Skocz do zawartości

320d rail pressure monitoring at engine-start


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

hej,

 

tym razem na tapecie 320d M47N z 10/2002. INPA pokazuje błąd taki jak na zrzutach ekranu poniżej (4B90 rail pressure monitoring at engine-start). oprócz tego, przez ostatnie pół roku dwa razy w zupełnie przypadkowych momentach zdarzyło się, że samochód chwilę po zgaszeniu silnika nie mógł odpalić (rozrusznik kręcił i nic). po odczekaniu może 5 sekund i spróbowaniu ponownie, odpalał bez problemu za pierwszym razem (bez długiego kręcenia rozrusznikiem). sprawdziłem korekcję wtryskiwaczy, na wszystkich czterech nie przekracza ona 0.5-0.6 podczas jazdy i w rozmaitych zakresach obrotów. ciśnienie na szynie CR w inpie również w normie, tzn. desired value zgadza się z actual value. problem z odpalaniem wyglądał trochę jakby to był problem z immo, tak jakby coś mu się zdarzyło zawiesić.

 

spróbowałem też odpiąć wtyczkę od czujnika ciśnienia CR, tego na końcu listwy CR od strony przodu samochodu. nic to nie zmieniło, odpalił bez problemu, tylko po odpaleniu z wypiętym czujnikiem zapisał błąd o nazwie common rail sensor.

 

pytania:

1. czy ten błąd 4B90 i opisany okazjonalny problem z odpaleniem silnika mogą mieć związek, czy raczej nie ma między nimi żadnej korelacji?

2. czy ten czujnik ciśnienia w szynie CR albo regulator ciśnienia CR mogą być winowajcami jednego albo drugiego?

3. co jeszcze mogę sprawdzić i jak? pompę paliwa w baku, pompę wysokiego ciśnienia?

4. any other ideas? :mrgreen:

 

zrzuty ekranu:

http://i.imgur.com/cah2g.png

http://i.imgur.com/MCzFr.png

 

PS problem z odpaleniem silnika zdarzył się dwukrotnie przez ponad pół roku i szybciutko minął, więc baaaardzo okazjonalnie i gdyby nie ten błąd zapisany w inpie to nawet nie zwróciłbym na niego uwagi pewnie.

 

PS2 generalnie samochód na codzień odpala bez problemu, nie kręci długo rozrusznikiem, nie kopci, obroty nie falują. w "analog values" w inpie nie widzę żadnych poprzekraczanych wartości.

 

PS3 czy może być jakaś korelacja z lekko słabawą baterią (11,56V)?

Opublikowano
dokładnie to samo przychodzi mi do głowy - bateria - gdzieś dalej masz odczyt nawet 10 coś volta, to stanowczo za mało a zima nie polepszy ci stanu starego aku..
  • 4 lata później...
Opublikowano

Odświeżę trochę temat, bo moja Beemka ma właśnie podobny problem. Auto z 03/2002 roku silnik 2,0 M47N 150km.

Czy faktycznie problemem może okazać się słaby akumulator?

Samochód kupiłem kilka miesięcy temu i akumulator z tego do wiem dawno nie był wymieniany. Widać, że oryginalny.

Auto jak jest zimne odpala bez najmniejszego problemu. Jednak za każdym razem jak się zagrzeje trzeba kręcić nieco dłużej i dopiero potem odpali.

Samochód ma swoją moc i wiele osób mówi, że jest nawet mocniejsze niż seria. O zwiększeniu mocy poprzedni właściciel nic nie mówił, więc czeka mnie wizyta na hamowni w celu sprawdzenia.

Autem jeżdżę dużo po mieście i nie widzę by kopciło przy jeździe miejskiej. Gdy wjeżdżam na drogę ekspresową i trochę go "przegonie" to na początku widać, że przy gwałtownym przyspieszaniu zakopci na czarno. Auto nie bierze oleju (Eneos Premium Hyper 5w30), wszystkie filtry wymienione, odma wyczyszczona. Realne spalanie w mieście ok 8-9 litrów (często krótkie odcinki), na trasie pali ok 7 litrów - prędkość ok 140-150 km\h. Dodam, że przednie koła to 225/45R17, tył 245/40/17.

Ps. komputer pokazuje mi średnie spalanie na poziomie 5,9 litrów. Można to jakoś skalibrować ??

 

Poniżej opis błędów z INPY oraz zrzuty wartości na ciepłym i zimnym silniku

 

 

E R R O R M E M O R Y

---------------------------------------

Date: 21.05.2015 18:40:06 ECU:

D50M47A JobStatus: OKAY

Variant: D50M47A

-------------------------------------------------------------

RESULT: 2 error in error memory !

-------------------------------------------------------------

 

3F01 3F01 (0237) boost pressure sensor

 

Error counter: 11

Logistic counter: 40

 

1. Umweltsatz Mileage 261700 km

average engine rotational speed 0.00 rpm

coolant temperature 79.24 deg C

maximum common-rail-pressure of last 10ms 0.00 bar

injection volume setpoint without volume offset 0.00 mg/cyc

intaken air mass per cylinder 586.05 mg/Hub

charge pressure value 896.00 hPa

voltage raw value charge pressure sensor 281.51 mV

Battery Voltage 13034.10 mV

Vehicle speed 0.00 km/h

Atmospheric-pressure 964.92 hPa

 

2. Umweltsatz Mileage 261770 km

average engine rotational speed 137.91 rpm

coolant temperature 93.29 deg C

maximum common-rail-pressure of last 10ms 0.00 bar

injection volume setpoint without volume offset 0.00 mg/cyc

intaken air mass per cylinder 144.94 mg/Hub

charge pressure value 896.00 hPa

voltage raw value charge pressure sensor 259.85 mV

Battery Voltage 12545.33 mV

Vehicle speed 0.00 km/h

Atmospheric-pressure 974.76 hPa

 

Signal or value below threshold

Test conditions fulfilled

Error not occurred yet

Error would not cause a warning lamp to light up

Fehler in Entprellphase

Fehler in Entprellphase

Fehler in Entprellphase

 

Error code: 3F 01 02 06 00 00 0B 28 66 3A 00 81 00 00 5D 5B

0D 50 00 62 66 41 05 8F 00 00 17 5B 0C 4D 00 63

 

-------------------------------------------------------------

4B90 4B90 rail pressure monitoring at engine-start

Error counter: 55

Logistic counter: 37

1. Umweltsatz Mileage 261700 km

average engine rotational speed 220.66 rpm

coolant temperature 76.23 deg C

maximum common-rail-pressure of last 10ms 149.67 bar

injection volume setpoint without volume offset 21.66 mg/cyc

intaken air mass per cylinder 460.02 mg/Hub

charge pressure value 974.76 hPa

linearised APP1 0.00 %

Battery Voltage 10590.21 mV

Vehicle speed 0.00 km/h

Atmospheric-pressure 964.92 hPa

 

2. Umweltsatz Mileage 261700 km

average engine rotational speed 0.00 rpm

coolant temperature 76.23 deg C

maximum common-rail-pressure of last 10ms 0.00 bar

injection volume setpoint without volume offset 21.27 mg/cyc

intaken air mass per cylinder 0.00 mg/Hub

charge pressure value 974.76 hPa

linearised APP1 0.00 %

Battery Voltage 11893.62 mV

Vehicle speed 0.00 km/h

Atmospheric-pressure 964.92 hPa

 

Signal or value above threshold

Test conditions not yet fulfilled

Error not occurred yet

Error would not cause a warning lamp to light up

Fehler in Entprellphase

Fehler in Entprellphase

Fehler in Entprellphase

Error code: 4B 90 11 06 00 00 37 25 66 3A 08 7E 13 37 49 63

00 41 00 62 66 3A 00 7E 00 36 00 63 00 49 00 62

=============================================================

 

Zrzuty z INPY

Pierwsze obrazki to zimny silnik a drugie to ciepły

Analog

http://images69.fotosik.pl/941/8eefa09862793b12gen.png

 

http://images70.fotosik.pl/942/03ba23b313f83f11gen.png

 

Ciśnienie

http://images70.fotosik.pl/942/ca2b8fb7a5c534dbgen.png

 

http://images68.fotosik.pl/942/c3a676bd56dda1ebgen.png

 

Korekty

http://images69.fotosik.pl/941/8da404fc6343126agen.png

 

http://images69.fotosik.pl/941/fb4084cd285712a0gen.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zrób test przelewowy, wtrysk/i może dawać na przelew i dlatego nie odpala na ciepłym.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Dziś zrobiłem "profi" tester :D, więc jutro robimy test przelewowy :P zobaczymy co z tego wyjdzie :) Ktoś może podpowiedzieć jak długo ma pracować silnik? I czy zrobić ten test na zimnym czy ciepłym silniku?

PS. Oczywiście strzykawki będą odbezpieczone :lol: hehe

 

http://images66.fotosik.pl/946/338cca223fb0da87gen.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja robiłem na zimnym, jak przekroczysz połowę pojemności strzykawek i nie będzie dużych różnic to możesz przestać, jeśli któryś daje na przelew to szybko zauważysz który :wink:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano (edytowane)
W sumie dziś z powodu braku czasu podłączyłem tylko auto pod kompa i sprawdziłem błędy. Wyskoczyły znowu te dwa co zawsze czyli 3F01 3F01 (0237) boost pressure sensor oraz 4B90 4B90 rail pressure monitoring at engine-start. jak dojechałem autem do garażu to już był zagrzany silnik i na początku zabrałem się za podmiankę akumulatora i odziwo auto pali już normalnie na ciepłym silniku. Więc raczej problem odpalenia polegał na zbyt niskim napięciu. Trochę to dziwne, ale nawet przy logach z INPY faktycznie pokazuje od 10,6 do 11,8V.(stary akumulator) Może faktycznie jest to zbyt niskie napięcie, by auto odpalało normalnie. Teraz na nowym akumulatorze ten błąd już się nie pokazuje i auto na ciepłym silniku odpala normalnie :). W przyszłym tygodniu myślę, że będę miał trochę więcej czasu i zrobię test przelewowy. Gdzieś na necie doczytałem, że wtryskiwacz CR może przy niższym napięciu przestać działać prawidłowo i to poniekąd, by się pokrywało z Tym co pokazuje INPA. Zdaje mi się, że po wymianie akumulatora auto też trochę mniej kopci przy gwałtownym przyśpieszeniu, (ale to może to być też zakodowane w mojej "zrytej psychice" :D ). Dam znać co pokaże jeszcze test przelewowy :) Edytowane przez redrex
Opublikowano
Akumulator powinien dawać ok 14V, jeśli daje Ci tyle co piszesz to zaraz padnie Ci DSC, czyli zapali się kolejna kontrolka, podłącz inny (ale dobry!), albo nowy i zobacz co się stanie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.