Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Panowie,

u nas chyba najwięcej śniegu nawaliło, a ja jakoś nie mam żadnego problemu poruszania się w mieście i poza nim naszą 5-tką.

Wyłączam wszystkie systemy, bo z nimi auto czasami stoi w miejscu. Podstawa, to dobre, zimowe opony i umiejętna praca z gazem.

Drift w zimie - bezcenny :)

Opublikowano
Panowie,

u nas chyba najwięcej śniegu nawaliło, a ja jakoś nie mam żadnego problemu poruszania się w mieście i poza nim naszą 5-tką.

Wyłączam wszystkie systemy, bo z nimi auto czasami stoi w miejscu. Podstawa, to dobre, zimowe opony i umiejętna praca z gazem.

Drift w zimie - bezcenny :)

 

A u was to w ogóle wszystko największe ... prawie jak w Ameryce ;)

 

Niestety u nas na prowincji poza stolicą pługi jeżdzą tylko głównymi drogami, więc zestaw się przyda na wszelki wypadek

Kiss French. Wear Italian. Drive German.
Opublikowano
U nas dziś jeździ się o niebo lepiej wczoraj nie było żadnego pługu z rana, wieczorem wracało się już nieco lepiej. Faktycznie aktywacja DTC i "restricted DSC" daje radę przy ruszaniu. Generalnie to chyba kwestia przyzwyczajena się do RWD, dla kogoś kto pierwszy raz miał z nim styczność w zimę i to zaraz po zakupie może być nieco "nieswojo". Systemy faktycznie sprawdzają się, przy rozsądnych prędkościach. Dzieki chłopaki za dobre rady ;)
Radość sprawia, że serce przyśpiesza
Opublikowano
A ja mam mały dylemat :roll: . Co roku w ferie wyskakuje autem na narty. Wcześniej jeździłem audi i nie myślałem o zakupie łańcuchów śniegowych. w tym roku pierwszy raz będe jechał bunią i chyba muszę coś zakupić. Myślałem o łańcuchach THULE CS10 http://allegro.onet.pl/lancuchy-sniegowe-thule-cs-10-roz-100-kurier-gr-i1318720746.html , ale jak zobaczyłem te skarpety śniegowe http://www.autosock.com.pl/index.php?&id=421b47ffd946ca083b65cd668c6b17e7 :shock: to zbaraniałem. W tej chwili już sam nie wiem, skarpety są o połowę tańsze i podczas jazdy auto nie będzie podskakiwać, ale czy skarpety poradzą sobie w każdych warunkach? Co koledzy byście poradzili? Co wybrać? Chętnie bym poczytał opinie użytkowników którzy sami testowali te skarpety. Wybieram się na Słowację, więc to nie Alpy, ale co lepiej wybrać?
Opublikowano
Też się zastanawiam nad skarpetami, też na wypad na narty. Wydają się fajną opcją. Użytkownicy skarpet, piszcie co i jak. Dają radę w ośnieżonych górach?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja tylko dodam, że wyższość aut przednionapędowych w zimie to mit. Wszystko zależy od nawierzchni. Jak jest miękka i koła się zapadają to faktycznie dociążony tył przy ruszaniu to wada, ale gdy mocniejsze wbijanie się opon w nawierzchnie jest zaletą, to napęd tylny jest absolutnie górą. Inna sprawa to jazda w zakrętach, bo tu jak ktoś nie ma ESP albo umiejętności to go tył może wyprzedzić jak napęd ma tylny. :)
Opublikowano

A bym zapomniał na aukcji allergro piszą że te skarpety cyteję:

" Nakładki Autosock to norweski produkt udoskonalany od 1996 roku. Wysoka jakość oraz efektywność AUTOSOCK potwierdzili czołowi producenci z branży motoryzacyjnej wprowadzając je do oferty jako akcesoria fabryczne (m.in. BMW, VW, Lexus, Toyota, Subaru, Mitsubishi, MINI)."

Czy ktoś słyszał że BMW ma je w akcesorjach fabrycznych :?: Może nie u nas w kraju :?:

Opublikowano

hmm.. jestem sprzedawcą skarpet :)

 

jak sobie poszukacie na youtubie, na allegro i na forum ISSE Snow&GO! to ja. Zanim zacząłem to sprzedawać, przetestowałem kilka produktów... i osobiście zadecydowałem, że ISSE mi najbardziej odpowiada. Ma najwyższą odporność na uszkodzenia i całe jest powierzchnią roboczą, a nie tylko bieżnik, który czasem się przesuwa. Na ISSE C-500 można jeździć krótkie odcinki po asfalcie.

 

kilka osób z forum zamówiło ISSE i czeka na produkt, jak ja, bo już wszystko sprzedałem co miałem, ale za jakiś czas pokażą się pewnie niezależne opinie :mrgreen:

 

Teraz kilka info o łańcuchach i skarpetach.

 

1. W BMW z uwagi na tylny napęd jest dość trudno założyć łańcuchy. Nie można skręcić koła :)

Niestety dotyczy to także skarpet i o ile nie możesz włożyć ręki w nadkole, to się nieźle napocisz, choć z zasady skarpety zakłada się łatwiej.

 

2. Większość łańcuchów, a szczególnie modele podstawowe (np Spikes Spider), tak jak i skarpety, przeznaczone są na warunki lekkie bądź średnie. Nacodzień nie myślimy ile jest rodzajów śniegu i jak kompletnie różne właściwości ma śnieg w zależności od temperatury, warunków drogowych itp. Eskimosi mają ponad 70 terminów na określenie "śnieg". Trzeba więc pamiętać, że ani łańcuchy ani skarpety nie są gwarancja 100% skuteczności, ale z reguły stanowią istotną pomoc w przypadku kłopotów.

 

3. Łańcuchy mają kompletnie inną zasadę działania niż skarpety. Łańcuchy szukają oparcia/zakleszczają się w śniegu, skarpety nie dopuszczają do powstawania filmu wodnego pomiędzy oponą i śniegiem/lodem, a w rezultacie poślizgu. Niestety na lodzie ani łańcuchy, ani skarpety mogą się nie sprawdzić. Z moich doświadczeń wynika, że skarpety w 90% typowych sytuacji sprawdzą się tak samo dobrze jak łańcuchy a łatwiej je będzie założyć, będzie wyższy komfort jazdy i nie ma ryzyka uszkodzenia auta w przypadku rozerwania się łańcucha.

są także sytuacje, w których skarpety sobie poradzą lepiej, np:

 

4. Zasadą jest także, że łańcuchy i skarpety zakładamy zanim mamy problem, aby go uniknąć. Jak już mamy problem, to możemy sobie co najwyżej pomóc mniej lub bardziej skutecznie. Ostatnio Defenderem omijałem korki i polną drogą przebijałem się przez zaspy. Niestety spadłem z drogi i się zakopałem w śniegu do połowy maski. Oczywiście nie miałem skarpet na kołach... Odkopałem, cale auto ze śniegu, maksymalnie ułatwiając sobie wyjazd i poczekałem trochę żeby śnieg się stopił od silnika i wydechu. Niestety mimo tego nie udało mi się wyjechać... koła z jednej strony były uniesione i cały moment napędowy tam trafiał... kręciły się w miejscu. Założyłem więc na nie ISSE i z pewnymi problemami, ale wyszedłem z zaspy. Podsumowując, podstawą jest myślenie i odpowiednie przygotowanie, a każda pomoc w trakcji (czy to skarpety, czy to łańcuchy, czy to nawet ktoś kto popchnie) jest cenna.

 

5. ważne dla udających się do Austrii choć większość skarpet ma normy austriackie (mówię o produktach markowych) to niestety jest to norma 5121. Oznacza to, że na drodze z nakazem stosowania łańcuchów w przypadku zalegającego śniegu, skarpety nie stanowią prawnego ekwiwalentu łańcuchów i można dostać mandat za nieposiadanie łańcuchów. Tak więc sens zakupu skarpet pod tym kątem jest wątpliwy, przynajmniej na razie (szykują zmiany prawne, ale już chyba od dwóch lat...).

 

6. Generalnie podsumowując, skarpety kilkukrotnie pozwoliły mi uniknąć konieczności angażowania kogoś do pomocy. Bardzo chętnie zakładam je także do jazdy po mieście po zasypanych drogach, by zdecydowanie zwiększyć manewrowość i hamowność auta. Jednak byłem także w takich sytuacjach, gdy same skarpety nie pomogły (auto wisiało na podłodze...). Cudów nie ma.

felgi, opony, prestige tuning, elementy carbon, znaczki carbon, grile

hurtowe ceny na zimowe opony renomowanych marek

http://img169.imageshack.us/img169/4364/gpowerwheel.jpg

Felgi oraz akcesoria legendarnego G-Power!

http://www.inovit.pl http://www.kahndesign.pl http://www.wolfrace-wheels.pl

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Skoro wszystkie już sprzedałeś to dlaczego na allegro ciągle masz dostępne wiele sztuk? Rozumiem, że dostawa już w drodze i jak ktoś kliknie na kup teraz to po prostu dostanie po dostawie?

 

Powiedz mi, bo ja, ze względu na branżę w jakiej siedzę, często mam taki problem, że nie mam nawet jak dojechać autem na zmianę opon, bo sprowadzony samochód przyjeżdża na letnich a tu już leży śnieg, jaka jest trwałość tych skarpet? Czy to nie jest tak, że po kilku użyciach są do wyrzucenia?

Opublikowano

tak, dostawa miała być wczoraj, ale przesunęła się na poniedziałek.

C-500 są naprawdę trwałe, zerknij parę stron wcześniej na filmik z jazdy po suchym asfalcie.

wciąż mam też komplet z zeszłego sezonu, ale na razie BMW uziemione...

zasada jest prosta. na śniegu w zasadzie nie ma co uszkodzić. jazda po asfalcie, choć możliwa, to skraca żywotność.

 

W poniedziałkową noc byłem z tym patentem pod ożarowem i testowałem to na ciężarówkach. 3 TIRy wyszły bez problemów, ale kilka innych mieliło w miejscu na lodzie/asfalcie próbując się wyrwać (pomagało podsypywanie śniegu), ale tam sytuacja była taka, że nawet straż odpuściła w pewnym momencie. Tym niemniej mimo mocnego użytkowania, łańcuchy się nie rozdarły.

 

sądzę, że w twoim przypadku skarpety powinny się sprawdzić.

 

i jeszcze jedna uwaga. im rozmiar opony jest bardziej graniczny dla danego rozmiaru skarpety, tym trudniejszy jest montaż, ale za to lepiej jeździ się po powierzchniach mało zaśnieżonych (skarpeta nie jest luźna).

 

im łatwiejszy montaż, tym niestety wyższe ryzyko zsunięcia się (ISSE konstrukcyjnie są odporne na zsunięcie się, inne już nie tak bardzo)

felgi, opony, prestige tuning, elementy carbon, znaczki carbon, grile

hurtowe ceny na zimowe opony renomowanych marek

http://img169.imageshack.us/img169/4364/gpowerwheel.jpg

Felgi oraz akcesoria legendarnego G-Power!

http://www.inovit.pl http://www.kahndesign.pl http://www.wolfrace-wheels.pl

Opublikowano

Dla potomnych może się przydać:

 

Wczoraj jeździłem cały dzień BMW - duże ilości śniegu na drogach - dodatkowo sypało nieustannie.

Pojawił się komunikat w Idrive -

Active steering faulty - uwaga problem z aktywnym wspomaganiem kierownicy - istnieje możliwość zablokowania kolumny kierowniczej oraz problemów przy manewrowaniu. Możesz ostrożnie kontynuować podróż. W przypadku dalszych problemów należy udać się do najbliższego dealera BMW. - faktycznie poczułem cięższą prace układu. Pomyślałem kolejny wydatek nieplanowany ... :(

 

Jak odkopywałem swoje miejsce parkingowe przed blokiem - postanowiłem że oczyszczę BMW od śniegu z nadkoli - trochę tego nazbierało a nie chciałem by mi się nagnoiło na dopiero posprzątanym miejscu. Jak tylko usunąłem śnieg - KOMUNIKAT ZNIKNĄŁ momentalnie i wszystko wróciło do normy.

Kiss French. Wear Italian. Drive German.
Opublikowano
Ale problemy macie... :mrgreen:

 

Zakładam że jesteś doświadczonym kierowcą BMW więc może mógłbyś podsunąć kilka wskazówek tym którzy tylno-napędówką jeżdżą pierwszy sezon, a nie naśmiewać się z naszych (może dla Ciebie błahych) problemów... ? :?

Opublikowano
Ale problemy macie... :mrgreen:

 

Zakładam że jesteś doświadczonym kierowcą BMW więc może mógłbyś podsunąć kilka wskazówek tym którzy tylno-napędówką jeżdżą pierwszy sezon, a nie naśmiewać się z naszych (może dla Ciebie błahych) problemów... ? :?

 

 

 

http://i2.fmix.pl/fmi1911/d029e839001588ff4cdaf32a/zdjecie.jpg

 

 

 

 

:mrgreen:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie przesadzaj. Co to ma do frustracji? Kierowca Łady Nivy też mógłby tu kozaczyć tak jak Ty i naśmiewać się, że mamy dziwne problemy i jak by mu Webber napisał, że wyskoczył z technologicznym zabytkiem to też byś napisał, że to frustracje?
  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.