Skocz do zawartości

318i N46 2 l. 143 km nie pali jak ciepły


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Wiem, były takie wątki, ale w żadnym na dobrą sprawę nie ma ani diagnozy, ani przyczyny.

Silnik działa bez zarzutu, żadnych alarmów, 100kkm. Po nagrzaniu do temp. nominalnej nie chce zapalić zupełnie. Jak wystygnie - odpali po 2-3 próbach, przy 1 przeważnie załapie i zgaśnie.

Na mój rozum - paliwo.

Jutro jadę do mechanika i nie chcę dać się skroić...

Diagnostykę bym zaczął od sprawdzenia iskry na gorącym silniku. I teraz

- jest iskra- znaczy problem jest z paliwem

- pompa paliwa?

- jakiś czujnik (temp. silnika- zalewanie)

- niedrożny przewód powrotu paliwa?

- regulator ciśnienia paliwa?

- odpowietrzenie skrzyni korbowej (odma)?

- nie ma iskry - jakie mogą byc przyczyny:

- rozrusznik?

- jakaś czujka?

- cewki?

Co sądzicie, czy te przyczyny możliwe, co jeszcze może mu dolegać i jak to posprawdzać.

Bo jeśli na komputerze nic nie wyjdzie...

Pozdrawiam i liczę na odpowiedzi, może przydadzą się innym.

MS

Opublikowano
kuzyn miał podobny problem i okazało się że czujnik połozenia wału ale u niego występowały dodatkowo szarpania silnikiem
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dokładnie tak jak kolega wyżej pisze. Miałem to samo auto na zimnym paliło od ręki podczas jazdy zadnych widocznych objaw zeby było coś nie tak. Wymiana czujnika wałka rozrządu pomoła. Co do pompy o której pisałeś wydaje mi się ze gdyby to ona bbyła winna to auto podczas jazdy byłoby mułowate i nie osiągałoby pewnych prędkości.

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

Opublikowano

To może ja dołącze się żeby nie zakładać nowego wątku u mnie zaś wygląda to tak - odpalam jade krótki odcinek ale wystarczający żeby silnik miał swoją temp pracy lub przed, przekręcam kluczyk i ostatnio odpalił mi na 400 obr / min i chyba nie na wszystkie gary dzieje sie to rzadko ale coraz częściej.

Kolega mi sugerował że może za szybko przekręciłem kluczyk i pompka nie zdązyła nabić ciśnienia na listwe bo faktycznie niekiedy przekrecałem od razy jak wsadziłem kluczyk do stacyjki, tylko przy ostatnim odczekałem 4 s pale i też słabo załapał.. jakieś sugestie? Ogólnie motor chodzi nienagannie.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
mareskor Na 80 % winę ponosi czujnik wału korbowego lub któryś z czujników wałka rozrządu (ssący lub wydechowy)
Opublikowano
Dzięki za wszystkie sugestie, jesli chodzi o czujnik rozrządu, to nie rozumiem, dlaczego silnik pracuje idealnie (jak zapali).
Opublikowano

grzechusk, u mnie w sumie jest podobnie, czasami właśnie wygląda jakby nie palił na wszystkie, albo miał za mało paliwa. Miałem też przypadek, że po zapaleniu po 2 -3 minutach pracy sam zgasł.

Tu podejrzewam właśnie coś z paliwem.

Obecnie mój mechanik po 3 dniach prób poddał się, bo pali cały czas, nawet gorący.

Ale samochód stoi w garażu, bo jest zima, a ja nie chcę ryzykować przymusowego postoju. Totalny pat. Mechanik twierdzi, że na 90% to wina pompy. Mam zamiar sprawdzać:

przekaźnik pompy (pewnie profilaktycznie wymienie)

Ale co jeszcze?

Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.