Skocz do zawartości

opony ciekawostka moze ktos wykorzysta


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

przedwczoraj kupilem nowiutkie grip7 zalozyli wyjechalem lekko slisko ale zlozylem to na panujace warunki wiadomo jak wyglada polska

dzisiaj z niewiadomej przyczyny i na szczescie blisko oponiarzy spadly mi dwie opony z felg skoczylem po nich zanim sie doczlapalismy z nimi na wysiegnik dwie opony ulegly takiemu zniszczeniu ze byly do niczego ja wsciekly szef mi proponuje opony kormoran bo grip7 co mi sprzedali byly ostatnie po dogadaniu sie co do ceny zabrali odemnie dwie zniszczone dwie zalozone oddali kase i pozakladali kormoran snow pro i tu ciekawostka !!!! :duh: wyjezdzam i jade jak po czarnej drodze a sniegu mega hamuje auto staje prawie w miejscu trzyma sie pieknie nawet sie na probe rozpedzilem do 90 i poprostu jestem w szoku niby polskie niby tylko kormoran a tak zachwalane grip7 moga poprostu schowac sie w kat reasumujac przesz przypadek dowiedzialem sie ze polskie tez moze byc dobre przyczepnosc hamowanie kontrola auta bez porownania lepsza polecam kormorany choc w zyciu nie przypuszczalem ze takie kiedy kolwiek zaloze to juz teraz innych raczej nie po za kla dam !! :cool2:

Ci co piją są dla mnie niczym ...................NICZYM PRZYJACIELE !!!!!!!!!!!!!

http://img844.imageshack.us/img844/2876/forumkr.jpg

  • Odpowiedzi 80
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Mam w e36 dębice a w e39 dunlopy i dębice sprawują się lepiej.

Ciekawe tylko jak długo będą trzymały parametry?

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano
Przecież kormoran jest tylko kolejną marką koncernu Michelin (podobnie do kleber i bf goodrich), są produkowane w olsztynie obok opon innych marek koncernu, a polscy inżynierowie mając do dyspozycji zaplecze michelin są w stanie zrobić naprawde coś dobrego mnie to nie dziwi. Chciał bym tylko zobaczyć testy porównawcze kormoranow i reszty konkurencji, bo pewne parametry mogą być świetne, ale inne bardzo marne sztuka by zachować kompromis włączając w to żywotność opony, bo co komu z tego, że opona jest super jak tylko na jeden sezon.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
przedwczoraj kupilem nowiutkie grip7 zalozyli wyjechalem lekko slisko ale zlozylem to na panujace warunki wiadomo jak wyglada polska

dzisiaj z niewiadomej przyczyny i na szczescie blisko oponiarzy spadly mi dwie opony z felg skoczylem po nich zanim sie doczlapalismy z nimi na wysiegnik dwie opony ulegly takiemu zniszczeniu ze byly do niczego ja wsciekly szef mi proponuje opony kormoran bo grip7 co mi sprzedali byly ostatnie po dogadaniu sie co do ceny zabrali odemnie dwie zniszczone dwie zalozone oddali kase i pozakladali kormoran snow pro i tu ciekawostka !!!! :duh: wyjezdzam i jade jak po czarnej drodze a sniegu mega hamuje auto staje prawie w miejscu trzyma sie pieknie nawet sie na probe rozpedzilem do 90 i poprostu jestem w szoku niby polskie niby tylko kormoran a tak zachwalane grip7 moga poprostu schowac sie w kat reasumujac przesz przypadek dowiedzialem sie ze polskie tez moze byc dobre przyczepnosc hamowanie kontrola auta bez porownania lepsza polecam kormorany choc w zyciu nie przypuszczalem ze takie kiedy kolwiek zaloze to juz teraz innych raczej nie po za kla dam !! :cool2:

 

Jeżeli te Grip7 to GoodYear'y a nie chińska podróba, to sorry, ale z tymi Kormoranami to się możesz schować. Ultra Gripy od lat to czołówka opon zimowych i w większości testów wygrywają lub są w pierwsze czwórce.

 

A już historię, że spadły Ci opony z felg to już nawet nie skomentuję. :)

Opublikowano

po 1 opony kupione w serwisie premio orginalne goodyerki w kazdym aucie takie zakladam po 2 testy robione przez rozne firmy rozne parametry biora pod uwage po 3 sam sie zdziwilem ale takajest prawda w MOIM przypadku nie twierdze ze tak bedzie u kazdego po 4 nie ma co komentowac zejscia opony podobno na muldzie jest to mozliwe i czasem sie zdazy (pierwszy raz tak mialem to fakt) po 5 blad w cyferce poprawiony i po 6 niema to jak sie fajnie po nabijac nie masz nic madrego do dodania nie wypoiwadaj sie jeden z drugim szydzic jest najprosciej

 

malo mnie interesuje czy testowane opony maja wytrzymac 5 sezonow czy jeden stac mnie na opony to wymieniam co roku duzo jest ludzi co kupuja prawienowe opony po jednym sezonie wiec pozniej jak sprzedasz takie to juz niewiele trzeba dolozyc do nowych polecam robie tak od 5 lat i co roku nowe i na zime i na lato

Ci co piją są dla mnie niczym ...................NICZYM PRZYJACIELE !!!!!!!!!!!!!

http://img844.imageshack.us/img844/2876/forumkr.jpg

Opublikowano
po 1 opony kupione w serwisie premio orginalne goodyerki w kazdym aucie takie zakladam po 2 testy robione przez rozne firmy rozne parametry biora pod uwage po 3 sam sie zdziwilem ale takajest prawda w MOIM przypadku nie twierdze ze tak bedzie u kazdego po 4 nie ma co komentowac zejscia opony podobno na muldzie jest to mozliwe i czasem sie zdazy (pierwszy raz tak mialem to fakt) po 5 blad w cyferce poprawiony i po 6 niema to jak sie fajnie po nabijac nie masz nic madrego do dodania nie wypoiwadaj sie jeden z drugim szydzic jest najprosciej

 

malo mnie interesuje czy testowane opony maja wytrzymac 5 sezonow czy jeden stac mnie na opony to wymieniam co roku duzo jest ludzi co kupuja prawienowe opony po jednym sezonie wiec pozniej jak sprzedasz takie to juz niewiele trzeba dolozyc do nowych polecam robie tak od 5 lat i co roku nowe i na zime i na lato

dopiero co pisałem : viewtopic.php?f=72&t=141612

opony zachodnie majom być ładne , ciche i ekonomiczne --- czyli zimą do dupy

nasze faktycznie szybciej lecą bo miększe ale za to zimą sobie radzą

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
po 1 opony kupione w serwisie premio orginalne goodyerki w kazdym aucie takie zakladam po 2 testy robione przez rozne firmy rozne parametry biora pod uwage po 3 sam sie zdziwilem ale takajest prawda w MOIM przypadku nie twierdze ze tak bedzie u kazdego po 4 nie ma co komentowac zejscia opony podobno na muldzie jest to mozliwe i czasem sie zdazy (pierwszy raz tak mialem to fakt) po 5 blad w cyferce poprawiony i po 6 niema to jak sie fajnie po nabijac nie masz nic madrego do dodania nie wypoiwadaj sie jeden z drugim szydzic jest najprosciej

 

malo mnie interesuje czy testowane opony maja wytrzymac 5 sezonow czy jeden stac mnie na opony to wymieniam co roku duzo jest ludzi co kupuja prawienowe opony po jednym sezonie wiec pozniej jak sprzedasz takie to juz niewiele trzeba dolozyc do nowych polecam robie tak od 5 lat i co roku nowe i na zime i na lato

 

Już pominę całą resztę, bo to jałowa dyskusja (testy opon robione są tak, że brane pod uwagę są wszystkie aspekty w każdych warunkach). Nawiążę tylko do tego spadnięcia opon z felgi. Byłeś kiedyś przy zdejmowaniu opony z felgi? Widziałeś jak to wygląda? To się przyjrzyj kiedyś a potem się zastanów czy jest możliwe, żeby opona spadła z felgi. A brednie, że jest to możliwe na muldzie itd to chyba sam nie wierzysz w to co piszesz.

 

Może ci fachowcy co montowali te goodyeary w ogóle Ci nie napompowali tych kół i jechałeś na flakach dlatego Ci auto pływało po drodze, opona się zrujnowała na maksa i wtedy zeszła z felgi. Innej opcji nie widzę i każdy, kto ma trochę oleju w głowie i widział kiedyś koło samochodowe przyzna to samo.

 

I nie obrażaj się, że ktoś się z Ciebie nabija. Nie naśmiewał byś się z kogoś kto napisał np., że nalał V-Power Racing do auta i uniosło mu się na 10 sekund nad asfalt i lewitowało? :)

  • Moderatorzy
Opublikowano

Nie spotkałem się z tym,żeby opona spadła z felgi :shock: To bardzo dziwne,a może było R opon większe co najmniej z jeden rozmiar,bo innego wytłumaczenia sensownego nie ma!!!!!!!!!!!

Co do opon zimowych,najlepsze opony jakie miałem to Kleber.

ec2Wze6.jpg
Opublikowano

Co do opon zimowych,najlepsze opony jakie miałem to Kleber.

bo masz w nich kupa powkręcanych śrub ... -- widziałem reklame :D

Opublikowano

Ja powiem tak - jeśli miałbym pewność, że np taki Kormoran czy Dębica czy inny Stomil jest skuteczny zimą, dość trwały i nie wyje jak w ruskim Kamazie to nie miałbym żadnych oporów, żeby to kupić i założyć na auto bo dla mnie nie liczy się nazwa opony a jej skuteczność w zimie. ale wiadomo, ze nikt takiej gwarancji w momencie zakupu nie da i najczęściej skuteczne opony odkrywa się przypadkowo :8)

Co do spadnięcia opony z felgi to fakt, nie jest to zbyt łatwe i normalne i trzeba by się zdrowo postarać, żeby oponę z felgi zrzucić. Najczęściej jest to efekt niedopompowania opony, złego doboru rozmiaru opony na felgę (zbyt wąska opona na zbyt szeroką felgę i odwrotnie) lub zbyt dużego rozmiaru "r" opony względem felgi. Fakt - może być tak, że opony mogły być zrobione z jakiejś wadliwej mieszanki ale to już trzeba mieć pecha, żeby na coś takiego trafić - choć nie mówię, że tak nie może być (prawdopodobieństwo - choć bardzo małe - zawsze jednak występuje).

Pzdr.

Opublikowano
witam, testy testami ale ile z nich nie jest sponsorowanych? druga sprawa ze mam Debice i w kopnym sniegu mozna pewnie jechac 80 i nic sie raczej nie stanie ale mam je drugi rok i jak tylko zrobi sie wiosna i zobacza sucha droge a mi zachce sie jechac szybciej niz 100 na godzine to zaraz sobie przypomne jakie sa słabe... niestety auto pływa i dziwnie zachowuje sie w zakretach. niestety jesli opona musi spełnic wszystkie istotne parametry to nie moze byc w nich wszystkich idealna ale jesli chodzi o zimowa opone to ma mi ułatwic przejazd w ciezkich warunkach a do tego debica za 158zł nadaje sie idealnie. gdybym mial szukac opony na mroz i czysta autostrade to napewno bym jej nie wybrał.
Opublikowano

Kupiłem kiedyś Dębice Frigo 2 do innego auta, a wcześniej miałem Micheliny Alpin - Dębice na śnieg i błoto były po prostu zadziwiające, śmigałem jak po czystym asfalcie.

Na wiosenne deszcze były lekko śliskie, ale to już właściwie był czas do przerzucenia na letnie.

Gdybym teraz kupował to też wziąłbym Frigo 2.

Aha - po dwóch sezonach starły się do poziomu ok. 5-6 mm i były znacznie cichsze od letnich Kleberów.

Opublikowano

opony byly napompowane dobrze bo jezdzilem na nich caly dzien tez mi nigdy opona z felgi nie spadla ale to nie znaczy ze nie moglo sie tak stac :nienie:

w serwisie tlumaczyli sie ze gosc ktory zakladal opony zapomnial je przesmarowac felga jak to felga wiadomo cala w sniegu i podobno przy mrozie podeszlo mokre zamarzlo i wypchnelo opone na tyle ze puscilo powietrze i spadla najpewniej mi spadla przy jakims wyjezdzaniu z zaspy co znaczy ze duza sila na nia dzialala i tak to musialo wygladac tak to opisal wlasciciel u ktorego wqrw---ony siedzialem i czekalem na auto nie jako za tym wytlumaczeniem jest to ze kola zakladalo mi dwoch ludzi jeden jedna i drugi druga strone i jedna strona nie spadla a druga tak :mad2:

dodam ze mimo iz zaden z Was czyNas nigdy nie widzial takiego przypadku to facet w serwisie twierdzil ze czasem tak sie robi przy duzym mrozie

generalnie caly ten post nie ma na celu opowiedzenia jak to spadaja opony z felg tylko ze ja jako uzytkownik zawsze dobrych zachodnich opon przez przypadek dowiedzialem sie ze nieraz jest Swego nie znacie Cudze chwalicie :cool2:

Ci co piją są dla mnie niczym ...................NICZYM PRZYJACIELE !!!!!!!!!!!!!

http://img844.imageshack.us/img844/2876/forumkr.jpg

Opublikowano

zamiast kombinować ze starymi i prawie łysymi polecam bieżnikowane

ja ma już drugi sezon

fakt że obecnie podrożały o ponad 100% bo jak kupowałem jesienią zeszłego roku to były po 67zł a obecnie po 150

ale zawsze świeża guma i to co lubicie - bieżniki takie jak z markowych opon

sprawdzałem 220km/h też wytrzymują :D

od razu dodaje że to nie takie bieżnikowane jak w TIRach co cały bieżnik odpada

są zrobione od stopki aż po bieżnik w całości więc nie ma też problemu z uszczelnieniem na feldze i mają przeważnie gwarancję wieczystą czyli wymiana na nową w razie rozwulkanizowania z czym się nie spotkałem

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja kupiłem nowiutkie takie

http://allegro.pl/205-55-r16-91t-ms-nowa-opona-zimowa-diplomat-i1313446088.html

Na suchym powyzej 100km/h auto pływa i czuć podmuchy silnego wiatru na aucie, ale za to w śniegu rewelacja.

Miałem różne gumy ale te biją na łopatki wszystkie, 30cm śniegu i idzie jak pług, do garażu wepchnąłem kupe śniegu :lol:

Zapewne taką przyczepność na śniegu daje bardzo mięciutki bierznik za to na suchym troszke auto pływa.

Odekryłem je też przez przypadek.

Żeby nie było - są cichutkie!

Pozdrawiam
Opublikowano

Ja w kwestii opon doda, że poprzednio jeździłem na Continentalach Winter Constact 205/60/16 i była lipa. W śniegu się totalnie wkopywały i grzęzły i musiałem często łopatować spod auta, żeby w ogóle rozbujać. Dziś miałem pierwszy poważniejszy sprawdzian na "nowych" oponach, które założyłem na ten sezon - w rozmiarze 225/55/16 Pirelli Snow Sport - wjazd na zawalony śniegiem, nieodśnieżony, dziki parking, któy normalnie jest utwardzonym klepiskiem/polanką. Przyznam, że opony te zdały egzamin. O wiele lepiej niż te Continentale trzymają przyczepność w głębokim śniegu, nie tak szybko zrywają przyczepność i o wiele pewniej się na nich jedzie w takim nieodśnieżonym terenie. Jednak te Continentale były chyba zbyt wąskie na taką konkretną masę auta bo na nich - w podobnych warunkach na tym parkingu - nie mogłem nawet ruszyć autem i saperka była nieodłącznym elementem wyposażenia mojego auta na zimę. Po pracy zobaczę czy w miarę bez problemu wyjadę z tego parkingu - jeśli tak to będzie to już duży sukces a i wielka zasługa tej zmiany rozmiaru opon zimowych.

Pzdr.

Opublikowano
Ja w kwestii opon doda, że poprzednio jeździłem na Continentalach Winter Constact 205/60/16 i była lipa. W śniegu się totalnie wkopywały i grzęzły i musiałem często łopatować spod auta, żeby w ogóle rozbujać. Dziś miałem pierwszy poważniejszy sprawdzian na "nowych" oponach, które założyłem na ten sezon - w rozmiarze 225/55/16 Pirelli Snow Sport - wjazd na zawalony śniegiem, nieodśnieżony, dziki parking, któy normalnie jest utwardzonym klepiskiem/polanką. Przyznam, że opony te zdały egzamin. O wiele lepiej niż te Continentale trzymają przyczepność w głębokim śniegu, nie tak szybko zrywają przyczepność i o wiele pewniej się na nich jedzie w takim nieodśnieżonym terenie. Jednak te Continentale były chyba zbyt wąskie na taką konkretną masę auta bo na nich - w podobnych warunkach na tym parkingu - nie mogłem nawet ruszyć autem i saperka była nieodłącznym elementem wyposażenia mojego auta na zimę. Po pracy zobaczę czy w miarę bez problemu wyjadę z tego parkingu - jeśli tak to będzie to już duży sukces a i wielka zasługa tej zmiany rozmiaru opon zimowych.

Pzdr.

piszesz ze zalozyles 225/55,czy nie jest to przeszkoda dla felgi R15?ja u siebie mam teraz 205/60 i chce wsadzic 225/60,moge wsadzic tak jak ty 225/55?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.