Mieć specjalny zasilacz około 4,5v i wydolności 10 A z wbudowanym amperomierzem, podłączyć go i sprawdzać ile każda z świec pobiera prądu.

Podpowiem z doświadczenia że sprawna około 8-9A . Taki test daje 100% pewności że świeca jest ok.

Pomiar na zasadzie sprawdzenia rezystancji nie zawsze się sprawdza. Świeca na zimno mierząc ja miernikiem nie nagrzewa się. I wykazuje rezystancję poprawnie.

Bywa że na zimno jest sprawna a na ciepło pod obciążenie działa jak bimetal- zagrzeje się i rozłącza sama sobie obwód .

 

Do rzeczy .. Wyciągnięcie kolektora , wykręcenie świec i wymiana ich w własnym zakresie to minimum 220zł koszt świec nie licząc pracy i ryzyka. U dobrego mechanika który się podejmie i wie jak wyciągnąć ukręconą świeczkę bez ściągania głowicy, wymiana minimum 30zł od świecy 120zł Więc razem przeciętny kowalski aby móc być pewnym swoich świec wyda 340zł.

 

Jedzie ponownie na kompa i po skasowaniu błędów i wymuszeniu z poziomu programu grzania świec. Błąd powraca , lub nie.

 

Gdy błąd nie powróci koszt 340zł ......... można przeżyć ale w 6 cylindrowych wersjach jest mniej ciekawie bo zostawi się w najgorszej opcji około 500 złotych.

 

Gdy błąd wróci to mamy pewne że zainwestowaliśmy dość sporą kwotę całkiem nie potrzebnie.

 

Sterownik dość szybko się wymienia ...nie ma do niego super dojścia ..ale z odpowiednim zapleczem można to zrobić w 30 minut.

Naprawa sterownika nie przekracza 80zł po naprawie jest dożywotnia gwarancja.

Gdy okaże się uszkodzony na co stawiam 90% Koszt ""kowalskiego " to te 90zł.

 

Natomiast gdy okażę się że błąd na cylindrze powiedzmy 1 i 3 wrócił wiemy na 1000% że te świece są martwe.

 

Nie namawiam nie odradzam ,proponuję przeanalizować jeszcze raz to co napisałem. Świece jak wiemy się zużywają gdy kończą żywot przepalają się i koniec.

W tym układzie każda z świec jest zasilana oddzielnie i jedna z drugą nie ma nic wspólnego, poza tym że są wkręcone do tej samej głowicy.

Większość decyduje się na wymianę od razu wszystkich .

Moim zdaniem nie jest to rozsądne działanie ..... Jako porównanie dam oświetlenie w podwieszanym suficie . 20 halogenów jeden się spalił ....wymieniasz wszystkie ?

 

Sugeruję wymianę świec spalonych nie sprawnych. Teorie że niebawem się spalą pozostałe można wsadzić między bajki. Wkładałem kiedyś klientowi stertownik (u mnie na miejscu ) okazało się że po włożeniu że błąd na 3 i 4 cylindrze zniknął... natomiast pozostał dalej na pierwszym. Wyciągnąłem szybko wnioski i mówię że na 1 cylindrze świeca jest martwa. Co dalej ?

Klient zaskoczył mnie i mówi..... przewidziałem taką możliwość i przywiozłem ze sobą świece 4 nowe sztuki.. Nie pamiętam co to było ..bez pudełka i nazwy. Pytam czy jest pewny tego ,mówi że świece dedykowane do e46 po liftingu na 5v. Mówię że może tą jedną na 1 garze a pozostałe niech zostaną.... Nie !! wszystkie ..OK

Włożyłem-wszystkie świece podłączam kompa ..zawsze sprawdzam sprawność układu zanim jeszcze załże kolektor. Kontrolka się zapaliła zgasła odczyt błędów 4 świece MARTWE.

 

Facet na to że sterownik naprawiany padł ... ja wiem że to mało prawdopodobne. Ok wkładam drugi to samo. Na wszystkich świecach błąd.

 

Ściągam fajk, podliczam zasilacz a każda z świec pobiera 3A . Pojechałem po beru za 55zł wkręciłem trzy sprawne stare świece +nową ..... wszystko działa do dziś bez problemu.

Morał i wnioski zostawiam dla Was...

Doskonale znam aplikacje diagnostyczne DIS i Inpę , diesel w BMW jest prosty.

Masz awarię ,kłopoty,szukasz pomocy..forum to dobre miejsce aby znaleźć odpowiedź na swoje pytanie.

Po prostu napisz w czym kłopot, wspólnie znajdziemy rozwiązanie.


http://www.otofotki.pl/img12/obrazki/qo536_ccc.jpg

Opublikowano

kolego ale po to sie wymienia wszystkie zeby miec spokoj i za tydzien czy miesiac nie jechac z kolejna, potem znowu nastepna padnie i tak mozna caly rok po jednej wymieniac. To nie jest reguła natomiast niektorzy nie chca sie bawic i ryzykowac wiec wymieniaja sobie wszystkie i maja spokoj pare lat. Zarowki w lampach tez nie sa ze soba polaczone, maja swoje zasilania, a jak sie jedna spali to wymieniasz jedna czy obie ? :) amortyzatory tez polaczone nie sa ale jak wymieniasz to tylko parami :P

swiece tez nowa bedzie grzac lepiej, stara gorzej itp wiec mozna wymienic od razu jesli kogos stac i ma zyczenie. Jesli nie to swietnie opisales ze warto najpierw sprawdzic sterownik bo mozna sobie koszty oszczedzic :D

szukam
Opublikowano
a zwłaszcza że przeciętny Kowalski świece jedzie wymienić do warsztatu i niestety płaci za ściągnięcie kolektora i zostawienie 1 , czy 2 sztuk mija się z celem i może wygenerować kolejne koszta ... ja wymieniam wszystkie i tyle , szkoda czasu i roboty aby wymieniać po jednej ....

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano

Witam

Posiadam 320-tkę z 2004 roku. Na uniwersalnym testerze OBD II wywala: błąd świecy nr1 , błąd .... i tak do 4-ki.

Zasadnicze pytanie - GDZIE znajdę ten słynny sterownik świec żarowych - najlepsza będzie fotka...

Pozdrawiam SIEKIER'A

:twisted:

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Witam

Posiadam 320-tkę z 2004 roku. Na uniwersalnym testerze OBD II wywala: błąd świecy nr1 , błąd .... i tak do 4-ki.

Zasadnicze pytanie - GDZIE znajdę ten słynny sterownik świec żarowych - najlepsza będzie fotka...

 

Siekierka dobrałeś się do sterownika świec?

Co tam trzeba konkretnie odkręcić aby się do niego dostać?

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Witam mam pytanie jak to jest ze świeca od BMW e46 2002r 320d 150KM pasuje do e46 2001r 320d 136KM, natomiast odwrotnie nie pasuje od wersji 136KM do wersji 150KM? Poprostu chce dokonac zakupu mam ta wersje 2002r 150KM.

Chce zakupić takie:

http://allegro.pl/meyle-swieca-zarowa-bmw-e46-e39-e38-x5-e53-omega-i1838489752.html

lub takie:

http://allegro.pl/swieca-zarowa-bmw-e46-e39-e38-e53-rover-75-maxgear-i1834551863.html

Z tego co czytam to te zapieczone ciężko wykręcić, czy łatwo się urywają? Jak się urwie to w jakie koszta się można wpakować?

W INPIE pokazuje Mi 3 uszkodzone, jutro jeszcze wkleję błędy żeby być pewnym ze to świece bo z tego co czytam to może być tez sterownik i wymiana pójdzie na darmo.

Opublikowano (edytowane)

Tomek0503 świece które chcesz kupić nie pasują do Twojego auta.

 

Mogę polecić z doświadczenia tego dostawcę ....

http://allegro.pl/swiece-zarowe-bosch-bmw-1-3-5-7-x3-x5-x6-i1804788117.html

kupuje u niego świece do CR. Nie jest to reklama nie mam upustu ani żadnej promocji. Link wklejam bo świece są pewne. A nikt nie chce zapłacić za podróbę 50zł i na-pewno chciałby kupić coś sprawdzonego . Ja te sprawdziłem.

Są to oryginalne świece BOSCH ,fabrycznie pakowane w pudełka ,plombowane i mają hologram. Dokręcanie 15Nm max.

 

Teraz mała reklama :norty: Masz obawy że twój mechanior ukręci szpilki od kolektora , nie potrafi sprawdzić świec 5voltowych , nie ma klucza dynamometrycznego , nie wie z jaka siłą i w jakiej kolejności przykręca się kolektor, najważniejsze jeśli nie ma doświadczenia z BMW i zabiera się za wykręcanie świec -może skończyć się to ukręceniem świecy. Wszystko to wróży kłopoty.

Oferuję swoją osobę ... wszystko sprawnie i pewnie. Spore doświadczenie :norty: :cool2:

 

Pozdrawiam Krzysiek

Edytowane przez ROGER-NYSA

Doskonale znam aplikacje diagnostyczne DIS i Inpę , diesel w BMW jest prosty.

Masz awarię ,kłopoty,szukasz pomocy..forum to dobre miejsce aby znaleźć odpowiedź na swoje pytanie.

Po prostu napisz w czym kłopot, wspólnie znajdziemy rozwiązanie.


http://www.otofotki.pl/img12/obrazki/qo536_ccc.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.