Skocz do zawartości

Dziwne zachowanie ogrzewania. Jakieś pomysły?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

W moim 730d zauwazylem dzis pewne dziwne zjawisko. A mianowice gdy dzis na zewnatrz temp. byla -3`C silnik rozgrzany do 90`C nawiw ustawiony na max 32`C. Auto chodzi normalnie i ma tam 700 obrotow to z nawiewow wieje w zasadzie chlodne powietrze, a gdzy dodam gazu do okolo 2500 obrotow to zaczyna wiac tak jak powinno goracym. Zagladalem pod maske i plyn w zbiorniczu jest, wyciekow brak, ale plyn w zbiorniczku jest tylko letni a powinien byc goracy - auto ma na wskazniku 90 stopni czyli prawidlowo. Sprawdziel tez gorny waz i jest cieply a nie goracy...

 

Moze mial ktos z szanownych klubowiczow podobny przypadek?. Prosba o wskazówkę..Z gory dziekuje i pozdrawiam.

Opublikowano
U mnie jest taki sam objaw, akurat w moim przypadku jest to spowodowane prawdopodobnie uszkodzoną dodatkową pompą wody ( tą przy elektrozaworach ).
Opublikowano

Ja jeszce nie wiem co wysiadlo. Wczoraj bylem w trasie 500KM i po nocy a bylo -16`c to nawet z rana dmuchawa ledwo dawala a na max byla ustawiona. Dopiero po 20 min zaczela dawac w miare normalnie. Jak jechalm to temp. byla ok wiala cieplym, ale jak stanolem i auto chodzilo to pomimo ustawionej temp 32`C to wialo letnim tak ze raczej marzlem, bo za oknem bylo -11`C. Zaczne od odpowietrzenia a dopiero zobaczymy co dalej...

 

Dzieki za wskazówki. Pozdrawiam

Opublikowano

mam dokładnie taki sam objaw, wieje letnim powietrzem (4.4) wcześniej wszystko grąłało, problem pojawił sie z dnia na dzień, nie wiem co to za przyczyna

 

a skąd wziąść taką śróbke z rurką jak na tym linku ?

lepiej jeździć godzinę jak lord niż całym miesiącem jak dziad
Opublikowano
ja robiłem odpowietrzenia zgodnie z tym opisem ale nie pomogło zbytnio...ja zamiast sróbki zastozowałem wężyk hydrauliczny który wkęca się do np. bateri łazienkowej...gwint pasuje..i na dodatek jest tam uszczelka
Opublikowano
Aktywujcie Panowie ukryte menu komputera pokładowego, to na pozycji 9 będziecie mogli podejrzeć dokładną temperaturę płynu chłodzącego, bo wskaźnik na desce jest bardzo mało dokładny. Sądzę, że wszyscy macie uszkodzone termostaty...
Opublikowano
witam z tego co opisujesz , to moim zdaniem wyglada to na walniety termostat i od tego bym zaczal,potem mozna sprawdzic pompke przy elektrozaworach ,ale tak jak mowie moim zdaniem to wina termostatu
Opublikowano
Czy przypadkiem jak walniety jest termostat to temp. silnika podczas jazdy w temperaturze zewnetrzenj -10`C nie powinna spadac..? U nie jak auto sie nagrzeje to trzyna caly czas temp 90`C tylko ze z nawiewu wieje zimnym na postoju, bo po wyzej 2000 obrotow wieje goracym...
Opublikowano
zle przeczytalem twoj poprzedni post, jesli walniety bylby termostat to przy takich niskich temperaturach jak sa obecnie mial by problem z zlapaniem temperatury na 90 i w trakcie jazdy mogla by spadac
Opublikowano
Osobiscie stawiam na papke przy elektrozaworach(latem gdy mialem wlaczone AC to pomimo tego na szybe dmuchalo goracym/wrzacym niemal - a z pozostalych nawiewow lecialo zimne) lub nagrzewnice, moze sie przypchala czy cos...
Opublikowano

Ktoś ze sklepu z częściami do BMW w Łodzi powiedział mi, że winę za to może ponosić zakamieniona nagrzewnica.

Mam ten sam problem, brak wycieków, mechanik bezradny. Gdy się uporasz z kłopotem, opisz co było nie tak.

Opublikowano

odkręć korek wlewu płynu , jak po paru minutach na rozgrzanym silniku wywali ci wode to uszczelka pod głowicą, miałem taki sam prtoblem jak ty na wolnych obrotach nie grzało wogóle przy 2000 obrotów gorąco- diagnoza umnie uszczelka pod głowicą.

pozdrawiam

lepiej jeździć godzinę jak lord niż całym miesiącem jak dziad
Opublikowano
uszczelka pod glowica lub glowica , to by sie silnik przegrzewal, płyn by szedl do oleju lub olej do plynu, jesli by mialo wywalac czyli zdarza sie tak ze kompresja idzie w uklad chlodzemia ale to robi wtedy cisnienie w wezach wywala płyn przez nadmiar co za tym idzie silnik lapie temp ponad norme , to nie jest uszczelka ani glowica ----- podejrzewam zasyfiona nagrzewnicze
Opublikowano
witam..podłacze sie pod temat...mam pytanie...czy jeśli na BC temperatura płynu w chłodnicy wacha się miedzy 85C a 87C...i nigdy nie wskakuje na 90C to wszystko jest oki?...bo mi ogrzewanie też szwankuje
Opublikowano
a jak jest z odpowietrzaniem nagrzewnicy......zgodnie z tym co jest na forum powinno się odkręcić odpowietrznik i korek zbiorniczka, włączyć zapłon i czekać aż przestanie lecieć powietrze z odpowietrznika.......no i teraz coś mi się nie zgadza......po wykonaniu tych kroków....w odpowietrzniku nic się nie dzieje..nie ma jakiegokolwiek ruchu płynu....czy przypadkiem przy zimnym silniku termostat jast zamknięty i nie pozwala na przepływ przez chłodnice....może mi ktoś to jakoś wyjaśnić.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.