Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ja wczoraj pojeżdziłem trochę z włączonym blokiem 07 na zegarach i przy około -15 temperatura silnika nie przekraczała 45 a jak jechałem spokojnie w trasie przy -19 to miałem 35!!!, nawet nie mogłem ogrzać wnętrza, dzisiaj rano wyjąłem termostat EGR, banalnie proste, zajęło mi to 3 minuty, nawet kropla płynu mi nie wypłynęła, był totalnie otwarty, rozebrałem go i okazuje się że jest on wyposażony w 2 termostatyczne trzpienie z których jeden odpowiada za zamykanie a drugi za otwieranie, jeden z nich ten odpowiedzialny za zamykanie (ten którego nie da się wyjąć z obudowy)nie reagował w ogóle-gotowałem go i chłodziłem.

Wiedziałem juz że ten EGR mam do wymiany ale chciałem sprawdzić główny i pomyślałem żeby go zaślepić, w tym celu odwróciłem sprężynę w termostacie żeby był na stałę zamknięty, przejechałem się i temperatura do 70 rosła żwawo potem powoli osiągnęła 82, jak postałem spadła do 79, mróz był -10 do -12.

Wiem że muszę wymienić termostat EGR ale z głównym sam nie wiem powinien osiągnąc 85-90 a nie osiągnął.

Jutro wymienię ten EGR i przy okazji zrobię fotki żebyście wiedzieli o co mi biega.

Z żali Dodam że na koniec pięknie zamknąłem sobie maskę z założona nasadką na śróbę od łapacza powietrza i mam zaj@#$ście szpetną gulkę na środku maski :evil: :evil: :evil:

Opublikowano

Z żali Dodam że na koniec pięknie zamknąłem sobie maskę z założona nasadką na śróbę od łapacza powietrza i mam zaj@#$ście szpetną gulkę na środku maski :evil: :evil: :evil:

 

:mad2: Współczuje...

Opublikowano

Witajcie

 

wreszcie się udało :lol:

wymieniłem termostat EGR stary przepuszczał, i jest super :cool2:

nagrzewa się szybko i do temperatur normalnej pracy

 

 

Pozdrawiam

Niemirad

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

My BMW foto: http://img85.imageshack.us/g/p1030826.jpg/

Chip Tuning wykres: http://img690.imageshack.us/img690/4972/hamowniawykresbmw.jpg

Opublikowano
Ja dziś testowałem wskazania temperatury na kompie (w ukrytym menu).

Przejechałem z 5 km po mieście, później ze 40 minut auto stało. Później z 2 km po mieście i około 20 km trasą do domu raczej z normalną prędkością (90-120 km/h). Nadmuch wnętrza ustawiony na 23'C, na zewnątrz temp. około 0'C do -1'C. Max temperaturę jaką uzyskałem to około 70'C. Obawiam się że np. przy minus 20'C jest jeszcze mniej.

 

Czytając wasze posty wychodzi na to, że częściej pada termostat EGR.

Co proponujecie w moim przypadku: wymiana EGR, a może ta temp jest w normie, bo nie wiem czy do końca ufać tym wskazaniom komputera?

We wnętrzu z nawiewu leci ciepłe powietrze, ale nie nazwał by go gorącym.

 

Jestem właśnie po wymianie termostatu EGR, stary przepuszczał nieomal bez oporów - był zużyty.

Dziś testowałem w trasie na odcinku 15 km oraz trochę po mieście przy temp na zewnątrz około -5'C i ustawionym nawiewie na 23'C. Max temp. jaką udało mi się uzyskać to 76'C (od przeciętnie 72'C przy wolnej jeździe i 76'C przy szybszej). Po wymianie termostatu EGR jest poprawa, ale nie jest do końca idealnie.

Pozostaje więc jeszcze wymiana termostatu głównego aby uzyskać temp około 85'C.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano

Szczerze mówiąc na Twoim miejscu ja bym nie wymieniał głównego

termostatu tylko jeszcze to sprawdził bo różnica w temp, nie jest zbyt duża.

Sprawdź lepiej na dłuższym odcinku drogi lub większym obciążeniu silnika

 

Pozdrawiam

Niemirad

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

My BMW foto: http://img85.imageshack.us/g/p1030826.jpg/

Chip Tuning wykres: http://img690.imageshack.us/img690/4972/hamowniawykresbmw.jpg

Opublikowano

Dziś zrobiłem test na odcinku 60 km i max temp jaką osiągnąłem to 78'C, ale to tylko na kilka sekund, przeciętnie było około 74-76'C. Temp ok 75'C osiągnąłem po 15-20 km jazdy (temp na zewnątrz +1'C , ogrzewanie na 22-23'C).

Wychodzi na to że termostat główny nie trzyma już fabrycznych parametrów. Wymieniać, czy nie?

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano

Na początek sprawdź termostat EGR (wcześniej dałem instrukcje)

potem decyzja, pewnie lepiej byłoby wymienić bo zima tak na prawdę

się jeszcze nie zaczęła i raczej na pewno będą mrozy

 

... jeśli nie chcesz nabijać kosztów to odezwij się na priv

mam dobry termostat główny i oddam za symboliczną kwotę :cool2:

 

Pozdrawiam

Niemirad

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

My BMW foto: http://img85.imageshack.us/g/p1030826.jpg/

Chip Tuning wykres: http://img690.imageshack.us/img690/4972/hamowniawykresbmw.jpg

Opublikowano
Dziś zrobiłem test na odcinku 60 km i max temp jaką osiągnąłem to 78'C, ale to tylko na kilka sekund, przeciętnie było około 74-76'C. Temp ok 75'C osiągnąłem po 15-20 km jazdy (temp na zewnątrz +1'C , ogrzewanie na 22-23'C).

Wychodzi na to że termostat główny nie trzyma już fabrycznych parametrów. Wymieniać, czy nie?

 

Wymień główny i się nie szczyp. Temperatura musi być wyższa. Koszt to tylko 160 PLN.

_____________________

Sprzedam nowy filtr powietrza MANN C31143 BMW E60 E61 E63 E64 - 90 zł z wysyłką

Opublikowano
Na początek sprawdź termostat EGR (wcześniej dałem instrukcje)

potem decyzja, pewnie lepiej byłoby wymienić bo zima tak na prawdę

się jeszcze nie zaczęła i raczej na pewno będą mrozy

 

... jeśli nie chcesz nabijać kosztów to odezwij się na priv

mam dobry termostat główny i oddam za symboliczną kwotę :cool2:

 

Pozdrawiam

Niemirad

 

Witam

Napisałem wcześniej że termostat EGR wymieniłem na nowy.

Mój termostat główny też jest niby sprawny, ale nie do końca. Bez wchodzenia w menu serwisowe i sprawdzenie temperatury myślał bym że (term. główny) jest w 100% sprawny, a tak nie jest bo temp. w okolicach 75'C to o jakieś 10'C za mało (sprawdzane przy temp pomiędzy -3'C do +1'C). Myślę że mój termostat działa, ale otwiera się o około 10'C za szybko.

Wcześniej też myślałem że wymiana termostatu EGR wystarczy, ale jednak najlepiej dla w pełni dobrego funkcjonowania wymienić lepiej oba (zwłaszcza gdy przebiegi są już w granicach 150-200 tyś km lub więcej).

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano
Ja od razu dwa wymieniłem, żeby właśnie uniknąć później zastanawiania się dlaczego ta temperatura jest niższa. Wszystko za jednym razem i jest naprawdę nieźle. Nagrzewa się szybko, temperatura dochodzi do 90 st. i tak wciąż się utrzymuje mimo, że na dworze -10 st. C.

_____________________

Sprzedam nowy filtr powietrza MANN C31143 BMW E60 E61 E63 E64 - 90 zł z wysyłką

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.