Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam serdecznie wszystkich forumowiczów.

Jak pewnie zauważycie jestem tutaj pierwszy raz. Dla jednych będzie to oznaczało, że chcę zasięgnąć informacji i wypowiedzą się negatywnie dla innych, iż to dobrze ze własnie tutaj szukam pomocy.

Forum przeglądam regularnie aczkolwiek nigdy wcześniej nie byłem zalogowany.

Ostatnio szukałem kilku postów na temat awari silnika... tzn osprzętu takiego jak pompa wody etc...

Pomimo tego i tak nadal jestem na miernym niestety poziomie.

Dlatego chciałbym zasięgnąć rady głównie ludzi którzy styczność z e39 525tds 97rok mieli na tyle dużą, że mogą spokojnie bez wyrzutów doradzić mi co mam zrobić.

Otóż niedawno tzn 4 miesiące temu miałem wymieniany rozrząd: konkretniej : łańczuszki + szyny + napinacz ten w środku o ile to nie są szyny napinające bo nie jestem w 100% zorientowany.

Za całość zapłaciłem 1500zł wraz z robocizną.

Ale twierdze, że to i tak nie zostało w 100% dobrze wykonane.

Mechanik stwierdził że pompa wody za kilka tysiecy bedzie do wymiany... a koło pasowe... o ile znowu dobrze się orientuje to jest takie podwójne zespawał... bo niby się już sypało.

Niedawno auto zaczęło wydawać dziwne dzwięki. Wielu mechaników twierdziło że to napinacz ten zewnętzny jest do wymiany.

Teraz okazało się, że pęknęły spawy koła pasowego. I występuje taki problem: odpalam samochód kręce kierownicą mocno w lewo lub w prawo i nagle świeci się na desce akumulator co oznacza brak ładowania. Po otworzeniu maski i skręceniu kołami widać, że przy skręceniu pasek na rolkach się zatrzymuje a w miejscu gdzie znajduje się koło pasowe podczas siedzeni w samochodzi słychać jakby puste uderzenie metalu. Moje pytanie brzmi: Czy zatrzymywanie się paska jest związane z kołem pasowym które jest niesprawne (pęknięte) ??

Czy stuki które są słyszalne moga być spowodowane tą usterką koła pasowego ?

Czy jeśli wymienie koło pasowe + pasek powinno wszystko sprawnie chodzić ?

KOLEJNE NAJWAŻNIEJSZE PYTANIE :

Gdzie w Gliwicach lub okolicach można znaleść mechanika który sprawnie to zrobi i w miarę możliwości nie za 300zł samej robocizny bo to troche za drogo;/

Jeżeli komuś moje pytania sprawiły zawód lub wywołały fliustrację proszę o zignorowanie tego posta.

Tym wszystkim którzy będą chętni pomóc z góry dziękuję.

Mam nadzieje, że dzięki wam moja Niunia będzie mogła znowu jeździć. No i przy okazji znajdą się ludzie którzy pomogą mi chociaż w minimalnym procencie poznać moją bmke.

 

Pozdrawiam gorąco Szymko.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Mialem dokladnie tak samo.Musisz wymienic kolo pasowe,do tego pasek i najlepiej napinacz.Wymiana nie jest skomplikowana mozna zrobic samemu.
Opublikowano

no to sie ciesze lub tez nie...

samemu slyszalem ze mozna uszkodzic sprzegielko jakies w visco czy cos w tym stylu wiem o co chodzi gorzej z nazewnictwem.

Pasek ok wymienie, koło też będzie trzeba a jeśli chodzi o napinacz... to rolka, te łapy i to cos jeszcze;p bo na allegro o ile sie orientuje mozna kupic napinacz i napinacz... mogłbyś mi podesłać tutaj przykladowy napinacz taki jak w całości mógłbym kupić, żeby się nie okazało, że kupiłem 1/3 napinacza i jeszcze czegoś brakuje...

z Paskiem nie bedzie problemu... a jeśli chodzi o koło pasowe czy moze być cos takiego :

http://allegro.pl/kolo-pasowe-bmw-e34-e36-e39-e38-325td-525td-omega-i1333629134.html

??

 

Dziekuje za pomoc ;)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
no to sie ciesze lub tez nie...

samemu slyszalem ze mozna uszkodzic sprzegielko jakies w visco czy cos w tym stylu wiem o co chodzi gorzej z nazewnictwem.

Pasek ok wymienie, koło też będzie trzeba a jeśli chodzi o napinacz... to rolka, te łapy i to cos jeszcze;p bo na allegro o ile sie orientuje mozna kupic napinacz i napinacz... mogłbyś mi podesłać tutaj przykladowy napinacz taki jak w całości mógłbym kupić, żeby się nie okazało, że kupiłem 1/3 napinacza i jeszcze czegoś brakuje...

z Paskiem nie bedzie problemu... a jeśli chodzi o koło pasowe czy moze być cos takiego :

http://allegro.pl/kolo-pasowe-bmw-e34-e36-e39-e38-325td-525td-omega-i1333629134.html

??

 

Dziekuje za pomoc ;)

Tu masz napinacz http://allegro.pl/napinacz-paska-klinowego-bmw-m51-e34-e36-e38-e39-i1336623287.html

Wlasnie o taki kolo chodzi,tylko cos tanie jak dobrze pamietam dawalem cos kolo 500zl.za uzywke orginal.

Pamietaj zeby je dobrze dokrecic.

Opublikowano

Sam raczej tego nie zrobie ze wzgledu na to sprzegiełko które niby mozna zepsuc... wiec z obawy przed tym oddam 200-250zł mechanikowi;/

Aczkolwiek bardzo dziękuję za pomoc ;)

Bynajmniej wiem co i jak ;)

im wiecej problemow tym wiecej sie naucze o tym samochodzie;) i moze kiedys tez bede mogl innym pomagac ;)

Dzieki jeszcze raz wielkie ;) Pozdrawiam ;)

Opublikowano

Nie przejmuj sie, nic nie zepsujesz. Pamietaj tylko o tym ze jak zdemontujesz visco nalezy je przechowywac w pionie ( w pozycji takiej jak jest przykrecone do pompy wody).

A tak swoja droga to juz 3 raz w tym miesiacu spotykam sie z rozwulkanizowaniem kola pasowego w dieslu.

Niema starych BMW, są tylko zaniedbane :(

Archiwum moich poprzednich BMW http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=26&t=107364

Obecne e60 http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=298589

  • Moderatorzy
Opublikowano

To co kolega dał Ci link to jest siłownik napinacza paska.Cały napinacz kompletny to:ramię napinacza(to jest to do czego przykręcony jest ten siłowniczek i rolka),tuleja napinacza,nakrętka napinacza.Wymieniałem to wszystko,plus dwie rolki i pasek.Cena tego wszystkiego to ok.500 zł.Koło pasowe to koszt ok.650-700(na te tańsze się nie łaszcz,bo są do d.....,a jak wiesz chytry 2 razy płaci).

Napinacze w Tds-ach lubią się urywac bez powodu,a szczególnie jak siłownik jest slaby i pasek skacze.

ec2Wze6.jpg
Opublikowano

CIHY525 Po co wymieniac ramie napinacza skoro jeszcze silownik sie nie rozlecial sie nie urwalo, rolke napinacza to rozumie.

To tak jak byc przy wymianie oleju zamiast wkladu filtra wymienil calosc lacznie ze wspornikiem filtra (podstawa)oraz uszczelka wspornika.

Niema starych BMW, są tylko zaniedbane :(

Archiwum moich poprzednich BMW http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=26&t=107364

Obecne e60 http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=298589

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie przejmuj sie, nic nie zepsujesz. Pamietaj tylko o tym ze jak zdemontujesz visco nalezy je przechowywac w pionie ( w pozycji takiej jak jest przykrecone do pompy wody).

A tak swoja droga to juz 3 raz w tym miesiacu spotykam sie z rozwulkanizowaniem kola pasowego w dieslu.

Ja u siebie nawet visca nie sciagalem,wymienilem pasek,silownik i rolki bez tego ramienia.

Opublikowano
witam ,do wymiany paska rolek i napinacza nie musisz ściągać visko luzujesz obudowę chłodnicy i pasek przechodzi za wiatrak prosta robota i nie warto wydawać 3 stówy
  • Moderatorzy
Opublikowano
CIHY525 Po co wymieniac ramie napinacza skoro jeszcze silownik sie nie rozlecial sie nie urwalo, rolke napinacza to rozumie.

To tak jak byc przy wymianie oleju zamiast wkladu filtra wymienil calosc lacznie ze wspornikiem filtra (podstawa)oraz uszczelka wspornika.

A czy ja Ci każę wymieniac wszystko.Sam pytałeś co wchodzi w skład napinacza "żeby się nie okazało, że kupiłem 1/3 napinacza i jeszcze czegoś brakuje" to ci napisałem,przeczytaj swój post.Wymienisz bez ściągania visco,pasek przechodzi ładnie za wentylatorem,nie luzowałem żadnej obudowy.Jak będziesz wymieniał siłownik to wykręca się jedną śrubę drugą luzujesz i wciskasz siłownik razem z całym mocowaniem :D .W sklepie ten siłownik kosztuje 130 zł,bez bawienia się w allegro.Ceny napisałem orientacyjnie bo wymieniałem u siebie,urwała się rolka razem z dwoma wąsami od napinacza(siłownik był jeszcze w miarę)

A tak z ciekawości.Czemu visco przy zdjęciu musi byc w pozycji"tak jak jest przykręcone",przecież nowe w sklepie leży tak jak go położą na półce.

ec2Wze6.jpg
Opublikowano

halo! spokojnie ja nie mam pretensji o to co piszecie! słucham uwaznie kazdej rady i w miare mozliwosci wyciagam odpowiednie wnioski.

Jak juz na poczatku napisalem jestem laikiem w kwestiach zwiazanych z mechanika totez nie moge wypowiadac sie w sprawach o ktorych nie mam pojecia a przynajmniej nigdy w zyciu ich nie robilem.

Ok. co do napinacza i paska... bez sciagania visco...rozumiem no ale zeby wymienic kolo pasowe to visco musze zdemontowac... prawda? a jesli to zrobie to juz przy okazji bede mogl w takim stanie zmienic pasek i napinacz ? czyz nie tak?

Opublikowano (edytowane)

A czy ja Ci każę wymieniac wszystko.Sam pytałeś co wchodzi w skład napinacza "żeby się nie okazało, że kupiłem 1/3 napinacza i jeszcze czegoś brakuje" to ci napisałem,przeczytaj swój post.

Wlasnie nie pamietam zebym to ja napisal

A tak z ciekawości.Czemu visco przy zdjęciu musi byc w pozycji"tak jak jest przykręcone",przecież nowe w sklepie leży tak jak go położą na półce.

I to jest blad ukladajacych na polki, a pozniej slysze ze ,,kupilem nowe visco BEHR i jest zepsute bo nie zasprzegla''

ale zeby wymienic kolo pasowe to visco musze zdemontowac... prawda?
prawda, chyba ze masz male chinskie raczki ktore zmieszcza sie miedzy kolo pasowe a wentylator visco to wtedy nie musisz demontowac. Edytowane przez andrzej29

Niema starych BMW, są tylko zaniedbane :(

Archiwum moich poprzednich BMW http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=26&t=107364

Obecne e60 http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=298589

  • Moderatorzy
Opublikowano

Spoko kolego andrzej29,zakręciłem się trochę w postach :roll:

A z tym wisco to coś w tym jest.Mój kierownik w 530d wymieniał wisco na nowe i dopiero trzecie mu łapało jak trzeba.

A to co tam się psuje jak leży nie tak jak powinno?Może ktoś wie?Bo to ciekawe.

ec2Wze6.jpg
Opublikowano
Luzik :cool2: Na PW wysylam ci link nt budowy visca z tego forum, zeby chlopakowi w temacie smietnika nie robic. Sorry za OT

Niema starych BMW, są tylko zaniedbane :(

Archiwum moich poprzednich BMW http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=26&t=107364

Obecne e60 http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=298589

  • Moderatorzy
Opublikowano
ale zeby wymienic kolo pasowe to visco musze zdemontowac... prawda? a jesli to zrobie to juz przy okazji bede mogl w takim stanie zmienic pasek i napinacz ? czyz nie tak?

Jak najbardziej.Przy okazji jak będziesz miał wszystko na wierzchu to sprawdz czy cały napinacz nie ma luzu na tulei jak będzie duży to też wymień.

Jeszcze jedno wisko odkręca się w drugą stronę.Jest to po to żeby na pracującym silniku się samoczynnie nie luzowało/odkręcało

ec2Wze6.jpg
Opublikowano

Ok.

Dziękuję w takim razie za udzielone porady ;)

Myślę a wręcz jestem przekonany, że zbiore sobie to w całość i wszystkiego dokonam wdłg waszych wyjaśnień ;)

Miło, że pomogliście ;)

Jeszcze raz wielkie Dzieki tym którzy zechcieli pomóc ;)

Myśle ze temat można zamknac ;)

Pozdrawiam ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.