Skocz do zawartości

STUKI NA ZIMNYM SILNIKU-CO TO?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam serdecznie.

Mam pytanko - a mianowicie : Silniczek 2000 cm3,M50 - po uruchomieniu zimnego,przez około 3-4 minuty,słychać pukanie.Tak jak by pukał jakiś zawór-ale raczej to nie to.Pukanie to,cichnie czasami po dodaniu gazu,a na wolnych obrotach ,znowu się odzywa.Po tych 3-4 minutach,jak silnik złapie troszkę temperatury-puki zanikają na dobre.Dodam jeszcze, że na zimnym silniku,chyba nie załącza się ssanie.Pracuje równo,ale ma około 600-700 obrotów (na ciepłym trzyma około 800-900).Jakiś czas temu czyściłem krokowca,bo na zimnym nie chciał jechać (czekałem jak złapie ciut temp.),znalazłem też pęknięty przewód idący do krokowego-izolacja i już nie łapie lewego powietrza i po odpaleni można jechać,choć tak ciut mułowato.To pewnie przez to ssanie.No i to pukanie !! Jak stuki zanikną,silnik nabiera werwy i jedzie normalnie. Czy te pukania mogą pochodzić z silnika krokowego?

Opublikowano
może kolektor wlotowy ma drobne pękniecie i teraz jak jest tak zimno na dworze to to się po prostu powiększa jak nabierze temperatury to pod wpływem rozszerzalności cieplnej te pękniecie się załata i znowu jak się schłodzi to się szczelina odkrywa i tak w kółko
Opublikowano

Oooo !!! Zobacz !!! o tym nie pomyślałem :duh: Wielkie dzięki - muszę to sprawdzić. No tak,ale z kąt to stukanie,które idzie w parze z tym spadkiem mocy. :?:

Na zasadzie :Stuka - moc słaba Nie stuka - moc jest ok.

Opublikowano
koledze w bmw z silnikiem m50 też klepało pod maską jak był zimny silnik po dodaniu gazu wszystko ucichło.A problem polegał na ty:że przybywało mu oleju w silniku.Rozebraliśmy silnik sciagneliśmy głowice i wymieniliśmy uszczelke bo popuszczała płyn.wylalismy stary olej i zalaliśmy nowego i po odpaleniu wszystko ucichło i jezdzi do dziś bez zadnego problemu.Mozesz sobie sprawdzić czy Ci oleju nie przybywa bo jak rozrzadzi go z płynem to napewno bedzie klepał.To jest tylko moja wskazówka a przyczyn może być dużo... :? :wink:
Opublikowano
Teraz,podczas mrozów,po odpaleniu zimnego,mam jeden spory klekot w silniku.Ucisza się gdy pochodzi około 4-5 minut.
Opublikowano
Szklanki na 75% pozostale 25% to lewe powietrze ale to by silnikiem bujalo na zimnym i zmien plyn chlodniczy M50 na dziadostwie jak jest zimny chodzi jak traktor :cool2:

W związku ze złym stanem zdrowia nie prowadze już napraw BMW !!!!

A i od forum zacząłem leczenie :D

Opublikowano
Szklanki !!!! No ładnie !!!! Ciekawe ile kosztuje zabawa z nimi ? Ale żeby płyn chłodniczy,miał coś wspólnego z "cichością" silnika ? - pierwsze słyszę.
Opublikowano
Zacznij od oleju zmiana może cuda zdziałać - tak było w mojej e39, delikatnie zaczęło dryndać, zmiana oleju i cicho......
Opublikowano
Olej (10W40),zmieniałem około 2,5 tys.km. temu. Przed wymianą też pukało,choć ciszej bo temperatura była wyższa i tego,aż tak nie było słychać.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.